“Frida ΚΙ ΑΛΛΟ”
Οι Fly Theatre για 4η φορά στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ!
19-20 & 24-25 Φεβρουαρίου 2020, στις 21:30
*Με αγγλικούς υπέρτιτλους στις 19& 20/2*
Μετά από τις sold-out εμφανίσεις του Σεπτεμβρίου, του Οκτωβρίου και του Δεκεμβρίου, οι ταλαντούχοι Fly Theatre (Κατερίνα Δαμβόγλου και RobinBeer) επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, για τέσσερις ακόμα παραστάσεις στις 19, 20, 24 και 25Φεβρουαρίου.Η συναρπαστική ζωή της Μεξικανής ζωγράφου Frida Kahlo ζωντανεύει για τέταρτη φορά στη σκηνή του θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, μέσα από μια οπτική φαντασμαγορία που θα πλημμυρίσει τους θεατές με εικόνες και συναισθήματα.
Η παράσταση
Η παράσταση “Frida ΚΙ ΑΛΛΟ” πραγματεύεται την ιστορία της ζωγράφου, τους φυσικούς περιορισμούς και τον πόνο που την ώθησαν να δημιουργήσει ένα σύμπαν που κυριαρχείται από κίνηση και πάθος. Αξιοποιώντας τις αρχές τους – προσήλωση στον χώρο, τον ρυθμό, το σώμα και το θεατρικό παιχνίδι – οι FlyTheatreζωντανεύουν τη ζωή της Frida, μέσα από ένα απροσδόκητα πρωτότυπο σκηνικό θέαμα.
Η Κατερίνα Δαμβόγλου ενσαρκώνει τη Μεξικανή ζωγράφο παρουσιάζοντας επί σκηνής τα βιώματα και τα συναισθήματα της εκρηκτικής και ασυμβίβαστης περσόνας, ενώ οRobin Beer δημιουργεί ζωντανά ήχο και εικόνες χτίζοντας τον κόσμο γύρω της. Με το ζωντανό χειροποίητο video και τις προβολές σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, οι Fly Theatre «ζωγραφίζουν» στη σκηνή την προσωπικότητα της Frida Kahlo μέσα από εμβληματικές εικόνες αλλά και μέσα από τους πίνακές της.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κείμενο – Επεξεργασία: Κατερίνα Δαμβόγλου
Σκηνοθεσία: Fly Theatre
Δραματουργία: Μιράντα Βατικιώτη
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ερμίνα Αποστολάκη
Φως –Ήχος – Βίντεο: Robin Beer
Παίζουν: Κατερίνα Δαμβόγλου – Robin Beer
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, Τσιμισκή 136 (Πλατεία ΧΑΝΘ), Θεσσαλονίκη
Παραστάσεις:Τετάρτη 19 – Πέμπτη 20 – Δευτέρα 24 – Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020, στις 21:30 (στις 19 και 20/2 η παράσταση θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους)
Διάρκεια παράστασης: 85 λεπτά
ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ ΣΚΗΝΗ
5ο Sleepless movie marathon
Παρασκευή 14Φεβρουαρίου
Στο Θέατρο Αυλαία
Μετά τον εξαιρετικά πετυχημένο πρώτο κύκλο του sleeplessmoviemarathon στο θέατρο Αυλαία έρχονται νέοι κινηματογραφικοί μαραθώνιοι οι οποίοι θα μας κάνουν να χάσουμε ευχάριστα τον ύπνο μας.
To 5ο Sleepless Movie Marathon και το πιο «γλυκό» έρχεται στις 14 Φεβρουαρίου και προβάλει 3 ταινίες με θέμα τον έρωτα. Οπότε πάρτε το ταίρι σας και περάστε μια διαφορετική μέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Πρώτη προβολή το αριστούργημα του Μάικ Νίκολς, Ο Πρωτάρης (1967) με τις εκπληκτικές ερμηνείες των Ντάστιν Χόφμαν και της Αν Μπάνκροφτ. Στη συνέχεια την σκυτάλη παίρνει Το τέλος μιας Σχέσης (1955) του Εντουαρντ Ντμίτρικένα από τα μεγαλύτερα διαμάντια του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η τελευταία προβολή του κινηματογραφικού μαραθωνίου πρόκειται για το ρομαντικό Άγρυπνος στο Σιάτλ (1993) της Νόρα Έφρον μια αισθηματική κομεντί που όποτε την δούμε μας προκαλεί ένα γλυκό σκίρτημα.
