VIS MOTRIX DANCE COMPANY
“NOSFERATU”
23,24 & 30,31 Μαΐου 2022
Η παράσταση αντλεί στοιχεία και ερευνά το γερμανικό εξπρεσιονισμο, τόσο αισθητικά όσο και στο χορογραφικό και ιστορικό πλαίσιο.
Ο βασικός κορμός της ιστορίας είναι η αγωνιώδης ωδή στην αγάπη, παρουσιάζοντας την ως μέσω λύτρωσης από το «κακό».
Η αέναη μάχη μεταξύ καλού και κακού παρασύρει τα σώματα στο μεθυστικό χορό μιας μελωδικής κραυγής θανάτου.
Το άτοπο και άχρονο παρόν nosferatu είναι λουσμένο στο σκοτάδι επιβάλλοντας την παρουσία του ως δείγμα εξουσίας, ένα σκοτάδι σχεδόν οικείο που του επιτρέπει να τραφεί εκεί με οποιαδήποτε πηγή ζωής.
Το αίμα έχει τη δική του μορφή και κίνηση, αναβλύζει και εξαντλείται, χορεύει και αλλάζει μορφές, υπογραμμίζει την βίαιη πράξη του θανάτου αλλά και υπενθυμίζει το ευάλωτο του ανθρώπου.
Το καθεστώς του τρόμου, αυτό που ζούμε γύρω μας, ο φόβος που φέρουμε μέσα μας τα τελευταία χρόνια. Αυτός ειναι ο κόσμος του nosferatu.
Συντελεστές
Χορογραφία/επιμέλεια μουσικής & εικαστικό περιβάλλον:
Κωνσταντίνος Γεράρδος
Κοστούμια:vis motrix
Χορεύουν:
Κωνσταντίνος Γεράρδος
Πέπη Κέη
Ιωάννα Μήτσικα
Μιχαήλ Νικολάου
Κωνσταντίνα Χατζηδημητρίου
Παυλίνα Παπαδοπούλου
Σχεδιασμός αφίσας:Ιωάννης Ξηροκώστας
Βίντεο:Δημήτρης Κανδηλιάρης
Κατασκευή κοστουμιών:jage.work
Σχεδιασμός κοστουμιού nosferatu:Ελένη Χασιώτη
«ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ (Εξαντλήθηκε)»
25 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2022
Παράσταση για εφήβους με θέμα το περιβάλλον,
σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δουμανίδου
Η Χ.Α.Ν.Θ. υλοποιεί το έργο: «Δράσεις για την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και του εθελοντισμού στο αστικό περιβάλλον», ενταγμένη στο Ε.Π. «Κεντρική Μακεδονία», με άξονα προτεραιότητας : ΑΞ06 «Προστασία του περιβάλλοντος και προώθηση της αποδοτικότητας των πόρων», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης για την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και του εθελοντισμού στο σύνολο των 8 Δήμων του ευρύτερου Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Οι σχετικές δράσεις διοργανώνονται από την Χριστιανική Αδελφότητα Νέων Θεσσαλονίκης (ΧΑΝΘ), δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση και ανάδειξη των προβλημάτων βιωσιμότητας και τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος στην πόλη. Αυτή θα επιτευχθεί και μέσω καινοτόμων εργαλείων μη τυπικής μάθησης και στη βάση του εθελοντισμού, στοχεύοντας στη συμμετοχή και στην βιωματική εκπαίδευση (π.χ. αφύπνιση περιβαλλοντικής συνείδησης σε παιδιά και ενήλικες με workshops, κόμικ, θεατρικά δρώμενα, δημιουργία πλατφόρμας εθελοντισμού κλπ).
Στο πλαίσιο του παραπάνω έργου, σας προσκαλούμε σε δύο θεατρικές παραστάσεις, με δωρεάν είσοδο
Σας ενημερώνουμε πως λόγω του περιορισμένου αριθμού παραστάσεων, οι κρατήσεις θέσεων θα γίνουν αυστηρά, με προτεραιότητα δήλωσης συμμετοχής.
StandUp Comedy
Μιχάλης Σεβαστέρης
“Είμαι Βίγκαν”
25 Μαΐου 2022
Αφού δοκίμασε τα κείμενά του με επιτυχία σε μπαράκια, καφέ, open mic και φεστιβάλ, και έπειτα από ένα μικρό διάλειμμα λόγω lockdown και περιορισμών, είναι έτοιμος για το επόμενο, μεγάλο βήμα: Ο Μιχάλης Σεβαστέρης έρχεται στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ με την πρώτη ολοκληρωμένη σόλο παράστασή του «Είμαι Βιγκαν», διακωμωδώντας τις τραγικές καταστάσεις που πέρασε σαν παιδί, έφηβος, ενήλικας, και που ακολουθώντας την μαθηματική ακολουθία θα περάσει και σαν γέρος. Γεγονότα που τον σημάδεψαν και τον έκαναν αυτό που είναι σήμερα: Ένας πολύ ξεχωριστός, φωτεινός, γεμάτος χιούμορ νέος άνθρωπος. Και βίγκαν.
