Από τις 15 Δεκεμβρίου, μία από τις ταινίες που μπορούμε να απολαύσουμε στις αίθουσες είναι το «Bad Santa 2» του Μαρκ Γουότερς το οποίο προσφέρει ένα λίγο διαφορετικό Χριστουγεννιάτικο πνεύμα. Παρόλο που είναι αρκετά κατώτερο του πρώτου μέρους, μπορεί ωστόσο να διασκεδάσει. Δύο ταινίες animation για όλη την οικογένεια είναι το «Sing» και το «Ballerina». Το πρώτο παρουσιάζει μία πληθώρα ζώων που βάζουν τα δυνατά τους για να κερδίσουν στον πιο διάσημο διαγωνισμό τραγουδιού, ενώ το δεύτερο αφορά ένα ορφανό κορίτσι στο Παρίσι του 1879, της οποίας μόνη επιθυμία είναι να γίνει μπαλαρίνα και να ξεπεράσει το δυστυχές παρελθόν της. Και οι δύο ταινίες είναι καλόκαρδες και ευχάριστες – ό,τι χρειάζεται η εποχή των Χριστουγέννων.
Από τη Δανία και τον εξαιρετικό Τόμας Βίντερμπεργκ φτάνει το «Kollektivet», η ιστορία ενός κοινοβίου κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, και πώς τα μέλη της αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτού του είδους συμβίωση. Ακόμη κι αν είναι δύσκολο να συνδεθείς συναισθηματικά με τους πρωταγωνιστές και να μεριστείς τα αδιέξοδά τους, οι ερμηνείες και η σκηνοθεσία ανταμείβουν. Σε αντίθεση, το «Abluka» του Τούρκου Εμίν Αλπέρ είναι ένα δράμα στο οποίο εμπλέκεται και ο θεατής. Ο πρωταγωνιστής, αφότου συλλαμβάνεται, αγοράζει την ελευθερία του μετατρέποντας τον εαυτό του σε πληροφοριοδότη για την αστυνομία, καταμεσής πολιτικών αναταραχών στην Κωνσταντινούπολη. Επίσης, στο Γαλλο-Γερμανικό κοινωνικό δράμα «Au Nom de ma Fille» του Βενσάν Γκαρέν, ένας πατέρας ξεκινά το ταξίδι της αναζήτησης δικαίωσης αφότου η κόρη του δολοφονείται κάτω από ύποπτες συνθήκες. Ο Ντανιέλ Οτέιγ ερμηνεύει δυνατά τον πατέρα σε μία ταινία που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1982.
Από τις 22 Δεκεμβρίου, έρχεται μία αρκετά…καλοκαιρινή ταινία με σκοπό να ξεπεράσει τον πάταγο του «Frozen». Πρόκειται για τη νέα ηρωίδα της Ντίσνεϋ, την «Moana», μία έμπειρη…θαλασσόλυκο της αρχαίας Πολυνησίας, που μπλέκεται σε περιπέτειες με τον άτσαλο, αλλά καλόκαρδο, φίλο της Μάουι.
Επιπλέον, τρεις ταινίες που πιθανόν να μαζέψουν υποψηφιότητες στα Όσκαρ βγαίνουν στις αίθουσες στις 22 του μήνα. Πρόκειται, αρχικά, για το «Silence» του Μάρτιν Σκορσέζε, που ίσως να διχάσει θρησκευτικά. Δύο Ιησουίτες ιεραπόστολοι πραγματοποιούν το ταξίδι προς την Ιαπωνία κατά τον 18ο αιώνα με σκοπό να μεταδώσουν την πίστη τους, αλλά και να εντοπίσουν τον μέντορά τους. Εκεί, σαφώς, αντιμετωπίζουν την άγνοια και την έχθρα των ντόπιων, ενάντια στις οποίες η σιωπή είναι η σοφότερη απάντηση. Με παρόμοια μαεστρία, ο Νταμιέν Σαζέλ του αριστουργηματικού «Χωρίς μέτρο», φέτος προσφέρει το «La la land». Έναν ύμνο για τους καλλιτέχνες και τους ονειροπόλους του κόσμου, γεμάτο τζαζ μουσική, χορό και θεατρικότητα στην καρδιά του Λος Άντζελες. Τέλος, στο «Collateral Beauty» του Ντέιβιντ Φράνκελ, θα δούμε ένα καστ πολλών αστέρων να επιχειρεί να απαντήσει στα «μεγάλα ερωτήματα» της ζωής γύρω από την Αγάπη, το Χρόνο και το Θάνατο.
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η νέα επική ταινία του Ζανγκ Γιμού βγαίνει στις αίθουσες. Με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον, το «The Great Wall» θα προσφέρει μία εναλλακτική ιστορία για το Σινικό Τείχος, και θα ξεκλειδώσει τα μυστικά πίσω από το γιατί χτίστηκε και πώς. Σε αντίθεση, η μινιμαλιστική ταινία κινουμένων σχεδίων «La Tortue Rouge» είναι ένας σιωπηλός ύμνος στην καρτερικότητα και την ευρηματικότητα του ανθρώπινου πνεύματος. Η απάντηση της Γαλλίας στο «Ναυαγό» του Τομ Χανκς.
