ΘΕΑΤΡΟ «ΣΧΗΜΑ ΕΚΤΟΣ ΑΞΟΝΑ»
Καθώς κατεβαίνεις τα σκαλιά του υπόγειου θεάτρου ΣΧΗΜΑ ΕΚΤΟΣ ΑΞΟΝΑ, σε υποδέχεται μια μικροκαμωμένη φιγούρα. Στέκεται μπροστά σου και με κινήσεις και φωνή που θυμίζουν ρομπότ επαναλαμβάνει «Καλώς ήρθατε. Παρακαλώ σταθείτε εδώ. Εδώ. Εδώ. Εδώ…», επιμένει μέχρι να ανταποκριθείς στο κάλεσμά της. Τοποθετεί τους επισκέπτες στις καρέκλες που βρίσκονται γύρω από ένα ορθογώνιο τραπέζι (εκεί παίρνουν θέση και οι ηθοποιοί για ένα ιδιότυπο δείπνο), όσους δεν χωράνε τους καθοδηγεί να σταθούν όρθιοι περιμετρικά και λίγο αργότερα μας μεταφέρει όλους στον κυρίως σκηνικό χώρο.
Ο Άμλετ του Σαίξπηρ, που παρουσιάζεται από την ομάδα του θεάτρου «Σχήμα εκτός άξονα» σε μετάφραση, ελεύθερη απόδοση και σκηνοθεσία Νίκου Βουδούρη, ξεκινά.
Ο βασανισμένος από πόνο και οργή Άμλετ είναι πια… σιωπή, μας προϊδεάζουν οι ηθοποιοί. Μια ορμητική όμως σιωπή, που παλεύει για δικαιοσύνη μέσα στο διεφθαρμένο περιβάλλον που ζει. Ο Άμλετ “τρελαίνεται”. Διψάει να εκδικηθεί για τη δολοφονία του πατέρα του, για την αλαζονεία της εξουσίας από το θείο και πατριό του Κλαύδιο, για την «ασέβεια» της μητέρας του Γερτρούδης απέναντι στον πεθαμένο πατέρα, υποφέρει από τον έρωτα που δεν μπορεί να απολαύσει με την Οφηλία, υποφέρει από τα μυστήρια που κρύβει η ζωή και ο θάνατος. Τριγύρω του περιστρέφονται επίσης ο Πολώνιος και ο γιος του Λαέρτης, ο πιστός του φίλος Οράτιος, ένας θίασος ηθοποιών, ένας νεκροθάφτης. Όλα αυτά τα πρόσωπα πλέκουν ένα γαϊτανάκι θλίψης, σύγκρουσης και απώλειας.
Ο Άμλετ αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο δυνατά έργα του Σαίξπηρ. Οι εναλλαγές μεταξύ γήϊνου και μεταφυσικού στοιχείου, τρέλας και λογικής, συναισθήματος και σκληρότητας είναι ιδιαίτερα έντονες.
Η απόδοση του Νίκου Βουδούρη βέβαια, μοιάζει να στοχεύει στην αφαίρεση. Αφαιρετικό σκηνικό, αφαιρετικός λόγος. Ο Τάσος Μπαρνιαδάκης ως Άμλετ κρατά καλά την ισορροπία του χαρακτήρα στο μεγαλύτερο μέρος της παράστασης, ενώ είναι αρκετά δυνατός στις στιγμές της… τρέλας του. Αξιόλογοι πλάι του και οι ηθοποιοί Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Αλεξία Σαπρανίδου, Στέλλα Σμουλιώτη, Θωμαή Ουζούνη, Χριστόφορος Χριστοφορίδης. Ωστόσο, ενώ ορισμένες στιγμές της παράστασης είναι δυνατές, το σύνολο της δίνει την αίσθηση του άτσαλου -και, ιδιαίτερα στο φινάλε, του βιαστικού. Η ιδέα δεν είναι κακή, αλλά έλειπε αυτό το κάτι, αυτός ο «χυμός» του έργου που ξεδιψά το θεατή.
Θέατρο «Σχήμα εκτός Άξονα», Πλάτωνος 35. Παραστάσεις όλο το Μάρτιο κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και τον Απρίλιο κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 2310 823444. Δεν υπάρχει εισιτήριο, αλλά ελεύθερη συνεισφορά θεατών
Έλσα Σπυριδοπούλου