MONEYBALL του Μπένετ Μίλερ

Σκηνοθεσία: Μπένετ Μίλερ
Παίζουν: Μπρατ Πιτ, Τζόνα Χιλ, Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν, Ρόμπιν Ράιτ
Διάρκεια: 133’

Αξιολόγηση: ****

MONEYBALL

Ο Μπίλι Μπιν, πρώην παίκτης και νυν μάνατζερ μιας μικρομεσαίας ομάδας μπέιζμπολ, απεχθάνεται να χάνει. Έχοντας στη διάθεσή του το μικρότερο μπάτζετ στην κατηγορία του, νιώθει καταδικασμένος να βλέπει τους άλλους να αγοράζουν τον αφρό των διαθέσιμων παικτών και να νικούν. Ώσπου συναντά έναν απόφοιτο οικονομικών του Γέιλ, ο οποίος του προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο ανάλυσης των χαρακτηριστικών των αθλητών. Βασισμένος σε αυτή τη νέα τακτική, ο Μπίλι θα στήσει την ομάδα από την αρχή, against all odds, αγοράζοντας χαμηλού κόστους παίκτες, που σύμφωνα όμως με τους αριθμούς, θα του εξασφαλίσουν τη νίκη.

Ξανθός, ωραίος και μοιραίος, ο Μπραντ Πιτ αποτελεί τη σύγχρονη εκδοχή του Ρόμπερτ Ρέντφορντ και ως τέτοιος, εκτός από ρομαντικά δράματα και πολιτικά θρίλερ, είναι φυσικό (Natural) να πρωταγωνιστήσει και σε μία ταινία για το εθνικό σπορ της Αμερικής. Μην πάει ο νους σας στις κλασικές αθλητικές και εν μέρει βαρετές ταινίες του είδους. Η ταινία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία της ομάδας του Όκλαντ που το 2002 άλλαξε για πάντα το παιχνίδι, μπορεί να είναι γυρισμένη σε αποδυτήρια και γήπεδα, όπου οι άντρες μασούν και φτύνουν καπνό συνέχεια και καμία γυναίκα δεν έχει θέση (εκτός αν είναι γραμματέας, σερβιτόρα, πρώην σύζυγος ή κόρη του πρωταγωνιστή) αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξυμνεί αθλητικά ιδεώδη, θαυμαστές επιδόσεις και προσωπικά δράματα. Ο σκηνοθέτης του μελαγχολικού «Capote» χειρίζεται εδώ με μαεστρία θεατρικού δράματος τον θρίαμβο των αριθμών και της λογικής επάνω στο συναίσθημα και το ένστικτο.

Το «Moneyball» είναι μια ταινία για το μπέιζμπoλ, με τον τρόπο που το «Social Network» ήταν μια ταινία για το facebook. Διόλου τυχαίο μάλιστα, αφού το σενάριο και στις δύο υπογράφει ο οσκαρούχος Άαρον Σόρκιν, ο οποίος στο τέλος μας λέει απερίφραστα ότι όλα είναι μια μπίζνα για να πουλήσουν κάποιοι περισσότερα εισιτήρια και χοτ ντογκ. Όσο για τις ερμηνείες, ο Μπραντ Πιτ δίνει ρέστα γερνώντας επιτυχώς, ο Τζόνα Χιλ με το ζόρι κρατιέται να μην κάνει καμιά γκριμάτσα στον πρώτο μη κωμικό ρόλο της ζωής του και ο Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν με μια τεράστια μπυροκοιλιά κάνει homerun ως βαρύς και ασήκωτος προπονητής. Οι προσεκτικοί θα απολαύσετε ακόμα και τα περάσματα του σκηνοθέτη Σπάικ Τζόνσι και του Τζο Σατριάνι.

Μελίνα Μελικίδου

Leave a Reply