Το Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ, όπως κάθε χρόνο, αποτελείται από ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Φέτος επίσης αριθμεί αρκετές Ελληνικές ταινίες και Ελληνικές συμπαραγωγές.
Αναλυτικότερα, θα διαγωνιστεί το «Park» της Σοφίας Εξάρχου, το οποίο διαπραγματεύεται τη δύσκολη ζωή μιας ομάδας εφήβων που κατοικούν και παίζουν βίαια παιχνίδια στο εγκαταλελειμμένο Ολυμπιακό χωριό της Αθήνας, ζητώντας μόνο την αποδοχή και μία καλύτερη ευκαιρία στη ζωή. Επίσης, θα προβληθεί το γεμάτο σασπένς «Άφτερλωβ» του Στέργιου Πάσχου, που παρουσιάζει το Νίκο, έναν φτωχό μουσικό που κλειδώνει την πρώην κοπέλα του στο στούντιο ενός φιλικού σπιτιού απαιτώντας απαντήσεις για τους λόγους που χώρισαν. Μία τρίτη Ελληνική ταινία που θα διαγωνιστεί είναι και το «Πλατεία Αμερικής» του Γιάννη Σακαρίδη, που μας ταξιδεύει από την Αθήνα έως το Ηνωμένο Βασίλειο. Ακολουθούμε τρεις πολύ διαφορετικούς μεταξύ τους άντρες – έναν ροκά τατουατζή, έναν Σύριο πρόσφυγα κι έναν μπανάλ ρατσιστή των οποίων οι κοσμοθεωρίες συγκρούονται, με αποτέλεσμα να αλλάξει και η μοίρα τους.
Από τη Σκανδιναβία διαγωνίζονται επίσης αρκετές ταινίες. Αρχικά, ο Ισλανδός Γκούδμουντουρ Άρναρ Γκούδμουντσον καταπιάνεται με ένα θέμα που γνωρίζει καλά: τη δυσκολία της ενηλικίωσης και την αγάπη μεταξύ φίλων στην «Πέτρα της καρδιάς». Μία αρκετά διαφορετική ιστορία ενηλικίωσης προσφέρει ο Δανός Ράσμους Χέιστερμπεργκ με το «Κυλά στο αίμα». Ο Σιμόν είναι ένα αγόρι που βλέπει τις ανέμελες μέρες των εφηβικών του χρόνων να τελειώνουν, και αρνείται να τις εγκαταλείψει, βάζοντας σε κίνδυνο τη σχέση με τους τρεις φίλους του. Διατηρώντας το θέμα της παιδικότητας, περνάμε στο «Αίμα των Σάμι» της Αμάντα Κέρνελ, που διηγείται την ιστορία της δεκατετράχρονης Έλε Μάργια, μίας ιθαγενούς οικότροφου ταράνδων στη Σουηδία του 1930, το μέλλον της οποίας έχει αποφασιστεί από τους λευκούς της τότε ρατσιστικής κοινωνίας. Τέλος, η κωμωδία «Η πιο ευτυχισμένη μέρα του Όλι Μάκι» του Γιούχο Κούοσμανεν παρουσιάζει τον φιλόδοξο Όλι Μάκι, ο οποίος ερωτευμένος και αποφασισμένος να κερδίσει έναν αξιοσέβαστο αθλητικό τίτλο, αποφασίζει να χάσει βάρος, να προπονηθεί σκληρά και να πραγματοποιήσει το ταξίδι από την επαρχία στην καρδιά της Φινλανδικής πρωτεύουσας. Ταξίδι που, σαφώς, παρουσιάζει…κωμικά προβλήματα.
Από τις Η.Π.Α. έρχεται «Η Μεταμόρφωση» του Μάικλ Ο’Σέι, που θυμίζει κάτι από το «Άσε το κακό να μπει». Με φόντο τη Νέα Υόρκη, μία εφηβική ιστορία αγάπης γίνεται πολύπλοκη όταν…βαμπιρικά ένστικτα βγαίνουν στην επιφάνεια. Ακόμη, σε μία ταινία με αρκετή καρδιά και χιούμορ, το «Τα Αμαξίδια της κολάσεως» ο Ούγγρος Ατίλα Τιλ μας παρουσιάζει δύο απελπισμένους, νεαρούς φίλους που είναι καθηλωμένοι σε αναπηρικά καροτσάκια οι οποίοι, όντας στα περιθώρια της κοινωνίας, συνεργάζονται με έναν δολοφόνο με σκοπό να γίνουν και οι ίδιοι εκτελεστές για τη Μαφία. Τέλος, προσοχή αξίζει και η «Λαίδη Μακμπέθ», η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του θεατρικού σκηνοθέτη Ουΐλιαμ Όλντροϊντ. Το έτος είναι 1965, και η Κάθριν ασφυκτιά στο εξοχικό σπίτι που μοιράζεται με τον αρκετά μεγαλύτερό της άντρα και την ψυχρή, πικρόχολη οικογένειά της. Όλα αλλάζουν ωστόσο όταν αναπτύσσει μία εξωσυζυγική σχέση, η οποία αναγκάζει την Κάθριν να πολεμήσει για ό,τι επιθυμεί να κατακτήσει.
Το Διαγωνιστικό τμήμα αριθμεί και άλλες αξιόλογες ταινίες τις οποίες το κοινό θα μπορεί βαθμολογεί μετά την προβολή. Οι νικήτριες ταινίες θα λάβουν βραβεία με το πέρας του Φεστιβάλ.
Λένα Βρούσια