Θεατρικές προτάσεις στη Θεσσαλονίκη!
Πάρα πολλές και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και αυτή την περίοδο οι θεατρικές προτάσεις των σκηνών της πόλης μας. Ας επιδιώξουμε να μη χάσουμε καμία.
Παρακάτω αναφέρονται ορισμένες από τις προτεινόμενες παραστάσεις (σχετικά) επιγραμματικά, αλλά σύντομα θα επανέλθουμε με πολλές πληροφορίες για κάθε μια παράσταση ξεχωριστά, με σχόλια, κριτικές, αλλά και συνεντεύξεις πρωταγωνιστών και συντελεστών.
[wp_ad_camp_1]
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
Από 5 έως και 8 Οκτωβρίου 2017:
α μ ά ρ α ν τ α. Μια κωμωδία της bijoux de kant. Ο Μέμος (Αλέκος Συσσοβίτης) ένας περιφερόμενος μπουλουκτζής, έχει μόλις κηδέψει τον για χρόνια συνεργάτη και σύντροφό του Στάμο (Αλέξανδρος Παπαϊωάννου). Μην έχοντας συνέλθει ακόμα από την πρόσφατη απώλεια, προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια του για να ανέβει στη σκηνή και να παίξει για πρώτη φορά μόνος. Μαζί του, αυτή την παράξενη και ταραγμένη νύχτα, στο παρασκήνιο του τσίρκου, βρίσκεται και η Μερόπη (Μαρία Σκουλά), πρώην σύζυγος του Στάμου και άσπονδη φίλη του Μέμου. Μια παράξενη βουή πλησιάζει, το κοινό είναι ταραγμένο και η νεκρή καλλιτέχνις Αντώνα (Μπέττυ Βακαλίδου) αφηγείται τους θανάτους της έναν προς ένα, λίγο προτού βγει ο Μέμος στη σκηνή. Με τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και στην Τέχνη να απουσιάζουν, ακριβώς όπως και τα όρια μεταξύ ζωής και θανάτου, τα «αμάραντα» συμβαίνουν στο παρασκήνιο ενός τσίρκου. Όμως ο κόσμος της παράστασης δεν επιθυμεί να είναι λογικός, αλλά υπερ-λογικός, να έρχεται από την προϊστορία και τα παραμύθια και να καταλήγει σε αινιγματικές πράξεις βίας και θανάτου που έχουν χαρακτήρα τελετουργικό. Οι πράξεις αυτές, παρά τη σκληρότητά τους εκπέμπουν μια περίεργη ομορφιά, που τελικά λυτρώνει. Κείμενο: Παύλος Μάτεσις, Γλυκερία Μπασδέκη. Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης. Παίζουν: Αλέκος Συσσοβίτης, Μαρία Σκουλά, Μπέττυ Βακαλίδου, Αλέξανδρος Παπαϊωάννου.
ΘΕΑΤΡΟ ΕΓΝΑΤΙΑ
Από 27/09/2017:
Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην; Το θρυλικό αυτό έργο ανεβαίνει υπό τη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με δυο σημαντικές ηθοποιούς, τη Ρούλα Πατεράκη στο ρόλο της Μπέημπι Τζέην και τη Μπέτυ Λιβανού στο ρόλο της Μπλανς. Η Τζέην Χάντσον, ένα παιδί θαύμα στα λαμπερά σόου του 1917, μεγαλώνει υπό τη σκιά της ομορφότερης και πιο ταλαντούχας αδελφής της, Μπλανς, μεγάλης σταρ των μελό του Χόλυγουντ στη δεκαετία του 30. Τώρα, είκοσι χρόνια μετά από το τρομακτικό ατύχημα για κάποιους, απόπειρα δολοφονίας για άλλους, που έχει αφήσει ανάπηρη την Μπλανς, οι δυο τους συνεχίζουν να μένουν μαζί. Όταν η πραγματικότητα αρχίζει να τις πιέζει, το πάλαι ποτέ χρυσό κορίτσι, η Μπέημπι Τζέην, εκτροχιάζεται σε ένα μοναδικό σαδιστικό παιχνίδι χωρίς φραγμούς. Πώς θα καταφέρει να γλιτώσει η παράλυτη Μπλανς; Ταυτόχρονα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ, αλλά και ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία, το έργο εδώ και πενήντα χρόνια έχει αποτελέσει μήλο της έριδας για τους ανθρώπους του θεάτρου, καθώς οι θεατρικές του δυνατότητες είναι απεριόριστες.
