Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ LIVE BY NIGHT

Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ – LIVE BY NIGHT

Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ LIVE BY NIGHTΜετά το βραβευμένο με Όσκαρ, «Argo», ο Μπεν Άφλεκ επιστρέφει στην καρέκλα του σκηνοθέτη με το ατμοσφαιρικό μυθιστόρημα εποχής του Ντένις Λεχέιν, συγγραφέα των μετέπειτα μεγάλων κινηματογραφικών επιτυχιών «Το Μυστικό Ποτάμι», «Gone Baby Gone» και «Το Νησί των Καταραμένων». Η ταινία «Ο Νόμος της Νύχτας» μας μεταφέρει στην Βοστόνη, τη δεκαετία του ’20, με πρωταγωνιστή έναν άνδρα που θέλει να αφήσει το δικό του στίγμα στον κόσμο.

Ό,τι δίνεις, παίρνεις, αλλά όχι όπως το έχεις προβλέψει. Το να ακούει τις πατρικές συμβουλές είναι ενάντια στη φύση του Τζο Κάφλιν. Αντ’ αυτού, ο βετεράνος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου είναι ένας αντι-εξουσιαστής παράνομος, παρά το γεγονός ότι ο πατέρας του είναι ο Αρχηγός της Αστυνομίας της Βοστώνης. Ωστόσο, ο Τζο δεν είναι και τόσο κακός. Για την ακρίβεια, δεν είναι ούτε καν αρκετά κακός για τη ζωή που έχει επιλέξει. Αντίθετα με τους γκάνγκστερ για τους οποίους αρνείται να δουλέψει, διαθέτει αίσθηση δικαίου και έχει καλή καρδιά, κάτι που λειτουργεί εις βάρος του, καθώς τον καθιστά ευάλωτο τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική του ζωή.

Οδηγημένος από την ανάγκη να διορθώσει τις αδικίες που έχουν γίνει εις βάρος του και εις βάρος αυτών που αγαπάει, ο Τζο επιλέγει να ακολουθήσει ένα επικίνδυνο μονοπάτι αντίθετο προς την ανατροφή και την ηθική του. Αφήνοντας τον κρύο χειμώνα της Βοστώνης, μαζί με την ομάδα του πηγαίνουν στη ζεστή Τάμπα και παρόλο που η εκδίκηση είναι πιο γλυκιά από τη μελάσα που ρίχνουν στο παράνομο ρούμι που παράγει, ο Τζο θα μάθει με τον πιο άσχημο τρόπο ότι όλα σε αυτή τη ζωή έχουν το τίμημά τους.

«Ο Νόμος της Νύχτας» είναι μια επική ιστορία, στον ρου της οποίας παρελαύνουν πιστοί φίλοι και ανάλγητοι εχθροί, σκληροί έμποροι αλκοόλ και σαγηνευτικές μοιραίες γυναίκες, θρησκόληπτοι ευαγγελιστές και αδυσώπητοι συμμορίτες που όλοι μάχονται για να κατακτήσουν το Αμερικάνικο όνειρο.

Η παραγωγή της ταινίας είναι του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και της Τζένιφερ Ντέιβισον της Appian Way, και των Μπεν Άφλεκ και Τζένιφερ Τοντ της Pearl Street Films. Οι Κρις Μπρίγκχαμ, Ντένις Λεχέιν και Τσέι Κάρτερ ανέλαβαν την οργάνωση και εκτέλεσης της παραγωγής.

Στην ταινία, εκτός από τον Άφλεκ πρωταγωνιστούν οι Ελ Φάνινγκ, Μπρένταν Γκλίσον, Κρις Μεσίνα, Σιένα Μίλερ, Ζόι Σαλντάνα και ο βραβευμένος με Όσκαρ Κρις Κούπερ (“Adaptation”).

Ο Άφλεκ συνεργάστηκε με τον τρεις φορές βραβευμένο με Όσκαρ διευθυντή φωτογραφίας Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον (“JFK,” “The Aviator,” “Hugo”), τον υποψήφιο για Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής Τζες Γκόντσορ (“True Grit,” “Foxcatcher”), τον βραβευμένο με Όσκαρ μοντάζ Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ (“Argo”), και την υποψήφια για Όσκαρ ενδυματολόγο Τζάκλιν Γουέστ (“The Curious Case of Benjamin Button,” “Argo”).  Η μουσική επένδυση είναι του Χάρι Γκρέγκσον-Γουίλιαμς.

Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη.