Το εισιτήριο είναι 10€ ανά άτομο και περιλαμβάνει: τρεις ταινίες, ένα welcome drink, έναν καφέ και στο τέλος της τρίτης ταινίας, προσφέρεται πρωινό στο φουαγέ του θεάτρου.
Μια γλυκιά έκπληξη περιμένει τους θεατές του 5ου #Sleeplessmoviemarathon.
Σας περιμένουμε να ξενυχτήσουμε παρέα!
Πληροφορίες
Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/
Θέατρο Αυλαία(Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)
Τηλέφωνο: 2310 230013
5η Ενότητα: Παρασκευή 14Φεβρουαρίου 2020
Πρόγραμμα ταινιών: 23.59:Ο Πρωτάρης| 02.00:Το τέλος μιας Σχέσης| 04.00:Άγρυπνος στο Σιάτλ
«Μήδεια»
του Μποστ
Σκηνοθεσία:ΝικορέστηςΧανιωτάκης
Μουσική:Monika
30 Ιανουαρίου – 9 Φεβρουαρίου
μόνο για 8 παραστάσεις!
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσαν «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» και «Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;», το θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα την ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ «Μήδεια».
Η παράσταση που έχουν ήδη παρακολουθήσει στην Αθήνα περισσότεροι από 5.000 θεατές έρχεται για οκτώ ημέρες στο Θέατρο Αυλαία στην Θεσσαλονίκη!
Τον κεντρικό ρόλο της παιδοκτόνου μάνας δεν ενσαρκώνει γυναίκα, αλλά ο εξαίρετος Μάκης Παπαδημητρίου! Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος ηθοποιός συνεργάζεται με τον Νικορέστη Χανιωτάκη σε ένα ισχυρό «πάντρεμα» με ένα έργο – πρόκληση κι έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, Γιάννης Δρακόπουλος, Τζένη Θεωνά, Νικορέστης Χανιωτάκης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Μπέτυ Αποστόλου, Άννα Κλάδη.
Γιάννης Μαθές: ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων.
Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη, παίζεται ζωντανά επί σκηνής από τους ηθοποιούς και φέρει την υπογραφή της Monika!
Η παράσταση του Θησείου φιλοδοξεί, με την σύγχρονη ματιά που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους του, να μεταδώσει τον σπουδαίο σατιρικό λόγο του Μποστπου ασχολήθηκε με τόσο χιούμορ και ευαισθησία με τα πάθη και τα λάθη της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.
Λίγα λόγια για το έργο:
Η «Μήδεια» του Μέντη Μποσταντζόγλου (Μποστ) αποτελεί μια από τις κορυφαίες κωμωδίες της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας κι έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία ανά περιόδους στο θέατρο Στοά με την Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Θανάση Παπαγεωργίου, όπως επίσης από άλλους θιάσους σε καλοκαιρινές περιοδείες στην Ελλάδα. Η τελευταία φορά που ανέβηκε στην χώρα μας ήταν το 2015 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.
Απ’ το πρώτο ανέβασμα του έργου το 1993, το χιούμορ του Μποστ, που ήθελε «οι θεατές περισσότερο να χαμογελάνε και λιγότερο να χαχανίζουν», πέτυχε το στόχο του και δημιούργησε μια μοναδική σάτιρα βασισμένη στις πιο τραγικές ιστορίες της αρχαίας δραματουργίας. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια -μέχρι δακρύων από τα γέλια- κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα.
Όπως ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για ένα έργο που επικρίνει τους επικριτάς, προβληματίζει τους κριτάς και ελευθερώνει τους θεατάς».
Υπόθεση: Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσωνα, που την κεράτωνε από πάνω με μία καλόγρια! Έτσι, θολωμένη η Μήδεια αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Αντί να σφάξει τα παιδιά της σκοτώνει κάτι συμμαθητές τους που είχανε πάει στο σπίτι να τα συναντήσουν.