[wp_ad_camp_1]
ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ε.Μ.Σ
Από τις 26/10/2017 (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ):
ΤΑ ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ της Έμιλυ Μπροντέ, σε μετάφραση-διασκευή-σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού. Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Γιώργος Γλάστρας (Χήθκλιφ), η Μαριάνθη Παντελοπούλου (Κάθριν), ο Γιώργος Κολοβός (Έντγκαρ) και η Έφη Σταμούλη (Νέλυ). Τα Ανεμοδαρμένα ύψη, το μοναδικό έργο της Έμιλυ Μπροντέ, το οποίο έγραψε όταν ήταν μόλις 29 ετών, έναν χρόνο πριν πεθάνει, αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έμπνευσης για την Τέχνη, χαρίζοντάς μας ένα από τα πιο εμβληματικά ζευγάρια του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Ήρωές του είναι τα μέλη δύο οικογενειών, που κατοικούν σε απομονωμένα σπίτια στα χερσοτόπια του Γιόρκσαϊρ. Η Μπροντέ παρουσιάζει την ιστορία της καταστροφής των ηρώων, φέρνοντας στην επιφάνεια τα απελπισμένα και παράφορα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης, με τρόπο αντίστοιχο της αρχαίας τραγωδίας.
Από τις 27/01/2018:
ΝΤΑ του Χιου Λέοναρντ. Μετάφραση-δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος. Στον ομώνυμο ρόλο ο Κώστας Σαντάς.
[wp_ad_camp_1]
ΦΟΥΑΓΙΕ ΤΗΣ ΕΜΣ
Από τις 8/10/2017 (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ):
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ (FESTEN) των Τ. Βίντερμπεργκ, Μ. Ρούκοφ, Μπ. Χρ. Χάνσεν. Θεατρική διασκευή: Ντέιβιντ Έλντριτζ. Μετάφραση: Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν, Μανώλης Δούνιας. Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος. Χέλγκε Χάνσεν ο Βασίλης Σπυρόπουλος και Κρίστιαν Χάνσεν ο Χρίστος Στυλιανού. Μια οικογενειακή γιορτή γίνεται αφορμή να διαταραχτεί η επίπλαστη αρμονία που για χρόνια επικρατούσε μέσα στο σπίτι της οικογένειας Χάνσεν. Τιμώμενο πρόσωπο είναι ο πατέρας, ο Χέλγκε, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ο οποίος γιορτάζει τα εξηκοστά του γενέθλια περιστοιχισμένος από τα μέλη της οικογένειάς του και στενούς φίλους. Τα καλά κρυμμένα μυστικά της οικογένειας αποκαλύπτονται, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να συγκλονίζουν κανέναν. Η γιορτή συνεχίζεται κανονικά – το γλέντι δε σταματάει. O καλοκουρδισμένος μεγαλοαστικός μηχανισμός αντιστέκεται.
[wp_ad_camp_1]
Από τις 20/01/2018:
ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας. Σκηνοθεσία: Κορίνα Βασιλειάδου, Χάρης Πεχλιβανίδης. Στο ρόλο της Πέτρα φον Καντ η Αγγελική Παπαθεμελή.
Από τις 14/4/2018:
ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ του Ντέννις Κέλλυ. Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου. Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς.
ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
6, 7, 8, 11, 12, 13, 14 και 15/10/2017:
Η ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ της Λούλας Αναγνωστάκη. Σκηνοθεσία: Ανδρονίκη Χριστάκη.
