TRUTH – Η αλήθεια

the truthΗ Mary Mapes (Κέιτ Μπλανσετ), επιτυχημένη Αμερικανίδα δημοσιογράφος που δουλεύει στο τηλεοπτικό κανάλι CBS και βασική ηρωίδα της ταινίας, καταφέρνει να δημιουργήσει μια σκανδαλώδη είδηση που βάζει σοβαρά εμπόδια στην επανεκλογή του Τζόρτζ Μπους-νεότερου για το προεδρικό αξίωμα των ΗΠΑ του 2004. Η είδηση αφορά την ευνοϊκή μεταχείριση που έλαχε ο κ. Μπους κατά τη διάρκεια της θητείας του στο στρατό την ώρα που οι συνομήλικοί του έχαναν τις ζωές τους υπηρετώντας στο Βιετνάμ.

Αν και αυτή η ταινία είναι για τη δημοσιογραφία που μάχεται την εξουσία,βλέποντάς την ο θεατής δε μαθαίνει πολλά για την πραγματική, κοπιαστική δουλειά του δημοσιογράφου. Και αυτό διότι η Mary Mapes φτάνει στη μεγάλη είδηση σχεδόν άκοπα, βρίσκοντάς τα όλα (ή σχεδόν όλα) έτοιμα μπροστά της, ενώ όταν τα πράγματα, μερικές φορές, φτάνουν σε αδιέξοδο, που σημαίνει ότι πρέπει να βάλει τον κ@λο της κάτω να δουλέψει ψάχνοντας για λύση, η τελευταία έρχεται τελικά ουρανοκατέβατη όπως ο απομηχανής θεός στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες.
Έτσι, πολύ σύντομα, επικεντρωνόμαστε στο βασικό και πιο συναρπαστικό θέμα της ταινίας που δεν είναι άλλο από τον πόλεμο που εξαπολύει η εξουσία του Τζόρτζ Μπους-νεότερου κατά της Mary Mapes. Σ’αυτόν τον πόλεμο, εκτός από τον άντρα της, το ανήλικο παιδί της και τους στενούς συνεργάτες της (μεταξύ των οποίων αξίζει να επισημάνουμε τον Dan Rather τον οποίο υποδύεται ο Ρόμπερτ Ρέντφοντ), όλοι οι υπόλοιποι, από τους προϊστάμενους μέχρι και τον πατέρα της, στρέφονται εναντίον της. Πολλές φορές είναι και οι ίδιοι που την υπονομεύουν. Και αυτό είναι αρκετό για να βάλει τέλος σε όλη την επιτυχημένη μέχρι τότε δημοσιογραφική της καριέρα.
Είναι να απορεί κανείς, παρακολουθώντας την εξέλιξη αυτής της άνισης αναμέτρησης, πώς και γιατί η Mary, μια έμπειρη επαγγελματίας δημοσιογράφος που ήξερε τι έκανε, τα έκανε τόσο θάλασσα. Μήπως τελικά δεν ήξερε καλά τη δουλειά της και δεν είχε προλάβει να μάθει πώς να προφυλάξει τον εαυτό της; Την απάντηση θα τη δώσει η ίδια στο τέλος της ταινίας με μια εξαιρετικά παιγμένη από την Μπλάνσετ και εύστοχα κινηματογραφικά δοσμένη κρίση ειλικρίνειας απ’την οποία προκύπτουν τα απωθημένα που έχει με τα ευνοημένα παιδιά του συστήματος (και, πιθανόν,γενικότερα με όποιον βρίσκεται ιεραρχικά πάνω από αυτήν). Ίσως να φταίνε τα τραύματα από την κακοποίηση που έχει δεχτεί από τον πατέρα της όταν ήταν μικρή. Θες αυτό, θες κάτι άλλο, η Mary Mapes το είδε ως υπόθεση όλης της τής ζωής και ως συνέπεια δημιούργησε μόνη της τη χιονοστιβάδα που την κατάπιε καταστρέφοντας τόσο τη δική της όσο και τις καριέρες/δουλειές των υπολοίπων συνεργατών και προϊσταμένων της.

Ίσως ο τίτλος «HER TRUTH» να ταίριαζε καλύτερα στην συγκεκριμένη
ιστορία. Οι δημιουργοί της ταινίας διάλεξαν σίγουρα έναν πιο εμπορικό τίτλο χωρίς, όμως, να πετύχουν και το ποθούμενο box office.

Ανέστης Χαραλαμπίδης

Leave a Reply