Πολλές και εξαιρετικές οι θεατρικές προτάσεις αυτής της περιόδου στην πόλη μας. Ας προσπαθήσουμε να μη χάσουμε καμία.

H I M M E L W E G (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χουάν Μαγιόργκα

Θέατρο AMAΛΙΑ

10-11/2, 17-18/2, 24-25/2

«Ο δρόμος για τον ουρανό» συνδέεται με ένα ιστορικό γεγονός κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου: Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων κοντά στην Πράγα, στήνεται ένα παιχνίδι εντυπώσεων, δηλαδή εξαπάτησης. Η ναζιστική κυβέρνηση του Βερολίνου επιβάλλει σε επιλεγμένους κρατούμενους να δημιουργήσουν μια πλαστή εικόνα αξιοπρεπούς διαβίωσης για χάρη της  κοινής γνώμης. Εκπρόσωποι του ερυθρού σταυρού, θορυβημένοι από τις φήμες για τις συνθήκες που επικρατούν στα στρατόπεδα, καταφθάνουν και γίνονται μάρτυρες μιας καλοστημένης απάτης. Επισκέπτονται το Τερεζίν, ένα ιδιόμορφο γκέτο, στο οποίο τα πάντα φαίνονται να λειτουργούν «κανονικά». Επιστρέφοντας από το στρατόπεδο θα καταθέσουν τη μαρτυρία τους για τη σίτιση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τη διαμονή των κρατουμένων.

Η Theressienstadt είναι μια επιχείρηση ωραιοποίησης του εγκλήματος και προετοιμαζόταν επί ένα χρόνο για να κάνει τη θεαματική της «πρεμιέρα» ενώπιον του «κοινού» της στις 23 Ιουνίου το 1944. «Ο Φύρερ χαρίζει στους Εβραίους μια πόλη» ήταν ο τίτλος της ταινίας που γυρίστηκε στη συνέχεια από τους ναζί, με σχετικά πλάνα που εξαίρουν την γενναιοδωρία του Φύρερ απέναντι στους κρατούμενους.

Ο Χουάν Μαγιόργκα γράφει ένα έργο απόλυτα σύγχρονο χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τα παραπάνω γεγονότα: την επίσκεψη του εκπροσώπου του ερυθρού σταυρού, την παρουσία του γερμανού διοικητή του στρατοπέδου αλλά και του εβραίου που αναλαμβάνει να «σκηνοθετήσει» τους συμπατριώτες του. Παράλληλα στο έργο υπάρχει ένα πλήθος «ηθοποιών» που υποδύονται τους προκαθορισμένους ρόλους.

Δεν πρόκειται όμως για απλή ιστορική αναπαράσταση των γεγονότων. Η μνήμη του ολοκαυτώματος είναι πολύ ισχυρή, αλλά πιο ισχυρές είναι οι νύξεις στο σήμερα. Αυτό που μας αφορά σε αυτό το έργο δεν είναι τόσο η –έτσι κι αλλιώς συνταρακτική– ιστορία του ολοκαυτώματος, όσο το ζήτημα της κατασκευής του ψεύδους: Η σύλληψη ενός σχεδίου εξαπάτησης. Η τελειότητα του μηχανισμού. Η ευκολία ή η τάση του ανθρώπου να ενδίδει σε αυτό που φαίνεται κανονικό. Πώς εθελοτυφλούμε και γιατί; Επίσης, οι μορφές της εξέγερσης και της υποταγής. Και κυρίως τα όνειρα και οι εφιάλτες των ανθρώπων, τόσο αυτών που εξουσιάζουν όσο και των θυμάτων τους.

