ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2019-2020

ΞΕΚΙΝΑΜΕ!!!

Πολλές και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες οι χειμερινές θεατρικές προτάσεις στην πόλη μας και αυτόν τον χειμώνα από όλες σχεδόν τις θεατρικές σκηνές. Έργα για παιδιά, αλλά και παραστάσεις για μεγάλους, θίασοι της πόλης, ομάδες από την Αθήνα, έργα κλασικού, αλλά και σύγχρονου ρεπερτορίου, ξένοι μα και Έλληνες συγγραφείς…

Ας επιδιώξουμε να τα παρακολουθήσουμε όλα!!!

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΣ

Ένας μύθος που ξετυλίγεται από την Αθήνα των δημιουργών μέχρι τη Μινωική Κρήτη και τους διαδρόμους του λαβύρινθου.

Η ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου, μια ιστορία που πλέκει τη φαντασία με το πραγματικό όνειρο του ανθρώπου να πετάξει. Αυτό το όνειρο ζωντανεύει από την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης τη νέα θεατρική περίοδο 2019-2020 από 29 Σεπτεμβρίου στη σκηνή του Ράδιο Σίτυ. Παραστάσεις: Κάθε Κυριακή στις 11.30 π.μ. & Καθημερινές για σχολεία. Διάρκεια: 90 λεπτά (με διάλειμμα).

Πρόκειται για ένα θέαμα που συνδυάζει την ψυχαγωγία με την παιδεία που προσφέρει η Ελληνική μυθολογία.

Ταλαντούχοι καλλιτέχνες, εναέριοι ακροβάτες, ηθοποιοί, χορευτές, ξυλοπόδαροι, με ευφάνταστα κοστούμια και ευρηματικά σκηνικά, πλαισιώνουν την αφήγηση του μύθου.

Μια αφήγηση που ισορροπεί ανάμεσα στο αρχαίο θέατρο και τη σύγχρονη οπτική του παιδικού θεάτρου και δημιουργεί ένα έργο κλασικό και σύγχρονο μαζί, που θα ενθουσιάσει μικρούς και μεγάλους!

Η παράσταση είναι ιδανική για κάθε ηλικία!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

Κείμενο – Στίχοι: Αλεξάνδρα Γιαννοπούλου

Σκηνοθεσία: Δήμητρα Λαρεντζάκη

Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Παπαγεωργίου

Μουσική: Χάρης Γκατζόφλιας

Λύρα παίζει: ο Κώστας Κυριτσάκης

Χορογραφίες: Ιωάννα Μίτσικα

Φωτισμοί : Αντώνης Διρχαλίδης

Βοηθός σκηνοθέτη: Παυλίνα Παπαδοπούλου

Μάσκες: Anna Wassiac

Κατασκευή κοστουμιών: Γαλήνη Ζουμπούλη

Ήχος – Φώτα: Μιχάλης Καραμιχάλης

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Αβραάμ Γκουτζελούδης, Δημήτρης Γούλιος, Παναγιώτης Καπρίτσιος, Μαρκέλλα Κυριαζή, Κωνσταντίνα Μουζακίτη, Γιάννης Ναβραζίδης, Μαρία – Παυλίνα Παπαδοπούλου, Ανδρέας Παπαϊωάννου και Μαρία Προδρόμου.

 

«Πήτερ Παν» του J.M. Barrie

σε διασκευή-σκηνοθεσία του Δημήτρη Αδάμη

Από 22 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

«Όλα τα παιδιά μεγαλώνουν, εκτός από ένα…»

Πρόκειται για μια σύγχρονη, δυναμική, μαγευτική, φανταστική παραγωγή του διαχρονικού αριστουργήματος του J.M. Barrie, που μας οδηγεί σε μια Χώρα του Ποτέ που θα μπορούσε να είναι καλά κρυμμένη στην καθημερινότητα των παιδιών της πόλης και κρύβει την έγνοια και την ανησυχία του παιχνιδιού καθώς το παιδί μεγαλώνει.

Η Χώρα του Ποτέ  είναι το Τώρα.

Μια αναταραχή μαγείας, φαντασίας και μουσικής. Ο Πήτερ Παν είναι το αγόρι που φοβάται να μεγαλώσει. Τα Χαμένα Παιδιά, θα μπορούσαν να είναι τα σημερινά ασυνόδευτα παιδιά που αναζητούν τους πρόσφυγες γονείς τους. Ζουν στη Χώρα του Ποτέ που είναι ένας ερειπωμένος χώρος. Τα παιδιά αναγκάζονται να σκουπίζουν, να συντηρούνται μόνα τους, αλλά κρατούν και τα παιχνίδια τους και παίζουν με τα καροτσάκια τους, απομεινάρια της παιδικής τους ηλικίας. Η Τάιγκερ Λίλη, μια άγρια Ινδιάνα, περιβάλλεται από τους Ινδιάνους της φυλής της και μας θυμίζει τη ζωή την αθώα και την επαφή με τη φύση. Και αυτός ο Χουκ είναι μια πολύ τρομακτική δημιουργία που δεν σκέφτεται τίποτα άλλο από την εκδίκηση. Μόνος, χωρίς αγάπη, οδεύει προς το φόβο του, τον Κροκόδειλο, με αξιοθαύμαστο σθένος.

Οι γονείς Ντάρλιγκ καθώς στο τέλος «αγκαλιάζουν» τα Χαμένα Παιδιά θα μπορούσαν να μετατραπούν σε μια αναφορά για τη σύγχρονη μετανάστευση.

Ένα έργο που μιλάει κυρίως για την αγάπη και την αμέριστη μέριμνα προς τα παιδιά, αλλά ακόμη θίγει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την απώλεια, την εγκατάλειψη, τον παιδικό πόνο και τις δυσκολίες της ενηλικίωσης.

Αυτή η παράσταση δεν είναι απλώς μια μεγάλη περιπέτεια – είναι η ίδια η ζωή.

 Συντελεστές:

Διασκευή –Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αδάμης

Σκηνικά –κοστούμια: μαγικές σβούρες

Κίνηση: Χριστίνα Σουγιουλτζή-Αντιγόνη Λινάρδου (ομάδα Κι όμως κινείται)

Ενορχήστρωση: Γιώργος Κωνσταντινίδης

Μουσική Επιμέλεια: Δημήτρης Αδάμης

Διδασκαλία τραγουδιών: Ιωάννα Εμμανουήλ

Μάσκες – Κατασκευές: Ιφιγένεια Κωφού

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Αλεξανδρίδου, Βασίλης Βασιλείου, Αλκιβιάδης Γκόσιος, Ξένια Δέλλιου, Αλεξάνδρα Κασιούμη, Γιώργος Μπινιάρης, Κωνσταντίνος Πετρίδης, Κορνηλία Προκοπίου

Ο «Πήτερ Παν» απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας

Πληροφορίες

Έναρξη παραστάσεων: 22 Σεπτεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Κυριακή στις 11:30 π.μ.

