(THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φίντσερ
Παίζουν: Ντάνιελ Κρεγκ, Ρούνι Μάρα, Κρίστοφερ Πλάμερ, Στέλαν Σκάρσγκααρντ, Στίβεν Μπέρκοφ, Ρόμπιν Ράιτ, Τζοέλι Ρίτσαρντσον, Γκόραν Βίσνιτς, Τζούλιαν Σαντς
Διάρκεια: 158′
Αξιολόγηση: *****
Το να μην έχεις ακούσει κάτι σχετικό για «Το κορίτσι με το τατουάζ» συμβαίνει ίσως γιατί είσαι εξωγήινος και μόλις προσγειώθηκες στον πλανήτη Γη. Η τριλογία των μυθιστορημάτων του μακαρίτη Σουηδού συγγραφέα Στιγκ Λάρσον αγοράστηκε από τον κόσμο σαν τραπεζάκι ΙΚΕΑ, προκαλώντας εκδοτικό φαινόμενο, επισπεύδοντας την κινηματογραφική μεταφορά της. Οι τρεις σουηδικές ταινίες κυκλοφόρησαν στη χώρα μας πριν από δύο χρόνια. Δεν τις έχω δει: ομολογώ ότι περίμενα εναγωνίως, όπως και τόσοι άλλοι, την αμερικανική εκδοχή της τριλογίας από τον σκηνοθέτη των «Seven», «Fight Club», «Zodiac», «Social Network», κυρίου Ντέιβιντ Φίντσερ.
Η ιστορία μιλά για έναν δημοσιογράφο, τον Μίκαελ, που δεν σταματά πουθενά προκειμένου να αποκαλύψει την αλήθεια. Σε μία δύσκολη επαγγελματική του στιγμή, ένας ηλικιωμένος μεγιστάνας του αναθέτει να κάνει έρευνα για την εξαφάνιση της ανιψιάς του δεκαετίες πριν. Βοηθός στο όλο εγχείρημα προκύπτει από σπόντα ένα περίεργο κορίτσι, μία αριθμομνήμων, πανκ, χάκερ, απροσάρμοστη, αμφισεξουαλική, η Λίζμπετ. Οικογενειακά μυστικά, ρατσιστικές προκαταλήψεις, μισογύνηδες εγκληματίες, παράνομες και αρρωστημένες καταστάσεις μπλέκονται στο δρόμο των πρωταγωνιστών, συνθέτοντας ένα καταιγιστικό θρίλερ με φόντο τη Σουηδία του σήμερα.
Τεχνικά η ταινία είναι άριστη. Και το καστ των ηθοποιών δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Η υποψηφιότητα της πρωταγωνίστριας Ρούνεϊ Μάρα για Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου επιβραβεύει τη θεαματική μεταμόρφωσή της, φυσιογνωμικά αλλά και ερμηνευτικά. Το μοντάζ, η υποβλητική μουσική των Ρέζνορ – Ρος, οι φυσικοί χώροι, τα κοστούμια αλλά κυρίως η σκηνοθεσία του Φίντσερ απογειώνουν την ταινία που αποτελεί υπόδειγμα μεταφοράς λογοτεχνικού κειμένου στο σελιλόιντ. Περιμένουμε με αγωνία το δεύτερο μέρος της πιο σημαντικής ενήλικης τριλογίας του κινηματογράφου μετά τον «Νονό».
Σοφία Μελικίδου