ΤΑ ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ του Νταβίντ Ντούσα

(FLEURS DU MAL/ FLOWERS OF EVIL)

F-FLEURS

Μια ασυνήθιστη ερωτική ιστορία στην Πόλη του Φωτός. Ο αλγερινής καταγωγής Γκέκο είναι γκρουμ σε ακριβό ξενοδοχείο και λάτρης του παρκούρ με κορμί ευέλικτο όπως της σαύρας. Η Αναχίτα έρχεται κατευθείαν από την Τεχεράνη και μένει στο ίδιο ξενοδοχείο. Ανησυχεί όμως για όσα δυσάρεστα διαδραματίζονται στη χώρα της κατά τις τελευταίες εκλογές. Ανησυχεί για τους γονείς που τη φυγάδεψαν και τους φίλους που άφησε πίσω να παλεύουν στους δρόμους με τα θεριά. Τ’ όνομά της είναι η πανάρχαια θεότητα Αναΐτις, η περσίδα Άρτεμις, που παριστάνεται φτερωτή να κρατάει δυο ιερά κτήνη.
Η σύντομη ερωτική τους παρένθεση είναι σφοδρή και κινείται ανάμεσα στα απαγορευμένα «Άνθη…» του Σαρλ Μποντλέρ και τα τετράστιχα «Ρουμπαγιάτ» του Ομάρ Καγιάμ. Ανάμεσα στη «Μις Ντάλογουέι» της Βιρτζίνια Γουλφ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ανάμεσα στο Πύργο του Άιφελ και τον ζωγραφικό Πύργο της Βαβέλ του Φλαμανδού Αναγεννησιακού Μπρίγκελ. Ανάμεσα στο «Wayfaring Stranger» των 16 HorsePower και στο «Disko Boy» των Shantel. Ανάμεσα σε έξυπνα κινητά iPhone και BlackBerry.

Ο κοσμοπολίτης σκηνοθέτης Νταβίντ Ντούσα (γεννήθηκε στη Βουδαπέστη, μεγάλωσε στη Σουηδία και τη Νότιο Αφρική) με την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, μας χαρίζει απλόχερα ένα έλασσον αριστούργημα. Με συνεχείς αναφορές σε όλον τον Γουιντερμπότομ, με παιχνίδια που παραπέμπουν στον Αϊζενστάιν (ένα πλάνο μπρέικντανς τρεις διαφορετικές μουσικές, ένα μουσικό θέμα σε τρία διαφορετικά πλάνα). Με φρενιτιώδες μοντάζ που ενσωματώνει βιντεάκια από τις ταραχές, ανταλλαγή μηνυμάτων πάνω στο κινηματογραφικό κάδρο, προσωπικές καταγραφές του ζεύγους. Και, το σπουδαιότερο, με απόλυτο έλεγχο και τα μάτια καρφωμένα στην ανάδειξη της ιδέας της ελευθερίας.

Κώστας Καρδερίνης

Leave a Reply