Lady Macbeth – Κριτική ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗ

Lady MacbethLady Macbeth - Κριτική ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗ

«Λαίδη Μακβεθ»

Βαθμολογία: 3/5

Δραματική ταινία εποχής αγγλικής παραγωγής 2016

Σκηνοθεσία: William Oldroyd

Πρωταγωνιστούν: Florence Pugh, Cosmo Jarvis, Paul Hilton, Naomi Ackie and Christopher Fairbank κ.α.

Υπόθεση: Μία κοπέλα παντρεύεται έναν πλούσιο γαιοκτήμονα και προικίζεται με ένα χωράφι στην επαρχιακή Αγγλία του 19ου αιώνα. Όταν ο σύζυγος της, ο οποίος αρνείται να κάνει έρωτα μαζί της, φεύγει από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα εκείνη τα φτιάχνει με έναν εργάτη του υποστατικού.

Η ταινία είναι βασισμένη σε μία ρώσικη νουβέλα του Nikolai Leskov με τίτλο «Lady Macbeth of the Mtsensk District». Σε ένα γοτθικό τοπίο της αγγλικής υπαίθρου και με σαφές επιρροές από την ηρωίδα του Σαιξπηρ, η ταινία σε καθηλώνει με τη φαινομενική ψυχρότητα που διαποτίζει τους βασικούς ήρωες, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι σχετικά άγνωστοι στο ευρύ κοινό, κάτι που ενισχύει τη ρεαλιστικότητα της ερμηνείας τους, λες και πρόκειται για αληθινή ιστορία. Και θα μπορούσε να είναι, καθώς με την αφαιρετική μέθοδο των λεπτομερειών που εκφράζουν την υπάρχουσα πλοκή, θα μπορούσε να είναι η ιστορία των ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Μίας γυναίκας ανικανοποίητης στο γάμο της και με όλους τους στερεοτυπικούς κώδικες αυστηρότητας εναντίον της ως «ασθενές φύλο». Τόσο αυστηρά παράλογους που ενισχύουν την αρνητική επιθετική πλευρά του χαρακτήρα της, ξεκινώντας έναν φαύλο κύκλο αίματος και εκδίκησης, στον οποίο δεν υπάρχει επιστροφή. Ιδιαίτερη μνεία δίνεται επίσης και στην κορύφωση της πλοκής στο β’ μέρος της ταινίας. Ενώ στο α’ μέρος γίνεται μία παρουσίαση των δεδομένων, ήτοι τρόπος ζωής, χαρακτήρες ηρώων, ακραίες μορφές ψυχολογικής βίας υπό μορφή προτροπής παθητικότητας, στο β’ μέρος αρχίζει η εσωτερική επανάσταση της ηρωίδας. Κατά τα λοιπά, το όλο σκηνικό της υπαίθρου με το σκοτεινό πλάνο της φωτογραφίας καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας ενισχύει τη δραματικότητα της ιστορίας και οι ηθοποιοί στέκονται όχι απλά ικανοποιητικά στο βάρος του ρόλου τους, αλλά υπερβαίνουν και τις φυσιολογικές προσδοκίες απόδοσης. Χωρίς να προδώσουμε κάτι από την εξέλιξη της ιστορίας, καθώς η ιστορία φτάνει στο τέλος της καλούμαστε να αναλογιστούμε σε ποια σημεία της ιστορίας μπορούσε η ηρωίδα με το παρελθόν που είχε και τις συνθήκες ζωής της να λειτουργήσει διαφορετικά.

ΕΥΤΥΧΙΑ Χ. ΚΟΚΚΙΝΗ

Leave a Reply