Συντελεστές:
Διασκευή – Απόδοση στίχων – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
*Πρωτότυπη μουσική:Monika
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Βοηθός Σκηνογράφου: ΈμιλυΟνησιφόρου
Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Μαρία Φέξη
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
* Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς
Διανομή:
Μήδεια: Μάκης Παπαδημητρίου
Οιδίποδας: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος
Ευριπίδης: Γιάννης Δρακόπουλος
Καλόγρια Πόλυ: Τζένη Θεωνά
Ιάσων: Νικορέστης Χανιωτάκης
Τροφός: Γεράσιμος Σκαφίδας
Αντιγόνη: Μπέτυ Αποστόλου
Ψαράς /Εξάγγελος: Άννα Κλάδη
Μουσική διδασκαλία, προσαρμογή και ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων στο πιάνο: Γιάννης Μαθές
Πληροφορίες
Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/
Θέατρο Αυλαία(Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις:30 Ιανουαρίου – 9 Φεβρουαρίου 2020
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη έως Σάββατο, στις 21.00 και Κυριακή, στις 20.00
Διάρκεια: 110 λεπτά
Εισιτήρια: Πέμπτη/Παρασκευή: 15€ γενική είσοδος, 13€ φοιτητικό, ανέργων, Σάββατο/Κυριακή: 18€ γενική είσοδος, 15€ φοιτητικό, ανέργων
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία και Ticketservices.gr, tickets.public.gr& στα καταστήματα Public
Το Lemon στο Θέατρο Αυλαία
για 5 μόνο παραστάσεις!
Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 στις 21:00
Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020 στις 21:00
Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020 στις 19:00 & 21:00
Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020 στις 20:00
35 συνεχόμενα απόλυτα sold-out στην Αθήνα στο ιστορικό ξενοδοχείο Μπάγκειον. Πάνω από 3.500 θεατές! Η παράσταση που διαδίδεται διαρκώς από στόμα σε στόμα και αποθεώνεται από κοινό και κριτικούς, το Lemon, το επιτυχημένο πείραμα των Experimento έρχεται στο Θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη για 5 μόνο παραστάσεις τον Φεβρουάριο του 2020.
Η απίστευτη ιστορία του 1900, που γεννήθηκε πάνω σ’ ένα καράβι και δεν κατέβηκε ποτέ από αυτό, συναντά την προσωπική ιστορία του καθένα από εμάς φέρνοντας στην επιφάνεια το υπαρξιακό ερώτημα: Εσύ φοβάσαι να κατέβεις από το πλοίο που γεννήθηκες;
Jazz. Χορός. Τραγούδι. Ενέργεια που κατακλύζει τη σκηνή, που συγκινεί και συναρπάζει. 70 καταιγιστικά λεπτά μιας βαθιάς ανθρώπινης ιστορίας με φόντο τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η παράσταση – εμπειρία των Experimento, που ταξιδεύει σε πρωτότυπους προορισμούς και θέατρα, ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα.
-Κανείς δεν είναι ξεγραμμένος άμα έχει έτοιμη μια καλή ιστορία και κάποιον για να του τη διηγηθεί-
Ένα ρεσιτάλ ερμηνείας επί σκηνής από ένα ταλαντούχο ντουέτο ηθοποιών. Ο Μελαχρινός Βελέντζας στο ρόλο του θρυλικού πιανίστα 1900 και ο Γιώργος Δρίβας, στο ρόλο του τρομπετίστα Τιμ Τούνυ, αφηγούνται με όλα τους τα εκφραστικά μέσα την πιο ανθρώπινη ιστορία του προηγούμενου αιώνα.
Σε διασκευή-σκηνοθεσία Γεωργίας Τσαγκαράκη και μετάφραση Σταύρου Παπασταύρου, ο ποιητικός μονόλογος “Novecento” του ΑlessandroBaricco μετατρέπεται σε μία ζωντανή ρέουσα αφήγηση, όπου το χαρισματικό ντουέτο του Lemon γίνεται ένα σώμα κατακλύζοντας με την ενέργειά του τη σκηνή.
Η ολοκληρωμένη καλλιτεχνική πρόταση των Experimento, που έρχεται σε συνέχεια των πρωτότυπων παραστάσεών τους εν πλω, σε καρνάγιο, λιμενοβραχίονες κ.α. και προσφάτως στο εγκαταλελειμμένο ιστορικό ξενοδοχείο Μπάγκειον , μας επιστρέφει στα βασικά συστατικά του θεάτρου φωτίζοντας το θεματικό πυρήνα του έργου του Ιταλού συγγραφέα: «Κανείς δεν είναι ξεγραμμένος άμα έχει έτοιμη μια καλή ιστορία και κάποιον για να του τη διηγηθεί».