Διάρκεια 80 λεπτά

 

«Οθέλλος»

του William Shakespeare

σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης

πρεμιέρα Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

στο Θέατρο Αμαλία

«Την κράτησε από το χέρι.

Αυτή άνοιξε το στόμα της ή της το άνοιξε αυτός. Ή αυτή.

Της μίλησε στο ανοιχτό της στόμα.

Της είπε, τώρα δα, να τώρα, τώρα οι νύχτες οι χορευταρούδες μου κλείνουνε το μάτι. Οι νύχτες με αντικρύσανε και βγάλαν άστρα κι άλλα.

Οι νύχτες έχουνε χάσει με μένα το μυαλό τους, είπε κι αυτή ή αυτός. Ή αυτή.

Ήρθε και μπλέχτηκε η σελήνη στα μαλλιά μου, είπε αυτή, τώρα σίγουρα αυτή.

Μη μ’ αφήσεις ποτέ.

Μετά από αυτό σιωπή μεγάλη. Τόση που ο φόβος μη μείνουν για πάντα μέσα της τους μούδιασε τα μάτια.

Μάτια μου, είπε πάλι αυτή απευθυνόμενη στα μάτια της ή στα δικά του,

γιατί δακρύζετε; Θα γλιστρήσει η αγάπη μου και θα μου ξεγλιστρήσει η νύχτα.

Και πολύ λιγουλάκι μετά -και τελειώνω εδώ- αυτή σ’ αυτόν και αντιστρόφως:

έλα, έλα τώρα νύχτα μου και γέμισέ με με νύχτα, είμαι έτοιμη.»

Η τραγωδία Οθέλλος ίσως γράφτηκε το 1604. Ίσως λίγο νωρίτερα.

Ο Σαίξπηρ γεννήθηκε το 1564

και πέθανε το 1616,

μια νύχτα μετά από μια παράσταση,

με τους φίλους του σε μια ταβέρνα που ήπιε πολύ,

παραήπιε δηλαδή.

Η ομάδα Kursk δημιουργήθηκε το 2012. Προηγούμενες παραστάσεις: Woyzeck στο Απλό Θέατρο, Η προσευχή της κοπέλας που έπεσε μέσα στο πηγάδι και δεν θέλει να πεθάνει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, Ο Άρντεν πρέπει να πεθάνει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων και στο Θέατρο Τέχνης (Φεστιβάλ Αθηνών 2015), Lenz στο Bios.

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού

Συντελεστές

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης

Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Πανουργιά

Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής

Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος

Αρχικός σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Προσαρμογή φωτισμών: Τζάνος Μάζης

Βοηθός σκηνοθέτη: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου

Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Κορίνα Άννα Γκουγκουλή

Βοηθός σκηνογράφου: Φωτεινή Ιατρού

Hair styling: Talkin’ Heads

Παίζουν:

Ασπασία-Μαρία Αλεξίου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κοντόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κατερίνα Λούβαρη-Φασόη, Άγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Κορνήλιος Σελαμσής, Μιχάλης Τιτόπουλος

Πληροφορίες

Παραστάσεις: 3 έως 6 & 9 έως 13 Οκτωβρίου, Ώρα 21.00

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310842509, 6934115555

 

Προσωπική συμφωνία

Του Ρόναλντ Χάργουντ

25 Σεπτεμβρίου – 6 Οκτωβρίου 2019

Θέατρο Κολοσσαίον

Ν. Τσακίρογλου – Χ. Βαλαβανίδης – Α. Μπουρδούμης

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία που γνώρισε, την περασμένη σεζόν στο «Από Μηχανής Θέατρο», στην Αθήνα, το βραβευμένο έργο «Προσωπική συμφωνία» (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, έρχεται στη Θεσσαλονίκη.

Η παράσταση που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς «ανεβαίνει» στο θέατρο Κολοσσαίον από 25 Σεπτεμβρίου έως 6 Οκτωβρίου.

Στους κεντρικούς ρόλους, οι Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης και Αλέξανδρος Μπουρδούμης.

Υπόθεση

Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

Στην Προσωπική συμφωνία η δράση συμβαίνει σε ένα τοπίο από ερείπια. Διόλου τυχαία. Γιατί εκτός από τα ορατά ερείπια του πολέμου, των βομβαρδισμών, υπάρχουν κι εκείνα τα βαθιά ριζωμένα στις ψυχές των ανθρώπων, αποτέλεσμα ενός άλλου «πολέμου» εσωτερικού, υπαρξιακού. Τα πρόσωπα στέκονται στα ορατά ερείπια για να μιλήσουν τη δική τους ιστορία, ιστορία-ψηφιδωτό της «μεγάλης» Ιστορίας, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν και να επουλώσουν τις ψυχικές τους πληγές. Αυτές οι «μικρές» ιστορίες είναι που θα φωτίσουν στα μάτια μας τη «μεγάλη» Ιστορία για να μας επιτρέψουν τελικά και τη δική μας προσωπική εμπλοκή σε γεγονότα του παρελθόντος τα οποία αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά, φωτίζουν πρακτικές του μέλλοντος.

 Το έργο Προσωπική συμφωνία (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου The dresser), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Η πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Αθανασία Α. Καραγιαννοπούλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκυ Παναγιωτοπούλου

Παίζουν:

Νικήτας Τσακίρογλου: Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ

Χρήστος Βαλαβανίδης: Χέλμουτ Ρόντε

Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ταγματάρχης Άρνολντ

Άννα Ελεφάντη: Έμμυ Στράουμπε

Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου: Ταμάρα Ζαχς

Παναγιώτης Γουρζουλίδης: Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς

Πληροφορίες

Πρεμιέρα: Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου, 19.00

Παραστάσεις: Τετάρτη: 19.00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21.00 & Κυριακή: 20.00

Κολοσσαίον: Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 150, Τ 2310- 834996

 

Η ΓΕΡΜΑ

του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

για δύο μόνο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη

Δευτέρα 7 και Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

στις 21.00

στο Θέατρο Αμαλία

Διάρκεια: 75 λεπτά

Η “ΓΕΡΜΑ”, το εμβληματικό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία – διασκευή Θανάση Σαράντου, που κέρδισε κοινό και κριτικούς στην Αθήνα, ξεκινά το ταξίδι της σε όλη την Ελλάδα. Στη Θεσσαλονίκη θα κάνει στάση για δύο μόνο παραστάσεις, τη Δευτέρα 7 και την Τρίτη 8 Οκτωβρίου στον ιστορικό χώρο του Θεάτρου Αμαλία.