Χώρος και χρόνος: σύγχρονα, χρόνια μετά το ολοκαύτωμα. Σε ένα χώρο που τον ορίζουν οι ράγες των τρένων, το ρολόι του σταθμού και οι μνήμες των ηρώων. Σε αυτό το σύγχρονο σκηνικό –στρατόπεδο συγκέντρωσης– χρόνια μετά, έρχονται σταδιακά να προστεθούν τα στοιχεία που συνθέτουν το «θέατρο μέσα στο θέατρο», οι κούνιες, τα παιδικά παιχνίδια, τα μπαλόνια, το παγκάκι… Επιπλέον, στην παράσταση χρησιμοποιείται φωτογραφικό υλικό καθώς και κινηματογραφημένα πλάνα. Έλενα Καρακούλη

Το Himmelweg στον τόπο που γεννήθηκαν η Ευρώπη και το θέατρο.

Από όλα τα έργα που έχω γράψει, το Himmelweg είναι εκείνο που έχει ανέβει περισσότερες φορές: τριανταπέντε παραγωγές, σε θέατρα όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και της Αμερικής και της Ασίας. Πέρα από τη μικρή αξία που ίσως έχει το έργο, πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μερικά από τα θέματα που θίγει θέτουν ερωτήματα στον σύγχρονο θεατή, έστω κι αν αυτός κοιτάζει από απόσταση εκείνη την Ευρώπη που δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί τους Εβραίους της. Οι θεατές είδαν το Himmelweg όχι μόνο σαν μια αναπαράσταση της πιο μαύρης σελίδας στην ιστορία της Ευρώπης, αλλά και σαν ένα έργο για την εξόντωση των αθώων, την εκμετάλλευση των θυμάτων, την προπαγάνδα, τους ευφημισμούς, το αόρατο της φρίκης. Δυστυχώς, αν παρατηρήσουμε με προσοχή, όλα αυτά θα τα δούμε και σήμερα. Και νομίζω ότι υπάρχει ένα ερώτημα, που βρίσκεται στο κέντρο του Himmelweg και μπορεί να το υποβάλει ο καθένας στον εαυτό του: εγώ, μέσα στη σκηνή του κόσμου, κατά πόσο είμαι ένας ρόλος που τον έγραψαν και τον σκηνοθετούν άλλοι; 

Είναι πολύ συγκινητικό για μένα το γεγονός ότι το Himmelweg θα παρασταθεί εκεί όπου γεννήθηκαν η Ευρώπη και το θέατρο. Γι’ αυτό και νιώθω τεράστια ευγνωμοσύνη για τη Μαρία Χατζηεμμανουήλ που μετέφρασε το έργο μου στην πανέμορφη ελληνική γλώσσα, για το Φεστιβάλ Αθηνών που το περιέλαβε στο πρόγραμμά του και για την Έλενα Καρακούλη και την ομάδα της, που θέλουν να το  μεταμορφώσουν σε μια ποιητική και πολιτική εμπειρία για τους θεατές. Juan Mayorga

Συντελεστές της παράστασης:

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη
Εικαστική σύλληψη και επιμέλεια: Εύα Νάθενα
Συνεργάτιδα σκηνογράφος-ενδυματολόγος: Εβελίνα Δαρζέντα
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Πρωτότυπη μουσική – Μουσική επιμέλεια: Violet Louise
Βίντεο: Άγγελος Παπαδόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμών: Nίκος Βλασόπουλος
Μακιγιάζ: Κατερίνα Μιχαλούτσου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Νίκος Ψαρράς, Δημήτρης Παπανικολάου, Θανάσης Δήμου, Βερονίκη Στογιαννίδου / Δανάη Hoffmann

H παράσταση είναι παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 100 λεπτά

ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ: Δευτέρα 21:00’, Τρίτη 21:00’

ΦΥΛΕΣ της Νίνα Ρέιν

Τάκης Τζαμαργιάς

Θέατρο Αμαλία

20 έως 23 Φεβρουαρίου

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που αγαπήθηκε από το κοινό και τους κριτικούς όσο λίγες την προηγούμενη θεατρική σεζόν έρχεται στο Θέατρο Αμαλία για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, από 20 έως 23 Φεβρουαρίου, με μια εξαιρετική διανομή: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Νίκο Γεωργάκη, Μάνο Καρατζογιάννη, Δημήτρη Κουρούμπαλη, Ελένη Μολέσκη, Καλλιόπη Παναγιωτίδου.

