Το φετινό καλοκαίρι ξεχειλίζει ταινίες που δεν κατάφεραν να βρούνε το δρόμο τους προς τις αίθουσες την περασμένη χρονιά. Πέρα από τα επιμέρους αφιερώματα που θα πραγματοποιήσουν οι θερινοί κινηματογράφοι, δεκάδες ταινίες πρόκειται να συναντηθούνε με το κοινό για πρώτη φορά κάτω από τον ανοικτό ουρανό, άλλες για πρώτη φορά και άλλες μετά από ένα σύντομο ταξίδι στις διαδικτυακές πλατφόρμες που τον τελευταίο χρόνο ανέλαβαν εξ’ ολοκλήρου την ψυχαγωγία του κινηματογραφικού κοινού. Ακολουθεί μια σύντομη εκλογή απ’ όσα πρόκειται να δούμε στα θερινά το επόμενο διάστημα.

My Salinger Year (2020) Philippe Falardeau

Η πιο μεγάλη χρονιά της Joanna στην Αμερική των 90s ξεκινά όταν κατά τη διάρκεια του gap year της μετά το πανεπιστήμιο προσλαμβάνεται στη θέση της βοηθού της διαβόητης ατζέντισσας του J.D.Salinger. Αρμοδιότητά της είναι να βοηθάει στη διαχείριση της αλληλογραφίας του συγγραφέα και να είναι απόλυτα πειθήνια απέναντι στη Margaret. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν αρχίζει να απαντά στις επιστολές βάζοντας το προσωπικό της ύφος, προσπαθώντας να ικανοποιήσει τις ατομικές της λογοτεχνικές φιλοδοξίες.

Cruella (2021) Craig Gillespie [3/6]

Ευελπιστώντας να είναι ένα origins ανάλογο του Joker, η Cruella έρχεται για να μας διηγηθεί πώς η διάσημη villain των 101 σκυλιών της Δαλματίας γνώρισε τη σκληρή πλευρά της ζωής, καθώς και τους συνεργάτες της Jasper και Horace μαζί με τους οποίους οδηγήθηκε σε δρόμους που συνδύαζαν την κυνοκτονία με την υψηλή ραπτική. Σίγουρα πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στην ερμηνεία της Emma Stone- όπως το Joker στηρίχθηκε σ’ αυτή του Joaquin Phoenix. Σε κάθε περίπτωση έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια ηρωίδα που έχει ενσαρκωθεί κινηματογραφικά στο παρελθόν από την ασυναγώνιστη Glenn Close- αλλά κατά τ’ άλλα ελάχιστα γνωστή στο ευρύ κοινό, οπότε η συνέχεια έπεται στις οθόνες μας.

Μήλα (2020) Χρήστος Νίκου [3/6]

Βρισκόμαστε απέναντι στην πιο πολυσυζητημένη ελληνική ταινία της πανδημικής σεζόν που πέρασε, με τον Άρη Σερβετάλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο να χάνει τη μνήμη του και να μένει στα αζήτητα μιας νοσοκομειακής μονάδας. Σ’ αυτόν τον τόπο η μνήμη χάνεται συστηματικά, η Αθήνα θυμίζει τη χώρα των λωτοφάγων, ενώ το μήλο παίρνει τον αγαπημένο του ρόλο, αυτόν του απαγορευμένου καρπού, ωθώντας τους ανθρώπους προς την έξοδο από την παραδείσια κατάσταση. Τελικά ποιος θέλει να θυμάται τα πάντα;

Promising Young Woman (2020) Emerald Fennell [17/6]

Μια ταινία για την ομορφιά, τη βία και την ανάγκη για εκδίκηση. Η Cassie έχει παρατήσει την ιατρική και ζει ξανά μαζί με τους γονείς της δουλεύοντας σερβιτόρα στο συνοικιακό καφέ, ένα επάγγελμα που ομολογουμένως φαίνεται να μην της ταιριάζει. Τα βράδια ωστόσο μεταμορφώνεται σε μια παγίδα για τους θαμώνες των μπαρ, δίνοντας τους ένα μάθημα που δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσουν.

