Πλούσιο φαίνεται το μουσικοχορευτικό πρόγραμμα του επετειακού 15ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.
Στο ελληνικό ρεπερτόριο έχουμε επτά διαμετρήματα. Το «Welcome to the Show» αναδράμει, ισχυρίζεται ο υπότιτλός του, στη Μουσική Κληρονομιά του Παύλου Σιδηρόπουλου (γνωστός ως Ζορμπάς το Φρικιό). Μια συνειδητή πορεία ελληνικού ροκ, μπλουζ, ρεμπέτικου και ρόλων, στο πανί και στη ζωή. Το «Κλεμμένο μας τσίρκο», μια μουσική παράσταση με άρωμα και στίχο Active Member (B.D. Foxmoor), παραπέμπει ευθέως στο Μεγάλο μας Τσίρκο, τη σημερινή Ελλάδα. Η αβανγκάρντ «Anaparastasis: η ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου (1926-1970)», παρουσιάζει το πορτραίτο του πρόωρα χαμένου πρωτοπόρου συνθέτη σύγχρονης μουσικής.
Το «Μουσικό χωριό» ταξιδεύει στο Πήλιο στη γνωστή πλέον μουσική κοινότητα του Αγίου Λαυρεντίου που προσφάτως γέννησε Το Αβγό της θεσσαλονίκειας Βαλαωρίτου. Το «Camino Musical: 9 ημέρες γαλιθιάνικης μουσικής» είναι 9ήμερο ημερολόγιο ανδαλουσιανής μουσικής νοσταλγίας στην ισπανική πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, μέσα από τις παραδοσιακές μουσικές της Γαλικίας. Πόνημα ομάδας φοιτητών του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ. Η ΕΤ3 προβάλλει το πορτρέτο «Σταύρος Κουγιουμτζής ”Μια καληνύχτα πες μου”» κι ο Φάνης Λογοθέτης ψάχνει τη μαγεία της σινεματικής μουσικής («OST – Original Soundtrack»).
Στο διεθνή μουσικό στίβο έχουμε έξι θέματα. Το σκανδιναβικό «Σύνδρομο του πανκ» είναι ένα μουσικό Accion Mutante (α.μ.ε.α. εναντίον του συστήματος). Διαγράφει ξανά την πορεία του φιλανδικού πανκ γκρουπ Pertti Kurikan Nimipaeivaet (μεταφράζεται Η Ονομαστική Γιορτή του Πέρτι Κούρικα, που είναι ο αρχηγός-τραγουδιστής) από την παραδοξότητα ως την επιτυχία. Το μοναδικό για την ώρα πορτρέτο του τραγουδοποιού, τροβαδούρου, ηθοποιού και συγγραφέα Ρικ Σπρίνγκφιλντ είναι «Μια υπόθεση καρδιάς» για την φαν σκηνοθέτισσα Σίλβια Κάμινερ.
Το απίστευτο «Don’t Stop Believin’: Ταξίδι με τους Journey» περιγράφει ένα μικρό θαύμα από αυτά που συμβαίνουν μόνο μέσω διαδικτύου. Ένας άσημος πάμπτωχος βάρδος από τη Μανίλα που συμμετείχε σε ένα τοπικό αφιέρωμα για τη μπάντα των Journey, επιλέχθηκε μέσω YouTube ώστε να γίνει επίσημος τραγουδιστής του συγκροτήματος. Το περιοδεύον «Turning» ακολουθεί την ευρωπαϊκή τουρνέ (2006) των Antony & the Johnsons ομού μετά του Τσαρλς Άτλας. Είναι φτιαγμένο από τους ίδιους και καταδύεται στην καρδιά των εμφανίσεών τους, προβάλλοντας τα πορτρέτα 13 «γυναικών» που αλληλεπιδρούν μαζί τους στην σκηνή.
Το «Ταξίδι του ακορντεόν» περιγράφει το αντάμωμα τριών Κολομβιανών μουσικών με τη λαοφιλή ακορντεονική ορχήστρα Χόνερ του Τρόσινγκεν Γερμανίας, με αφορμή ένα όργανο της παγκοσμίου γνωστής γερμανικής φίρμας «Κορόνα». Ο αλληγορικός «Λάκκος» παραπέμπει (ως εσωτερικό αστείο) στην Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής του Gran Teatro del Liceo Βαρκελώνης. Μουσικοί από διάφορες χώρες, κουλτούρες, ζωές, με ταλέντο σε διαφορετικά όργανα, μοιράζονται το κοινό τους πάθος για την κλασική μουσική.
Η μούσα Τερψιχόρη έχει τέσσερα παιδιά εδώ. Στην επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ θα δούμε την «Πρώτη θέση», τις ζωές έξι υποψήφιων (από έξι χώρες) για το μεγάλο αμερικανικό Γκραν Πρι Νέων Χορευτών Μπαλέτου. Σε αντιδιαστολή έρχεται το ελληνικό παρασκηνιακό «Black Box», το «Ανοιχτό Στούντιο» που πραγμάτωσαν οι σπουδαστές της δικής μας Κρατικής Σχολής Χορού. Οι φαν του Μάικλ Τζάκσον και της Μαντόνα θα γνωρίσουν από κοντά το μάγο σχεδιαστή των χορογραφιών τους, Βίνσεντ Πάτερσον («Η δύναμη πίσω απ’ το θρόνο»). Οι εραστές του videodance θα περιπλανηθούν εν χορώ στις «Πόλεις που χορεύουν» (Βαρκελώνη, Μάλμο, Σουόνσι και Γένοβα).
Όσοι όμως ψάχνετε «σίγουρες επενδύσεις» δεν πρέπει να χάσετε τη «Λέσχη των τυχερών ανθρώπων».
Κώστας Γ. Καρδερίνης