ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ

ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ
(KAPRINGEN/ A HIJACKING)
Σκηνοθεσία: Τομπίας Λίντχομ
Παίζουν: Πίλου Άσμπεκ, Σόρεν Μάλινγκ, Νταρ Σαλίμ
Διάρκεια: 99′
ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ 3, STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 1, VILLAGE COSMOS 4
A HIJACKING
Την είδαμε στο τελευταίο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – και μας άρεσε – αυτήν την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Τομπίας Λίντχομ. Πρόκειται για τον συν-σεναριογράφο του Βίντεμπεργκ στο «Κυνήγι» και το «Submarino» που όπως και στα σενάρια των ταινιών αυτών, έτσι κι εδώ, μας δίνει κάποια δυνατά και κάποια αδύναμα σημεία. Παρακολουθούμε το αγωνιώδες χρονικό της πειρατείας ενός φορτηγού πλοίου από Σομαλούς πειρατές και τις τηλεφωνικές διαπραγματεύσεις που ακολουθούν ανάμεσα στο μεταφραστή των πειρατών και τους εκπροσώπους της ναυτιλιακής εταιρίας στην οποία ανήκει το πλοίο, στην Κοπεγχάγη. Οι μεν θέλουν ένα αστρονομικό ποσό για λύτρα και οι δε επιθυμούν βεβαίως την αναίμακτη έκβαση της υπόθεσης  θυσιάζοντας ωστόσο όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα. Έτσι, λοιπόν, οι ζωές των εργαζομένων στο πλοίο παίζονται από τους προϊσταμένους τους κορώνα γράμματα προκειμένου η εταιρία κολοσσός να παραμείνει εταιρία κολοσσός. Το πρόσωπο του καπιταλισμού δηλαδή, το ένα και μοναδικό. Η ιστορία ξετυλίγεται με τις σκηνές των διαπραγματεύσεων να είναι πραγματικά εξαιρετικά έντονες και την αγωνία να κτίζεται μέσα από καλογραμμένους διαλόγους. Η τελική της έκβαση, ωστόσο, μοιάζει εξαιρετικά εύκολη ως λύση και επιπρόσθετα μοιάζει να δικαιολογεί και την τόσο ριψοκίνδυνη απέναντι στις ανθρώπινες ζωές στάση της εταιρίας. Από την άλλη, όμως, κάτι τέτοιο δεν παύει να είναι ρεαλιστικό αφού η ταινία δεν οικειοποιείται πολιτικές θέσεις αλλά καταδεικνύει με ψύχραιμο μάτι τα συμβάντα. Σκηνοθετικά το φιλμ δεν διαθέτει ιδιαίτερες αρετές ή μια ματιά που να το κάνει να ξεχωρίζει χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι καλοστημένο. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα καλό ψυχολογικό θρίλερ με σασπένς, που δεν θα σας απογοητεύσει.

Αξιολόγηση: *** (3)
Αλέξανδρος Μιλκίδης