Τα παιδιά της άλλης όχθης του Γιώργου Καζαντζή

Polytropon

Δισκοκριτική - Γιώργος Καζαντζής - Τα παιδιά της άλλης όχθης

Στην όχθη της νέας χρονιάς και ο πρώτος δίσκος που θα συναντήσουμε αφορά ακριβώς… Tα παιδιά της άλλης όχθης. Ο τίτλος, προερχόμενος από το ομώνυμο τραγούδι του cd, θα μπορούσε να έχει μία ακόμη επιπλέον διττή ερμηνεία, καθώς το άλμπουμ μάς μεταφέρει μεταφορικά στην άλλη όχθη της ελληνικής μουσικής, αλλά και κυριολεκτικά στην απέναντι όχθη του Αιγαίου (και συγκεκριμένα στη Μικρά Ασία του προηγούμενου αιώνα). Ας τα δούμε, όμως, αναλυτικότερα:

Ο Γιώργος Καζαντζής των αληθινά ποιοτικών τραγουδιών (Ήτανε αέρας, Φωτιά κι αλμύρα, Σαν καταιγίδα, Χειμωνανθός κλπ.) συνάντησε την ακατέργαστη και γνήσια λαϊκή φωνή της Φωτεινής Βελεσιώτου στο δίσκο Ίσαλος Γραμμή. Τότε, το τραγούδι Μέλισσες προκάλεσε θετική εντύπωση σε κοινό και παραγωγούς, χάρη στη δυναμική με την οποία απέδιδε τον πόνο ενός χωρισμού ή μιας απόρριψης, μετουσιωμένα από τη χαρακτηριστική βραχνή και ανεπιτήδευτη φωνή της Βελεσιώτου. Σήμερα, οι δυο καλλιτέχνες επανέρχονται στο τελευταίο συνθετικό εγχείρημα του Καζαντζή, συνεχίζοντας μία συνεργασία, που και πάλι έχει ως βάση ακούσματα ενός άλλου χωροχρόνου, κατά βάση ρεμπέτικα –τόσο σε μελωδία όσο και σε συναίσθημα- και αν όχι απόλυτα, πάντως με πολίτικες πινελιές. Σ’ αυτό συμβάλλει αναμφίβολα η μουσική και η ενορχήστρωση (με την επιλογή μουσικών οργάνων όπως κανονάκι, ακορντεόν, φλάουτο…) αλλά και οι στίχοι που προσιδιάζουν σε ανθρώπους άλλων ιδιοσυγκρασιών και εποχών. Τους τελευταίους έγραψαν οι Μάνος Ελευθερίου, Θωμάς Κοροβίνης, Ελένη Φωτάκη, Μαρία Κοσσυφίδου, Γιάννης Τσατσόπουλος, Ειρήνη Νικολάου, ενώ στο cd περιλαμβάνεται ένα από τελευταία τραγούδια του Μανώλη Ρασούλη (Ένα βράδυ στο πλατώ).

Περαιτέρω, στο δίσκο συμμετέχουν ο Γιώργος Μπαγιώκης (Η κυρά της λεμονιάς) και η Αλεξία Χρυσομάλλη (Το βαλς της σιωπής), ενώ στο σύνολο των δεκαπέντε κομματιών συναντάμε, μεταξύ άλλων, επανεκτελέσεις (Ο πρίγκιπας του τραγουδιού, Μυστικό, Φτερουγίσματα), μία συμμετοχή σχολικής χορωδίας στο Θεσσαλονίκη πόλη της αιώνιας ήβης, καθώς και ένα εξαιρετικό ορχηστρικό (Ελεγεία), αντιπροσωπευτικό του δείγματος γραφής του συνθέτη. Αν τον συστήνω; Ανεπιφύλακτα!

Βάγια Πολυζωΐδου

Leave a Reply