Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κωνσταντάρας
Παίζουν: Νέλσων Λούκας, Αλέξανδρος Κωχ, Λιζ Ντζάγκα, Θανάσης Γκαϊφύλλιας
Διάρκεια: 88′
ΦΑΡΓΚΑΝΗ

H EPISTROFH TOU LAZAROU

Ανεξάρτητη ελληνική ταινία με θέμα εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία σε συνδυασμό με βιβλικά στοιχεία και υπαρξιακά ερωτήματα. Διαθέτει την παιγνιώδη χάρη του Γουές Άντερσον, τον αθεράπευτο ρομαντισμό του Τάκη Κανελλόπουλου, τη μεθυστική νωχέλεια του Τζιμ Τζάρμους και… την προσωπική σφραγίδα του Αλέξανδρου Κωνσταντάρα.
Δυο αδέρφια, Πόντιοι Καλαμαριώτες (πεισματάρηδες εκ γενετής, δηλαδή), ο πρώην πρόσκοπος Κυριάκος κι ο πρώην εργαζόμενος – πρώην λογοδοσμένος Λάζαρος, μπλέκονται σε περιπέτεια αναζήτησης της σπηλιάς του Κύκλωπα Πολύφημου. Ξεκινούν ένα οδοιπορικό από τη Θεσσαλονίκη στη Μαρώνεια, για να ανακαλύψουν το κρασί του βασιλιά Μάρωνα, να το πιουν και να ξαναγυρίσουν το χρόνο πίσω (είτε το πιστεύουν είτε όχι).
Στο δρόμο τους μια καλόκαρδη θεία, μια αλόγα γυμνάστρια, ένας ξενοδόχος θυμόσοφος, μια μελαμψή σειρήνα Κινγκόρα, μια ξεναγός οινολόγος, ο Κανένας (θεματο)φύλακας του μυστικού, η Δαιμονία Νύμφη (μετά μουσικής), αρκετοί για να τους παραπλανήσουν ή να τους οδηγήσουν στην τρύπα των ναυαγών, το στόμιο της οποίας μοιάζει με την Αφρική αν το κοιτάξεις από μέσα.
Τι προσφέρει η ταινία; Οδύσσεια, παζλ, νιάτα, ζωντάνια, ηρεμία, χαλαρότητα, ανθεκτικές ταυτότητες, ταξίδι, διαχείριση κρίσης, χιούμορ, φύση (Ροδόπη), μεταφυσική, δίψα για ζωή, επιλογές, απόδραση, μύθο, αναγέννηση, επανεκκίνηση. Γούστο, εξωτισμό, εντοπιότητα, ενδο-ποιότητα. Όμηρο, Επίκουρο, Δημόκριτο, Αριστοτέλη, Κίκονες, Νέλσωνα, Ελισάβετ, Αλέξανδρο κι… Αλέξανδρο (σε ρόλο μάστορα). Επιθυμία να επισκεφτούμε και ν’ ανακαλύψουμε αυτό που είναι τόσο κοντά μας και τόσο αναλλοίωτα αιώνιο.
Η πραγματοποίηση και η διανομή της ταινίας στηρίζονται (απόλυτα και μόνο) στο φιλότιμο ντόπιων δυνάμεων, κοντινών ανθρώπων κι ενός τολμηρού αιθουσάρχη. Το βλέμμα της είναι καθαρό, το σώμα της εύγευστο, το πνεύμα της έχει δυο όψεις που παλεύουν μέσα μας.

Αξιολόγηση: *** (3)
Κώστας Γ. Καρδερίνης

Leave a Reply