Ο Θανάσης Σαράντος και η Εταιρία Θεάτρου “Ηθικόν Ακμαιότατον” παρουσιάζουν μία διασκευή της “Γέρμα” για 5 πρόσωπα, που βιώνουν τον λορκικό μύθο σ’ ένα ελληνικό ακριτικό χωριό της Ηπείρου εν έτει 2019.

ΓΕΡΜΑ: η στέρφα, η άκαρπη, η στείρα, η έρημη

Η λέξη “yermo” είναι επίθετο της ισπανικής γλώσσας. Προέρχεται από το λατινικό “eremus”, που δεν είναι άλλο, από το ελληνικό “έρημος”, το οποίο -ενίοτε- προφέρεται “έρμος” και “γέρμος”. Ο τύπος του θηλυκού γένους του “yermo” είναι “yerma”. Από καθαρή σύμπτωση, η ισπανική λέξη “yerma” τυγχάνει ομόηχη της ελληνικής λέξης “γέρμα”, η οποία σημαίνει “γέρσιμο, δύση, ηλιοβασίλεμα, τέλος”. Σε τούτο το δράμα, λοιπόν, η τραγικότητα της κεντρικής ηρωίδας, της Γέρμα (Yerma), ξεκινά από το ίδιο το πολυσήμαντο όνομά της.

Μια γυναίκα ακολουθεί το πρωτόγονο ένστικτό της με τραγικές συνέπειες για εκείνη, αλλά και για τους πάντες γύρω της, σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας με ιλιγγιώδη ταχύτητα και συγκλονιστική κορύφωση.

 Η υπόθεση του έργου

Σ’ ένα ελληνικό ακριτικό χωριό της Ηπείρου το 2019, η Γέρμα, μία παντρεμένη γυναίκα, δέχεται την κατακραυγή του κοινωνικού της περίγυρου, λόγω του ότι είναι στείρα. Ο διακαής και εμμονικός πόθος της για τη μητρότητα και τη γονιμότητα, θα την οδηγήσουν στο να ξεπεράσει τα όρια και τα ήθη της κλειστής κοινωνίας στην οποία ζει.

Η Γέρμα φτάνει σε αδιέξοδο και κάνει την επανάστασή της: σκοτώνει τον άντρα της και μαζί του τις αξίες που εκείνος πρεσβεύει. Αυτό το βίαιο, τυφλό και αυτοκαταστροφικό ξέσπασμά της, εκφράζει τη βαθιά επιθυμία της για μια ζωή χωρίς συμβατικές και ψυχοφθόρες σχέσεις.

Γραμμένη το 1934, η “Γέρμα” αποτελεί ένα από τα τρία λυρικά έργα του Λόρκα, γνωστά και ως “Αγροτική τριλογία” (τα άλλα δύο είναι “Ο Ματωμένος Γάμος” και το “Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα”), στα οποία ο συγγραφέας καταπιάνεται με το θέμα της υποταγής των γυναικών, στα πρότυπα και τις παραδόσεις των πατριαρχικών κοινωνιών, αποζητώντας την ελευθερία και την ισότητα. Στην Ελλάδα το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε τη δεκαετία του 1960 από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία – μετάφραση Αλέξη Σολομού.

Η “Γέρμα” αποτελεί έναν λυρικό ύμνο για τη γονιμότητα, τη μητρότητα και την κοινωνική καταπίεση της γυναίκας. Ο Λόρκα ανιχνεύει τις ουσιαστικές ανάγκες των ηρώων του, καταγγέλλοντας το μαρτύριο της στέρησης και της μη επαφής, που οδηγεί στο θάνατο, απευθυνόμενος σε κάθε κοινωνία ανεξαρτήτως εποχής.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη

Σκηνοθεσία – διασκευή:  Θανάσης Σαράντος

Σκηνικά:  Φιλάνθη Μπουγάτσου

Κοστούμια: Μπιάνκα Νικολαρέιζη

Πρωτότυπη μουσική:  Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης

Επιμέλεια κίνησης:  Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης

Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Πολιτάκης 

Παίζουν οι: Πηνελόπη Μαρκοπούλου (Γέρμα), Τάσος Σωτηράκης (Γιάννης), Θανάσης Σαράντος (Βίκτωρας), Βασιλίνα Κατερίνη (Μαρία) και η Βίλμα Τσακίρη στον ρόλο της Ντολόρες

 

«Φαέθων» του Δημήτρη Δημητριάδη

Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας

Επιστρέφει στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης,

στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων (9-13 Οκτωβρίου 2019) και ακόμα παραπέρα (18 Οκτωβρίου – 10 Νοεμβρίου 2019)

Μετά από τη μεγάλη επιτυχία της περσινής σεζόν, ο «Φαέθων», ένα από τα ωραιότερα και πιο πολυεπίπεδα έργα του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Θάνου Νίκα, επιστρέφει στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης, αρχικά στο πλαίσιο του 54ουΦεστιβάλ Δημητρίων (9-13 Οκτωβρίου 2019) και στη συνέχεια με νέο κύκλο παραστάσεων, από τις 18 Οκτωβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου 2019. Στον ρόλο του Άμνετ Λομ, ο Παύλος Δανελάτος.

«Γεννηθήτω το θέλημά Του.»

Ανεβαίνοντας στη σοφίτα του Λαογραφικού Μουσείου, μεταφερόμαστε στο εσωτερικό ενός μεσοαστικού σπιτιού στο Λονδίνο, όπου, γύρω από το τραπέζι του Δείπνου και μέσα σε μία μόνο νύχτα, εκτυλίσσεται ένα αμλετικό υπαρξιακό δράμα: η ζοφερή τραγωδία μιας οικογένειας, τα μέλη της οποίας παλεύουν να απαλλαγούν από τα δεσμά του Πατέρα για να καταφέρουν να ζήσουν. Ο Πατέρας – Εξουσιαστής, Άμνετ Λομ, φανατικός υποστηρικτής του Χριστιανικού δόγματος, κάνει Πράξη τον Λόγο («Γεννηθήτω το θέλημά Σου»), διαστρεβλώνοντάς τον και επιβάλλοντας στα μέλη της οικογένειας – τη σύζυγο και τα τρία παιδιά τους – το θέλημά Του, μέσα από τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό της προσωπικότητάς τους.

