PHOTO_KALAVRIANOS

Συνέντευξη με τον Γιάννη Καλαβριανό

 

PHOTO_KALAVRIANOS Η εξαιρετική παράσταση Ανεμοδαρμένα Ύψη, βασισμένη στο ομώνυμο πασίγνωστο και ιδιαίτερα αγαπημένο μυθιστόρημα της Έμιλυ Μπροντέ, παρουσιάζεται από τις 11 Φεβρουαρίου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο Θέατρο της Εταιρείας μακεδονικών Σπουδών σε σκηνοθεσία, μετάφραση και θεατρική διασκευή του ταλαντούχου, βραβευμένου και διεθνώς αναγνωρισμένου σκηνοθέτη Γιάννη Καλαβριανού. Ο κ. Καλαβριανός βρήκε το χρόνο και απάντησε στις ερωτήσεις του φιλ,μ νουάρ και της Δελίνας Βασιλειάδη.

Δελίνα Βασιλειάδη: Καλησπέρα σας κι ευχαριστώ θερμά για αυτή τη συνέντευξη. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το θέατρο;

Γιάννης Καλαβριανός: Παρακολουθούσα παράλληλα με τις πρώτες μου σπουδές, μαθήματα στο «Εργαστήρι Υποκριτικής»-μετέπειτα «Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης»-που είχε ξεκινήσει υπό την προστασία της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης». Όταν πια είχα ολοκληρώσει τις σπουδές μου, η απόφαση είχε ασυνειδήτως παρθεί. Έδωσα και πάλι εξετάσεις και μπήκα στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών. Όταν ολοκληρώσαμε τις σπουδές μας, αποφασίσαμε με 4 συμφοιτητές μου, να ιδρύσουμε μια θεατρική ομάδα και να δουλεύουμε μαζί. Ήταν το 2006 και η ομάδα ονομάστηκε «Εταιρεία Θεάτρου Sforaris».Ακολούθησαν 4 χρόνια απλήρωτης εργασίας ώσπου τα πράγματα να αρχίσουν να αποδίδουν και να μας εμπιστεύεται το κοινό και οι άλλοι επαγγελματίες του θεάτρου.Ανεμοδαρμένα Ύψη θεατρο

Δ.Β.: Ανεμοδαρμένα Ύψη. Πολυδιαβασμένο και πολύ αγαπημένο μυθιστόρημα. Πώς αποφασίσατε να το σκηνοθετήσετε; Για ποιο λόγο να έρθει κάποιος να δει αυτή την παράσταση;

Γ.Κ.: Ήταν μία από τις ιστορίες που είχα κρατήσει στη μνήμη μου και σε τετράδια σημειώσεων και που τελικά πρότεινα στον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ, Γιάννη Αναστασάκη. Εκείνος λοιπόν πήρε το ρίσκο και μου έδωσε την ευκαιρία και τις προϋποθέσεις να ζωντανέψει αυτή η πραγματικά συγκλονιστική ιστορία και ο κόσμος της Μπροντέ.

Ο λόγος που μας κάνει θεατές, ακροατές ή αναγνώστες, είναι τόσο προσωπικός και ιδιαίτερος, που δεν μπορεί να ορισθεί, άρα και να περιγραφεί.

Δ.Β.: Πώς βλέπετε την κατάσταση στο θέατρο στην Ελλάδα σήμερα; Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια το θέατρο και τον πολιτισμό;

Γ.Κ.: Το θέατρο ακολουθεί την συνολικότερη κατάσταση, μιας και αναπνέει στις ίδιες συνθήκες. Η κρίση το έχει επηρεάσει σε όλους τους τομείς, από την επιλογή του ρεπερτορίου, τις συνθήκες παραγωγής έως τις τιμές των εισιτηρίων. Ευτυχώς που ακόμη υπάρχουν νησίδες που αγωνίζονται να κρατήσουν ψηλά τον πήχη, όπως το ΚΘΒΕ.

Δ.Β.: Υπάρχει κάποιο έργο που θα θέλετε να ανεβάσετε και δεν το έχετε κάνει ακόμα για οποιοδήποτε λόγο; Κάποιο έργο, ας το αποκαλέσουμε, όνειρο ζωής;

Γ.Κ.: Δεν έχω όνειρα ζωής. Επιθυμώ κάθε φορά να συνεργάζομαι με ωραίους ανθρώπους σε ενδιαφέρουσες ιστορίες. Δύο από τις σκέψεις μου είναι να σκηνοθετήσω τον «Φρανκενστάιν» της Μαίρης Σέλλεϋ και μία νεοελληνική κωμωδία.

Δ.Β.: Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Γ.Κ.: Δεν υπάρχει ακόμη κάτι προγραμματισμένο. Ελπίζω να οργανωθούν και να μπορέσουν να ευοδωθούν οι προηγούμενες σκέψεις.

 

Δ.Β.: Σας ευχαριστώ θερμά.

Γ.Κ.: Κι εγώ.

Δελίνα Βασιλειάδη