-Θέατρο χωρίς κινητό – Μία πρόταση των Experimento,
για πρώτη φορά στο ελληνικό θέατρο-#theatroxwriskinito
Οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το Lemon χωρίς να πάρουν το κινητό τους τηλέφωνο εντός της αίθουσας χορού, όπου πραγματοποιείται η παράσταση. Θα έχουν τη δυνατότητα να το αφήσουν με ασφάλεια σε ειδικά διαμορφωμένο εικαστικό spot όπου θα υπάρχουν άτομα της παραγωγής ακριβώς έξω από την αίθουσα. Τα πρώτα κινητά που θα τοποθετηθούν θα είναι των δύο ηθοποιών, Μελαχρινού Βελέντζα και Γιώργου Δρίβα, του technical manager του Lemon Λευτέρη Δούρου, καθώς και των υπολοίπων μελών της ομάδας παραγωγής.
Μέσα από αυτή τη δράση, προτείνουμε την επιστροφή σε μία ολοκληρωτική εμπειρία θέασης, όπου ο θεατής επιτρέπει στον εαυτό του να συγκεντρωθεί πραγματικά στο έργο σεβόμενος την επιλογή του να δει θέατρο, τους υπόλοιπους θεατές και φυσικά τους ηθοποιούς επί σκηνής. Το ζήτημα δεν είναι να απενεργοποιήσουμε τα κινητά μας τηλέφωνα, αλλά να ενεργοποιήσουμε τις αισθήσεις μας.
-Το ταξίδι του Lemon μέσα από 20 στιγμιότυπα-
Πριν την έναρξη και μετά το τέλος κάθε παράστασης, μπορείτε να ξεναγηθείτε στην έκθεση των Experimento με φωτογραφίες από τους πρωτότυπους προορισμούς όπου έχει ταξιδέψει το Lemon.
Lemon
-Θέατρο υπάρχει όπου υπάρχουν θεατές-
Ταυτότητα παράστασης:
Lemon
Βασισμένο στο Novecento του Alessandro Baricco
Το πλήρωμα του Lemon:
Διασκευή | Σκηνοθεσία | Κίνηση: Γεωργία Τσαγκαράκη
Μετάφραση: Σταύρος Παπασταύρου
Σκηνογραφία: Νατάσα Τσιντικίδη
Κατασκευή πιάνου: Θωμάς Μαριάς
Κοστούμια: Κέλλυ Σταματοπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός | Stagemanager: Λευτέρης Δούρος
Σχεδιασμός φωτισμού: Experimento
Παίζουν: Μελαχρινός Βελέντζας (1900), Γιώργος Δρίβας (Τιμ Τούνυ)
Lemon | Μια ανεξάρτητη παραγωγή των Experimento
Πληροφορίες
Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/
Θέατρο Αυλαία(Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020 | 21:00
Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020 |21:00
Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020 | 19:00 & 21:00
Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020 | 20:00
Lemon – Μια παράσταση ανάμεσα στη στεριά και τη θάλασσα
ΝΙΚΟΛΑΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ
Κ Ο Υ Κ Λ Ε Σ
ΣΤΟΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟ
Βασισμένο στο Κουκλόσπιτο
του Χένρικ Ίψεν
28 & 29 Φεβρουαρίου στις 21:00
Αφού κατατρόπωσαν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, και το Σύγχρονο Θέατρο στην Αθήνα τα ζωντανά έργα τέχνης ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη. Για δύο μόνο βραδιές. Στο πανέμορφο Θέατρο Αυλαία. Για να το κατατροπώσουν κι αυτό-με ολοκαίνουρια σκηνοθεσία χειραγώγησης. Που μετατρέπει ένα talent show σε αγώνα επιβίωσης. Ως την ανατροπή. Στ’ αλήθεια. Εσύ θα γίνεις μάρτυρας της επανάστασης;
