ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΒΑΣΙΛΗ ΒΛΑΧΟ
- Μιλήστε μας για εσάς.
Γεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και είμαι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής Γιώργου Θεοδοσιάδη. Έχω παίξει σε 50 περίπου θεατρικά έργα, Αριστοφάνη, Ο. Σαίξπηρ, Ε. Ίψεν, Α. Τσέχωφ, Λ. Πιραντέλλο, Π. Μεριμέ, Γρ. Ξενόπουλο, Ι. Καμπανέλλη, Δ. Κεχαϊδη, Λ. Αναγνωστάκη, Ι. Καρυστιάνη, Ντ. Κοβάσεβιτς, Μ. Βίσνιεκ, Ρ.Β. Φασμπίντερ κ.ά. Επίσης, έχω παίξει στην τηλεόραση(Παρά πέντε, Ίχνη, Μπελάδες για δύο, Καρυωτάκης, Πατούχας, Χαμένη Άνοιξη, Γ. Βιζυηνός-Η σιωπή των αγγέλωνκ.λπ.) και στο σινεμά με σκηνοθέτες όπως ο Παντελής Βούλγαρης, ο Βασίλης Βαφέας, ο Χριστόφορος Χριστοφής, ο Δημήτρης Αρβανίτης κ.ά.
Το 2006 ίδρυσα την καλλιτεχνική εταιρία «Αλεξάνδρεια» με πρώτη παράσταση τον «Σπιούνο των Βαλκανίων» του Ντούσαν Κοβάσεβιτς. Από το 2012 η εταιρεία στεγάζεται στο νεοκλασικό κτίριο της οδού Σπάρτης 14, πολύ κοντά στην πλατεία Αμερικής, όπου έζησε μικρός αλλά και αργότερα όταν παντρεύτηκε, περίπου από το 1940 μέχρι το 1954, ο συγγραφέας Μ. Καραγάτσης. Στο χώρο αυτό, που επίσης φέρει το όνομα «Αλεξάνδρεια», εκτός από τις θεατρικές παραγωγές της καλλιτεχνικής εταιρείας που διευθύνω, φιλοξενούνται χειμώνα-καλοκαίρι, συναυλίες, παρουσιάσεις βιβλίων, εικαστικές εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις, συναντήσεις καλλιτεχνών και συγγραφέων κ.λπ.
- Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την υποκριτική.
Με την υποκριτική ασχολήθηκα διότι με κούραζε να είμαι συνέχεια ο ίδιος χαρακτήρας, να βλέπω συνέχεια τους ίδιους ανθρώπους, τα ίδια μέρη. Ήθελα να ταξιδέψω και να ονειρευτώ. Το ταξίδι αυτό το ανακάλυψα στην υποκριτική. Εν τω μεταξύ, είχα και τη διαβεβαίωση των καθηγητών μου για το ταλέντο μου ήδη από την εποχή των σχολικών παραστάσεων. Παράλληλα με τη θητεία μου στο Υπουργείο Εξωτερικών, όπου ήμουν ίδιος κάθε μέρα, δραπέτευα στο θέατρο, τις τηλεοπτικές σειρές, το σινεμά.
- Μιλήστε μας για την παράσταση όπου πρωταγωνιστείτε
Στην κωμωδία του Ζωρζ Φεϋντώ «Γουρούνι στο Σακί» βλέπουμε την προσπάθεια μιας πλούσιας οικογένειας να αναβαθμίσει το κοινωνικό της προφίλ μέσω της τέχνης. Ο βιομήχανος Πακαρέλ θέλει να προσθέσει στο χρήμα του και λίγη δόξα, ανεβάζοντας στην Όπερα των Παρισίων ένα έργο της κόρης του. Με την κουτοπονηριά του θεωρεί ότι θα εκβιάσει τη διοίκηση της όπερας με το συμβόλαιο που κλείνει με έναν διάσημο τενόρο, που, όμως, αποδεικνύεται ένας άσχετος ερωτιάρης νεαρός, ένας άφωνος τενόρος! Οι παρεξηγήσεις διαδέχονται η μια την άλλη σ΄ αυτήν την καυστική σάτιρα της αστικής τάξης από τον μάστορα του είδους Ζωρζ Φεϋντώ.