«Να ζεις, αυτό είν’όλο το ζήτημα.»

Στη φράση αυτή καταλήγει ο Υιός – Εξουσιαζόμενος, Λέλο Λομ, ένας νέος άνδρας που εδώ και τριάντα χρόνια ζει καθισμένος στο βρεφικό καροτσάκι του. Ο Υιός αναλαμβάνει να βάλει ένα τέλος στην κυριαρχία του Πατέρα, δίνοντας τη δική του απάντηση στο αμλετικό δίλημμα («να ζει κανείς ή να μη ζει»), αντιστρέφοντας τον μύθο του Φαέθοντα και συμβολίζοντας με την πράξη του την εξέγερση ενάντια στη βαρβαρότητα της εξουσίας.

Ο μύθος του Φαέθοντα

Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, ο Φαέθων ήταν γιος του Ήλιου και της Κλυμένης. Μια μέρα, ο πατέρας του τον άφησε να οδηγήσει το άρμα του, ο Φαέθων, όμως, δε στάθηκε αντάξιος της εμπιστοσύνης του. Καθώς οδηγούσε το άρμα του Ήλιου, είδε στον ουρανό τον Σκορπιό, τρόμαξε και έχασε την ψυχραιμία του και τον έλεγχο του άρματος, με αποτέλεσμα ο Ήλιος να αρχίσει να ανεβοκατεβαίνει απειλώντας με καταστροφή τη Γη. Ο Δίας, βλέποντας τη Γη να καίγεται και τα ποτάμια να ξεραίνονται από τη θερμότητα, τον κεραυνοβόλησε και τον σκότωσε για να προλάβει χειρότερες καταστροφές.

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η παράσταση είναι αυστηρά ακατάλληλη για ανηλίκους.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο: Δημήτρης Δημητριάδης

Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας

Σκηνικός χώρος – Κοστούμια: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου

Κίνηση: Δροσιά Τριαντάκη

Παραγωγή: Ars Moriendi

ΔΙΑΝΟΜΗ

Παύλος Δανελάτος: Άμνετ Λομ

Θεανώ Αμοιρίδου: Τζούλι Λομ

Νίκος Ράμμος: Λέλο Λομ

Κατερίνα Συναπίδου: Ανν Λομ

Ελευθερία Μαυρίδου: Μπεθ Λομ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Χώρος: Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης (σοφίτα), Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 68, Θεσσαλονίκη

Παραστάσεις στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων: Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019 στις 19:00, Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019 στις 21:30, Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019 στις 21:30, Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 στις 21:30 και Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019 στις 20:00

Παραστάσεις από 18 Οκτωβρίου έως 10 Νοεμβρίου 2019: Κάθε Παρασκευή – Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 20:00

Διάρκεια παράστασης: 80’ (χωρίς διάλειμμα)

Προπώληση εισιτηρίων: VIVA.GR

Τηλέφωνο κρατήσεων:6981 723 632 (15:00 – 21:00)

 

«Ερκουλίν Μπαρμπέν: Οι αναμνήσεις ενός ερμαφρόδιτου»

Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης

Επιστρέφει στο Μπενσουσάν Χαν

μόνο για 3 παραστάσεις, στις 5, 6 & 7 Οκτωβρίου 2019

στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων

Κυρίες και κύριοι!

Η καλλιτεχνική πρόταση που έκλεψε την παράσταση την περσινή σεζόν, σημειώνοντας τέσσερις κύκλους sold-out παραστάσεων, επιστρέφει στο Μπενσουσάν Χαν, στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων, μόνο για τρεις βραδιές: το Σάββατο 5, την Κυριακή 6 και τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στις 21:00 (τη Δευτέρα 7/10 θα πραγματοποιηθεί και δεύτερη παράσταση – στις 23:30 –αποκλειστικά για τους καλεσμένους του 2ουshowcaseτων Δημητρίων).

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Πρόκειται για ένα ξεχωριστό ταξίδι στον χρόνο, στη Γαλλία του 19ου αιώνα, σε μια εποχή που η ιατρική και η δικαιοσύνη επιδίδονταν σε ένα ανελέητο κυνήγι ταυτότητας, με σκοπό να καθοριστεί το «αληθινό φύλο». Ένα ταξίδι, το οποίο προσφέρει στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει την/τον Ερκουλίν Μπαρμπέν, μια διπλή, παράξενη ύπαρξη. «Άνδρας. Γυναίκα. Τίποτα.» Ένα άτομο ερμαφρόδιτο, που στη γέννησή του θεωρήθηκε γυναίκα, ενώ αργότερα, στην ενηλικίωσή του, τού επιβλήθηκε η ανδρική ταυτότητα.

Η ιστορία της/του Ερκουλίν Μπαρμπέν, όπως η ίδια/ο ίδιος την κατέγραψε στο ημερολόγιό της/του, έμεινε στην Ιστορία ως το πρώτο κείμενο ερμαφρόδιτου, ένα ντοκουμέντο πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Μισέλ Φουκώ για να γράψει το άρθρο του «Το αληθινό φύλο», καταγγέλλοντας «την τυραννία της κοινωνίας για το φύλο και την αναπόφευκτη επιμονή ότι κάθε άτομο πρέπει να έχει ένα» και ανοίγοντας ένα νέο, πολύ σημαντικό κεφάλαιο στις σπουδές φύλου.