Εκείνη. Η άλλη. Η κόρη σου. Η μάνα σου. Η γυναίκα σου. Η παράνομη ερωμένη σου. Η γιαγιά σου. Η αδελφή σου. Η συνάδελφος. Η συμμαθήτρια. Η αδικοχαμένη σου καψούρα. Η κολλητή σου που κρυφογουστάρεις. Η καλή μαγείρισσα. Η κουτοπόνηρη. Η αγαθιάρα. Η ματαιόδοξη. Η ζουμερή. Η γυμνασμένη. Η κοκαλιάρα. Η πρώην σου. Η νυν. Η αεί. Η νεκρή. Η γριά. Η ξεχασιάρα. Η παιδούλα. Η καύλα σου. Η αφέντρα σου. Η ζουζούνα σου. Η αμαζόνα. Η ψεύτρα. Η φοβική. Η κακομαθημένη. Η προσφυγοπούλα. Η ντόπια. Η καλή. Η άγραφη και η χιλιογραμμένη. Εκείνη που έχεις ανάγκη να παριστάνεις να γνωρίζεις εις βάθος μα αγνοείς μεγαλόπρεπα. Η Νόρα Χέλμερ. Που τη γράφει στον τίτλο. Η Έντα Γκάμπλερ. Που την ξεγέννησε ο ίδιος συγγραφέας. Η Μπερνάρντα Άλμπα. Που δεν θα τη διάλεγες ποτέ. Η Ιωάννα της Λωραίνης. Που θυσιάζεται κάθε νύχτα για χάρη σου. Η Μαρία Μαγδαληνή. Που κατά βάθος θα ήθελες να την έχεις φίλη στο φέισμπουκ. Η Μαρίνα των βράχων. Η ανήλικη. Η Λυσσιστράτη. Που ήταν σε κωμωδία. Η Ελευθερία. Που στέκει ακίνητη σαν άγαλμα αιώνες. Η ηλίθια. Που τρέχει πάνω κάτω καθημερινά. Η κούκλα σου. Στο κεχριμπάρι του χρόνου.
Μια στρατιά από εκκολαπτόμενες Νόρες βγαίνει από το κεχριμπάρι της Ιστορίας, εξερευνά η μία την άλλη κι όλες μαζί χειραγωγούνται από τον δημιουργό τους. Αλληλέγγυα και συναγωνιστικά. Σε ένα ταμπλό βιβάν του συλλογικού ασυνείδητου της σύγχρονης γυναίκας. Ένα ensemble γυναικών που συνθέτουν έναν χορό που μεταλλάσσεται, συνομιλώντας δραματουργικά με έργα ορόσημα, που σμίλεψαν ηρωίδες εμβληματικές. Κάθε υποψήφια Νόρα αυτού του παιχνιδιού σύγχρονης τέχνης κουβαλά τριπλή ταυτότητα. Μια φανερή, μια κρυφή και μία που δεν έχει ανακαλύψει ακόμα. Και θα διαγωνιστεί μέχρι τελικής πτώσεως για να κερδίσει.
Ακριβώς 140 χρόνια μετά την πρώτη ανάγνωση του Κουκλόσπιτου του Χένρικ Ίψεν, το έργο που τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα των κοινωνικών δεδομένων αιώνων, για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, ανανεώνεται από την ίδια την ηρωίδα του. Και τα πολλαπλά καθρεφτίσματά της, στη γυναίκα του 21ου αιώνα. Και μετατρέπεται σε συλλογικό αφήγημα –αφορμή για την προσωπική ρωγμή κάθε Κούκλας. Κι η Νόρα πέθανε. Κι η Νόρα δεν υπήρξε ποτέ. Και ζήτω η Νόρα.
Ο Νικόλας Ανδρουλάκης, στο δραματουργικό κι ερμηνευτικό μονοπάτι του Θεάτρου της Πραγματικότητας, συναρμολογεί μία παράσταση συνόλου, σε μια κυβιστική αποτύπωση της αλήθειας των ηρωίδων. Κάθε φορά απ’ την αρχή.
-Wanna Be On Top?