Στο stand-up show του «Είμαι Βίγκαν» θα μοιραστεί, μεταξύ άλλων, τις περιπέτειές του ως vegan:
Να βρει κοπέλα
Ν’ αποκτήσει φίλους
Να επιβιώσει σε ελληνικό εστιατόριο
και σε γυμναστήριο με ετήσια συνδρομή 39 €
Να εξημερώσει τον θείο του
Ενώ θα αποκαλύψει με τι κόλπο κατόρθωσε να κάνει τη γιαγιά του βίγκαν (οι κρεατοβιομηχανίες τον μισούν!)
Εντελώς ακίνητος για 60’στη σκηνή, με poker face και κωμικός. Με μια πρώτη ματιά, κάτι δεν πάει καλά στην εξίσωση. Και όμως ο Μιχάλης Σεβαστέρης-επαγγελματίας παίκτης πόκερ-προσεγγίζει το stand up με μια φρέσκια, ανατρεπτική ματιά. Μπορεί το ανέκφραστο πρόσωπό του και η έλλειψη κινήσεων να καθιστούν δύσκολο να καταλάβει κανείς τι σκέφτεται, τι έχει στο μυαλό του ή να τον «διαβάσει», αλλά είναι το κείμενό του αυτό που-ως ο απόλυτος πρωταγωνιστής- υπόσχεται μια βραδιά ανακουφιστικού γέλιου, αισιοδοξίας και ανεμελιάς, κόντρα στις σκοτεινές εποχές που ζούμε.
Φραντς Κάφκα
“Μεταμόρφωση”
3ος χρόνος
27, 28, 29 Μαΐου & 3, 4, 5Ιουνίου 2022
Ένα από τα λογοτεχνικά αριστουργήματα του 20ού αιώνα, η Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα, σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε για τρία χρόνια στην Αθήνα, φιλοξενείται στο θέατρο Αυλαία, μόνο για 6 παραστάσεις.
Ένα πρωινό, ένας υπάλληλος μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επανάληψης του ίδιου, σταθερού, καθημερινού προγράμματος, ξαφνικά αδυνατεί να σηκωθεί από το κρεβάτι του και να επαναλάβει τις ίδιες παγιωμένες κινήσεις. Ο κόσμος γύρω του γίνεται εχθρικός και ο ίδιος γίνεται εχθρός του κόσμου, ένα παράσιτο. Ο Πατέρας και η Μάνα, η Αδελφή, ο Προϊστάμενος, όλοι όσοι μέχρι εκείνη τη στιγμή τον είχαν ως πρότυπο, ξαφνικά γίνονται εχθροί· και αυτός, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στη ρουτίνα και τους ρόλους που όλοι του έχουν επιβάλλει, γίνεται εχθρός τους. Η εναντίωση όμως αυτή δεν εκδηλώνεται με επαναστατικά μανιφέστα και φανταχτερές δηλώσεις, όπως αντίστοιχα οι διαταγές μένουν πάντα κρυφές, αδιόρατες και εσωτερικευμένες.
Για τον ΦΡΑΝΤΣ ΚΑΦΚΑ
Ο Φραντς Κάφκα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα που μας άφησε ο 20ς αιώνας. Κλεισμένος στον εαυτό του μελέτησε όλους τους πιθανούς εαυτούς, αποκομμένος από τον κόσμο κατανόησε τον κόσμο πιο βαθιά από τους καριερίστες της εποχής του, κρυμμένος από τα μάτια των ανθρώπων κοίταξε όλους τους ανθρώπους στα μάτια. Ο Κάφκα παρατηρητής της κατάρρευσης, σεναριογράφος για σιωπές και νευρώσεις, εχθρός του ολοκληρωτικού πνεύματος, φωτογράφος ενός ψυχορραγήματος, ανατόμος της εξουσίας- στέκεται από την πλευρά των απόκληρων αυτού του κόσμου, αυτών που τους στερήθηκε το παρόν και το μόνο που τους απομένει είναι η νοσταλγία του παρελθόντος και η ελπίδα που κρύβεται σε ένα μακρινό μέλλον. Ο μόνος τρόπος να απελευθερωθούμε είναι να μεταμορφωθούμε. Ο Κάφκα αρνείται να παραδοθεί, τολμά να κοιτάξει το παρόν σαν μια παγίδα και να μας αποδείξει πως ό,τι μοιάζει καθαρό και υγιές στον κόσμο μας είναι άρρωστο και βρώμικο και οι λύσεις που μας δόθηκαν για τα προβλήματα μας είναι ένα δίχτυ, μια αόρατη φυλακή που περιπλέκεται γύρω μας. Η ίδια η ζωή που παρασιτεί εναντίον μας, μετατρέπει όλους αυτούς που προσπαθούν να αντισταθούν- και να θεραπεύσουν τις πληγές- σε πληγωμένα παράσιτα αυτού του κόσμου, αρνητές της κυρίαρχης τάξης, καταστροφείς της κανονικότητας, τερατικές κακοφωνίες. Ο Κάφκα μας καλεί να χτίσουμε ξανά τον κόσμο που καταρρέει μέσα μας. Για να ξεκινήσουμε όμως αυτό το έργο, πρέπει πρώτα να μεταμορφωθούμε.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ του σκηνοθέτη Τάσου Σαγρή