Από τις 25/10/2017:
ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις. Η παράσταση προσπαθεί να ανασυνθέσει τις πρώτες μέρες της Ρωσικής Επανάστασης μέσα από τα μάτια ενός απλού ανθρώπου που βρέθηκε μέσα στη δίνη της επαναστατικής ορμής για την αλλαγή του κόσμου. Σήμερα, 100 χρόνια μετά το ξέσπασμα της Επανάστασης, μια σύγχρονη παράσταση για την «πίστη», μέσα από τα μάτια του ρηξικέλευθου Λιθουανού σκηνοθέτη.
Από τις 26/01/2018:
ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΚΟΝΤΟ του Σάμιουελ Μπέκετ. Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης. Σκηνοθεσία: Γιάννης Αναστασάκης. Βλαδίμηρος ο Γιώργος Καύκας και Εστραγκόν ο Κωνσταντίνος Χατζησάββας.
[wp_ad_camp_1]
ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ_ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Επειδή το ΚΘΒΕ πάντα φροντίζει τους μικρούς φίλους του θεάτρου, φέτος παρουσιάζει στην Παιδική Σκηνή του από τις 12/11/2017 την παράσταση ΕΛΙΖΑ της Ξένιας Καλογεροπούλου, την πιο συναρπαστική και γοητευτική ιστορία αγάπης για ένα κορίτσι αλλιώτικο από τα άλλα, έξυπνο, γενναίο, πεισματάρικο, δυναμικό, που δεν φοβάται να περιμένει και να αγαπάει, που αγωνίζεται για τα πιστεύω της και τον έρωτά της, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου, καθώς επίσης και την παράσταση ΚΟΙΤΑ!, για βρέφη από 8 μηνών έως νήπια 4 χρόνων, σε σύλληψη-σκηνοθεσία Κατερίνας Καραδήμα. Πρόκειται για την ιστορία μιας ολόκληρης μέρας ενός μωρού μέσα στο σπίτι. Ανακαλύπτει ήχους και σκιές, κρύβεται, εμφανίζεται και παίζει με ό,τι του μοιάζει με παιχνίδι. Φτερά που πετούν, μπάλες που πέφτουν, χρώματα που αλλάζουν, νερό που κυλάει κι ένα μωρό που λίγο λίγο γίνεται παιδί. Η μαμά είναι κάπου εκεί γύρω ή και δεν είναι, αλλά κάθε φορά που κάτι σημαντικό συμβαίνει, εκείνο έχει την ανάγκη να μοιραστεί μαζί της την έκπληξη και τη χαρά της ανακάλυψης. Μ’ ένα “Κοίτα!”. Έναρξη: Νοέμβριος 2017.
[wp_ad_camp_1]
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ-ΣΚΗΝΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΟΣ
Από τις 07/10/2017:
Η ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος. Στο ρόλο της Αννετώς η Σοφία Καλεμκερίδου και Ιορδάνης ο Δημήτρης Κολοβός. Τη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Διονύσης Τσακνής, ενώ τους στίχους των τραγουδιών έχει γράψει η Λίνα Νικολακοπούλου. Τέλη της δεκαετίας του 1950. Σε μια αυλή, σε μια λαϊκή γειτονιά της Αθήνας, διασταυρώνονται: ένας Μικρασιάτης γέρος πρόσφυγας σκαρφαλωμένος στο ταρατσάκι του, η γυναίκα του που ψάχνει τον εγγονό της, μια χήρα που σιγοτραγουδά τη «Ραμόνα», ένας ονειροπόλος, ένα ανδρόγυνο που άλλοτε χαϊδολογιέται άλλοτε μαλλιοτραβιέται και σχεδιάζει να φύγει στην Αυστραλία, μια συνοικιακή καλλονή που ελπίζει να γίνει σταρ του σινεμά, ένας «μοιραίος» υδραυλικός. Σε αυτόν τον μικρό χώρο κατοικεί ολόκληρη η Ελλάδα. Λίγο πριν καταρρεύσει το οικοδόμημα, μια ερώτηση αναδύεται: τί βιώνουμε, τελικά, ένα μίζερο αδιέξοδο ή ένα θαύμα; Παίζουν οι Ελευθερία Αγγελίτσα, Νατάσα Δαλιάκα, Θανάσης Δισλής, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Θεόδωρος Ιγνατιάδης, Δημήτρης Καλαντζής, Μαρία Καραμήτρη, Λευτέρης Λιθαρής, Ειρήνη Μουρελάτου, Ηλίας Μπερμπέρης, Χάρης Παπαδόπουλος, Εύη Σαρμή.
