ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΝΙΚΟ ΚΑΠΕΛΙΟ -Δ.ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

Ηθοποιός και σκηνοθέτης, εδώ και πολλά χρόνια ανήκει στο δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) και μας έχει χαρίσει σπουδαίες ερμηνείες σε σημαντικές παραστάσεις. Οποιονδήποτε ρόλο, μικρό ή μεγάλο, ερμηνεύει, τον απογειώνει. Ο Νίκος Καπέλιος, ανάμεσα σε παραστάσεις –πρωταγωνιστεί στο ΝΤΑ του Κ.Θ.Β.Ε.- και πρόβες για την πολυαναμενόμενη παράσταση Πυρκαγιές, απάντησε στις ερωτήσεις του φιλμ νουάρ.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Αν και δεν είστε άγνωστος στο κοινό του φιλμ νουάρ, καθώς παρακολουθούμε πάντα με ενδιαφέρον τη δουλειά σας, ωστόσο θα ήθελα να ξεκινήσουμε με (ακόμα) μια παρουσίαση του εαυτού σας από εσάς.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΠΕΛΙΟΣ: Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή γράφει ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και εμένα η ζωή μου και η σκηνή ταυτίζονται μετά από 25 χρόνια παρουσίας μου στο θέατρο. Γεννήθηκα στην Θεσσαλονίκη από δύο υπέροχους γονείς τον Λούκα και την Ρίτα τους πιο θερμούς υποστηρικτές των ονείρων μου. Παιδί του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στάθηκα πολύ τυχερός που συνάντησα σπουδαίους δασκάλους στην διαδρομή μου (Δημήτρης Βάγιας, Λίνα Λαμπράκη, Σοφία Λάπου) μαζί τους ταξίδεψα και ονειρεύτηκα, καθώς επίσης και σπουδαίους σκηνοθέτες (Ανδρέας Βουτσινάς, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Sandor Zoter και πολλούς άλλους), αλλά και εξαίρετους συναδέλφους όπου αποτέλεσαν για μένα τον οδηγό στην μαγική τέχνη του θεάτρου. Ως ηθοποιός του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος συμμετείχα σε πολλές παραστάσεις κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου και είχα την τιμή να παίξω στις μεγαλύτερες σκηνές της Ευρώπης (Ε.Θ.Ε.) με το Katona jozef Theater της Ουγγαρίας και το Suomen Kansallisteatteri - Εθνικό Θέατρο της Φινλανδίας. H συμμετοχή μου σε κινηματογραφικές παραγωγές ήταν μικρή αλλά ουσιαστική, τόσο με το τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ., όπως και με τους σκηνοθέτες: Παντελή Βούλγαρη, Βασίλη Κεσίσσογλου και πολλούς άλλους. Είμαι αισιόδοξος άνθρωπος και όταν ανεβαίνω πάνω στην σκηνή δεν σκέφτομαι τίποτα. Χαίρομαι, ζω τη στιγμή, μοιράζομαι, δημιουργώ.


Δ.Β.: Πώς ασχοληθήκατε με την υποκριτική και την Τέχνη;

Ν.Κ.: Αφορμή για να ασχοληθώ με την υποκριτική τέχνη στάθηκε η παράσταση του Ανδρέα Βουτσινά Χάρολντ και Μώντ, όπου ένα βράδυ η Δέσπω Διαμαντίδου με πήρε από το χέρι και μου τραγούδησε ψιθυριστά στο αυτί το Μια παλιά Φυσαρμόνικα του Γιώργου Κουρουπού στην κεντρική σκηνή της Ε.Μ.Σ.

Δ.Β.: Είστε πολύ καιρό στο δυναμικό του ΚΘΒΕ ως ηθοποιός και τελευταία, όλο και πιο συχνά, αναλαμβάνετε και σκηνοθεσίες. Μιλήστε μας για αυτό.

Ν.Κ.: Η Διεύθυνση του ΚΘΒΕ μου έδωσε την δυνατότητα να φλερτάρω με την σκηνοθεσία. Πολύ καινούργιο για μένα και ενδιαφέρον. Ως ηθοποιός είχα να αναμετρηθώ με τον ρόλο μου. Ως σκηνοθέτης η οπτική μου διευρύνθηκε και η αναμέτρηση έγινε πιο προκλητική. Απέκτησα μεγαλύτερη ευθύνη και διαφορετική σχέση με το κοινό. Πολλές φορές ο ηθοποιός, αν και γυμνός, καλύπτεται πίσω από την φιγούρα ενός σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης όμως μπροστά στο κοινό φαντάζει αβοήθητος. Αυτό με γοητεύει και μου αποκαλύπτει νέες μορφές έκφρασης και επικοινωνίας, αμβλύνοντας την αισθητική μου.