 

Η WARNER BROS. PICTURES παρουσιάζει

μια παραγωγή των APPIAN WAY/PEARL STREET

Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ LIVE BY NIGHTΟ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ

LIVE BY NIGHT

 

Μπεν Άφλεκ, Ελ Φάνινγκ, Ζόι Σαλντάνα, Σκοτ Ίστγουντ, Κρις Σάλιβαν, Σιένα Μίλερ,

Άντονι Μάικλ Χόλ, Μπρένταν Γκλίσον, Κρις Κούπερ

 

Σκηνοθεσία – Σενάριο Μπεν Άφλεκ

Σενάριο:  Τζον Ρομάνο

Παραγωγή: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τζένιφερ Ντέιβισον, Μπεν Άφλεκ, Τζένιφερ Τοντ
Φωτογραφία: Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Τζες Κόντσορ

Μοντάζ: Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ

Μουσική: Χάρι Γκρέγκσον-Γουίλιαμς

Κοστούμια: Ζακλίν Γουέστ

Διάρκεια: 108’
Ημερομηνία Εξόδου: 12 Ιανουαρίου
Διανομή: Tanweer

Facebook Pagehttps://www.facebook.com/tanweergreece

 

Η ταινία είναι βασισμένη στο βραβευμένο, ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν.

Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη

 

 

 

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

 

Γιος υψηλόβαθμου αξιωματικού της αστυνομίας της Βοστόνης, ο Τζο Κάφλιν πολέμησε γενναία για την πατρίδα του στο εξωτερικό, αλλά πολύ γρήγορα ο πόλεμος τον προσγείωσε στην πραγματικότητα. Τελικά, αποφάσισε να επιστρέψει πίσω και σε μια ζωή, κατά δική του ομολογία, εντελώς διαφορετική από αυτή που περίμενε… πληρώνοντας το τίμημα του Αμερικάνικου Ονείρου.

«Ο Τζο αναγνωρίζει ότι έχει επιλέξει να ζήσει ως παράνομος σε μια πόλη που ουσιαστικά διοικείται από γκάνγκστερ και στην οποία η ιταλική και η ιρλανδική μαφία είναι σε πόλεμο,» λέει ο σεναριογράφος/σκηνοθέτης/παραγωγός Μπεν Άφλεκ που ενσαρκώνει τον Τζο.

«Αυτό που με συναρπάζει περισσότερο σε αυτόν τον χαρακτήρα είναι ότι παρόλο που παραβιάζει τον νόμο και φτιάχνει τους δικούς του κανόνες, η ίδια η ηθική του τον εμποδίζει να θεωρήσει εαυτόν γκάνγκστερ.»

Και αυτή η αίσθηση δικαίου μπορεί να αποδειχθεί και η καταστροφή του.

«Ο Νόμος της Νύχτας» ήταν ένα πρότζεκτ που ο Άφλεκ ήθελε διακαώς να πραγματοποιήσει. «Ως σκηνοθέτης, έχω την ευκαιρία να αποτίνω φόρο τιμής στις κλασικές γκανγκστερικές ταινίες της Warner Bros. Με αυτές μεγάλωσα. Είχαν μια επική, ανατριχιαστική αίσθηση που κυριολεκτικά σε μετέφερε σε έναν άλλο κόσμο, μια άλλη εποχή.»

Ο Άφλεκ βασίστηκε για τη συγγραφή του σεναρίου στο ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα του Ντένις Λεχέιν. Οι δύο άνδρες συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στο «Gone, Baby, Gone», κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Λεχέιν με το οποίο έκανε και το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ο Άφλεκ.

«Από δημιουργικής πλευράς, ο Μπεν κι εγώ ταιριάζουμε απόλυτα – δεν νομίζω ότι αυτό οφείλεται στην κοινή μας καταγωγή από τη Βοστόνη, αν και είναι σημαντικό νομίζω,» λέει ο Λεχέιν γελώντας. «Απλά ο Μπεν έχει εκπληκτική αισθητική. Η πρώτη φορά που κάθισε στην καρέκλα του σκηνοθέτη ήταν στο «Gone, Baby, Gone» και έκανε υπέροχη δουλειά. Όταν λοιπόν, έμαθα ότι ήθελε να μεταφέρει στον κινηματογράφο το Live by Night, συνεργάστηκα μαζί του με ιδιαίτερη χαρά. Και για ακόμα μια φορά, ο Μπεν πήρε στα χέρια του ένα μυθιστόρημα και το μετέτρεψε σε σενάριο με μοναδικό τρόπο.»