Συντελεστές
Δραματουργία-σκηνοθεσία: Νικόλας Ανδρουλάκης
Κοστούμια: Ελένη Καββάδα
Σκηνικά: Δημήτρης Κωνσταντάρας
Μουσική επιμέλεια: Νόρα Χέλμερ
Φωτισμοί: Master Curator
Επιστημονική συνεργάτης: Αναστασία Τοπαλτζίκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Αξιώτης, Νάσος Τόλιας
φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Παίζουν:
Άννα-Μαρία Βέλλη, Ναταλία Δήμου, Άλκηστις Ζιρώ, Ειρήνη Καζαριάν, Έμιλυ Νικόλα, Δώρα Σαμψώνα, Βίνα Σέργη, Αντιγόνη Σταυροπούλου και ο Νικόλας Ανδρουλάκης
Φιλική συμμετοχή: Χριστίνα-Άρτεμις Παπατριανταφύλλου
και σε κινηματογραφική εμφάνιση η Ράνια Οικονομίδου
Πληροφορίες
Ημερομηνίες παραστάσεων: Παρασκευή 28 & Σάββατο 29 Φεβρουαρίου στις 21:00
Διάρκεια: 110’ χωρίς διάλειμμα
“ΤΖΟΡΝΤΑΝ”
των Άννα Ρέϋνολντς και ΜόιραΜπουφίνι
Με την Μαρία Κορινθίου
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Αϊβάζη
13-15 Φεβρουαρίου 2020
Ο σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» των Άννα Ρέϋνολντς και Μόιρα Μπουφίνι, που μετέφρασε ο Μάριος Πλωρίτης, έρχεται στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για λίγες παραστάσεις, με την Μαρία Κορινθίου να υποδύεται την τραγική ηρωίδα Σίρλεϋ Τζόουνς, υπό την σκηνοθετική μπαγκέτα του Γιάννη Αϊβάζη. Μια ιστορία που αποκάλυψε η ίδια η Σίρλεϋ, όσο καιρό ήταν κρατούμενη στη φυλακή, στη συγκρατούμενή της Άννα Ρέϋνολντς, τη μία από τις δυο συγγραφείς.
Στην παράσταση δανείζουν τις φωνές τους ο Τάσος Νούσιας και ο Γιάννης Αϊβάζης.
Υπόθεση του έργου: Η Σίρλεϋ, μεγάλωσε σε μια φτωχή οικογένεια με ένα πατέρα βάναυσο που κακοποιούσε τη μητέρα της. Λίγο μετά την εφηβεία της, βρίσκει τον έρωτα -και μαζί μια δίοδο διαφυγής- στο πρόσωπο ενός μηχανόβιου εραστή. Η Σίρλεϋ μένει έγκυος κι αυτός δεν αργεί να πατήσει στα μονοπάτια του πατέρα της και να γίνει βίαιος, χτυπώντας την, εξευτελίζοντάς την και φέρνοντας ακόμη και μέσα στο ίδιο τους το σπίτι άλλες γυναίκες για να του προσφέρουν ηδονή.Η Σίρλεϋ μέσα απ’ όλες τις αντιξοότητες, φέρνει στον κόσμο τον γιό τους Τζόρνταν, άλλα ο σύντροφός/εραστής της την εγκαταλείπει, για να επιστρέψει δύο χρόνια μετά μαζί με την Πρόνοια και την μέλλουσα γυναίκα του και να την κατηγορήσει ώς ηθικά επιλήψιμη και ανίκανη να μεγαλώσει τον γιό τους, με σκοπό να την χωρίσουν από το παιδί της. Μπροστά στο αδιέξοδο και στην πεποίθησή της πως δε μπορεί να ζήσει χωρίς τον Τζόρνταν κι ούτε ο Τζόρνταν χωρίς εκείνη, η Σίρλεϋ πνίγει το μωρό της και κάνει μια αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας. Η Σίρλεϋ κατηγορείται για την δολοφονία του παιδιού της και οδηγείται στη φυλακή, στην πτέρυγα των ψυχοπαθών, όπου προσπαθεί ξανά και ξανά να τερματίσει τη ζωή της. Ευθύνεται, πράγματι, για τον φόνο; Μπορεί, στ’ αλήθεια, να σκοτώσει η αγάπη; Ή είναι, αυτή, από μόνη της, το σημαντικότερο ελαφρυντικό; Στην αίθουσα αναμονής του δικαστηρίου περιμένει την απόφαση των δικαστών και των ενόρκων και θυμάται πώς έφτασε μέχρι εκεί…..
«Κοίτα, Τζόρνταν, αυτό είναι φως. Ο Θεός μάς χαμογελάει».
Λίγα λόγια για την ιστορία του έργου:
Η συγκλονιστική αληθινή ιστορία της Σίρλεϋ Τζόουνς, που κατηγορείται για τη δολοφονία του παιδιού της, πρωτοπαίχτηκε στο θέατρο “Lilian Baylis” του Λονδίνου τον Απρίλιο του 1992.