Σήμερα, η/ο Ερκουλίν αποτελεί εμβληματική μορφή του κινήματος των ίντερσεξ ατόμων. Την εποχή, όμως, που έζησε τη σύντομη ζωή της/του, ήταν μια ύπαρξη καταδικασμένη στη μοναξιά και την απομόνωση, ένα μίασμα για τη θρησκόληπτη κοινωνία. Ένα θύμα της ζωής, η οποία τον οδήγησε στον μονόδρομο της αυτοκτονίας.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο: Herculine Adélaïde / Abel Barbin

Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης

Σκηνικά – Κοστούμια: Ελίνα Ευταξία

Μουσική: Κωστής Βοζίκης – Χρήστος Παπαδόπουλος

Κίνηση: Ίρις Νικολάου

ΠΑΙΖΟΥΝ:

Αντιγόνη Μπάρμπα

Χρήστος Παπαδόπουλος

Αναστάσης Ροϊλός

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Χώρος: Μπενσουσάν Χαν, Εδέσσης 6, 546 25, Θεσσαλονίκη

Παραστάσεις: Σάββατο 5, Κυριακή 6 και Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019 στις 21:00 | Δευτέρα 7/10 στις 23:30 παράσταση αποκλειστικά για τους καλεσμένους του 2ουShowcase του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

Τηλέφωνο κρατήσεων:6981 723 632| ώρες κρατήσεων: 15:00 – 21:00 (*λόγω περιορισμένων θέσεων, η τηλεφωνική κράτηση θέσης είναι απαραίτητη)

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

 

Ο Ραφτάκος των Λέξεων (ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΡΡΑΣ)

Μετά τη μεγάλη αγάπη του κόσμου στην πρώτη χρονιά των παραστάσεων, ο μαγικός Ράφτης του συγγραφέα Αντώνη Παπαθεουδούλου επιστρέφει στις 27 Οκτωβρίου και στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς “Μελίνα Μερκούρη” για να μας «ζεστάνει» με τις λέξεις του. Ένα παραμύθι γεμάτο αγάπη, καλοσύνη και συντροφικότητα, με μουσικά όργανα που θα γεμίσουν την αίθουσα με νότες και με χαρακτήρες που αλληλεπιδρούν με τα παιδιά δημιουργώντας μια μαγική ατμόσφαιρα.

Μήνες (ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΡΡΑΣ)

Οι «Μήνες» έρχονται στον τρίτο χρόνο παραστάσεων για να μας ταξιδέψουν στην παράδοση με ένα ελληνικό λαϊκό παραμύθι, στον φυσικό τους χώρο, το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης . Μία μουσικοπαιδαγωγική παράσταση με πολύ παιχνίδι, στηριγμένη στο ελληνικό λαϊκό παραμύθι: «Η κυρά Καλή και οι 12 Μήνες». Τα παιδιά ζουν την κάθε εποχή, το Φθινόπωρο, το Χειμώνα, την Άνοιξη, το Καλοκαίρι με τα ξεχωριστά της έθιμα, με τις γιορτές και τα παραδοσιακά παιχνίδια που πάντα πρόσφεραν σύνδεση με τον κύκλο των εποχών και τις εναλλαγές στη φύση.

Το πιο γλυκό ψωμί (ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΡΡΑΣ)

Μία νέα παράσταση από τον Μικρό Βορρά, βασισμένη σε ένα Κεφαλλονίτικο παραμύθι. Ο Βασιλιάς που λυτρώνεται από ένα ψωμί ζυμωμένο με προσπάθεια και μόχθο ξεδιπλώνεται στο σανίδι. Αναζητώντας τη γλύκα στα παραμύθια, τα παιδιά ξεκινούν ζυμώνοντας το δικό τους ψωμάκι με τα πιο αγνά υλικά. Ακολουθούν τη δράση του παραμυθιού, με ζωντανή μουσική και παραδοσιακά τραγούδια, συμμετέχουν σε διαδραστικά παιχνίδια, βασισμένα στις Αρχές του Εκπαιδευτικού Δράματος, ενώ στο τέλος γεύονται αχνιστό και μοσχομυριστό το ψωμί που ζύμωσαν.

Αισώπου Κόμιξ 2 (ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΡΡΑΣ)

Οι μύθοι του Αισώπου ζωντανεύουν για 5η χρονιά από τον Μικρό Βορρά. Δύο οδοιπόροι, δύο τράγοι, ένας βοσκός με τα προβατάκια του, μια αλεπού αλλά και δύο σταφύλια, δίνουν «αέρα εξοχής»! Ο Σάκης Σερέφας με το ιδιότυπο χιούμορ του, διασκευάζει 4 διαφορετικούς μύθους του Αισώπου: Ο ψεύτης Βοσκός, οι δύο Τράγοι, Η Αλεπού και τα Σταφύλια, Οι δύο Φίλοι και η Αρκούδα. Οι διαχρονικοί αυτοί μύθοι ζωντανεύουν μέσα από μάσκες, μουσικά όργανα, τραγούδι και εναλλαγές που κλέβουν από την ταχύτητα και τη γοητεία του κόμικ, ενώ τα παιδιά συμμετέχουν με διαδραστικό παιχνίδι.

Εφηβική Σκηνή (ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΡΡΑΣ)

Ελένη

Το έργο του Ευριπίδη «Ελένη» αντέχει για 5η χρονιά και έρχεται για να μας βοηθήσει να δούμε με «άλλο» μάτι τη σχολική εκπαίδευση. Μια παράσταση με εκπαιδευτικό, διαδραστικό χαρακτήρα φτιαγμένη με υλικά από τη γλώσσα των νέων, μπαίνει στις σχολικές αίθουσες και τις μεταμορφώνει. Μάσκα, εναλλαγές ρόλων, ζωντανή μουσική, χιούμορ που αγγίζει τη γλώσσαα του κόμικ και βέβαια στο τέλος της παράστασης οι θεατές καλούνται στη σκηνή και παίρνουν τους ρόλους των ηρώων, βιώνοντας μια ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία. Οι αξίες των αρχαίων τραγικών με τους όρους του σήμερα.

Οδύσσεια

Το δεύτερο μεγάλο ηρωικό έπος της αρχαίας ελληνικής γραμματείας που υπήρξε και θα συνεχίσει να αποτελεί το κατ’ εξοχήν συμβολικό κείμενο για την ανθρώπινη περιπέτεια, την περιπλάνηση της ύπαρξης, τη σύνδεση με την έννοια «πατρίδα» και «νόστος», έρχεται για μία ακόμη χρονιά και με πρώτη στάση, στις 29 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς “Μελίνα Μερκούρη”. Μέσα από διάφορα είδη θεάτρου, παντομίμα, ζωντανή μουσική και τραγούδι, αυτοσχεδιασμό και φυσικά διάδραση, οι θεατές μεταμορφώνονται σε συνταξιδιώτες και οι ηθοποιοί στο όχημα, ώστε να ξετυλιχθεί το μεγαλείο του Ομηρικού έπους.

