Sancho 003 Η μουσική μπορεί να είναι λίγο από όλα τα τοπία που συναντούμε στον πλανήτη
Συνέντευξη στη Μαριάννα Βασιλείου
Οι Sancho 003 (Φώτης Σιώτας και Κώστας Παντελής), σύμφωνα με το επίσημο βιογραφικό τους, «παράγουν ηλεκτρο-ακουστικά ηχοτοπία, χρησιμοποιώντας την τεχνική του looping σε όλες τους τις συνθέσεις, που είναι αποκλειστικά οργανικές». Σε πρώτη επαφή με τη μουσική τους ήρθα στην, εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο του Τουλούζ Λωτρέκ, παράσταση σύγχρονου χορού To lose Lautrec της ομάδας sine qua non στο ΚΘΒΕ. Η μουσική έδενε όχι μόνο με τις κινήσεις των χορευτών, αλλά και με την αίσθηση που αφήνουν τα σχέδια του Λωτρέκ. Ο ζωγράφος σχεδίαζε τις χορεύτριες των καμπαρέ εν κινήσει, με αποτέλεσμα οι πίνακές του να αποπνέουν κάτι το κινούμενο, το ρευστό, το διάφανο. Έτσι είναι και η μουσική των Sancho 003 -κινούμενη, ρευστή, διάφανη. Όπως πρέπει να είναι κάθε είδος τέχνης.
Εμφανίζονται την Κυριακή 14 Απριλίου στο RESIDENTS στις 22:30 με ελεύθερη είσοδο -ως τότε, ο λόγος σε αυτούς:
Η έμπνευση για το όνομά σας ήταν ο Σάντσο Πάντσα. Τι συμβολίζει για εσάς;
Άρεσαν και στους δυο μας η φιγούρα και ο ρόλος του Σάντσο Πάντσα, καθώς χωρίς αυτόν το ταξίδι του Δον Κιχώτη δεν θα είχε πραγματοποιηθεί ποτέ.
Έχετε και οι δυο πολύ σημαντικό παρελθόν, διαφορετικό όμως από τους Sancho 003…
Οτιδήποτε κάνουμε επηρεάζει το μέλλον μας. Αυτό ισχύει για όλους και για όλα, οπότε και για τη μουσική. Η συμμετοχή μας σε σχήματα, τα είδη της μουσικής που παίξαμε ή δεν παίξαμε, σίγουρα καθορίζουν σε ένα βαθμό το παρόν μας ως μουσικούς και επηρεάζουν τον ήχο του καθενός μας προσωπικά, και κατά συνέπεια τον ήχο μας. Και η ενασχόλησή μας με τους Sancho, θα μάς δώσει ή θα μας αφαιρέσει πράγματα στο μέλλον.
Το Muzga γεννήθηκε μέσα από τις παραστάσεις χορού της sine qua non To lose Lautrec και Ένα ακόμα και φύγαμε. Ποια είναι η σχέση σας με την τέχνη του χορού;
Συνδεόμαστε άμεσα με την τέχνη του χορού -όχι τόσο από προσωπική μας θέληση ή από παλαιότερη εμπειρία. Η sine qua non, που την εκτιμούμε πάρα πολύ, μας έδωσε το κίνητρο να συνεργαστούμε σε μια παράστασή τους, σχεδόν από την αρχή της δημιουργίας μας. Αυτήν τη στιγμή έχουμε κάνει μαζί τρεις παραστάσεις. Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για την εξέλιξή μας ήταν αυτή καθαυτή η συνεργασία μας με τη sine qua non και η εμπειρία που αποκομίσαμε μαζί της. Η δημιουργική διαδικασία είναι πιο πολύπλοκα ωραία, με τη μόνιμη αίσθηση ότι είμαστε μέλη ενός πολυπληθούς συγκροτήματος.
Ο τίτλος Muzga λογοπαίζει με τη λέξη musica και στην τοπική διάλεκτο της ιδιαίτερης πατρίδας του Φώτη Σιώτα, του Βογατσικού Καστοριάς, σημαίνει κάτι σαν ζούγκλα (θαμνώδης περιοχή με υπερβολική βλάστηση). Αν η μουσική είναι ζούγκλα, πώς μπορούμε να τη διασχίσουμε;
Η μουσική δεν είναι ζούγκλα, ίσως κάποια μέρη της μόνο. Αν το δούμε πιο ποιητικά, η μουσική μπορεί να είναι λίγο από όλα τα τοπία που συναντούμε στον πλανήτη -θάλασσες, βουνά, έρημοι, ποτάμια και πάει λέγοντας…
Ποιές είναι οι επιρροές σας και πώς γράφετε μουσική;
Όλα αυτά που συμβαίνουν από την παιδική μας ηλικία ως και σήμερα, καθώς και όλες οι μουσικές που έχουν παίξει στα αυτιά μας όλο αυτό το διάστημα. Δεν υπάρχει ιδιαίτερος τρόπος, ιδιαίτερος σκοπός ή φιλοδοξία στη σύνθεση της μουσικής μας. Βασίζεται στη δύναμη του τυχαίου (το οποίο έχει μεγάλο μερίδιο γενικά στη σύνθεση μουσικής) και στην όρεξη (όταν αυτή υπάρχει) να βάλουμε σε τάξη κάποιες παλιότερες και σκόρπιες ιδέες μας.
Η κρίση κατά πόσο έχει δυσκολέψει τη μουσική έκφραση; Το Διαδίκτυο αντισταθμίζει τα προβλήματα αυτά;
Όταν οι καταστάσεις δυσκολεύουν, τότε πάντα ενισχύεται η θέληση για δημιουργία και η άνθηση της τέχνης. Όχι ως προς το εμπορικό ή το οικονομικό κομμάτι ή τη μουσική ως βιοποριστική ενασχόληση, αλλά απλά ως μέσο έκφρασης. Σίγουρα θα ακούσουμε ωραία πράγματα στο μέλλον. Το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα να συγκριθούμε, να μάθουμε, να απορρίψουμε, και γενικότερα να συγκαταλεχθούμε σε μια εικονική κοινωνία μουσικών και συγκροτημάτων.
Ποιος επιμελείται τα visuals στις συναυλίες σας;
Παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό το ιδίωμα μουσικής, οπότε προσπαθούμε να έχουμε μια προβολή πίσω μας. Όταν είναι εφικτό, στα visuals είναι ο Γιώργος Κωνσταντινίδης ή ο Ανδρέας Καραουλάνης.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Τα αυτονόητα: να παίξουμε σε χώρους που μας αρέσουν, να συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως σχήμα και να μπορέσουμε κάποια στιγμή να κυκλοφορήσουμε μια τρίτη δουλειά.