Ο «Τζόρνταν», είναι μια μαρτυρία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία της κρατούμενης στη φυλακή, παιδοκτόνου και αποτυχημένης αυτόχειρα, Σίρλεϋ Τζόουνς. Η Τζόουνς αποκάλυψε την ιστορία της στη συγγραφέα Άννα Ρέϋνολντς, όταν οι δυό τους ήταν συγκρατούμενες (σημ.: η Ρέϋνολντς είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη, για φόνο με σφυρί, της κοιμισμένης μητέρας της). Το γεγονός της δολοφονίας ενός βρέφους από τη μητέρα του, που συντάραξε -ως αστυνομικό, δικαστικό και κοινωνιολογικό ρεπορτάζ- την κοινή γνώμη της Μ. Βρετανίας, κατά τη δεκαετία του ’80, μετουσιώθηκε σ’ έναν σπαρακτικό θεατρικό μονόλογο που γρήγορα εντάχθηκε στα «έργα -στοιχήματα» για τις γυναίκες ηθοποιούς όλου του κόσμου.
Συντελεστές:
Συγγραφείς : Άννα Ρέϋνολντςκαι ΜόιραΜπουφίνι
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Αϊβάζης
Ερμηνεία: Μαρία Κορινθίου (Σίρλεϋ Τζόουνς)
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Μουσική Σύνθεση: Δημήτρης Ίσαρης
Πληροφορίες
Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: www.avlaiatheater.gr/
Θέατρο Αυλαία(Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή 136)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις:13-15 Φεβρουαρίου 2020
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, στις 21.00
Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΟΝΙ
του Πάκο Μπεθέρα
3-4 και 10-11 Φεβρουαρίου 2020
μόνο για 4 παραστάσεις
Επίκαιρο όσο ποτέ, «το Μικρό πόνι» συνεχίζει για τρίτη χρονιά την επιτυχημένη πορεία του, κι έρχεται για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ. Η παράσταση ξεκίνησε στο Θέατρο του Νέου κόσμου τον Οκτώβριο του 2017 και απέσπασε επαινετικές κριτικές. Το βαθειά κοινωνικό και πολύ ευαίσθητο αυτό έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ για την οποία και τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Eurodram του Maison d’ Europe et d’ Orient το 2017. Ο συγγραφέας, εμπνευσμένος από αληθινά περιστατικά, εξερευνά τις ευθύνες και τα αίτια του εκφοβισμού, εστιάζει στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας και των γύρω μας.
Το «Μικρό Πόνι» είναι αφιερωμένο από τον ίδιο, στη μνήμη δύο παιδιών, του Μάικλ Μορόνες και του Γκρέισον Μπρους, τα οποία το 2014 υπήρξαν τραγικά θύματα κακοποίησης.
Το έργο: Γραμμένο το 2016 από τον Ισπανό συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα, ανεβαίνει σχεδόν αμέσως, το Φθινόπωρο του ίδιου έτους στοTeatro Bellas Artes στην Μαδρίτη. Μέσα σε ενάμισι χρόνο έχει μεταφραστεί στην αγγλική, ιταλική, γερμανική και ελληνική γλώσσα και έχει ανέβει στην Κύπρο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Αγγλία, την Ιταλία, την Αργεντινή και την Ουρουγουάη ενώ ήταν φιναλίστ για το Βραβείο Βαγιέ-Ινκλάν καλύτερου έργου το 2017.
Η υπόθεση
Η σχέση ενός ζευγαριού δοκιμάζεται όταν ο δεκάχρονος γιος τους επιλέγει να πάει στο σχολείο κρατώντας μια σάκα που έχει φιγούρες από την αγαπημένη του σειρά κινουμένων σχεδίων. Ο διευθυντής ζητάει απ’ τους γονείς να μην ξαναπάει το παιδί στο σχολείο με την συγκεκριμένη σάκα γιατί προκαλεί. Καθώς, όμως, το αγόρι αρνείται να την αφήσει, τα βίαια επεισόδια εναντίον του κλιμακώνονται, και ο διευθυντής του απαγορεύει την είσοδο. Οι γονείς διαφωνούν μεταξύ τους ως προς τον χειρισμό της υπόθεσης. Μιλούν συνεχώς για το παιδί τους, αλλά ποτέ με το παιδί τους.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνικά – κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Διανομή:
Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρηνιώ Κυριαζή
Πληροφορίες
Στη σελίδα του Θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ: https://www.avlaiatheater.gr/
Θέατρο Αυλαία(Πλατεία ΧΑΝΘ / Τσιμισκή)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις:3-4 και 10-11 Φεβρουαρίου 2020
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη, στις 21.15
Διάρκεια: 75 λεπτά
Δελίνα Βασιλειάδη