Ιλιάδα

Η νέα παράσταση του Μικρού Βορρά, το πρώτο κείμενο του δυτικού πολιτισμού, η «Ιλιάδα» του Ομήρου το νέο στοίχημα για την νεανική μας σκηνή, υπόσχεται να αναβιώσει μπροστά μας με τον πιο σύγχρονο τρόπο 15.000 στίχους σε 90΄. Πάθη, πλούσια συναισθήματα, η αδιαλλαξία των θεών και η τραγικότητα της μοίρας, μεταβάλουν τους ήρωες σε άθυρμα. Το ρυθμό αυτού του παιχνιδιού που παίζεται στα όρια της ζωής και του θανάτου αναζητά όλη η ομάδα του Μικρού Βορρά. Θέλουμε ο νέος θεατής να μυηθεί στον κόσμο του επικού ποιητή μέσα από μια παράσταση-εμπειρία. Πρεμιέρα Άνοιξη 2020.

Το παγκάκι

του Αλεξάντερ Γκέλμαν

στο Θέατρο Αμαλία

Παραστάσεις: 16 έως 20 & 23 έως 27 Οκτωβρίου, Ώρα 21.00

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310842509, 6934115555

Δύο άγνωστοι συναντιούνται σε ένα πάρκο και κάθονται στο ίδιο παγκάκι. Είναι όμως πραγματικά άγνωστοι; Μπορεί κάποτε να ήσαν κάτι άλλο; Είναι τυχαία αυτή η συνάντηση ή όχι; Μήπως έχουν επινοήσει μία ζωή που δεν μπόρεσαν ποτέ να ζήσουν; Πρόκειται για μια κωμικοτραγική ιστορία δύο μοναχικών και απελπισμένων ανθρώπων, που θα μπορούσε να συμβεί παντού, σε κάθε χώρα, σε κάθε πόλη. Μία ιστορία που εγείρει ένα ιδιαίτερο σύγχρονο και βασανιστικό ερώτημα: μπορούν πλέον οι άνθρωποι να ζήσουν πραγματικά μαζί; Κι αν ναι, πώς θα μπορούν να το επιτύχουν, αν συνεχώς κρύβει ο ένας απ’ τον άλλον αυτό που πραγματικά είναι;

Ο Αλεξάντερ Γκέλμαν ένας από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς της της Ρωσίας. Το Παγκάκι γράφτηκε το 1983, πριν από την κατάρρευσή της Σοβιετικής Ένωσης, όταν η αυθαιρεσία και η διαφθορά κυριαρχούσαν. Έχει μεταφραστεί και παιχτεί σε πάρα πολλές χώρες.  Το πικρό του χιούμορ το κάνει διαχρονικό και κωμικοτραγικά επίκαιρο.

Σκηνοθεσία – Διασκευή – Διαμόρφωση χώρου: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ

Μετάφραση: ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ

Κοστούμια: ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ

Φωτισμοί: ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΛΤΣΟΥ

Παίζουν:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

«Σκηνές από έναν Γάμο»

Του INGMAR BERGMAN
Σε σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Από τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου στις 21.00

Η παράσταση που προκάλεσε αίσθηση την προηγούμενη θεατρική σαιζόν επιστρέφει ανανεωμένη στο Θέατρο Σοφούλη. Ο Αντώνης Λουδάρος υπογράφει τη σκηνοθεσία  στο βραβευμένο αριστούργημα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν «Σκηνές από έναν γάμο».

Τον Γιόχαν ερμηνέυει ο Αντώνης Λουδάρος
και την Μαριάννα η Παυλίνα Χαρέλα.

Λίγα λόγια για το έργο
Ένα ζευγάρι, μια ιστορία είκοσι χρόνων. Υπάρχει άραγε η τέλεια σχέση; Ο Γιόχαν και Μαριάννα είναι –φαινομενικά τουλάχιστον- το τέλειο ζευγάρι. Κι όμως μια ματιά, μια παύση, μια μισοτελειωμένη φράση, μια αδιόρατη κίνηση ίσως μαρτυρούν ένα χάσμα. Τι θα συμβεί όταν αυτό το χάσμα έρθει στο φως;
 
Η κλασική ταινία του Μπέργκμαν “Σκηνές από έναν γάμο” έχει τιμηθεί με βραβείο καλύτερης ταινίας στις Χρυσές Σφαίρες, με βραβεία καλύτερης ταινίας και σεναρίου από την Εθνική Ένωση Κριτικών των ΗΠΑ (NSFC) και χάρισε στην Λιβ Ούλμαν πολλά βραβεία και υποψηφιότητες για την ερμηνεία της. Τώρα ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου  Σοφούλη με τον Αντώνη Λουδαρο στο ρόλο του Γιόχαν και την Παυλίνα Χαρελα στο ρόλο της Μαριάννας. 
 Το έργο παρουσιάζεται σε συνεργασία με τον Ατζέντη Josef Weinberger Limited, Λονδίνο, για λογαριασμό του Ιδρύματος Ingmar Bergman.
 
Συντελεστές
Πρωτότυπο κείμενο: Ingmar Bergman
Μετάφραση- Διασκευή : Αντώνης Λουδάρος
Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Κατερίνα Καπεζάνου
Μουσική επιμέλεια: Αντώνης Λουδάρος
Κινησιολογία: Ελένη Χρυσομάλλη
Φωτισμοί: Ανέστης Ατακτίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Τάσος Κοντόγιωργας
Γραφιστικά: Αριστοτέλης Σομπότης
Φωτογραφία αφίσας: Αντρέας Σφυρίδης
Βοηθός Οργάνωσης Παραγωγής: Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Κατερίνα Νικολάου
Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρία Θεάτρου

Παραστάσεις
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 11 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου
 Το έργο είναι ακατάλληλο για ανηλίκους κάτω των 15 ετών

Το Θέατρο Σοφούλη διαθέτει πρόσβαση για ΑμεΑ.
Θέατρο Σοφούλη
Τραπεζούντος 5 & Σοφούλη, Τ.Κ. 55131 Θεσσαλονίκη, Τηλ. 2310423925,

 

ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ (Bakersfield Mist) του Stephen Sachs

Με τη Ράνια Σχίζα και τον Νίκο Παντελίδη

Σκηνοθεσία Λεωνίδας Παπαδόπουλος

Από Πέμπτη 7 έως Κυριακή 10 Νοεμβρίου, Ώρα 21.00

Στο Θέατρο Αμαλία

Το θεατρικό έργο του βραβευμένου αμερικανού συγγραφέα Stephen Sachs ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η συναρπαστικά έξυπνη κωμωδία που ανέβηκε στο Duchess Theatre του Λονδίνου με την Κάθλιν Τέρνερ και τον Ίαν ΜακΝτίαρμιντ θα παρουσιαστεί στο θέατρο Αμαλία της Θεσσαλονίκης από τις 7-10 Νοεμβρίου 2019, ενώ στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στο θέατρο Vault της Αθήνας καθώς και σε περιοδεία σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Τι θα συμβεί όταν μια άνεργη μπαργούμαν κι ένας διάσημος εκτιμητής έργων τέχνης συναντιούνται ένα απόγευμα σε ένα σπίτι-κοντέινερ στο Bakersfield της Καλιφόρνια; Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η συγκινητική και ανατρεπτική κωμωδία του Στίβεν Σακς, θέτει ερωτήματα για τη φύση της τέχνης και τα όρια ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, μέσα από τη συνάντηση δύο ταξικά διαφορετικών κόσμων. Ένα έργο γεμάτο ιδέες και συναισθήματα που αφήνουν σημάδια φωτεινά και ανεξίτηλα μέσα στην ομίχλη.