Από τις 05/11/2017 (ΝΕΑΝΙΚΗ ΣΚΗΝΗ):
Σε μένα μιλάς; (Πρωτότυπος τίτλος: EINS AUF DIE FRESSE) του Ράινερ Χάχφελντ. Μετάφραση: Γιάννα Τσόκου. Σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου. Ο συγγραφέας, παρακολουθεί την καθημερινότητα στο σχολείο και στο σπίτι, μιας ομάδας εφήβων δεκαπέντε περίπου χρονών, που προσπαθούν να βρουν τον προσανατολισμό τους και τον εαυτό τους, σε ένα περιβάλλον που μοιάζει να μην μπορεί να παρακολουθήσει τις ανάγκες τους. Ο Χάχφελντ, μιλά με ειλικρίνεια τόσο για τη μοναξιά και την απελπισία των εφήβων, που οδηγεί ακόμη και στην αυτοκτονία, αλλά και για την προσπάθεια των νέων ανθρώπων να δημιουργήσουν ουσιαστικές σχέσεις φιλίας μεταξύ τους.
[wp_ad_camp_1]
ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Από 28/09/2017:
Oρλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ. Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη. Πρωταγωνιστεί η Αμαλία Καβάλη. «Η αλήθεια είναι πως ύστερα απ’ όλα αυτά τα σοβαρά, ποιητικά, πειραµατικά βιβλία νιώθω την ανάγκη µιας φυγής» γράφει στο ηµερολόγιό της η Βιρτζίνια Γουλφ για το «Ορλάντο», που γεννιέται τον Οκτώβρη του 1928 σαν ένα φωτεινό διάλειμμα για την ίδια ανάμεσα στο «Φάρο» και τα «Κύματα». Η συγγραφέας του το ονομάζει βιογραφία. Εμείς θα λέγαμε πως είναι μάλλον μια μυθιστορηματική φαντασίωση. Ένα πλάσμα, χωρίς τους συνηθισμένους ανθρώπινους περιορισμούς του γήρατος και του θανάτου, ξεκινά τη ζωή του ως άγγλος ευγενής κατά την Ελισαβετιανή εποχή και φτάνει ως χειραφετημένη γυναίκα στον 20ο αιώνα. Ζει αναρίθμητες εμπειρίες, τόσο ως άνδρας όσο και ως γυναίκα, και δοκιμάζει τη ζωή με λύσσα επιζητώντας διαρκώς την βαθιά και πραγματική συνάντηση με τους ανθρώπους, αυτή τη «φωνή που απαντά σε μια άλλη φωνή». Μπορούν όμως οι άνθρωποι να συναντηθούν; Τελικά είναι το φύλο, ο χρόνος, ο χώρος που μας φυλακίζουν σ’ έναν μόνο εαυτό κι αυτός δεν αρκεί για να επικοινωνήσουμε ή μήπως είμαστε φτιαγμένοι από χιλιάδες διαφορετικούς εαυτούς αλλά το ανθρώπινο υλικό είναι το υλικό της αποτυχίας;
[wp_ad_camp_1]
5, 6, 7 και 8/10/2017:
ΣΓΟΥΡΑΦΙΣΤΗ Σ’ΟΛΟ ΤΟΝ ΝΟΥΝ ΕΧΩ ΤΗ ΣΤΟΡΗΣΗ ΣΟΥ – Από τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου. Σύνθεση κειμένου-ερμηνεία: Άσπα Κυρίμη. «Πώς να αφηγηθείς τον Ερωτόκριτο. Ένα ποίημα 10.000 στίχων. Τι να αφαιρέσεις και πώς. Σκεφτήκαμε ν’ αφήσουμε στην άκρη το επικό μέρος, τις μάχες και τις μονομαχίες και να αφηγηθούμε την ερωτική ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε το ταξίδι του Ερωτόκριτου. Τους πρόσφυγες που, όταν έπεσε ο Χάνδακας, ταξίδεψαν προς την άλλη Ελλάδα και κάποιοι έφτασαν στα