OSCARS 2018-ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗ

OSCARS 2018

OSCARS 2018-ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗΑς μιλήσουμε για Όσκαρ. Για την ακρίβεια, για τις φετινές υποψηφιότητες στις βασικές κατηγορίες, οι οποίες ανακοινώθηκαν την Τρίτη 23 Ιανουαρίου. Για την τελετή, η οποία θα λάβει χώρα στις 4 Μαρτίου στο Dolby Theatre του Hollywood απομένει ένας μήνας και λίγες ημέρες γεμάτες προβλέψεις και τη σχετική αγωνία, τόσο για τους υποψήφιους, όσο και για τους φανς του θεσμού. Ας δούμε λοιπόν τις κατηγορίες και ας ευχηθούμε τα βραβεία να απονεμηθούν δίκαια στους καλύτερους κάθε κατηγορίας και να τα αξιοποιήσουν θετικά στις επόμενες κινήσεις της καριέρας τους:

 

 

  • Καλύτερη ταινία

 

  • Call me by your name (Να με φωνάζεις το όνομα σου)
  • Darkest Hour (Η πιο σκοτεινή ώρα)
  • Dunkirk (Δουνκερκη)
  • Get out! (Τρέξε)
  • Lady Bird
  • Phantom Thread (Αόρατη κλωστή)
  • The Post (Απαγορευμένα μυστικά)
  • The shape of water (To σχήμα του νερού)
  • Three Billboards outside Ebbing, Missouri (Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι)

 

OSCARS 2018-ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗΑποτελεί σίγουρα έκπληξη η ένταξη της ταινίας Get out! στην κατηγορία καλύτερης ταινίας, κυρίως γιατί πέρα από ένα ολίγον παράλογο θρίλερ με χοντροκομμένες σκηνές και ακόμη πιο ακραία (Στα όρια του γελοίου) κατάληξη, δεν έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει. Σαφώς η Ακαδημία δεν μπορούσε να αγνοήσει ταινίες ιστορικής σημασίας σαν τις Darkest Hour (Η πιο σκοτεινή ώρα), Dunkirk (Δουνκερκη) και The Post (Απαγορευμένα μυστικά). Προσωπική μου άποψη, χωρίς να έχω δει ακόμη τα Call me by your name, Lady Bird και The Shape of Water, θεωρώ ότι η ταινία που έχει τα φόντα να κερδίσει το Όσκαρ είναι σίγουρα η «Three Billboards outside Ebbing, Missouri» γιατί αποτελεί έναν επιτυχημένο συνδυασμό δραματικής ιστορίας, εξαιρετικού καμβά ερμηνειών και καυτηριασμό στις ρατσιστικές διαμάχες της αστυνομίας με τους πολίτες.

 

[wp_ad_camp_1]

  • Σκηνοθεσίας

 

  • Paul Thomas Anderson, Phantom Thread
  • Guillermo del Toro, The Shape of Water
  • Greta Gerwig, Lady Bird
  • Christopher Nolan, Dunkirk
  • Jordan Peele, Get Out

 

OSCARS 2018-ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗ   ‘Εκπληξη αποτελεί από τις υποψηφιότητες η απουσία του σκηνοθέτη του «Three Billboards

outside Ebbing, Missouri»  Martin McDonagh από την κατηγορία, όπως και η προσθήκη του

Jordan Peele (Get Out). Κατά τη γνώμη μου, πιστεύω ότι θα παιχτεί μάχη ανάμεσα στους

Guillermo del Toro και Christopher Nolan με τον πρώτο να έχει ένα μικρό προβάδισμα, κυρίως

χάρη στο χάρισμα του να μετατρέπει τα ομορφότερα και πιο τρομακτικά συνάμα μηνύματα σε

παραμύθια, τόσο μαγικά ειδωμένα. Ως outsider προβάλλει ο Paul Thomas Anderson, επειδή ποτέ

δεν ξέρεις τι θα αποφασίσουν οι ειδικοί. Συχνά παραβλέπουν την τεχνολογία και δίνουν έμφαση

στις λεπτές πινελιές της σκηνοθετικής καθοδήγησης απόλυτα συνυφασμένες με τη φωτογραφία.