Συνεχίζοντας με το Ινστιτούτο Πειραματικών Τεχνών την έρευνα στο θέατρο «in yerface» της Sarah Kane (4.48 Psychosis) και της Rebecca Prichard (Yard Gal), την μελέτη πάνω στο ιερό Μπαλινέζικο θέατρο, τα κείμενα του Αρτώ, του Ζαν Ζενέ, του Δ. Δημητριάδη- επιλέγουμε να φέρουμε στο προσκήνιο ένα από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά έργα του 20ού αιώνα, τη ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ του Φραντς Κάφκα. Με αυτό τον τρόπο δίνουμε στο κοινό την ευκαιρία να έρθει αντιμέτωπο με το «ριζικό κακό», την επαναληπτική και αδιαμφισβήτητη υπακοή στις καταστροφικές νόρμες και τον τρόπο που αυτές αναπαράγουν έναν κόσμο φρικτό, μια μηχανή καταστροφής.
Επαναληπτικές κινήσεις και γρήγορες προβολές από εικόνες της καθημερινότητας, παγωμένα πρόσωπα, ακίνητα αντικείμενα, παγωμένες στιγμές, μικρές λεπτομέρειες, κοντινή εστίαση, κινηματογραφική γλώσσα, γρήγορες στροβοσκοπικές βιντεοπροβολές, επιληπτικές κρίσεις, ένα καρουσέλ από αλλοιωμένες αναμνήσεις, ιερός τρόμος, θέατρο για θεατές με κλειστά μάτια.
Ένα σκηνικό σουπρεματιστικό, αφηρημένο, αποσπασματικό, όπου τα αντικείμενα και τα πρόσωπα μοιάζουν να ανατινάζονται και την ίδια στιγμή να μένουν ακίνητα σαν μια παλιά φθαρμένη φωτογραφία μιας μεγάλης έκρηξης. Μια θεατρική πράξη εξπρεσιονιστική αλλά όχι εκδηλωτική, ένα πολύ βαθύ συναίσθημα που καταπνίγεται, μηχανισμοί της νεύρωσης που καμία μορφή ψυχανάλυσης δεν μπορεί να κατανοήσει. Συμπαθητικές, τρυφερές μοναχικές τραγωδίες, οι εποχές που αλλάζουν και όμως όλα μένουν ίδια για πάντα- έως την στιγμή της εσωτερικής έκρηξης, έως την Μεταμόρφωση.
the Institute [for Experimental Arts]
Ταυτότητα
Σκηνοθεσία: Τάσος Σαγρής
Παίζουν: ΣίσσυΔουτσίου, Στέβη Φόρτωμα, Συμεών Τσακίρης, Λουκία Ανάγνου, Θωμάς Χαβιανίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Παπανδρικόπουλος
Videoart: Άλκηστις Καφετζή, Kipseli Film Coop, Void Optical Art Laboratory, Μίλτος Αρβανιτάκης
Κατασκευή Μάσκας: Κοραλία Κρικελλή
Φωτογραφίες: Γιώργος Νικολαΐδης, Κώστας Τσιρώνης
Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας
Ακούγονται μουσικά αποσπάσματα από:
Whodoes + Radiohead, Arvo Part, Einsturzende Neubauten, Jani Christou, Godspeed You Black Emperor, Max Richter
Παραγωγή: +ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ [Πειραματικών Τεχνών]
Με την υποστήριξη:
The Franz Kafka Society – Prague http://www.franzkafka-soc.cz/
Πολιτιστικό “Τσέχικο Κέντρο Αθήνας” http://athens.czechcentres.cz/
Κενό Δίκτυο http://voidnetwork.gr
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία:Τσιμισκή 136,(Πλατεία ΧΑΝΘ)
Τηλέφωνο: 2310 230013
Παραστάσεις:23,24 & 30,31 Μαΐου 2022
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:Δευτέρα και Τρίτηστις 21:00
Εισιτήρια:12€ κανονικό, 9€ προπώληση, φοιτητικό, ανέργων,ΑμεΑ,65+
Θέατρο ΑΥΛΑΙΑΤσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)
T 2310 230013