Η ταινία που έκλεισε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί επίσης στις 29 του μήνα. Λόγος για το «La Danseuse» της Στεφανί ντι Τζιούστο, που ρίχνει φως στη ζωή της διάσημης Αμερικανο-Γαλλίδας χορεύτριας Λόι Φούλερ. Δυστυχώς, η ταινία εγγυάται απογοήτευση καθώς το μονοδιάστατο σενάριό της δε δικαιώνει καθόλου την χορεύτρια πάνω στης οποίας τη ζωή βασίζεται.
Από τις 5 Δεκεμβρίου, συνεχίζοντας με το θέμα των βιογραφιών, ο έμπειρος επάνω στο θέμα Χιλιανός Πάμπλο Λαρέν σκηνοθετεί το «Jackie», που προβλέπεται να είναι σημαντική συμμετοχή στα επερχόμενα Όσκαρ. Διαπραγματευόμενο τη ζωή της Τζάκι Κένεντι μετά τη δολοφονία του Προέδρου των Η.Π.Α., Τζον Κένεντι, πλέκει ένα αξιοσημείωτο δράμα με τη Νάταλι Πόρτμαν στα καλύτερά της και τον Ντάρεν Αρονόφσκι στην παραγωγή. Την ίδια μέρα θα μπορούμε να δούμε και το «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους, το οποίο κάποιοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου που μας πέρασε. Αυτή είναι η ζωή ενός ζευγαριού που κατοικεί στο Πάτερσον του Νιου Τζέρζι. Εκείνος (παράδοξα, επίσης ονομαζόμενος «Πάτερσον») είναι ένας διακριτικός οδηγός λεωφορείου ενώ εκείνη περνά τις μέρες της δημιουργώντας αντικείμενα τέχνης. Είναι απλοί και συνηθισμένοι, και η ταινία κυλά αργά χωρίς εντάσεις. Ο τρόπος που σκιαγραφείται η πόλη είναι αριστουργηματικός, ακόμη κι αν δεν είναι ό,τι καλύτερο είδαμε από τον Τζάρμους.
Την επόμενη εβδομάδα, στις 12 Δεκεμβρίου, έπεται η νέα δημιουργία του Μπεν Άφλεκ, ο οποίος έχει «ανέβει» σκηνοθετικά τα τελευταία χρόνια, κερδίζοντας και Όσκαρ (για Καλύτερη Ταινία για το «Argo» το 2013). Πρόκειται για το μαφιόζικο δράμα «Live by night» σενάριο του οποίου βασίζεται στο βιβλίο του μάστορα του εγκλήματος Ντένις Λεχέιν.
Μία ταινία που αναγνωρίστηκε ως μία από τις καλύτερες ανεξάρτητες του 2016 είναι το «Πάση Θυσία», το οποίο βγαίνει στις αίθουσες στις 19 Ιανουαρίου. Ένα μοντέρνο Γούεστερν που στρέφεται γύρω από δύο αδέρφια που πραγματοποιούν μία ληστεία, είναι αναπάντεχα, μία ταινία που κάνει μια ισχυρή δήλωση για την Αμερική του σήμερα, των τραπεζών και του Τραμπ. Και τι άλλο θα μπορούσε να είναι με σενάριο του πολιτικοποιημένου και συνειδητοποιημένου Τέιλορ Σέρινταν;
Επίσης στις 19 του Γενάρη θα κυκλοφορήσει και η νέα ταινία του μετρ της φαντασίας, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Αυτή τη φορά μας προσφέρει το «Split», με τον Τζέιμς ΜακΑβόι στον πρωταγωνιστικό ρόλο ως απαγωγέας με διαταραχή πολλαπλής προσωπικότητας. Σκοτεινό και ανατριχιαστικό, εμείς μόνο μπορούμε να ελπίζουμε ότι σε μία καριέρα με σκαμπανεβάσματα, το «Split» θα είναι από τις καλές ταινίες του Σιάμαλαν. Μία διαφορετική Ελληνική παραγωγή προσφέρει ο Σωτήρης Τσαφούλιας με το «Έτερος Εγώ». Ταινία που αγαπήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, διαπραγματεύεται τη ζωή ενός εγκληματολόγου ο οποίος αναλαμβάνει να εξιχνιάσει μία σειρά δολοφονιών που εμπνεύστηκαν από ρητά του Πυθαγόρα.
Τέλος, στις 26 Ιανουαρίου, μπορούμε να απολαύσουμε το πιθανότατα Οσκαρικό «Nocturnal Animals» του Τομ Φορντ («Ένας Άνδρας Μόνος»). Χτισμένο με την ιδέα του εγκιβωτισμού, μία ιδιοκτήτρια γκαλερί υποκύπτει στο αίτημα πρώην άντρα να διαβάσει τη νέα του νουβέλα. Ωστόσο, όταν διαφαίνεται ότι είναι μία προφητική ιστορία εκδίκησης, αποφασίζει να δράσει για να σταματήσει ό,τι το βιβλίο υπόσχεται ότι θα γίνει. Εξαιρετικές ερμηνείες σ’ ένα ψυχολογικό θρίλερ που έχει σκηνοθετηθεί με μαεστρία.
Λένα Βρούσια