Η Appian Way, η εταιρία παραγωγής του ΝτιΚάπριο, είχε τα δικαιώματα του βιβλίου, το οποίο έφτασε στα χέρια του Άφλεκ μετά από την προτροπή της συνεργάτιδας του ΝτιΚάπριο, Τζένιφερ Ντέιβισον. «Η εταιρία μας αναζητά διαρκώς ιστορίες σπουδαίων ανδρών – όχι απαραίτητα καλών, αλλά ανδρών που έχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο κάτι το μεγαλειώδες. Ο Ντένις καταφέρνει να ανατέμνει τον ανδρικό εγωισμό με έναν πραγματικά περίπλοκο και ενδιαφέροντα τρόπο, όπως άλλωστε και ο Μπεν. Όταν ο Μπεν διάβασε το μυθιστόρημα, ήταν φανερό ότι του άρεσε και του ταίριαζε. Όταν διαβάσαμε το σενάριό του, είδαμε την ευαισθησία και τη γλαφυρότητα του Λεχέιν να παίρνει σάρκα και οστά.»

Τις τρεις γυναίκες των οποίων οι δρόμοι διασταυρώνονται με αυτόν του Τζο, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ενσαρκώνουν οι Ελ Φάνινγκ, Σιένα Μίλερ και Ζόι Σαλντάνα. Το καστ συμπληρώνουν οι Μπρένταν Γκλίσον και Κρις Κούπερ από τη μία πλευρά του νόμου και οι Ρέμο Τζιρόνε και Ρόμπερτ Γκλένιστερ από την άλλη. Τον πιο έμπιστο φίλο και ακόλουθο του Τζο ενσαρκώνει ο Κρις Μεσίνα.

Δέκα χρόνια μετά τον πόλεμο, ο Τζο Κάφλιν κατάφερνε να ζει ως παράνομος κάτω από τη στέγη του αστυνομικού πατέρα του. Μέχρι που μια μέρα όλα άλλαξαν. «Αυτά που έζησε ως στρατιώτης τον έκαναν να αποφασίσει ότι δεν υπάρχει νόημα να ακολουθείς τους κανόνες,» λέει ο Άφλεκ. «Και την οργανωμένη ιεραρχία της γκανγκστερικής ζωής του ακόμα, την θεωρεί εξίσου ανούσια με αυτή του στρατού. Δεν θέλει να συμμετέχει ούτε να παίρνει εντολές από κανέναν. Έχει αποφασίσει να φτιάξει τους δικούς του κανόνες.»

Και το καταφέρνει σχετικά, όσο τουλάχιστον κάνει μικροδουλειές, με έναν-δυο ακόμα και μικροληστείες, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Άφλεκ.

Ωστόσο, αυτό που θα τον οδηγήσει να κάνει το μεγαλύτερο λάθος του δεν είναι ούτε η αποστροφή προς την εξουσία, ούτε καν κάποια κακοστημένη ληστεία, αλλά η αγάπη. Και αυτό το μοναδικό συναίσθημα, σε όλες του εκφάνσεις – από το πάθος μέχρι τη συμπόνια – θα αποτελέσει και την αχίλλειο πτέρνα του για τα επόμενα χρόνια.

 

Φιλενάδες & Κούκλες

 

Όταν συναντάμε τον Τζο, «Είναι ήδη σε δύσκολη θέση. Έχει κρυφή σχέση με την Έμμα Γκουλντ, την ερωμένη του Ιρλανδού μαφιόζου Άλμπερτ Γουάιτ,» λέει ο Άφλεκ. «Όπως και ο Τζο, έτσι και η Έμμα διεκδικεί την ανεξαρτησία της, όσο επικίνδυνο κι αν είναι αυτό. Ναι μεν την ελέγχει ο Άλμπερτ, αλλά ο κίνδυνος που απορρέει από τη σχέση της με τον Τζο, την εξιτάρει.»

Η Σιένα Μίλερ, ενσαρκώνει την Έμμα. «Η Έμμα είναι η τυπική φιλενάδα γκάνγκστερ,» λέει η Μίλερ. «Σερβίρει ποτά σε ένα παράνομο μπαρ όπου στήνονται παρτίδες πόκερ, γραπωμένη στο μπράτσο του παντρεμένου αφεντικού της και παράλληλα κοιμάται με τον εχθρό του πίσω από την πλάτη του. Είναι μια πολύ δυνατή γυναίκα που καταφέρνει να επιβιώσει σε έναν σκοτεινό, δολοφονικό και μισογύνη κόσμο και η αποφασιστικότητά της την οδηγεί να κάνει την υπέροχη αλλά εν τέλει τραγική σχέση με τον Τζο. Είναι από την αρχή σαφές ότι πρόκειται για μια δυνατή Ιρλανδή που θα κάνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να επιβιώσει.»

