Με τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να έχει μόλις τελειώσει, είναι επόμενο να επηρεαστεί θεματολογικά και το Φιλμ Νουάρ. Έτσι μετά από 25 αποστολές πτήσεις, ο Φρανκ Ένλεϊ ( ένας Βαν Χέφλιν, στα καλύτερά του) μαζί με τον Τζο Πάρκσον (ένας επιβλητικός Ρόμπερτ Ράϊαν) καταρρίπτονται και οδηγούνται σε Ναζιστικό Στρατόπεδο Συγκέντρωσης, όπου οι άλλοι κρατούμενοι σχεδιάζουν απόδραση.
Ο Φρανκ είναι εναντίον μιας τέτοιας απόπειρας και το όλο εγχείρημα τα απόδρασης καταλήγει σε λουτρό αίματος. Ο Φρανκ που έχει επιζήσει (είναι άραγε ο προδότης;) πίσω στις Η.Π.Α., ζει τώρα μια ήσυχη ζωή ευημερίας με την γυναίκα του (Τζάνετ Λι) και τον γιο του, όταν αντιλαμβάνεται ότι ο ανάπηρος πια Τζο βρίσκεται στα ίχνη του για να τον εκδικηθεί για την προδοσία του.
Πανικόβλητος το σκάζει, με πρόσχημα ένα συνέδριο, στο Λος Άντζελες, όπου συναντά την μπαρόβια Πατ (εξαιρετική ερμηνεία από την Μαίρη Άστορ του «Γερακιού της Μάλτας») και προσλαμβάνει τον πληρωμένο φονιά Τζόννυ (Μπέρρυ Κρέγκερ), για να ξεφορτωθεί τον Τζο.
Έξοχη ασπρόμαυρη φωτογραφία από τον «μάγο» του είδους Ρόμπερτ Σαρτίζ, γεμάτη φωτοσκιάσεις, έμφαση στους φυσικούς ήχους, αντί της μουσικής επένδυσης, κυνηγητά σε ημιφωτισμένα τούνελ (πριν από τον «Τρίτο Άνθρωπο») και το σασπένς να κορυφώνεται από έναν μεγάλο σκηνοθέτη («Η Μέρα του Τσακαλιού») που ξέρει πώς να χειρίζεται αμφιλεγόμενους χαρακτήρες. Η ταινία συμμετείχε στο Φεστιβάλ Καννών, το 1949. Παραγνωρισμένο διαμαντάκι.
Act Of Violence (1948) – Φυγάς του Τρόμου
Σενάριο : Ρόμπερτ Λ. Ρίτσαρντς, Κόλιερ Γιάνγκ
Σκηνοθεσία : Φρεντ Τσίνεμαν
Αχιλλέας Ψαλτόπουλος