Επτάνησα. Εκεί ο 15σύλλαβος του Κορνάρου περίμενε να συναντήσει τον Σολωμό. Οι άνθρωποι αυτοί δεν κουβαλούσαν μόνο τους εαυτούς τους και τις ανάγκες τους. Είχαν μαζί τους κι έναν πολιτισμό που τον μετέφεραν κι αυτόν. Ήταν φορείς μιας γλώσσας και μιας παράδοσης που ταξίδεψε μαζί τους. Είπαμε πως έτσι συμβαίνει με τους πρόσφυγες, τότε και σήμερα. Οι άνθρωποι που ταξιδεύουν όχι για να δουν καινούργιους τόπους αλλά « με το σκοτεινό τρένο της φυγής» είναι, εκτός απ’ όλα τ’ άλλα και φορείς μιας παράδοσης, ενός πολιτισμού , που μπορεί να μπολιάσει ευεργετικά τις νέες τους πατρίδες. «
Από 12/10/2017 (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ):
ΓΚΙΑΚ του Δημοσθένη Παπαμάρκου. Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη. Σε ένα τραπέζι επιστροφής – γυρισμού, σε μια γιορτή «ένωσης» θα ξετυλιχθούν οι ιστορίες των συνδαιτυμόνων του, δηλαδή οι ιστορίες του Γκιακ. Γκιακ σημαίνει στα αρβανίτικα αίμα, συγγένεια εξ αίματος, βεντέτα, αντεκδίκηση και φυλή. Οι πρωταγωνιστές αυτών των ιστοριών, αρβανίτες από τα χωριά της Λοκρίδας, έχουν πολεμήσει στη μικρασιατική εκστρατεία κι έχουν όλοι βιώσει το βίαιο τραύμα του πολέμου και της μάχης. Όταν πια επιστρέφουν στον τόπο τους δεν είναι οι ίδιοι. Θα συγκρουστούν με τις παραδοσιακές αξίες της κοινωνίας που τους άνδρωσε και θα κλονιστούν βαθιά, καθώς τίποτα πια στη θέαση του γύρω τους κόσμου δεν είναι το ίδιο. Με έναν τραχύ λαϊκό και έντονα προφορικό λόγο, θα εκμυστηρευτούν τις ιστορίες τους και θα μας κάνουν κοινωνούς των ηθικών και ψυχικών τους διλημμάτων, μεταφέροντας ταυτόχρονα με το δικό τους προσωπικό «ντοκουμέντο» τη βίαιη μεταμόρφωση όλου του σύγχρονου ελληνικού κράτους.
Από 13/01/2018:
ΟΣΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ του Άκη Δήμου. Σκηνοθεσία: Πάνος Δεληνικόπουλος.
[wp_ad_camp_1]
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
Μέχρι την Κυριακή 1/10/2017:
Πέτρες στις τσέπες του. Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στο Κέρι της Ιρλανδίας, όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί, δηλαδή extras… δηλαδή κομπάρσοι… δηλαδή οι άνθρωποι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα… και συμμετέχουν στην ταινία. Το ίδιο και ο Σων. Που αυτοκτόνησε. Έβαλε πέτρες στις τσέπες του κι έπεσε στο νερό. Κρίμα. Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλυγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια 2 ανθρώπων, μέσα από τις ζωές 15 χαρακτήρων, μέσα από την απαξίωση και την καταξίωση, μέσα… μαζικής ενημέρωσης και μεταφοράς. Κρίμα. Σκηνοθετούν και παίζουν οι Γιώργος Χρυσοστόμου και Μάκης Παπαδημητρίου.
