ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, ΗΘΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟ – Δ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Μιλήστε μας για εσάς.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Ξέρετε, από λόγια είμαστε όλοι χορτασμένοι. Ας αφήνουμε, όπου μπορούμε, να μιλάνε αντί για μας οι πράξεις μας, τα έργα μας.

 

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον χώρο της τέχνης και συγκεκριμένα της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Πιθανολογώ πλέον, πως η λογική, ως εργαλείο ερμηνείας της καθημερινότητας και των ανθρώπινων σχέσεων, δεν μου αρκούσε. Κάπως έτσι μάλλον στράφηκα προς την τέχνη. Η υποκριτική σου δίνει την ευκαιρία να ψάξεις μέσα σου και γιατί όχι να ζήσεις για λίγο καιρό σε μια άλλη κατάσταση (έστω επί σκηνής), κάποιου άλλου ανθρώπου που κανονικά δεν θα είχες ποτέ την ευκαιρία. Και φυσικά, δίχως τις συνέπειες που όλο αυτό συνεπάγεται.

Σχετικά με τη σκηνοθεσία τώρα. Αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία για να “στήσεις” έναν κόσμο έτσι όπως εσύ τον φαντάζεσαι. Να βάλεις ένα πλαίσιο και κάποιους κανόνες και να διαπιστώσεις αν και ως πού δουλεύει.

 

Η πρώτη πρόταση που μου έγινε, ήρθε εντελώς απροσδόκητα από τον Καλλιτεχνικό Δ/ντή του ΚΘΒΕ κ. Γιάννη Αναστασάκη και την αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Δ/ντρια Μαρία Τσιμά, αλλά θεωρώ πως με βρήκε την κατάλληλη στιγμή. Η συνεργασία απέδωσε και η πρόταση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης επαναλήφθηκε. Εύχομαι και φέτος το αποτέλεσμα να μας δικαιώσει αμφότερους.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Είστε και συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Μιλήστε μας και για αυτή σας την ιδιότητα.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Το παιδικό βιβλίο είναι άλλο ένα αφηγηματικό μέσο. Έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες. Η απεύθυνση προς τα παιδιά έχει άλλους κώδικες. Προσπαθώ να τους εξερευνήσω. Σε ένα μήνα θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις «Επόμενος Σταθμός» το δεύτερο βιβλίο μου για παιδιά με τίτλο “Η Ζωή με τον μπαμπά”.

 

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Πού βρίσκεται τελικά η καρδιά σας; Στη σκηνοθεσία, την υποκριτική ή τη συγγραφή;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Θεωρώ πάντως πως και τα τρία που αναφέρατε συναντιούνται. Σε όλα τους κοινός παρονομαστής είναι η σκηνοθεσία. Ο ηθοποιός αρχικά αυτοσκηνοθετείται αλλά και ο συγγραφέας ουσιαστικά σκηνοθεσία κάνει αλλά επί χάρτου. Προσωπικά με προκαλούν εξίσου και οι τρεις αυτές ιδιότητες.

 

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Πρόσφατα έχετε δημιουργήσει τη σειρά Don Chilli στο ίντερνετ, όπου γράφετε τα κείμενα, υποδύεστε το χαρακτήρα και αυτοσκηνοθετείστε αν δεν κάνω λάθος. Μιλήστε μας και για αυτό.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Πρόκειται για μια σειρά αυτοτελών επεισοδίων του ενός λεπτού όπου ο ήρωας – ο Don Chilli - παραπέμπει στον Don Corleone που υποδύθηκε ο Μάρλον Μπράντο στο “Νονό” του Φράνσις Φορντ Κόπολα. Τον επέλεξα διότι είναι μια αναγνωρίσιμη φιγούρα εξουσίας. Στα βιντεάκια αυτά, ο Don Chilli, κάνει κοινωνικό, πολιτικό - οικονομικό σχόλιο πάνω στην πραγματικότητα του νεοέλληνα.

 

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Μιλήστε μας για την παράσταση που γράψατε και σκηνοθετήσατε για το ΚΘΒΕ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Καταρχάς πρόκειται για μια ομαδική δουλειά η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΚΘΒΕ και του Δήμου Θεσ/κης. Στο “Cartes Postales de Salonique” στήσαμε μια σειρά μικροϊστοριών από την ιστορία της Θεσσαλονίκης, από το 1944 μέχρι σήμερα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συντελεστές, ηθοποιούς και συνεργάτες της παράστασης.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Μια φράση που σας εκφράζει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Σ' αυτή τη ζωή δεν παίρνουμε όσα δικαιούμαστε αλλά όσα είμαστε σε θέση να διαπραγματευτούμε! (δυστυχώς).

 

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Μια ευχή.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΛΙΝΙΚΟΣ: Να γίνει η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα πόλος έλξης κινηματογραφικών συνεργείων από όλο τον κόσμο.

 

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Σας ευχαριστώ.

 

Δελίνα Βασιλειάδη

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.