Το φεστιβάλ των φεστιβάλ ξεκινάει!

Όλα τα βλέμματα στραμμένα στις Κάννες!

AFF_CANNES_22X30.indd

Ξεκίνησε το φεστιβάλ των φεστιβάλ! Κι εμείς εδώ διαλέγουμε τις 7 ταινίες που πιστεύουμε πως θα ξεχωρίσουν ανάμεσα στις 20 του διαγωνιστικού τμήματος:

–        «Inside Llewyn Davis» των αδελφών Κοέν: Ο Λιούιν Ντέιβις είναι ένας loser (κατά πως φαίνεται), όχι ιδιαίτερα συμπαθής μουσικός της φολκ, που προσπαθεί να επιβιώσει στην Νέα Υόρκη, να σώσει τη σχέση του με την κοπέλα του, την Τζιν και να προωθήσει όσο μπορεί τη μουσική του καριέρα. Τα τρομερά αδέλφια βασίζονται στο βιβλίο «The Mayor of MacDougal Street», τη βιογραφία του Ντέιβ Βαν Ρονκ, δίνουν το ρόλο του (φανταστικού) κεντρικού ήρωα στον Όσκαρ Άιζακ και τον πλαισιώνουν από τους Κάρεϊ Μάλιγκαν και Τζον Γκούντμαν μέχρι τους Τζάστιν Τίμπερλεϊκ και Ε. Μάρεϊ Άμπραχαμ.

–        «Jimmy P.» του Αρνό Ντεπλεσάν: Ο Τζίμι Πικάρντ είναι ένας Ινδιάνος που πολεμάει στη Γαλλία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Θα οδηγηθεί σε ένα στρατιωτικό νοσοκομείο με παράξενα συμπτώματα. Και μιας που δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι γιατροί θα διαγνωστεί ως σχιζοφρενής. Η διεύθυνση του νοσοκομείου, πάντως, θα αναζητήσει τη βοήθεια ενός Γάλλου ανθρωπολόγου και ψυχαναλυτή, του Ζορζ Ντεβερό, που ειδικεύεται στους Αμερικάνους Ιθαγενείς. Για πέμπτη φορά στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ στην πρώτη του διεθνή ταινία, ο Ντεπλεσάν έχει τον Μπενίσιο Ντελ Τόρο στο ρόλο του Ινδιάνου και τον Ματιέ Αμαλρίκ στο ρόλο του Ντεβερό. Λέτε να τους δούμε και στα Όσκαρ;

–        «La grande bellezza» του Πάολο Σορεντίνο: Η ιστορία ενός συγγραφέα που γερνάει, ο οποίος θυμάται την παθιασμένη, χαμένη του νιότη. Παράλληλη, το πορτρέτο της σημερινής Ρώμης. Και εύκολα μπορεί να βρει κανείς τις συνάφειες – ένα είδος φόρου τιμής – στο σινεμά του Φελίνι και δη της παντοτινής «Dolce Vita» του. Αυτή είναι η 6η μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας του Σορεντίνο και η 5η που διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών, όπου έχει πάρει διάφορα βραβεία αλλά όχι το κορυφαίο. Μήπως ήρθε η στιγμή του;

–        «La Vénus à la fourrure» του Ρομάν Πολάνσκι: Μια ηθοποιός προσπαθεί να πείσει έναν θεατρικό σκηνοθέτη πόσο τέλεια είναι για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα παραγωγή που εκείνος ετοιμάζει. Ο Πολάνσκι μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το θεατρικό του Ντέιβιντ Ιβς με πρωταγωνιστές τη γυναίκα του, Εμανουέλ Σενιέ, και τον πανταχού παρόντα Ματιέ Αμαλρίκ. Μάλλον από τις πιο αναμενόμενες ταινίες που θα προβληθούν στο φεστιβάλ.

–        «La vie d’ Adele» του Αμπντελατίφ Κεσίς: Η Αντέλ είναι μια 15χρονη κοπέλα που ονειρεύεται να ζήσει τον έρωτα της ζωής της. Μόνο που δεν θα αργήσει να αντιληφθεί πως δεν της αρέσουν οι άντρες αλλά οι γυναίκες. Παρά το γεγονός ότι ο Τόμας, ένας όμορφος, σκοτεινός άντρας, την ερωτεύεται παράφορα. Η Αντέλ δεν έχει μυαλό παρά μόνον για ένα κορίτσι με μπλε μαλλιά. Ο σκηνοθέτης του «Κους κους με φρέσκο ψάρι» χρήζει πρωταγωνίστριά του την ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος ενώ το ρόλο της κοπέλας με τα μπλε μαλλιά τον κατέχει η Λεά Σεϊντού.

–        «Le passé» του Ασγκάρ Φαραντί: Μια Γαλλίδα που την έχει εγκαταλείψει ο Ιρανός σύζυγός της αποφασίζει να τον καλέσει πίσω από την πατρίδα του μετά από τέσσερα χρόνια προκειμένου να πάρουν διαζύγιο. Όταν εκείνος ανταποκρίνεται στο κάλεσμά της θα δει τη ζωή που άφησε πίσω του και τα παιδιά του να ανήκουν πλέον στο νέο σύντροφο της συζύγου του. Πώς θα αντιδράσει στη νέα, διαμορφωμένη αυτή κατάσταση; Με την προηγούμενη ταινία του «Ένας χωρισμός», ο Φαραντί κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ Βερολίνου και το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Στην πρώτη του γαλλική παραγωγή λέτε να κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα; Στο ρόλο της συζύγου θα δούμε την Μπερενίς Μπεζό και στο ρόλο του συζύγου τον Ταχάρ Ραχίμ.

–        «Only God Forgives» του Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν: Ο Τζούλιαν είναι ένας νεαρός άντρας που αυτοεξορίζεται στη Μπανγκόκ μετά τη δολοφονία ενός αστυνομικού. Διευθύνει ένα γυμναστήριο ταϊλανδέζικου μποξ το οποίο λειτουργεί ως βιτρίνα της πραγματικής επιχείρησης διακίνησης ναρκωτικών που διαχειρίζεται με τον αδελφό του. Όταν ο αδελφός του βρίσκεται δολοφονημένος η μητέρα τους απαιτεί από εκείνον να πάρει εκδίκηση. Μόνο που πίσω από τη δολοφονία βρίσκεται ένας αστυνομικός με το παρατσούκλι «Εκδικητής Άγγελος». Δύο χρόνια μετά τη συνεργασία τους στο «Drive» που τους χάρισε το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες, ο Ρεφν συναντά ξανά τον Ράιαν Γκόσλινγκ, μόνο που αυτήν τη φορά λέγεται πως την παράσταση κλέβει η Κρίστιν Σκοτ Τόμας στο ρόλο της μητέρας του.

Θόδωρος Γιαχουστίδης

Leave a Reply