Υπόθεση: Η Μωντ Γκούντμαν (Ράνια Σχίζα), μια άνεργη μπαργούμαν ζει σε ένα trailer park στο Bakersfield της Καλιφόρνια. Όταν αγοράζει για μερικά δολάρια από ένα μαγαζί με παλιά αντικείμενα έναν πίνακα ζωγραφικής, κανείς δεν πιστεύει ότι στα χέρια της μπορεί να βρίσκεται ένα από τα αριστουργήματα του διάσημου ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ. Καλώντας από τη Νέα Υόρκη έναν από τους καλύτερους εκτιμητές έργων τέχνης στον κόσμο, τον Λάιονελ Πέρσυ (Νίκος Παντελίδης), κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις αποκαλύψεις που θα φέρει στο φως η συνάντησή τους.

 

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Οι Δούλες του Ζαν Ζενέ

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Παραστάσεις: Τετάρτη 20 έως Κυριακή 24 Νοεμβρίου, Ώρα 21.00

Θέατρο Αμαλία

Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις στην Αθήνα, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη το έργο-μύθος του Ζαν Ζενέ, 50 ακριβώς χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του στο ελληνικό κοινό σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη, σκηνοθεσία Δημήτρη Χατζημάρκου και με τις Ρένη Πιττακή, Μαρίνα Γεωργίου, Εκάλη Σώκου στους τρεις ρόλους.

Η υπόθεση με λίγα λόγια έχει ως εξής: Δύο υπηρέτριες καταστρώνουν την εξόντωση της λατρεμένης αλλά και απόλυτα μισητής τους Κυρίας. Τα αφελή σχέδια τους αποτυγχάνουν και στρέφονται εναντίον τους.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το έργο του Ζενέ να ανεβαίνει τόσο συχνά στην παγκόσμια σκηνή από το 1947 που γράφτηκε μέχρι τις μέρες μας; Σίγουρα: “Δεν πρόκειται για ένα έργο που θέλει να υπερασπιστεί τη μοίρα της τάξης των υπηρετών. Υπάρχει συνδικάτο που ασχολείται με τα ζητήματα αυτών των ανθρώπων. Πρόκειται για μια αλληγορική ιστορία…» διευκρινίζει ο ίδιος ο Ζενέ.

Οι δούλες, είμαστε εμείς. Με τα μικρά και μεγάλα μας όνειρα, τα ψέματα που λέμε στον εαυτό μας και στους άλλους, την απελπισμένη ανάγκη μας να δραπετεύουμε από την πραγματικότητα, να φαντασιωνόμαστε μια άλλη ζωή από αυτή που ζούμε. Εμείς που ζηλεύουμε αυτό που δεν έχουμε και βασανιζόμαστε γιατί ξέρουμε ότι δε θα το αποκτήσουμε ποτέ. Εμείς που νιώθουμε φόβο, μίσος αλλά και λατρεία απέναντι στην εξουσία. Εμείς που δεν τολμάμε να ζήσουμε αληθινά.

Οι Δούλες είναι οι αντι-ηρωίδες της τραγωδίας των ημερών μας. Και η Κυρία τους είναι η φτηνή θεά που ορίζει τη μοίρα τους. Που σκηνοθετεί τη ζωή τους. Καμία μεγαλειώδης κάθαρση σε αυτή τη σύγχρονη τραγικωμωδία. Ανθρώπινες στιγμές μόνο. Σκληρές, τρυφερές, αστείες, βίαιες, συγκινητικές. Και πάνω απ’ όλα, μια βαθιά ανάγκη για «παιχνίδι» μέχρι τελικής πτώσης. Αυτή την ανάγκη που κινεί το ίδιο το θέατρο και κρατά ζωντανή την επιθυμία μας να καταφεύγουμε σε αυτό είτε ως δημιουργοί, είτε ως κοινό. Αναζητώντας αυτό το «κάτι» που η ζωή επιμένει να μας κρύβει.

Παίζουν: Κάτια Γέρου, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Μαριάννα Κάλμπαρη

 

«Μέγας Ιεροεξεταστής»

Από 25 έως 28 Νοεμβρίου

Στο Θέατρο Αμαλία

Ο δραστήριος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής, καταπιάνεται με το έργο του μεγάλου μυθιστοριογράφου Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι και ανεβάζει μία παράσταση βασισμένη στα έργα Ο Μέγας Ιεροεξεταστής και Οι Δαιμονισμένοι. Στον ειδικά διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε μία σκηνική εγκατάσταση που έχουν επιμεληθεί μαζί με τη σκηνογράφο Λία Ασβεστά, το σύμπαν του Ντοστογιέφσκι ξετυλίγεται και ταξιδεύει και στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία. Τον ρόλο του Μεγάλου Ιεροεξεταστή θα ερμηνεύσει η Λυδία Κονιόρδου.

Έργα της τελευταίας περιόδου και της απόλυτης ωριμότητας του συγγραφέα. Στο μύθο του Μεγάλου Ιεροεξεταστή (απόσπασμα από τους Αδελφούς Καραμάζοφ), ο Ντοστογιέφσκι εκφράζει τα αγωνιώδη ερωτήματα που τον τυραννούν: τα όρια της ανθρώπινης ελευθερίας, της βούλησης, της πίστης, της ύπαρξης του θείου, της ομορφιάς, της αγάπης. Της ανθρώπινης διαφθοράς. Της πραγματικής δύναμης του ανθρώπου. Θεός-άνθρωπος ή άνθρωπος-θεός; Μεγάλα, καίρια ερωτήματα με τα οποία η σύγχρονη ανθρωπότητα έρχεται αντιμέτωπη. Ο άνθρωπος ως θύμα και ως θύτης. Στην παράσταση, ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής συνεργάζεται για ακόμα μία φορά με τη Λυδία Κονιόρδου, η οποία ενσαρκώνει τον ρόλο.

