ΤΟ ΚΑΡΦΙ

ΤΟ ΚΑΡΦΙ / (SNITCH)
Σκηνοθεσία: Ρικ Ρόμαν Βο
Παίζουν: Ντουέιν Τζόνσον, Μπάρι Πέπερ, Τζον Μπέρνταλ, Σούζαν Σαράντον, Ναντίν Βελάσκεθ,  Μπέντζαμιν Μπρατ, Μελίνα Κανακαρίντες
Διάρκεια: 112′
ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 8, STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 1&3, VILLAGE COSMOS 6

SNITCH

Μερικά λάθη κοστίζουν ακριβά με το κόστος να μεταφράζεται σε στέρηση της ελευθερίας του ατόμου. Ήτοι, φυλάκιση.  Έτσι, ο 18χρονος Τζέισον, αντί για τον δρόμο του πανεπιστημίου, θα πάρει αυτόν της φυλακής, αφού συλλαμβάνεται με ποσότητα ναρκωτικών, που σύμφωνα με το νόμο τον κατατάσσει στη χορεία των εμπόρων. Εδώ τίθενται τρία ενδιαφέροντα ζητήματα. Η γονική προστασία, η νεανική επιπολαιότητα, αλλά κυρίως ο θεσμοθετημένος χαφιεδισμός. Αυτός που καλλιεργείται και αναπτύσσεται σε μια κοινωνία μέσα από την ίδια την κρατική εξουσία, έχοντας ως άλλοθι την προστασία του πολίτη δια της καταπολέμησης της εγκληματικότητας. Τον Τζέισον τον «έδωσε» ο φίλος του για να επωφεληθεί του ευεργετήματος του νομικού πλαισίου.  Όποιος συνδράμει στη σύλληψη ατόμων με εγκληματική δραστηριότητα, όντας ο ίδιος μπλεγμένος σε αξιόποινες πράξεις, έχει ελαφρυντικά στην όποια επιβολή ποινής. Κάτι ανάλογο ισχύει και στα καθ’ ημάς σε σχέση με την τρομοκρατία. Μάλιστα, το ευεργέτημα μιας σχετικά πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης προβλέπει τη δυνατότητα εισαγωγής στη σχολή της αστυνομίας. Ο πατέρας του Τζέισον, πέρα από την γονική αυταπάρνηση, έχει και ενοχές για ανεπαρκή γονική προστασία. Χωρισμένος με τη μητέρα του νεαρού, έχει δημιουργήσει καινούργια οικογένεια, κάτι που υπονοεί το ενδεχόμενο έλλειμμα της πατρικής παρουσίας. Ο πατέρας λοιπόν αναλαμβάνει να παίξει τον ρόλο του «καρφιού», αφού ο γιος αρνείται να υποδυθεί τέτοιον ρόλο. «Δεν θα κάνω ότι μου κάνανε». Ο πατέρας ενεργεί με την κάλυψη της εισαγγελέως η οποία με τη σειρά της τον χρησιμοποιεί για ίδιον όφελος. Η ταινία είναι ενδεδυμένη δραματουργικά με δράση και τη δέουσα αγωνία σε αυτές τις περιπτώσεις, αφού το απρόοπτο θα τροφοδοτήσει με αβεβαιότητα για την έκβαση της ιστορίας. Ο σκηνοθέτης, που αξιοποίησε μιαν αληθινή ιστορία με ανάλογο περιεχόμενο, δεν πρωτοτυπεί, αλλά φτιάχνει μιαν αξιοπρεπή ταινία, που συνοδεύεται από ενδιαφέροντα ερωτήματα.

Αξιολόγηση: ** (2)
Γιάννης Ν. Γκακίδης