Το Σώμα -EL CUERPO

Το Σώμα -EL CUERPO

Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια αξιοσημείωτη παραγωγή καλών και λιγότερων καλών Ισπανικών ταινιών του αγαπητού genre των thriller. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει και το El Cuerpo του Oriol Paulo σεναριογράφου του «Τα μάτια της Τζούλια» που σε αυτήν την περίπτωση αναλαμβάνει και την σκηνοθεσία. Τα καταφέρνει; Για να δούμε…
Το Σώμα -EL CUERPO Η ιστορία αρχίζει τη στιγμή που ένας νυχτοφύλακας νεκροτομείου τραυματίζεται σχεδόν θανάσιμα από διερχόμενο αυτοκίνητο τρέχοντας να ξεφύγει πανικόβλητος από μια αόρατη απειλή, ενώ η αστυνομία στη συνέχεια ανακαλύπτει πως έχει εξαφανιστεί η σορός της Μάικα Βιγιαβέρδε μιας πλούσιας δυναμικής και λίγο σαδιστικής γυναίκας που πέθανε από καρδιακή προσβολή πριν τη διενέργεια νεκροψίας. Βασικός μάρτυρας της υπόθεσης είναι ο άντρας της Μάικα, Άλεξ Ουγιόα πρώην καθηγητής Χημείας και νυν διευθυντής στην εταιρεία της γυναίκας του ενώ ο νευρικός και βασανισμένος από το παρελθόν του επιθεωρητής Χάιμε Πένια δεν αργεί να στρέψει τις υποψίες πάνω του κατηγορώντας τον για δολοφονία. Δεν θα αποκαλύψω περισσότερα για το τι πρόκειται να συμβεί γιατί η δυναμική της ταινίας βασίζεται στον κρυμμένο γρίφο και τις αναπάντεχες ανατροπές. Η ταινία προσπαθεί να δημιουργήσει ένα σκοτεινό κλειστοφοβικό περιβάλλον μιας και διαδραματίζεται σχεδόν εξολοκλήρου στο νεκροτομείο κατά τη διάρκεια μια καταιγίδας πέρα από τα φλας μπακ της ζωής του ζεύγους και τα πλάνα της ερωμένης του Άλεξ η οποία μετατρέπεται σε κάτι σαν προσωπική του ντετέκτιβ καθώς αυτός είναι εγκλωβισμένος στο νεκροτομείο. Αλλά δυστυχώς τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί καλά πέραν της ωραίας σκοτεινής ιλουστρασιόν φωτογραφίας και του καλά κρυμμένου γρίφου καθώς έχουμε μια παρέλαση των κλισέ του είδους συνοδευόμενη από μουσική η οποία μάταια προσπαθεί να αποδώσει χιτσκοκική αγωνία. Όλο αυτό το οικοδόμημα εξυπηρετείται από ένα παιδαριώδες σενάριο το οποίο μάλλον υποτιμά τη νοημοσύνη του θεατή και καταφεύγει σε απίθανες ευκολίες με τον Άλεξ να περιφέρεται ελεύθερος εδώ κι εκεί μιλώντας στο κινητό του (;) και ειδικά σε ένα εκτός τόπου και χρόνου εύρημα προκειμένου να προκαλέσει αηδία στον θεατή ενώ οι αδιάφορες ερμηνείες δεν έχουν καμία ενίσχυση από τους ρόλους καρικατούρα. Το μόνο που απομένει στο θεατή είναι να περιμένει βαριεστημένα την εξωφρενική αλλά ευφάνταστη λύση του μυστηρίου που ίσως οι πιο έμπειροι θα μπορέσουν να μαντέψουν εν μέρει. Ενδεχομένως μερίδα του κοινού να είναι διατεθειμένη να αδιαφορήσει για όλα αυτά και να απολαύσει την εξέλιξη της ταινίας την οποία προσωπικά δεν βλέπω το λόγο να τη δούμε στις σκοτεινές αίθουσες 4 χρόνια μετά την κυκλοφορία της.


el-cuerpoΤο Σώμα
El Cuerpo / The Body
2012 | Ισπανία | Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Οριόλ Πάουλο
Σενάριο: Οριόλ Πάουλο, Λάρα Σεντίμ
Διεύθυνση φωτογραφίας: Όσκαρ Φάουρα
Πρωταγωνιστούν: Μπελέν Ρουέδα, Χοσέ Κορονάδο, Ούγο Σίλβα
Γλώσσα: Ισπανικά | Είδος: Θρίλερ | Διάρκεια: 108’

Το σώμα μιας γυναίκας εξαφανίζεται από το νεκροτομείο κάτω από ανεξήγητες συνθήκες. Μέσα σε μια νύχτα, ένας αστυνομικός επιθεωρητής πρέπει να διερευνήσει τη μυστηριώδη απώλεια με τη βοήθεια του χήρου συζύγου. Μήπως όμως ο θάνατος δεν σημαίνει πάντα το τέλος;
Από τους παραγωγούς των επιτυχιών «Το Ορφανοτροφείο» και «Τα Μάτια της Τζούλια», η παράδοση του ισπανικού θρίλερ συνεχίζεται…

Βασίλης Νίκος