ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΑΓΓΕΛΟ ΧΑΡΙΑΤΗ – Δ.ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Καλησπέρα κ. Χαριάτη. Είστε ένας πολυγραφότατος -έχουν εκδοθεί 9 βιβλία σας-, αλλά και δημοφιλής συγγραφέας. Τον Απρίλιο κυκλοφόρησε από την εκδοτική 24 γράμματα το τελευταίο σας μυθιστόρημα με τίτλο «Ο κύριος Χι». Μιλήστε μας για αυτό.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ: Καλησπέρα σας κυρία Βασιλειάδη. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία.

Ο κύριος Χι είναι ένα αθλητικό αστυνομικό κείμενο με στοιχεία νουάρ. Η ποδοσφαιρική ομάδα του Ολυμπιακού είναι έτοιμη να κατακτήσει Πρωτάθλημα και Κύπελλο. Πρόεδρος, προπονητής, παίκτες, οπαδοί έχουν φορέσει τα γιορτινά του χαμόγελα.

Όμως το ένα αγωνιστικό παράδοξο ακολουθεί το άλλο, κι εκεί είναι το σημείο όπου ο Άλκης Μπαμπαλής, πρώην αστυνομικός, νυν ιδιωτικός ερευνητής και αλκοολικός, αναλαμβάνει δράση, έχοντας ασφαλώς, ως αντιήρωας, όλες τις πιθανότητες εναντίον του. Δευτεραγωνιστές και τριταγωνιστές συμπληρώνουν τη δράση, βοηθώντας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τον κεντρικό ήρωα να λύσει το μυστήριο.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Πώς μπορεί κανείς να προμηθευτεί το βιβλίο σας;

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ: Από τον εκδοτικό οίκο με παραγγελία, αλλά και στα ηλεκτρονικά και φυσικά βιβλιοπωλεία ανά την Ελλάδα.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Μιλήστε μας για την πορεία σας στον χώρο της Τέχνης. Πώς ξεκινήσατε να γράφετε; Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το μυθιστόρημα και συγκεκριμένα με το αστυνομικό μυθιστόρημα;

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ: Συμπληρώνω δεκαέξι χρόνια εκδοτικής πορείας και σχεδόν τριάντα χρόνια ενασχόλησης με τη γραφή. Με ενδιαφέρουν τα μικρά βήματα, ανακαλύπτοντας νέους δρόμους στη συγγραφή, επιδιώκοντας να γίνομαι μέσω αυτής της διαδικασίας καλύτερος, να ωριμάζω συγγραφικά κατά μια έννοια.  

Οι περισσότεροι συγγραφείς ξεκινούν με τη μικρή φόρμα κι ύστερα μεταπηδούν στην πιο απαιτητική ―από άποψη συνέπειας κυρίως― μεγαλύτερη φόρμα. Νομίζω πως αυτή η μετάβαση κρίνεται αναγκαία, είναι ο δρόμος που οδηγεί στην κορυφή· όποια κορυφή έχει ο καθένας στο μυαλό του.

Το αστυνομικό μυθιστόρημα έχει ξεφύγει από τη δομή του παρελθόντος. Υπάρχει ένας εμπλουτισμός λογοτεχνικών ειδών και τάσεων. Ένα απτό παράδειγμα είναι το Τίποτε δεν χάνεται της Cloe Mehdi από τις εκδόσεις Πόλις. Πιστεύω πως το αστυνομικό μυθιστόρημα κρύβει μέσα του μεγάλη δύναμη και ακόμη μεγαλύτερη δυναμική. Είναι η σύγχρονη τεχνική, το μέσο αν θέλετε, ώστε να εκφραστούν οι αγωνίες του ανθρώπου των πόλεων, του παγκόσμιου πολίτη.

Και αυτό δεν μπορεί παρά να με ιντριγκάρει συγγραφικά, να με προκαλεί ώστε να δοκιμάσω αυτό το είδος.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Ετοιμάζετε ήδη κάτι καινούριο;

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ: Σχεδόν πάντα δουλεύω μικρή ή μεγαλύτερη φόρμα. Υπάρχει υλικό πίσω μου, στα συρτάρια μου, περιμένοντας την κατάλληλη ευκαιρία, έχοντας υποβληθεί σε αυστηρά τεστ από την επιμελήτριά μου, για να οδηγηθεί προς την έκδοση. Στο άμεσο μέλλον θα ήθελα να προχωρήσω στην έκδοση εφηβικού μυθιστορήματος, όπως και να βρω στέγη για ακόμα μία αστυνομική ιστορία.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Η απομόνωση και ο εγκλεισμός λόγω της πανδημίας του κορονοϊού πώς και πόσο σας επηρέασε ως καλλιτέχνη και ως άνθρωπο;

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ: Η αλήθεια είναι πως η πανδημία άλλαξε τη ζωή όλων μας ―αναφέρομαι κυρίως σε θέματα της καθημερινότητας. Στο θέμα της ελεύθερης κίνησης ασφαλώς. Η έλλειψη ελευθερίας προερχόμενη από έναν αόρατο εχθρό, δεν μπορεί να αφήσει κάποιον ανεπηρέαστο. Ως καλλιτέχνη, αν εξαιρεθούν οι δύο πρώτοι μήνες, μήνες κατά τους οποίους βρισκόμουν σε έναν, τρόπο τινά, συγγραφικό οίστρο, δεν με επηρέασε σημαντικά. Ο εγκλεισμός ―ο εθελούσιος― είναι ένα από τα απαραίτητα στοιχεία της δημιουργίας. Γενικότερα, ως πηγή έμπνευσης, αυτό πιστεύω πώς θα αποτυπωθεί συνολικά και ατομικά από τις τέχνες όταν θα έχει αφομοιωθεί, όταν εν τέλει θα έχει εν πολλοίς ξεπεραστεί το θέμα «πανδημία».

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Σας ευχαριστώ θερμά για την όμορφη συνέντευξη. Καλοτάξιδο το βιβλίο σας.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΙΑΤΗΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη δυνατότητα επικοινωνίας.

Δελίνα Βασιλειάδη