[wp_ad_camp_1]

 

  • Α’ Γυναικείου Ρόλου

 

  • Σάλι Χόκινς, το «Σχήμα του νερού»

      • Φράνσες ΜακΝτόρμαντ, «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι»

      • Μάργκοτ Ρόμπι, «Εγώ, η Τόνια»
      • Σίρσα Ρόναν, «Lady Bird»
      • Μέριλ Στριπ, «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά»

 

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να παραθέσω τα κάτωθι: Ανήκω στη μειοψηφία των κινηματογραφόφιλων που θεωρεί ότι οι ερμηνείες της Μέριλ Στριπ είναι ως επί το πλείστον υπερτιμημένες. Αν παραβλέψουμε κάποιες στιγμές επιλεκτικής φιλμογραφίας της (Η εκλογή της Σοφι, Οι γέφυρες του Μάντισον, Ο Ελαφοκυνηγός, Η ερωμένη του γάλλου υπολοχαγού, Κράμερ εναντίον Κράμερ, Οι ώρες) θεωρώ ότι η Μέριλ Στριπ για το κύρος που έχει και τον αέρα αξιοπρέπειας που αποπνέει λόγω πολύχρονης καριέρας, θα έπρεπε να είναι περισσότερο επιλεκτική. Γνώμη μου είναι ότι το αδιαφιλονίκητο φαβορί της κατηγορίας είναι η Φρανσες Μακ Ντορμαντ, η οποία ως κάτοχος ήδη ενός Οσκαρ για το Φάργκο και έχοντας λάβει ήδη τη Χρυσή Σφαίρα για τις πινακίδες, απολαμβάνει την εκτίμηση της Ακαδημίας και δη για τη συγκεκριμένη ερμηνεία της στην ταινία.

 

  • A’ Aντρικού Ρόλου

  • Τιμοθι Σαλαμέ για το “Call Me by Your Name”
  • Ντάνιελ Ντέι-Λιούις για το “Phantom Thread”
  • Γκάρι Όλντμαν για το «Η πιο σκοτεινή ώρα»
  • Ντάνιελ Καλούγια για το “Get Out” («Τρέξε!»)
  • Ντένζελ Ουάσινγκτον για το “Roman J. Israel, Esq.

<li><b></b>Τιμοθι Σαλαμέ για το "Call Me by Your Name"</li>Αποτελεί μεγάλη τιμή η εκ νέου υποψηφιότητα του Daniel Day Lewis, ο οποίος ως κάτοχος τριών Όσκαρ για τις ταινίες «Το αριστερό μου πόδι», «Θα χυθεί αίμα» και «Λίνκολν» και παρά το γεγονός ότι είχε δηλώσει ότι θα σταματήσει να παίζει σε ταινίες, παρουσιάζεται ως μεγάλο αουτσαιντερ . Αν και νομίζω ότι αν η Ακαδημία θελήσει να είναι ακριβοδίκαια στην κατηγορία πρέπει να βραβεύσει τον Gary Oldman. Το 2012 έλαβε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι (Tinker Tailor Soldier Spy, 2011). Έχοντας κερδίσει ήδη τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του στην εν λόγω ταινία, θέτει γερές βάσεις πρόκρισης. Νομίζω ότι είναι από τους ελάχιστους ηθοποιούς που μπορεί και εμφανισιακά και ερμηνευτικά να διαφοροποιείται τόσο σε κάθε ταινία που συχνά καθιστά τον εαυτό του δύσκολα αναγνωρίσιμο αν δεν ξέρεις ότι παίζει στην ταινία.

[wp_ad_camp_1]

  • Β΄ Γυναικείου Ρόλου

 

  • Mary J. Blige, Mudbound
  • Allison Janney, I, Tonya
  • Lesley Manville, Phantom Thread
  • Laurie Metcalf, Lady Bird
  • Octavia Spencer, The Shape of Water

Στη συγκεκριμένη κατηγορία, πέραν της Mary J. Blige, οι υπόλοιπες συνυποψήφιες της δεν είναι  ιδιαίτερα γνωστές, αυτό βέβαια είναι θετικό γιατί δεν υπάρχει εύνοια ή προκατάληψη ανάλογα από την προηγούμενη φιλμογραφία. Προσωπικά πιστεύω ότι το όσκαρ παίζει κάπου ανάμεσα στις Lesley Manville και Laurie Metcalf κυρίως για να στηρίξουν μία εκ των δύο ταινιών, οι οποίες κινούνται περισσότερο σε ερμηνευτικούς τόνους.