Το πολυβραβευμένο έργο της Νίνα Ρέιν Φυλές (Drama Desk Award for Outstanding Play, New York Drama Critics’ Circle Award, Off-Broadway Alliance Award – Best Play, υποψήφιο για Olivier Award) που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση της Έρις Κύργια, επεξεργάζεται δεξιοτεχνικά το χιούμορ και τη συγκίνηση σε μια σειρά ευαίσθητων θεμάτων: την απουσία ενσυναίσθησης ακόμα κι ανάμεσα στους πιο στενούς ανθρώπινους δεσμούς, τα όρια της λεκτικής επικοινωνίας, την ανάγκη να ανήκεις σε μια φυλή παρά τα όποια αδιέξοδά της.

Ο Μπίλυ, αν και εκ γενετής κωφός, έχει μεγαλώσει «φυσιολογικά» μέσα σε μια οικογένεια που έχει κάνει τα πάντα για να αμβλύνει τις συνέπειες της διαφορετικότητάς του. Η εισβολή όμως της Σύλβιας στον μικρόκοσμο της οικογένειας ανατρέπει ό,τι ίσχυε ως τότε.

Τελικά ο λόγος μπορεί να είναι τόσο περιοριστικός όσο η σιωπή; Και η σιωπή μπορεί να είναι το ίδιο εύγλωττη με το λόγο;

* Για την ερμηνεία του στις “Φυλές” ο Μάνος Καρατζογιαννης τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού- all4fun 2019.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Έρι Κύργια

Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς

Σκηνικά – Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου 

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Μουσική επιμέλεια & Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης

Ερμηνεύουν: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Δημήτρης Ήμελλος, Μάνος Καρατζογιάννης, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Ελένη Μολέσκη, Καλλιόπη Παναγιωτίδου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Παραστάσεις: από 20 έως 23 Φεβρουαρίου 2020, Ώρα 21.00

Διάρκεια: 110 λεπτά

“Η Απολογία της Μαρί Κιουρί” της Ευσταθίας

σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Κίρκης Καραλή 

με την Πέγκυ Τρικαλιώτη.

Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ

Παρασκευή 6 Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Μαρτίου 2020, ώρα έναρξης 21.00

Μετά την μεγάλη επιτυχία της παράστασης «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί», στην Αθήνα και τις διθυραμβικές κριτικές από ΜΜΕ που έδωσε  το βραβείο γυναίκειας ερμηνείας στην Πέγκυ Τρικαλιώτη,  η παράσταση  έρχεται στο θέατρο ΑΜΑΛΙΑ στην Θεσσαλονίκη.

Η άγνωστη, στο ευρύ κοινό, ιστορία μιας σημαντικής γυναίκας της παγκόσμιας Ιστορίας. Τα όνειρα, η καριέρα, το αποτύπωμά της στην Επιστήμη, οι έρωτες και η σχέση με τις κόρες της.

Ένα ερωτικό σκάνδαλο, στο Παρίσι του 1911, γίνεται αφορμή για να κινδυνέψει μια επιστήμονας, να μην πάρει ένα Νόμπελ. Πρωταγωνιστές σ’ αυτό το σκάνδαλο, η Μαρί Κιουρί και ο Πωλ Λανζεβάν, επίσης επιστήμονας, παλιός μαθητής του άντρα της, Πιέρ Κιουρί, και παντρεμένος. Ο γαλλικός Τύπος αποσιώπησε τη δεύτερη απονομή της, του Νόμπελ Χημείας, και η γαλλική κοινωνία την κατέκρινε ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της

Αυτό το πραγματικό γεγονός, γίνεται εφαλτήριο για μια παράσταση που διαδραματίζεται σε μια δικαστική αίθουσα. Εκεί διεξάγεται η φανταστική δίκη της Μαρί και της δίνεται η ευκαιρία για μια απολογία. Και η καλύτερη απολογία δεν είναι άλλη από τη διήγηση της ζωής της. Τα πρώτα χρόνια στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία, οι σπουδές στη Σορβόνη, η ραδιενέργεια, το πρώτο Νόμπελ… Η Μαρί στο εδώλιο, σε μια συνθήκη κατάφωρης αδικίας, ξετυλίγει με συγκίνηση και ένταση τη δική της προσωπική ιστορία αποδεικνύοντας πως ο δρόμος των ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. 

