ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ / (TWO MOTHERS)
Σκηνοθεσία: Αν Φοντέν
Παίζουν: Ρόμπιν Ράιτ, Ναόμι Γουάτς, Μπεν Μέντελσον, Ξαβιέ Σάμιουελ, Τζέιμς Φρέσβιλ
Διάρκεια: 100’
ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 4
Η εκ Λουξεμβούργου καταγόμενη Αν Φοντέν, από την αρχή της καριέρας της, με το «Καθαρισμός στο δευτερόλεπτο» (1997), όπου ένας drag queen έκανε ρημαδιό τη σχέση ενός επί 15 χρόνια παντρεμένου ζευγαριού, έδειξε πως την ενδιαφέρουν οι ανορθόδοξες ερωτικές σχέσεις και η διερεύνησή τους. Το επαλήθευσε με τις ταινίες της «Ναταλί», «Μέσα στα χέρια σου» και «Το κορίτσι του Μόντε Κάρλο», καθώς και στην αποτυχημένη πρόσφατη κωμωδία της «Ούτε στον εχθρό μου». Λογικό είναι να ιντριγκαρίστηκε από τη νουβέλα της νομπελίστριας Ντόρις Λέσινγκ, που βρίσκεται στη συλλογή της «Οι γιαγιάδες». Πατώντας γερά στο υποδειγματικό στη λιτότητά του σενάριο του Κρίστοφερ Χάμπτον, παρατηρεί με νηφαλιότητα, ομορφιά, κομψότητα και μέσα στο πέρασμα του χρόνου, τους έρωτες δύο νεαρών φίλων με τις ώριμες μητέρες τους, που τυγχάνει να είναι γειτόνισσες και οι καλύτερες φιλενάδες, παιδιόθεν. Αυτό που εκλαμβάνεται στην αρχή κι από τις δύο ως νεανική προσωρινή τρέλα, σύντομα θ’ αποδειχτεί βαθιά ριζωμένο πάθος και η λύση θα δοθεί όταν και οι δυο θα είναι πια γιαγιάδες. Η Φοντέν στάθηκε ιδιαίτερα τυχερή. Το παραθαλάσσιο αυστραλέζικο τοπίο προσφέρεται για ξεγύμνωμα των κορμιών τόσο από τα ρούχα όσο και από τις συμβάσεις. Η φωτογραφία του Κριστόφ Μποκάρν είναι μαγευτική, όπως και η μουσική του Κρίστοφερ Γκόρντον. Το μεγαλύτερο, όμως ατού, είναι η πεντάδα των πρωταγωνιστών της: η Ρόμπιν Ράϊτ και η Ναόμι Γουότς διαθέτουν τόνους προσωπικότητας και θηλυκότητας ώστε να δικαιολογήσουν το πάθος που εμπνέουν στους νεαρούς. Επιπλέον διαθέτουν κορμιά που θα τα ζήλευαν και μανεκέν. Οι πιτσιρικάδες είναι και σέξι και εξαιρετικοί και ο Μπεν Μέντελσον (πρόσφατα τον είδαμε και «Στο τέλος του δρόμου») άψογος στο ρόλο του απατημένου συζύγου. Το «Ιδιαίτερες αδυναμίες» μπορεί να μην είναι μια «μεγάλη ταινία», σίγουρα όμως θα είναι μια ταινία αναφοράς, γι’ αυτό που χαρακτηρίζει η κοινωνία «αταίριαστοι έρωτες».
Αξιολόγηση: *** (3)
Αχιλλέας Ψαλτόπουλος