Από 11/10/2017:
Η ομάδα της Dada – Art, ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Αποστολόπουλος και η εταιρεία ΘΕΑ.ΜΑ.(θέατρα Μακεδονίας), μεταφέρουν για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Αριστοτέλειον το τολμηρό κείμενο Η ώρα του Διαβόλου του Φερνάντο Πεσσόα, σε μία παράσταση γεμάτη εντάσεις και ανατροπές. Από Τετάρτη 11 Οκτωβρίου και για μόνο 10 παραστάσεις! Ο Γιώργος Χρανιώτης ως Διάβολος και η Ευγενία Σαμαρά (που αναλαμβάνει στο νέο ανέβασμα το ρόλο της Μαρίας), “ορκίζονται” στον έρωτα, στο πάθος και στην αμφισβήτηση κάθε νόμου.
15-19/11/2017:
ΡΙΧΑΡΔΟΣ Β’. Μια παράσταση βασισμένη στο έργο του Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Σύλληψη, σκηνοθεσία, σκηνογραφία, κοστούμια: Έφη Μπίρμπα. Ο βασιλιάς ως ιερό πρόσωπο, ως Ήλιος. Ο βασιλιάς Ριχάρδος ως κεντρικό σώμα που φωτίζει τους δορυφόρους του –τους υπηκόους, τους κόλακες, τους σφετεριστές του θρόνου– τα γρανάζια του Μεγάλου Μηχανισμού της Ιστορίας, διαγράφοντας την πορεία του προς το Πάθος. Ο βασιλιάς Ριχάρδος κρημνίζεται από τις παραδοχές που συγκροτούν την εικόνα του, την ταύτιση με το ιερό και την αναμφισβήτητη αίγλη του προσώπου. Η βασιλεία ως κατασκευή, ως πηλός που πλάθεται με τα χέρια και σχηματοποιείται ως σφαίρα, μια ευπαθής Globus Cruciger, ο Kόσμος στα χέρια του βασιλιά. Ο βασιλιάς πέφτει. Ο τίτλος, η ιδιότητα, η εξουσία, αποσπώνται βίαια από το πρόσωπο του Ριχάρδου εξωθώντας τον να επιστρέψει στον εαυτό. Η τραγωδία της επίγνωσης, ενός κόσμου που απελευθερώνεται από την αυταπάτη. Ερμηνευτές: Νίκος Καμόντος, Ερμής Μαλκότσης, Άρης Σερβετάλης, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αχιλλέας Χαρίσκος.
[wp_ad_camp_1]
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Από 01/10/2017:
Η ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥ σε σκηνοθεσία-διασκευή Μαριάννας Τόλη. Ένα μουσικό υπερθέαμα με πολλά σύγχρονα μηνύματα για μικρούς και μεγάλους. Οι πρωταγωνιστές χορεύουν, τραγουδούν και… αφηγούνται την υπέροχη ιστορία, εμπνευσμένη από το πολυβραβευμένο παραμύθι των Τζεφ Μπραμπώ και Γκέιλ Μάρκεν. Τα πρωτότυπα σκηνικά, τα πλούσια κοστούμια, η υπέροχη μουσική, οι εξαιρετικές χορογραφίες και οι μοναδικές ερμηνείες των 11 ηθοποιών, δημιουργούν μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα με ονειρικές εικόνες. Μια παράσταση με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα που συνδυάζει χορό, τραγούδι, χιούμορ και ευαισθησία, έρχεται να αγγίξει τις καρδιές μικρών και μεγάλων, υμνώντας την ανθρωπιά. Ερμηνεύουν οι Λητώ Αμπατζή, Νόνικα Μαλκουτζή, Στρατής Ανούδης, Αρσένιος Γαβριηλίδης.
