(THE ADVENTURES OF TINTIN)
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ
Με τις φωνές των: Τζέιμι Μπελ, Ντάνιελ Κρεγκ, Άντι Σέρκις, Σάιμον Πεγκ, Κάρι Έλγουις
Διάρκεια: 107’
Αξιολόγηση: *
Ανέκαθεν θεωρούσα τον Σπίλμπεργκ έναν πολύ κακό αφηγητή ιστοριών, έναν πολύ κακό παραμυθά. Αναπαράγει πάντοτε δύο συγκεκριμένες μανιέρες, μία για τις περιπέτειες και μία για τις δραματικές του ταινίες, καταλήγοντας να σκηνοθετεί πάντοτε την ίδια μετριότητα, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπου οι σεναριογράφοι έκαναν καλή δουλειά και οδήγησαν σε μια καλή ταινία, όπως στο «Minority Report» ή τη «Λίστα του Σίντλερ». Ο Σπίλμπεργκ κατά τα άλλα σκηνοθετεί – ο θεός να το κάνει αυτό το πράγμα σκηνοθεσία – πάντα το ίδιο τυπικά, διεκπεραιωτικά και ανέμπνευστα. Προκαλεί εντύπωση το ότι μνημονεύεται πολλές φορές η φαντασία του Σπίλμπεργκ καθώς πρόκειται για έναν αληθινά ανέμπνευστο και στερούμενο κάθε φαντασίας σκηνοθέτη. Έχει όμως το χρήμα και ως φιλοθεάμον κοινό θαμπωνόμαστε εύκολα από τις τεράστιες παραγωγές, τα εφέ, την ομολογουμένως αξιοθαύμαστη δουλειά στους τεχνικούς τομείς. Πίσω λοιπόν από τους ικανότατους συνεργάτες των οποίων τα ονόματα δε θα γίνουν ποτέ διάσημα και ούτε οι ίδιοι θα αποκτήσουν τη δόξα και την περιουσία του «σκηνοθέτη» (πέραν του ταλαντούχου Καμίνσκι στη φωτογραφία), ενυπάρχει η βαθύτατη ανικανότητα του ίδιου του Σπίλμπεργκ. Ο οποίος κατασκευάζει τώρα τον ΤενΤεν τόσο μα τόσο αναμενόμενα, κλισέ, τυποποιημένα, σα να κάνει το «Ιντιάνα Τζόουνς 5» (διόλου παράξενο που ο Ερζέ τον είχε επιλέξει για να μεταφέρει τον ΤενΤεν στο σινεμά) και σα να ακολουθεί ευλαβικά ένα μηχανικό πρόγραμμα μιας απίστευτα πολιτικά ορθής κατασκευής ταινιών. Ένα – δύο έξυπνα κλεισίματα του ματιού στους κώδικες των κόμικς είναι ευχάριστα, όμως αυτά, για να μη συγχέουμε τα διαφορετικά επαγγέλματα της σύνθετης κινηματογραφικής τέχνης, αποτελούν εμπνεύσεις των σεναριογράφων και όχι του σκηνοθέτη. Ως διασκευή του κόμικ ας το κρίνουν οι επί του ήρωα ειδικοί. Ως ταινία είναι φενάκη.
Αλέξανδρος Μιλκίδης
Για το ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΤΕΝΤΕΝ: ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΝΟΚΕΡΟΥ του Στίβεν Σπίλμπεργκ έχουμε γράψει εδώ και εδώ.