Όπως λέει ο σκηνοθέτης: «Τα δυο αυτά έργα είναι πολλαπλάσια κρίσιμα σήμερα λόγω της εξαθλίωσης των λαϊκών μαζών, της βίας των εκμεταλλευτών του, της εξουσίας και των προβοκατόρικων δράσεων ποικιλώνυμων επαναστατικών ομάδων. Μέσα από το κακό στους Δαιμονισμένους και μέσα από την άρνηση του Χριστού στον Μέγα Ιεροεξεταστή, ο Ντοστογιέφσκι μας οδηγεί σε βαθιές φιλοσοφικές, θρησκευτικές διαδρομές για να αναρωτηθούμε και για να έρθουμε αντιμέτωποι με την ανθρώπινη ύπαρξη και την αγάπη. Ύψιστη αναζήτηση του Ντοστογιέφσκι. Ο άνθρωπος απέναντι στην ύπαρξη του. Βαθιά κι απόλυτα. Λέει ο Ντοστογιέφσκι: “Στον κόσμο δεν του αρέσει να του αναταράσσουμε τον βούρκο”. Ο συγγραφέας μας οδηγεί με οδυνηρό τρόπο να αναμετρηθούμε με αυτό το ερώτημα, με την ουσία της ζωής και το καθαρό νόημα της αγάπης».

Διασκευή-Απόδοση-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής

Σκηνική Εγκατάσταση: Λία Ασβεστά – Κωνσταντίνος Χατζής

Ζωντανά παίζει: Γυαλί Ταμπούρ: Ευγένιος Βούλγαρης 

Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Καρτάνου

Μέγας Ιεροεξεταστής: Λυδία Κονιόρδου

Πληροφορίες

Παραστάσεις: Δευτέρα 25 έως Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, στις 21.00

Πληροφορίες- Κρατήσεις: 2310842509, 6934115555

 

Συνοπτικός Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός του ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΥΛΑΙΑ 2019 – 2020

ΒΡΕΦΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Αγκαλιά”

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Δόμνα Ζαφειροπούλου – ΔημήτρηςΑδάμης

Έναρξη παραστάσεων: 2 Νοεμβρίου

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Football”το παιχνίδι της ανθρωπότητας, του Θανάση Τριαρίδη

Σκηνοθεσία: Τριαντάφυλλος Δελής

Παραστάσεις: 4-6 Οκτωβρίου

Αμάρυνθος” της Μάρθας Μπουζιούρη | ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019

Σκηνοθεσία: Μάρθα Μπουζιούρη

Παραστάσεις: 8-9 Οκτωβρίου

Ύψωμα 731” του Άρη Μπινιάρη | ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης

Παραστάσεις: 12-13 Οκτωβρίου

Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα” του Παναγιώτη Μέντη

Σκηνοθεσία: Αγγελική Ξένου

Παραστάσεις: 14-15 Οκτωβρίου

By Heart”του Tiago Rodrigues | ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2019

Παραστάσεις: 17-18 Οκτωβρίου

Η Φόνισσα” του Α. Παπαδιαμάντη

Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου

Παραστάσεις: 22-27 Οκτωβρίου

Όνειρα γλυκά” της Σαλίνας Γαβαλά

Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος

Παραστάσεις: 28-29 Οκτωβρίου

Ο Επιτάφιος Λόγος” του Περικλή

Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Παραστάσεις: 30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου

Μην κλαις ρε γοργόνα”

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Παραστάσεις: 4-5 Νοεμβρίου

Επικίνδυνες μαγειρικές” του Ανδρέα Στάικου

Σκηνοθεσία: Κερασία Σαμαρά

Παραστάσεις: 6-10 & 13-17 Νοεμβρίου

Το Φινιστρίνι” του Βασίλη Ρίσβα

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης

Παραστάσεις: 18-19 Νοεμβρίου

Στην υγειά του μακαρίτη” του Λάκη Μιχαηλίδη

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Τζελέπης

Παραστάσεις: 20-24 Νοεμβρίου

Σχέσεις” του Διονύση Χαριτόπουλου

Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος

Παραστάσεις: 28 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου & 5-8 Δεκεμβρίου

Ελένη” του Γιάννη Ρίτσου

Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Παραστάσεις: 2-4 Δεκεμβρίου

Ορχήστρα δωματίου“On A String

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Συνόλου: Θοδωρής Παπαδημητρίου

Συναυλία: 9 Δεκεμβρίου

Lolita Reversed: Dark

Σκηνοθεσία: Χρήστος Καρασαββίδης

Παραστάσεις: 20-21 Δεκεμβρίου

ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ

Εξορκισμός” Θέατρο του Άλλοτε

Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου

Παραστάσεις: 4-5 Οκτωβρίου

Κρουαζιέρα” Story telling

Κωστής Ζαφειράκης

Παραστάσεις: 1-2 και 8-9 Νοεμβρίου

Η Νίνα Λοτσάρη είναι η “RED

Nothing is sin

Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Αποστολόπουλος

Παραγωγή: DadaArt 2019

Παραστάσεις: 15-16, 22-23, 29-30 Νοεμβρίου και 6-7 Δεκεμβρίου

#Sleepless Movie Marathon by Jameson

1η Ενότητα: 13 Δεκεμβρίου, στις 23:59

Πρόγραμμα ταινιών: Ας περιμένουν οι γυναίκες (1998), Φτάσαμε! (2004), Γυναίκες που περάσατε από δω (2017)

2η Ενότητα: 14 Φεβρουαρίου, στις 23:59

Εμβληματικές συναισθηματικές ταινίες, (το αναλυτικό πρόγραμμμα, θα ανακοινωθεί προσεχώς).

3η Ενότητα: 20 Μαρτίου, στις 23:59

Θρίλερ (το αναλυτικό πρόγραμμα, θα ανακοινωθεί προσεχώς).

Στο ίδιο μεταμεσονύκτιο πλαίσιο, έχει προγραμματιστεί η προβολή δύο κινηματογραφικών αριστουργημάτων. Το «Ζ» του Κώστα Γαβρά (1969) και η θρυλική «Καζαμπλάνκα» του Μάικλ Κερτίζ (1942).

 

Αυτά για αρχή!!!

Βεβαίως, θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση από το φιλμ νουάρ…

Καλή θεατρική μας σεζόν!!!

Δελίνα Βασιλειάδη

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.