 

 

  • Β΄Αντρικού Ρόλου

 

  • Willem Dafoe, The Florida Project
  • Woody Harrelson, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
  • Richard Jenkins, The Shape of Water
  • Christopher Plummer, All the Money in the World
  • Sam Rockwell, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

 

DarkestHourΌταν είχα δει τις Πινακίδες, είχα μαγευτεί τόσο από την ερμηνεία του Woody Harrelson, όσο και από αυτή του Sam Rockwell. Θα ήταν όμως άδικο να υπερισχύσει ο ένας του άλλου για ισάξια ερμηνεία στην ίδια ταινία και έτσι νομίζω ότι ο τοξότης Christopher Plummer θα φύγει με το αγαλματίδιο, κυρίως γιατί αντικατέστησε τον Kevin Spacey στο «All the money in the world» και το Χολυγουντ, μετά από την επιδεικτική τιμωρία – εξορισμό στον Kevin Spacey θα θέλει να συνεχίσει να προβάλει το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης με επιβράβευση του αντικαταστάτη του. Σαφώς όμως δεν παραγνωρίζουμε την εξαιρετική και υποδειγματική ερμηνεία του στην ταινία και έχοντας ήδη ένα Οσκαρ β ‘ ανδρικού ρόλου για το «Beginners» (2012), δείχνει ο επικρατέστερος.

[wp_ad_camp_1]

  • Πρωτότυπο Σενάριο

 

  • The Big Sick (Emily V. Gordon & Kumail Nanjiani)
  • Get Out (Jordan Peele)
  • Lady Bird (Greta Gerwig)
  • The Shape of Water (Guillermo del Toro & Vanessa Taylor)
  • Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh)

Στη συγκεκριμένη κατηγορία η δραματική και συνάμα πρωτότυπη ιστορία των πινακίδων δείχνει το αδιαφιλονίκητο φαβορί με μόνο σημαντικό αντίπαλο το σχήμα του νερού.

 

  • Διασκευασμένο σενάριο

 

  • Call Me by Your Name (James Ivory)
  • The Disaster Artist (Scott Neustadter & Michael H. Weber)
  • Logan (Scott Frank, James Mangold, Michael Green)
  • Molly’s Game (Aaron Sorkin)
  • Mudbound (Dee Rees & Virgil Williams)

Στη συγκεκριμένη κατηγορία νομίζω ότι επικρατέστερος νικητής φαντάζει το Call Me By your name κυρίως λόγω του οσκαρικού και συνάμα ποιοτικού James Ivory, αλλά και γιατί δεν δείχνει να «παίζεται» στις υπόλοιπες κατηγορίες.

[wp_ad_camp_1]

  • Ξένης ταινίας

 

  • «Το τετράγωνο» (Σουηδία)
  • «Μια φανταστική γυναίκα» (Χιλή)
  • «Η ψυχή και το σώμα» (Ουγγαρία)
  • «Χωρίς αγάπη» (Ρωσία)
  • «The insult» (Λίβανος)

 

Αν η Ακαδημία θέλει να βραβεύσει τον Χρυσό Φοίνικα των Κανών, σίγουρα θα επικρατήσει «Το τετράγωνο». Αν και κατά γενική ομολογία, δεν υπάρχει θεατής που να μην έχει συγκινηθεί με το «Η ψυχή και το σώμα» και ίσως να δοθεί προτεραιότητα στην αυθόρμητη συγκίνηση της εν λόγω ταινίας.

  1. Τραγουδιού
  • Mighty River (Mudbound)
  • Mystery of love (Call me by your name)
  • Remember me (Coco)
  • Stand up for something (Marshall)
  • This is Me (The Greatest Showman)

Στη συγκεκριμένη κατηγορία, και δεδομένης της απουσίας από τις βασικές κατηγορίες του μιούζικαλ «The Greatest Showman» νομίζω ότι θα επικρατήσει το This is Me, κυρίως για το μήνυμα της ιδιαιτερότητας κάποιων ανθρώπων, το οποίο κρύβεται στους στίχους του.

Δε νομίζω ότι αξίζει να αναφέρω επιγραμματικά όλες τις μικρές κατηγορίες, ενδεικτικά θα αναφέρω για ορισμένες επιπλέον κατηγορίες τους – κατά τη γνώμη μου – πιθανότερους νικητές.

  • Κινουμένων σχεδίων (Coco ή Loving Vincent)
  • Oπτικά Εφέ (Blade Runner 2049 ή Star Wars: The Last Jedi)
  • Ήχος (Blade Runner 2049 ή Star Wars: The Last Jedi)
  • Καλλιτεχνική Διεύθυνση (Darkest Hour, κόντρα στα Beauty & the Beast, The Shape of Water, Blade Runner 2049 και Dunkirk)
  • Φωτογραφία (The Shape of Water ή Darkest Hour)

ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