Το κείμενο της Ευσταθίας παίρνει ως αφορμή τη βιογραφία της Μαρί Κιουρί, που είναι γραμμένη από την κόρη της Εύα, συγκεντρώνοντας παράλληλα καταγεγραμμένες πληροφορίες της ιστορικής πραγματικότητας σε συνδυασμό με στοιχεία μυθοπλασίας, που αναδεικνύουν, με ευαισθησία, τις άγνωστες πτυχές μιας θηλυκής προσωπικότητας (ερευνήτριας, επαγγελματία, συζύγου, μητέρας, ερωμένης), που μας αφορά ακόμη και σήμερα. Μιας γυναίκας, που ήδη, στις αρχές του περασμένου αιώνα, προσπάθησε να απαλλαγεί από τα στερεότυπα που η κοινωνία θέλησε για την ίδια.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο – Μουσική: Ευσταθία 

Δραματουργική επεξεργασία- Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή

Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί, η Πέγκυ Τρικαλιώτη, που τιμήθηκε δύο φορές για την ερμηνεία της.

Μαζί της, η ηθοποιός Αγγελική Πασπαλιάρη και ο χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου.

Σκηνικά – Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου

Φωτισμοί: Άλεξ Αλεξάνδρου

Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου

Το τραγούδι της παράστασης, “Για πες μου κάτι” ερμηνεύουν η Ευσταθία και η Πένυ Μπαλτατζή.

Ενορχήστρωση – Ηχοληψία – Μίξη τραγουδιού: Μανόλης Λιανής

Πιάνο: Χάρης Μπότσης

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ της Ελληνικής Εταιρείας Πυρηνικής Ιατρικής και Μοριακής Απεικόνισης της Πολωνικής Πρεσβείας  και του Γερμανικού Ογκολογικού Κέντρου

ΡΟΟΥΖ του Μάρτιν Σέρμαν με τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Από 27 Μαρτίου – 1 Απριλίου 2020

Μετά την μεγάλη επιτυχία και τα ενθουσιώδη σχόλια του κοινού στις παραστάσεις της Αθήνας, το Ρόουζ του Μάρτιν Σέρμαν, με την Δέσποινα Μπεμπεδέλη, ανεβαίνει από τις 27 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, για μια σειρά παραστάσεων στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Η συγκινητική παράσταση που σκηνοθέτησε ο Νίκος Καραγέωργος σε μετάφραση Μιμής Ντενίση, δίνει την ευκαιρία στην σπουδαία ηθοποιό Δέσποινα Μπεμπεδέλη για ένα ανεπανάληπτο όσο και συγκινητικό ρεσιτάλ ερμηνείας, υποδυόμενη μια 80χρονη Εβραία, η οποία ανατρέχει στο ταξίδι της ζωής της, ξεδιπλώνοντας το παρελθόν της. Σχολιάζει με ευαισθησία, συγκίνηση αλλά και χιούμορ, όσα συνέβησαν δίπλα και μέσα της σε μια ολόκληρη ζωή, τη ζωή της. Τα νεανικά της χρόνια στην Ουκρανία, το πέρασμα στην Πολωνία λίγο πριν τον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, την ηχώ του Ολοκαυτώματος, τη φυγή στην Αμερική και την καινούργια ζωή που διαπερνά δεκαετίες και κοινωνικές αλλαγές.Θυμάται όσα έζησε και παρ’ όλο που τη γονάτισαν, δεν την κατακερμάτισαν, αλλά της χάρισαν ένα μοναδικό κριτήριο κι έναν τρόπο σκέψης για την αξία της ίδιας της ζωής κι εκείνο το αίσθημα της δικαιοσύνης, που χαρακτηρίζει τους σπουδαίους, που ο πόνος τους κάνει «Ανθρώπους» και ο φόβος θαρραλέους απέναντι στις επιταγές μιας μοντέρνας εποχής, που έχει χάσει πια κάθε στόχο και κάθε πρόσημο.


Μετάφραση: Μιμή Ντενίση

Σκηνοθεσία, φωτισμοί: Νίκος Καραγέωργος

Σκηνικό: Δημήτρης Δήμας

Μουσική: Νίκος Σπηλιώτης

Διάρκεια: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Παραστάσεις :

Παρασκευή 27/3, Σάββατο 28/3, Κυριακή 29/3

Δευτέρα 30/3, Τρίτη 31/3 & Τετάρτη 1/4

Ώρα έναρξης : 9.00 μμ

«Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ» ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΟΝΑ

ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ (Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2310 262051)

ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΤΡΙΤΗ 18 & ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Η ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΚΟΚΚΙΔΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΜΙΑ ΤΟΛΜΗΡΗ & ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΛΕΝΑ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Η συγκλονιστική παράσταση που τάραξε τα νερά του θεατρικού κόσμου, προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού από τους θεατές και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, επιστρέφει δέκα χρόνια μετά , σε σκηνοθετική επιμέλεια της Λένας Κιτσοπούλου.

Η Ελένη Κοκκίδου σ΄ ένα ρεσιτάλ ερμηνείας «μετουσιώνεται» σε Πανωραία, ερμηνεύοντας μοναδικά τον σπαρακτικό μονόλογο της «Γυναίκας της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά, προσφέροντας δυνατές συγκινήσεις και εσωτερικές δονήσεις. Οι συναισθηματικές μεταπτώσεις, από τη λύπη στη  χαρά, από τα δάκρυα στο γέλιο, από τον πόνο στην οργή, από την ένταση στη σιωπή, ισορροπούν αρμονικά δημιουργώντας μια εκρηκτική παράσταση.

Για τον ρόλο αυτό η Ελένη Κοκκίδου τιμήθηκε με το βραβείο ερμηνείας «Κάρολος Κουν» και με το βραβείο κοινού από το περιοδικό «Αθηνόραμα».

Πρόκειται για ιδιαίτερη θεατρική απόδοση των αφηγήσεων της ζωής της πόρνης Πανωραίας από τον ποιητή Γιώργο Χρονά, ο οποίος τις κατέγραψε με σειρά συνεντεύξεων τη δεκαετία του ΄80.Ο παραληρηματικός μονόλογος μιας παθιασμένης, πονεμένης γυναίκας, που εξομολογείται τη ζωή της και μιλά ανοιχτά χωρίς φόβο για τον πόνο, τη βία, την ηδονή, την αγάπη, τον έρωτα. Ένα πλάσμα πληθωρικό που τραγουδάει, χορεύει, κλαίει, γελάει, θυμώνει, προκαλεί…

Ένας καταρράκτης λέξεων, ήχων, εκφράσεων και πόνου. Ο χειμαρρώδης λόγος της Πανωραίας γίνεται ποίηση. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι αυτή της λαϊκής ψυχής που απελευθερώνεται. Η ζωή της ακροβατεί ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο. Μια ζωή ακραία, σκληρή, επικίνδυνη, αλλά με πάθος και ορμή. Η ηρωίδα με τρόπο μοναδικά αυθεντικό, με αμεσότητα και πηγαία λαϊκότητα αφηγείται τη ζωή της με συνταρακτική τραγικότητα, αλλά και κωμικές εξάρσεις. Γεύεται τη ζωή ολόκληρη, την εξαντλεί με όλη της την ύπαρξη, χωρίς κανόνες και περιορισμούς, χωρίς μιζέρια.

Σημείωμα Γιώργου Χρονά: Τι έχει αυτή η βιογραφία που περικλείει την Πάτρα, την Αθήνα, την Ελλάδα, του ’50, ’60, ’70, κι έκανε τον Μάνο Χατζιδάκι να πει, σ’ ένα βιβλιοπώλη στη στοά Χηρς, στη Θεσσαλονίκη – πώς είναι το καλύτερο βιβλίο που διάβασε στη ζωή του; Ο αναγνώστης θα καταλάβει. Δεν έχει ένα αλλά πολλά παράλληλα θαύματα. Αρετές υψηλού λόγου. Από μια αμόρφωτη γυναίκα. Την Γυναίκα της Πάτρας, που μιλάει χωρίς να ντρέπεται χωρίς να λυπάται. Ελεύθερος και σπάνιος λόγος. […] «Η γυναίκα της Πάτρας», είναι η πιο αληθινή, δηλαδή, γυμνή, ιστορία, που έχετε διαβάσει, στην ελληνική γλώσσα, από την σταύρωση του Χριστού και τα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων –

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου :  9.00 μμ

Τετάρτη  19 Φεβρουαρίου :  6.00 μμ

«ΤΖΑΣΜΙΝ» της Ελένης Ράντου βασισμένο στο σενάριο του Γούντυ Άλλεν Βlue Jasmine

ΘΕΑΤΡΟ ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ

(Παρασκευοπούλου 9, τηλ.2310 824 970 & 819 153)

Σκηνοθεσία Σταμάτης Φασουλής

ΑΠΟ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΘΛΙΜΜΕΝΗ ΤΖΑΣΜΙΝ

Η πολυβραβευμένη παράσταση ΤΖΑΣΜΙΝ (2 θεατρικά βραβεία κοινού Αθηνοράματος : Βραβείο ερμηνείας στην Ελένη Ράντου, Βραβείο σκηνογραφίας στην Μαγιού Τρικεριώτη), μετά από δυο χρόνια επιτυχίας στο θέατρο ΔΙΑΝΑ στην Αθήνα, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ από 12 Μαρτίου έως 12 Απρίλιου. Ένα σπουδαίο θεατρικό έργο πάνω στα χαμένα μεγαλεία, μια παράσταση εξαιρετικών ηθοποιών, μια ερμηνεία ζωής από την Ελένη Ράντου και μια εμπνευσμένη σκηνοθεσία από τον Σταμάτη Φασουλή

Λίγα λόγια για τη Τζάσμιν: Μια πλούσια χρεωκοπημένη Νεοϋορκέζα, η Τζάσμιν (Ελένη Ράντου), μετά τη διάλυση του γάμου της και την οικονομική καταστροφή του άντρα της Αλ (Μέμος Μπεγνής) προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αναγκάζεται, άφραγκη πλέον, να μετακομίσει στην αδερφή της Τζίντζερ (Καλλιρρόη Μυριαγκού) σε μια λαϊκή συνοικία του Σαν Φρανσίσκο, τη στιγμή που  η αδερφή της ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Τσίλυ (Παντελή Δεντάκη). Η απέχθεια της Τζάσμιν προς τον Τσίλυ είναι κεραυνοβόλα και οι συγκρούσεις ανάμεσά τους πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στην προσπάθεια της Τζάσμιν να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της, σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, το παρελθόν  στοιχειώνει το παρόν με απρόβλεπτες συνέπειες.

Το σενάριο του Γούντυ Άλλεν στηριγμένο σε μια άλλη εκδοχή του Λεωφορείο ο Πόθος, περιγράφει με μοναδικά κωμικοτραγικό τρόπο το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σενάριο: Γούντυ Άλλεν

Θεατρική απόδοση: Ελένη Ράντου, Βαγγέλης Χατζηνικολάου

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής

Σκηνικά: Μαγιού Τρικεριώτη

Κοστούμια: Κική Γραμματικοπούλου

ΠΑΙΖΟΥΝ: Ελένη Ράντου, Μέμος Μπεγνής, Καλλιρρόη Μυριαγκού ,Παντελής Δεντάκης, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Νεκτάριος Φαρμάκης.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ :

Τετάρτη : 7.00 μμ

Πέμπτη : 8.00 μμ

Παρασκευή : 9.00 μμ

Σάββατο : 8.00 μμ

Κυριακή : 7.00 μμ

«ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ORIENT EXPRESS»

ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ (Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2310 262051)

Μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία για 2 σεζόν, την θερμή ανταπόκριση του κοινού και τις εξαιρετικές κριτικές στον τύπο, το συγκλονιστικό έργο της Άγκαθα Κρίστι ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ORIENT EXPRESS έρχεται στην Θεσσαλονίκη. 

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και για πρώτη φορά  στην Ελλάδα η απόδοση του πασίγνωστου μυθιστορήματος σε θεατρικό έργο που έκανε ο Κεν Λούντβιχ,  συναρπάζει και συγκινεί!

Μια μεγάλη παραγωγή σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη, με έναν θίασο έντεκα μεγάλων πρωταγωνιστών και σκηνικά και κοστούμια που εντυπωσιάζουν, το Έγκλημα στο Orient Express θα διαλευκάνουν στην σκηνή του Θεάτρου Αριστοτέλειον,  οι: Κάτια Δανδουλάκη, Δάνης Κατρανίδης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Μάρω Κοντού, Τάσος Χαλκιάς, Ταμίλα Κουλίεβα, Τάνια Τρύπη, Τάκης Παπαματθαίου, Σόλων Τσούνης, Έρρικα Μπίγιου, Λευτέρης Ζαμπετάκης.

Στο Έγκλημα στο Orient Express – το πιο διάσημο κι αγαπημένο αστυνομικό της Αγκαθα Κρίστι-ο Αντώνης Καλογρίδης σκηνοθετεί με έμπνευση. Η ανάμειξη στην ιστορία του διάσημου Ηρακλή Πουαρό,  η γοητευτική  πλοκή, η γεμάτη  μυστήριο και ανατροπές, οι χαρακτήρες και η μεταξύ τους διασύνδεση, συναρπάζουν και γοητεύουν. Όλα είναι διαφορετικά απ’ ότι δείχνουν, από την πρώτη μέχρι και την τελευταία σκηνή.  Και όλα καθορίζονται τελικά από  το μεγάλο δίλημμα:  μπροστά στην φρίκη του φόνου ενός παιδιού, ποια τιμωρία είναι δίκαιη και ηθική, ποιος μπορεί να γλιτώσει από τον θείο και τον ανθρώπινο νόμο…

Συντελεστές:

Απόδοση:  Ολυμπία Σκορδίλη

Σκηνοθεσία : Αντώνης Καλογρίδης

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς, Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Παραστάσεις :

Παρασκευή : 9.00 μμ

Σάββατο :    6.00 μμ & 9.00 μμ

Κυριακή :     6.00 μμ

ΤΖΟΡΝΤΑΝ

των Ανν Ρέϋνολντς και Μόιρα Μπουφίνι

Με την ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥ

Σε σκηνοθεσία ΓΙΑΝΝΗ ΑΙΒΑΖΗ

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

Πέμπτη 13, Παρασκευή 14 & Σάββατο 15 Φεβρουαρίου

Ο σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» των Ανν Ρέϋνολντς και Μόιρα Μπουφίνι, που μετέφρασε ο Μάριος Πλωρίτης, στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αυλαία με την Μαρία Κορινθίου να υποδύεται την τραγική ηρωίδα Σίρλεϋ Τζόουνς, υπό την σκηνοθετική μπαγκέτα του Γιάννη Αϊβάζη.  Μια ιστορία που αποκάλυψε η ίδια η Σίρλευ, όσο καιρό ήταν κρατούμενη στη φυλακή, στη συγκρατούμενή της Ανν Ρέϋνολντς, τη μία από τις δυο συγγραφείς.

Στην παράσταση δανείζουν τις φωνές τους ο Τάσος Νούσιας και ο Γιάννης Αϊβάζης.

Υπόθεση του έργου: Η Σίρλεϋ, μεγάλωσε σε μια φτωχή οικογένεια με ένα πατέρα βάναυσο που κακοποιούσε τη μητέρα της. Λίγο μετά την εφηβεία της, βρίσκει τον έρωτα και μαζί μια δίοδο διαφυγής στο πρόσωπο ενός μηχανόβιου εραστή. Η Σίρλεϋ μένει έγκυος κι αυτός δεν αργεί να πατήσει στα μονοπάτια του πατέρα της και να γίνει βίαιος, χτυπώντας την, εξευτελίζοντάς την και φέρνοντας ακόμη και μέσα στο ίδιο τους το σπίτι άλλες γυναίκες για να του προσφέρουν ηδονή. Η Σίρλευ μέσα απ’όλες τις αντιξοότητες, φέρνει στον κόσμο τον γιό τους Τζόρνταν, άλλα ο σύντροφός/εραστής της την εγκαταλείπει, για να επιστρέψει δύο χρόνια μετά μαζί με την Πρόνοια και την μέλλουσα γυναίκα του και να την κατηγορήσει ως ηθικά επιλήψιμη και ανίκανη να μεγαλώσει τον γιό τους, με σκοπό να την χωρίσουν από το παιδί της. Μπροστά στο αδιέξοδο και στην πεποίθησή της πως δε μπορεί να ζήσει χωρίς τον Τζόρνταν κι ούτε ο Τζόρνταν χωρίς εκείνη, η Σίρλεϋ πνίγει το μωρό της και κάνει μια αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας. Η Σίρλεϋ κατηγορείται για την δολοφονία του παιδιού της και οδηγείται στη φυλακή, στην πτέρυγα των ψυχοπαθών, όπου προσπαθεί ξανά και ξανά να τερματίσει τη ζωή της. Ευθύνεται, πράγματι, για τον φόνο; Μπορεί, στ’ αλήθεια, να σκοτώσει η αγάπη; Ή είναι, αυτή, από μόνη της, το σημαντικότερο ελαφρυντικό; Στην αίθουσα αναμονής του δικαστηρίου περιμένει την απόφαση των δικαστών και των ενόρκων και θυμάται πώς έφτασε μέχρι εκεί…..

«Κοίτα, Τζόρνταν, αυτό είναι φως. Ο Θεός μάς χαμογελάει.»

Λίγα λόγια για την ιστορία του έργου: Η συγκλονιστική αληθινή ιστορία της Σίρλεϋ Τζόουνς, που κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της, πρωτοπαίχτηκε στο θέατρο “Lilian Baylis” του Λονδίνου τον Απρίλιο του 1992. Ο «Τζόρνταν», είναι μια μαρτυρία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία της κρατούμενης στη φυλακή, παιδοκτόνου και αποτυχημένης αυτόχειρα, Σίρλεϋ Τζόουνς. Η Τζόουνς αποκάλυψε την ιστορία της στη συγγραφέα Άννα Ρέυνολντς, όταν οι δυό τους ήταν συγκρατούμενες (σημ.: η Ρέυνολντς είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη, για φόνο με σφυρί, της κοιμισμένης μητέρας της). Το γεγονός της δολοφονίας ενός βρέφους από τη μητέρα του, που συντάραξε την κοινή γνώμη της Μ. Βρετανίας, κατά τη δεκαετία του ’80, μετουσιώθηκε σ’ έναν σπαρακτικό θεατρικό μονόλογο που γρήγορα εντάχθηκε στα «έργα – στοιχήματα» για τις γυναίκες ηθοποιούς όλου του κόσμου.

Διάρκεια παράστασης: 90’’ χωρίς διάλειμμα

Παραστάσεις :

Πέμπτη 13, Παρασκευή 14 & Σάββατο 15 Φεβρουαρίου

Ώρα έναρξης : 9.00 μμ

Related Posts

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.