Δ.Β.: Μιλήστε μας για τις δράσεις του Κ.Θ.Β.Ε. στο 59ο Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τις οποίες επιμεληθήκατε σκηνοθετικά. Να σημειώσουμε πως οι δράσεις αυτές συμπεριλήφθηκαν στη λίστα με τα δέκα πιο αξιομνημόνευτα στοιχεία του Φεστιβάλ.

Ν.Κ.: Χάρηκα όταν διάβασα ότι τα happening του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος συγκαταλέγονται στην λίστα με τις 10 καλύτερες στιγμές του φετινού 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Είναι μια επιβράβευση σε ένα δύσκολο είδος όπως είναι τα happening. Μπορούν να είναι το ίδιο δυνατά με μια θεατρική παράσταση. Στηρίζονται στην αυθεντικότητα της επικοινωνίας μιας ιδέας με τρόπους μη συμβατικούς της θεατρικής πρακτικής. Στόχος είναι να αιφνιδιάσουν τον θεατή προκαλώντας σε ελάχιστο χρόνο. Για τα happening λοιπόν έλαβα υπόψη τις θεματικές του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου και η εστίαση μου στράφηκε σε μουσικά κινηματογραφικά θέματα που αποτέλεσαν αφορμή της πρόκλησης του μνημονικού. Έτσι επέλεξα τρία happening: α) Το μουσικό θέμα από την ταινία ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ σε σκηνοθεσία του Wim Wenders (το τραγούδι From Her To Eternity που ερμηνεύει ο Nick Cave), που αποκαλύπτει την σχέση του καλλιτέχνη με τον έρωτα - με το αντικείμενο της τέχνης. β) Το μουσικό θέμα από την ταινία I M SO EXCITED σε σκηνοθεσία του Pendro Almodovar (το ομώνυμο τραγούδι της ταινίας) με σαφείς αναφορές στο Ελληνικό Queer σινεμά. γ) Με αφορμή μουσικές γνωστών κινηματογραφικών ταινιών και τον ομώνυμο χαρακτήρα της ταινίας il postino του Michael Radford, έστησα ποδηλατάδες (από κάθε ποδήλατο ακουγόταν ένα μουσικό θέμα ταινίας) με στόχο να ξυπνήσουν εικόνες και συναισθήματα σε σουρεαλιστική διάθεση. Θα ήθελα τέλος να επισημάνω ότι η δουλειά του ηθοποιού στα happening είναι εξαιρετικά δύσκολη λόγω του απρόβλεπτου και της μη συμβατικότητας του είδους. Αξίζουν λοιπόν μπράβο και συγχαρητήρια στους ηθοποιούς- συναδέλφους που συμμετείχαν μαζί μου. Τους ευχαριστώ.

Δ.Β.: Μελλοντικά σχέδια.

Ν.Κ.: Τα σχέδια μου για το μέλλον.....στο έχω ξαναπεί θέλω να ταξιδεύω και να γοητεύομαι από την ζωή ώστε να συνεχίσω να δημιουργώ.

Δ.Β.: Ένα όνειρό σας.

Ν.Κ.: Δύσκολο να εκφράσει κανείς δημόσια τα όνειρα του από τον φόβο μήπως διαλυθούν.


Δ.Β.: Πού βρίσκεστε καλλιτεχνικά αυτήν την περίοδο;

Ν.Κ.: Αυτή την σαιζόν παίζω στο Βασιλικό Θέατρο στην παράσταση ΝΤΑ του Χιου Λέοναρντ σε σκηνοθεσία του Δημοσθένη Παπαδόπουλου και έχω ξεκινήσει πρόβες σε ένα υπέροχο έργο τις Πυρκαγιές του Ουαζντί Μουαουάντ που σκηνοθετεί η Ιώ Βουλγαράκη και θα κάνουμε πρεμιέρα στις αρχές της νέας χρονιάς.

Δ.Β.: Η φιλοσοφία σας.

Ν.Κ.: Αν δεν στηρίξεις το ένα σου πόδι έξω απ την Γη, ποτέ σου δεν θα μπορέσεις να σταθείς επάνω της.

Δ.Β.: Σας ευχαριστώ πολύ για την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Δελίνα Βασιλειάδη

www.delinavasiliadi.gr


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE