ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ / (THE PLACE BEYOND THE PINES)
Σκηνοθεσία: Ντέρεκ Σιανφράνς
Παίζουν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Εύα Μέντες, Μπράντλεϊ Κούπερ, Μπεν Μέντελσον, Ρόουζ Μπερν, Ρέι Λιότα, Μπρους Γκρίνγουντ
Διάρκεια: 140′
ΑΛΕΞ (7η εβδομάδα)

THE PLACE BEYOND THE PINES

Οι Άγγλοι έχουν ένα ρητό. Λένε: «Like father, like son», όπως κι εμείς λέμε «Κατά μάνα, κατά κύρη…» ή «Το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει». Έχοντας αυτό υπ’ όψη του ο Ντέρεκ Σιανφράνς, «Στο μέρος πέρα από τα πεύκα», πραγματικός τίτλος της τελευταίας ταινίας του, εξετάζει σύνθετα και με περίσκεψη τη σχέση δυο πατεράδων και δυο γιων, το είναι και το φαίνεσθαι, το ηθικό και το ανήθικο και κυρίως την κοινωνική προκατάληψη και τη χρόνια συνήθειά μας να βάζουμε ταμπέλες στους ανθρώπους, κρίνοντας επιπόλαια. Έτσι ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ένα φαινομενικά χαμένο κορμί, γεμάτο τατουάζ και μοτοσικλετιστής ολκής, θα περάσει στη μοιραία παρανομία για να παρέξει τα πάντα στο νεογέννητο γιο του, και να είναι διαρκώς κοντά του. Αντίθετα, ο Μπράντλεϊ Κούπερ, νεοσύλλεκτος αστυνόμος και γιος δικαστή, θα ηρωοποιηθεί για το έγκλημά του. Αποφασισμένος να έχει μια λαμπρή πολιτική καριέρα, θα γίνει «καρφί», θα θυσιάσει την οικογένειά του και θ’ αποξενωθεί από το γιο του. Έφηβοι πια, οι δύο γιοι θα εμφανίσουν μεγεθυμένα τα «στίγματα» των πατεράδων: ο υποπρονομιούχος, αν και «βαποράκι», έχει μπέσα και κώδικα τιμής, αντίθετα ο γόνος καλής οικογενείας είναι καθαρματάκι ολκής. Το τέλος έχει κάτι από την επαναστατικότητα του «Ξέγνοιαστου καβαλάρη» ή του Στιβ Μακ Κουίν, στη «Μεγάλη απόδραση». Ο Σιανφράνς αδιαφορεί για την εμπορικότητα και φτιάχνει μια διαλεκτική ταινία (άρα πολιτική), σκεπτόμενη μέχρι τέλους, πράγμα σπάνιο στο νέο αμερικανικό κινηματογράφο. Οι ερμηνείες όλων είναι υποδειγματικές, φωτογραφία και μουσική υψηλοτάτου επιπέδου. Άραγε θα «παίξει» στα Όσκαρ; Ή παραείναι ενοχλητική;

Αξιολόγηση: ***** (5)
Αχιλλέας Ψαλτόπουλος