Luca (2021) Enrico Casarosa [17/6]

Μετά το Soul του 2020 που έφτασε με αρκετή καθυστέρηση στις αίθουσες των θερινών σινεμά, το νέο animation της Pixar, πολλά χρόνια μετά την πριγκήπισσα Άριελ βγάζει ένα ακόμα θαλάσσιο πλάσμα στη στεριά. Ο Luca είναι ένα μαγικό πλάσμα της θάλασσας, που αποφασίζει να δοκιμάσει πώς είναι να έχει κανείς ανθρώπινο σώμα, βγαίνοντας στη στεριά της ιταλικής Ριβιέρα. Γεμάτος όρεξη για περιπέτειες στα δύο πόδια μαθαίνει ιταλικά, ποδήλατο, τις ισορροπίες ανάμεσα στα διαφορετικά πλάσματα και φυσικά την πραγματική φιλία .

Another round / Druk (2020) Thomas Vinterberg [1/7]

Πώς μετριέται ο χρόνος και ο αντίκτυπος μιας ζωής; Μπορεί μια σταθερή κατάσταση μέθης να βελτιώσει την ποιότητα της καθημερινότητάς μας; Μια παρέα μεσήλικων καθηγητών, ανάμεσά τους και ο Mads Mikkelsen, αποφασίζουν να χορέψουν έναν άγριο χορό: με πρόσχημα ένα κοινωνικό πείραμα, προσπαθούν να δώσουν μια ώθηση στις ζωές τους προκειμένου να γίνουν λίγο πιο ενδιαφέρουσες, βάζοντας στην καθημερινότητά τους το αλκοόλ- με ολέθρια αποτελέσματα για τους ίδιους και τους γύρω τους. Η σκηνή του χορού υπό το τραγούδι What a life έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου εδώ και πολύ καιρό, διαφημίζοντας την ταινία με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

The Father (2021) Florian Zeller [8/7]

Ο Anthony Hopkins στο ρόλο του ατόμου που έχει αρχίσει να χάνει τη μνήμη και μαζί με αυτή το παρελθόν και το παρόν του. Η ταινία είναι η παρουσίαση μιας σειράς γεγονότων, όπως αυτά ανασυντάσσονται και αναπλάθονται μέσα στη μνήμη του πρωταγωνιστή. Η πρώτη γνωριμία, το πρωινό τσάι, ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου, το φαγητό που τρελαίνεσαι να τρως, μια μουσική που σε κάνει να νοσταλγείς και το ρολόι χειρός σου, κάθε τι που έχεις ζήσει μπορεί να τεθεί σε αμφισβήτηση αν υπήρξε,  μόνο και μόνο επειδή δεν μπορείς να το θυμηθείς.

French Exit (2020) Azazel Jacobs [5/8]

Μια εξηντάρα αστή με αμφίβολης ποιότητας παρελθόν βρίσκεται από σπόντα μετά το θάνατο του άνδρα της μαζί με τον γιό της στο Παρίσι. Η έντονη ιδιοσυγκρασία της, σε συνδυασμό με τις παρορμητικές της πράξεις συχνά θα την φέρνουν στο επίκεντρο των καταστάσεων, οδηγώντας την παράλληλα σε μια διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης της σχέσης της με τον γιό της αλλά και με το ίδιο της το εγώ. Η καυστική persona που ενσαρκώνει η Michelle Pfeiffer βγάζει έναν ευχάριστο ρυθμό στην ταινία, κάτι που συνδυαστικά με το νεανικό καστ το οποίο την πλαισιώνει επιτρέπει να καλλιεργηθούν ενδιαφέρουσες δυναμικές στις ισορροπίες κωμικών και δραματικών στοιχείων.

Ammonite (2020) Francis Lee [19/8]

Η Kate Winslet με τη Saoirse Ronan σε μια ταινία εποχής για το πώς η αγάπη διαβρώνει τα άτομα, αφήνοντας το ανεξίτηλο σημάδι της μέσα τους. Στις αρχές του 19ου παλαιοντολόγος Mary Anning ζει μαζί με τη μητέρα της σε μια μικρή περιοχή. Εκεί θα συναντήσει τη νεαρή Charlotte η οποία έρχεται στην περιοχή για παραθέριση. Οι δύο γυναίκες αναζητούν μια λύση στη μοναξιά τους και έναν τρόπο να κάνουν τον άχρωμο κόσμο που τις περιβάλλει πιο ενδιαφέρον, διεκδικώντας μία σχέση που δεν έχει χώρο στην καταπιεστική κοινωνία εντός της οποίας ζούνε.

Related Posts

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.