Αγορά ντοκιμαντέρ

Η Αγορά Ντοκιμαντέρ του 14ου ΦΝΘ πραγματοποιείται από 12 έως 17 Μαρτίου, καθημερινά 10:00 – 20:00, στο ξενoδοχείο Electra Palace (αίθουσα Bυζάντιον).

Ακέραιο και πολύτιμο κομμάτι του Φεστιβάλ, η Αγορά έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας τόπος όπου δημιουργοί από όλον τον κόσμο συναντούν εκπροσώπους τηλεοπτικών σταθμών (ευρωπαϊκών ως επί το πλείστον, αλλά και αμερικανικών και ασιατικών), με απώτερο σκοπό την προώθηση και πώληση των ταινιών τους. Η προσέλευση χρόνο με το χρόνο αυξάνεται και αποδεικνύει πως η Θεσσαλονίκη έχει πλέον κατοχυρώσει τη θέση της ως ένα σταυροδρόμι παγκόσμιας πολιτιστικής και εμπορικής συναλλαγής. Φέτος, η Αγορά συγκεντρώνει ρεκόρ συμμετοχών σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, καθώς λαμβάνουν μέρος πάνω από 470 ντοκιμαντέρ, ενώ οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές ξεπερνούν τους 60. Ειδικότερα, την Αγορά Ντοκιμαντέρ θα παρακολουθήσουν αγοραστές από 55 κανάλια και εταιρείες, ανάμεσα στους οποίους εκπρόσωποι των RAI (Ιταλία), TV Catalunya (Ισπανία), Films Transit (Καναδάς), Al Jazeera (Μεγάλη Βρετανία), AVRO (Ολλανδία), ZDF (Γερμανία), ARTE (Γαλλία), Canal+(Γαλλία), ITVS (ΗΠΑ), YLE (Φινλανδία), 03 Productions (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Link TV (ΗΠΑ), TG4 (Ιρλανδία), Estonian TV (Εσθονία), κ.ά.

Φέτος θα υπάρχει και κάτι που μπορούμε να το βάλουμε κάτω από τον τίτλο «Καινοτομία Αγοράς / Πρακτικός οδηγός για ντοκιμαντερίστες»: Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσει ένας σκηνοθέτης για μια αποτελεσματική παρουσίαση της δουλειάς του σε ένα φεστιβάλ; Πόσο καθοριστικό είναι το πρώτο 10λέπτο ενός ντοκιμαντέρ για την τελική του επιλογή; Πώς γίνονται οι διαπραγματεύσεις με ένα κανάλι για την αγορά ενός ντοκιμαντέρ; Πώς ανοίγει ο δρόμος για ένα δημιουργό προς τις διεθνείς συμπαραγωγές και τις χρηματοδοτήσεις από τηλεοπτικούς σταθμούς; Η Αγορά του 14ου ΦΝΘ διοργανώνει μια σειρά συζητήσεων, στις οποίες, διακεκριμένοι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου, θα δώσουν χρηστικές πληροφορίες και πρακτικές συμβουλές στους Έλληνες και ξένους ντοκιμαντερίστες.

φ.ν.

Leave a Reply