[wp_ad_camp_1]
ΘΕΑΤΡΟ Τ
Από 30/09/2017:
Το Τέλος του Παιχνιδιού του Samuel Beckett. Μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι παραστάσεις τον περασμένο Μάιο, το εμβληματικό έργο του Samuel Beckett επιστρέφει στη σκηνή του Τ για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» και του Θεάτρου Τ, σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή, με τους Δημήτρη Ναζίρη και Έφη Σταμούλη στους κεντρικούς ρόλους.
Από 23/10/2017:
Παγκάκι του Κωνσταντίνου Καυκάσιου. Μια πρωτότυπη υπαρξιακή ιλαροτραγωδία, που έγραψε και σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Καυκάσιος, νέος δημιουργός από τη Θεσσαλονίκη. Το έργο πραγματεύεται με χιούμορ δύο οικουμενικά ζητήματα, τη μοναξιά και τον θάνατο.
Από 03/11/2017:
Frozen της Bryony Lavery. Μετά τους επιτυχημένους Βρικόλακες, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης και το Θέατρο Τ ενώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους, παρουσιάζοντας, για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, το ψυχολογικό θρίλερ της Βρετανίδας συγγραφέως και σκηνοθέτιδας Bryony Lavery (Μπραϊόνι Λέιβερι) Frozen. Με ευαισθησία και χιούμορ, το έργο προσεγγίζει την απαγωγή και τον φόνο μιας δεκάχρονης από έναν παιδεραστή και κατά συρροή δολοφόνο, καθώς και τις συνέπειες του εγκλήματός του. Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή, με τους Ελένη Δημοπούλου, Δημήτρη Ναζίρη και Σοφία-Μαρία Βούλγαρη.
27 και 28/11/2017:
MAIDen του Γιώργου Νικολαΐδη. Η Ζωή Ξανθοπούλου ενσαρκώνει μια γυναίκα που αφηγείται την ιστορία της ζωής της, ισορροπώντας ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό. Το έργο, που αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας “Maid Mom Made Mermaid” του Γ. Νικολαΐδη, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ SYN στο Εδιμβούργο.
Δεκέμβριος 2017:
Γυάλινος Κόσμος του Tennessee Williams. Ο Γυάλινος Κόσμος, το ευαίσθητο αριστούργημα του Tennessee Williams και το έργο που τον καθιέρωσε ως έναν από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του 20ού αιώνα, παρουσιάζεται τον Δεκέμβριο σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή, με τη Γιώτα Φέστα στον ρόλο της Αμάντας. Η Γιώτα Φέστα επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Τ μετά τον συγκλονιστικό της μονόλογο στην Αναγνώριση του Άκη Δήμου που παρουσιάστηκε πέρσι την άνοιξη.
Από 05/02/2017:
Splinters της Νίνας Ράπη. Το Φεβρουάριο τη σκυτάλη παίρνει μια σύγχρονη Ελληνίδα συγγραφέας, με πολλές επιτυχίες στο εξωτερικό. Ο λόγος για τη Νίνα Ράπη, που με το έργο της Splinters μάς ταξιδεύει από την ορμή της νεότητας προς την ωριμότητα και από την κοινωνική σύμβαση προς την ελευθερία της συνείδησης. Το έργο σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Μιχαήλ.
Από 09/03/2018:
Περλιμπλίν και Μπελίσα του Federico Garcia Lorca. Το Μάρτιο, η Ομάδα Τέχνης Oberon από τη Θεσσαλονίκη αναλαμβάνει να μας ταξιδέψει στον ποιητικό κόσμο του Federico Garcia Lorca μέσα από την ερωτική ιστορία του Δον Περλιμπλίν για τη Μπελίσα, ένα έργο που παντρεύει το κωμικό με το τραγικό στοιχείο, αναζητώντας την πνευματική ουσία του έρωτα. Σκηνοθετεί ο Αλέκος Σπυριδάκης.
Από 12/03/2018:
Κονσέρτο για Μία Μέρα που Πέρασε της Γεωργίας Βεληβασάκη. Μια μουσικοθεατρική performance με ζωντανή μουσική, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αθυρίδη. Το κείμενο της Γεωργίας Βεληβασάκη «συνομιλεί» με αποσπάσματα λόγου και ποίησης των Ελύτη, Σεφέρη, Καρβελά, Kant, Χειμωνά, Πλάτωνος, Κορνάρου, Παναγιωτίδη, Bishop, Pessoa και Borges, ενώ ακούγονται μουσικές αφηγήσεις της Λένας Πλάτωνος, του Μάνου Χατζιδάκι, του Αττίκ, τάνγκο, φλαμένκο και άλλα στίγματα.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ:
Από 27/10/2017:
Ο κύριος Κιχ και το μυστικό κουτί των ήχων από την αγαπημένη ομάδα Κοπέρνικος έρχεται για να μαγέψει μικρούς και μεγάλους. Πρόκειται για μια ευρηματική παράσταση που συνδυάζει τη θεατρική αφήγηση, τη σωματική παντομίμα και τους προ-ηχογραφημένους ήχους, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Οκτώβριος 2017
Ρόζα Εσκενάζυ. Σκηνοθετεί ο Αντώνης Λουδάρος. Η Νεφέλη Ορφανού πρωταγωνιστεί.
Η πόρνη από πάνω με την Κατερίνα Διδασκάλου σε κείμενο Αντώνη Τσιπιανίτη.
Εκκλησιάζοντες σε κείμενο και σκηνοθεσία Μαρίας Λαφτσίδου – Μιχάλη Δαρνάκη.
Σίρλεϋ Βαλεντάιν σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη. Στον ομώνυμο ρόλο η Ελένη Καστάνη.
Στο πλαίσιο των 52ων Δημητρίων το Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ θα φιλοξενήσει τις παρακάτω παραστάσεις:
Lippy. Dead Centre (Ιρλανδία)
Γελοίο σκότος από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.
Νοέμβριος 2017
Σπιρτόκουτο-Πόλεμος σε 4 τοίχους σε κείμενο Γιάννη Οικονομίδη. Σκηνοθεσία Στάθης Μαυρόπουλος.
Υπέρ Κλυταιμνήστρας. Κείμενο: Δήμητρα Βήττα. Σκηνοθεσία: Στέλιος Βραχνής.
STRINGΛΑ-Το Ημέρωμα της Στρίγγλας, σε σκηνοθεσία Λένας Πετροπούλου.
Δεκέμβριος 2017
Η Καρδιά της Κούκλας. Κείμενο: Στέλιος Λευκόπουλος, σκηνοθεσία: Άγγελος Κάλφας.
Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, με τους Σταύρο Ζαλμά και Τάνια Τρύπη.
Για τους μικρούς φίλους του θεάτρου το Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ και αυτή χρονιά παρουσιάζει στην Παιδική Σκηνή του εξαιρετικές παιδικές παραστάσεις.
Το δέντρο που έδινε. Κείμενο/Σκηνοθεσία: Γιώργος Δερνίκας.
Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Κείμενο/Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αδάμης.
Η Σολομώντεια λύση σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου. Από το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου. Ερμηνεύουν οι Χρήστος Γκουτσίδης, Δημήτρης Δάγκαλης, Αναστασία Θεοδώρου και Ελένη Χρυσομάλλη.
Ένα Μυστήριο Μια Φορά. Κείμενο: Άκις Μητσούλης. Σκηνοθεσία: Παυλίνα Χαρέλα.
Καλοί-Κάντζαροι και Κακοί-Κάντζαροι, σε κείμενο Δημήτρη Μπογδάνου και σκηνοθεσία Δήμητρας Τσάκου.
Οι μπέμπηδες των Χριστουγέννων σε κείμενο και σκηνοθεσία Λένας Πετροπούλου.
Μάγος Σανκάρα. Μια μαγική παράσταση με τον μάγο Σανκάρα.
Το Μαγεμένο Τσίρκο. Τσιρκοθέατρο με τους Ακροβάτες του Δρόμου.
Φεστιβάλ Χορού: 2ο Christmas Dance Steps.
Καλή θεατρική σεζόν!
Δελίνα Βασιλειάδη