STOKER

STOKER
Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-γουκ
Παίζουν: Μία Γουασικόφσκα, Νικόλ Κίντμαν, Μάθιου Γκούντι, Ντέρμοτ Μαλρόνι, Τζάκι Γουίβερ, Όλντεν Έρενραϊχ, Τζουντίθ Γκοντρές
Διάρκεια:
ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 5, STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 9, VILLAGE COSMOS 8&10

STOKER

Το καταραμένο ντεμπούτο του «Κυρίου Εκδίκηση» σε αμερικάνικα εδάφη τιγκάρει ξινισμένη (από την πολυκαιρισμένη επανάληψη) διαστροφίλα, πασπαλισμένη αιματηρά σε πλάνα αγιοποιημένης αποφοράς, τόσο ηθικά όσο και κυριολεκτικά. Για να μην υποψιάζεσαι αδίκως αγαπητέ, ναι, να στο υπογράψω το πιστοποιητικό κινηματογραφικών φρονημάτων ότι ανήκω σε εκείνους που έπαθαν έκσταση με το κατακλυσμιαίο «Oldboy», ενδεχομένως μέσα στις δέκα σημαντικότερες δημιουργίες της προηγούμενης δεκαετίας.

Και λοιπόν; Με (προ)σχηματικές καταστάσεις και ακροβατικές εικονοκλασίες το σπίρτο δεν ανάβει ώστε να πάρει φωτιά η οθονιά. Ούτε με πλαγιο-μετωπικές αναφορές στον Μπραμ Στόκερ, συγγραφέα του «Δράκουλα». Ο πρωτάρης σεναρίστας της ταινίας (ο ηθοποιός με προϋπηρεσία στο τηλεοπτικό «Prison Break» Γουέντγουορθ Μίλερ) μπουρδουκλώνει αδέξια μια ιστορία οικογενειακού θρήνου με μπόλικο, παντελώς αναίτιο έγκλημα και περιρρέουσα αιμομικτική ατμόσφαιρα, με φόντο μια επώδυνα ντεκαντάντ ενηλικίωση μιας άρτι ορφανής από πατέρα μεγαλοαστής, την οποία στριμώχνει ο από πάντοτε εξαφανισμένος θείος Τσάρλι, αφού πρώτα βάλει φωτιά στα φουστάνια της σαλταρισμένης μάνας της.

Στο μεταξύ, καθώς οι συνεχόμενοι και αναιτιολόγητοι φόνοι διαπράττονται από τον εξόφθαλμα διεστραμμένο Τσάρλι, δώστου ο σκηνοθέτης να ακκίζεται φετιχιστικά με τα μπούτια και τις πατούσες της αποτελεσματικής ερμηνευτικά Γουασικόφσκα. Ο Γκούντι δεν είναι… γκουντ, υποκρινόμενος περισσότερο τον σαϊτεμένο εκ γενετής serial (family) killer παρά δίνοντας στάλα αλήθειας σε μια αλά Νόρμαν Μπέιτς ευκαιρία να δείξει κάτι πιότερο από ένα εγωπαθές γοητηλίκι. Φθάνοντας στην Κίντμαν αυτό που πραγματικά με τρόμαξε είναι το κολαριστά σιδερωμένο πρόσωπο που αρνείται τη σύσπαση άνω των φρυδιώνε. Ως περφόμανς, κοιτά προς «Trespass» παρά προς «Paperboy» μεριά.

Ο Κορεάτης σηκώνει χειρόφρενο μόλις η διαστροφή πάει να χτυπήσει κόκκινο, κάτι που δείχνει ότι πιθανότατα ο καταραμένα Old Boy, μη έχων το τελικό πρόσταγμα της παραγωγής, κατέληξε Kid Μan στα ρηχά νερά μια ακόμα θριλεριάς που στην καλύτερη πλασάρεται ως εκλεκτικά στιλιζαρισμένο b-movie.

Αξιολόγηση: ** (2)
Τάκης Γκαρής
(αναδημοσίευση – ολόκληρη η κριτική στο www.moviesltd.gr)