Το «Γουρούνι στο Σακί» παρουσιάστηκε όλη την φετινή σεζόν με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα, σε μετάφραση της Έρσης Βασιλικιώτη, η οποία και το σκηνοθέτησε με τη συνεργασία του Νίκου Γκεσούλη. Μαζί επιμελήθηκαν και τους φωτισμούς της παράστασης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Ανθής Σοφοκλέους. Εγώ υποδύομαι τον βιομήχανο Πακαρέλ ,η Κάτια Σπερελάκη τη γυναίκα μου Μάρθα, ο Νίκος Ντούπης τον γιατρό Λαντερνώ, η Μελίσσα Στοῒλη την Αμαντίν, ΤΗ γυναίκα του γιατρού, ο Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος τον υποτιθέμενο τενόρο Ντυφωσσέ, η Νατάσα Παπαδάκη την κόρη μου Ζυλί, ο Σάκης Σιούτης τον Λανουά Ντε Βώ, αρραβωνιαστικό της Ζυλί και ο Βασίλης Κουσουνέλος τον υπηρέτη Τιμπύρς.
- Είναι επίκαιρη αυτή η κωμωδία; Για ποιον λόγο; Ποιο είναι το μήνυμα;
Ο Ετιέν Πακαρέλ, που υποδύομαι, είναι ένας επιτυχημένος βιομήχανος σακχάρεως και γνήσιος πρόγονος της σημερινής επηρμένης νεοπλουτίστικης κοινωνίας. Ο τύπος του ανερμάτιστου νεόπλουτου θεωρώ πως έχει κατακλύσει σήμερα όλους τους χώρους, πολιτικούς, κοινωνικούς, καλλιτεχνικούς κ.λπ. και μας δείχνει συχνά ποιος αποφασίζει, ποιος έχει το κουμάντο, την αληθινή εξουσία. Και αυτό δεν είναι άλλο από το χρήμα, που κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την τύχη του πολιτιστικού μας βίου. Το έργο καυτηριάζει τον νεοπλουτισμό και την τάση του να εισχωρεί παντού, να καρπώνεται δόξα μέσα από το χρήμα, με μόνο όπλο την κενοδοξία του. Ο μάστορας της φάρσας Ζωρζ Φεϋντώ διακωμωδεί τους ανερμάτιστους και φιλόδοξους αστούς, που θεωρούν ότι με το χρήμα όλα αγοράζονται, ακόμα και το χρίσμα του καλλιτέχνη.
- Μελλοντικά σχέδια
Το «Γουρούνι στο Σακί» θα ανέβει για μερικές ακόμη παραστάσεις στον χώρο της «Αλεξάνδρειας» στην Αθήνα τη νέα χειμερινή σεζόν. Επίσης, θα γίνουν μερικές παραστάσεις του έργου «Ο Φιλάργυρος» της σημαντικής επτανήσιας Ελισάβετ Μουτζάν Μαρτινέγκου, σε δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία της Μαρίας Φραγκή. Φέτος είμαι σε συζητήσεις να παίξω και εκτός «Αλεξάνδρειας», αναλαμβάνοντας τον βασικό ρόλο σε έργο του ταλαντούχου νέου συγγραφέα Νίκου Δημητρόπουλου, σε κεντρικό Αθηναϊκό θέατρο. Εν τω μεταξύ, είμαστε στην επεξεργασία των νέων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που μας έχουν προταθεί, καθώς οργανώνεται το νέο καλλιτεχνικό πρόγραμμαπου θα φιλοξενηθεί στο χώρο μας, το φετινό καλοκαίρι και τον επόμενο χειμώνα.
- Η φιλοσοφία σας;
Αν εννοείτε τη φιλοσοφία μου για το θέατρο, πρωτίστως σεβασμός στα κείμενο των συγγραφέων, στο κοινό και στους συναδέλφους, ηθοποιούς, σκηνογράφους, μουσικούς, τεχνικούς. Μέλημά μου είναι να σκύβω στο ρόλο μου και να προσφέρω αλήθεια στο θεατή μέσα από το έργο του συγγραφέα, χωρίς ψεύτικους και περιττούς εντυπωσιασμούς.