Μετά το επεισοδιακό τέλος της σχέσης του με τον Έμμα, ο Τζο περνάει λίγο καιρό στη φυλακή για μια ληστεία που πήγε εντελώς στραβά. Όταν αποφυλακίζεται, θέλοντας να πάρει εκδίκηση, συμπράττει με την ιταλική μαφία η οποία τον στέλνει στην Τάμπα. Πολύ σύντομα μπαίνει στο κόλπο της παραγωγής και διανομής παράνομου αλκοόλ και σχεδόν αμέσως συναντά την εξωτική Γκρασιέλα. Από την πρώτη στιγμή του εξάπτει το ενδιαφέρον, κάτι που γίνεται ακόμη πιο έντονο όταν μαθαίνει ότι μαζί με τον αδερφό της ελέγχει κάτι εξαιρετικής σημασίας για την επιτυχία της παρασκευής παράνομου αλκοόλ: τη μελάσα.

Η Ζόι Σαλντάνα ενσαρκώνει την Γκρασιέλα, μια Κουβανέζα που ζει στο Γιμπόρ, μια πολυεθνική κοινότητα σκληρά εργαζόμενων μεταναστών, που φημίζεται για την παραγωγή πούρων. «Ο Τζο συνεργάζεται με βάρβαρους και βίαιους εγκληματίες όλη του τη ζωή, συνεπώς οι άνθρωποι της κοινωνίας της Γκρασιέλα έχουν μια άλλη ηθική και ακεραιότητα που είναι ιδιαίτερα γοητευτική γι’ αυτόν,» λέει η ηθοποιός. «Και η Γκρασιέλα δεν μοιάζει με καμία άλλη γυναίκα απ’ όσες έχει γνωρίσει. Είναι μορφωμένη, έχει ταξιδέψει, έχει σπουδάσει μουσική και τέχνες. Είναι πολύ καλλιεργημένη και πάρα πολύ έξυπνη σε ό,τι αφορά την οικογενειακή επιχείρηση.»

Ο Τζο αγαπάει την Έμμα, αλλά το τι πραγματικά είναι η αγάπη, το μαθαίνει από την Γκρασιέλα. «Η σχέση του Τζο και της Έμμα είναι παθιασμένη, δραματική και κατά κάποιο τρόπο ανώριμη», λέει η παραγωγός Τζένιφερ Τοντ. «Αντίθετα, τα συναισθήματα που θρέφουν ο Τζο και η Γκρασιέλα είναι πιο ώριμα, προσγειωμένα και βασίζονται σε κάτι αληθινό.»

Αυτό που διαχωρίζει ίσως την Γκρασιέλα από τις υπόλοιπες γυναίκες είναι αυτό που πραγματικά θέλει από τη ζωή της. «Δεν νομίζω ότι ξύπνησε μια μέρα στην Κούβα και είπε ‘θέλω να βγαίνω με γκάνγκστερ και να ζω στην παρανομία’,» λέει η Σαλντάνα. «Πιστεύω ότι θέλει να ζήσει μια καλή ζωή με έναν καλό άνδρα στο πλευρό της, με παιδιά… Όσο περισσότερο χρόνο περνάει με τον Τζο, τόσο περισσότερο ανακαλύπτει ότι αυτός ο άνδρας μπορεί να της προσφέρει αυτά που θέλει. Βλέπει τον πραγματικό Τζο, τις προοπτικές που έχει αν αποφασίσει να εγκαταλείψει την παρανομία της νύχτας.»

Όπως η Μίλερ και η Σαλντάνα, έτσι και η Ελ Φάνινγκ χρησιμοποίησε διαφορετικό επιτονισμό ενσαρκώνοντας την Λορέτα, την γλυκιά και κατά καιρούς αφελή κόρη του αρχηγού της αστυνομίας της Τάμπα. Ωστόσο, για τη γλυκιά Νότια με καταγωγή από την Τζόρτζια, δεν απαιτήθηκε πολύς κόπος. Απλά έπρεπε να θυμηθεί τις ρίζες της.

«Αρχικά, η Λορέτα είναι ένα αθώο κορίτσι που διψά για περιπέτεια στη ζωή της, που θέλει να ακολουθήσει τα όνειρά της. Βέβαια, μόνο όταν θα χάσει αυτή τη σπίθα που είχε μέσα της θα ανακαλύψει τον πραγματικό σκοπό της σε αυτή τη ζωή,» αποκαλύπτει η Φάνινγκ.

«Η Ελ είναι πολύ χαρισματική ηθοποιός,» λέει ο Άφλεκ. «Στο μυθιστόρημα, ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει είναι 13 ετών. Στο σενάριό όμως, την έκανα λίγο μεγαλύτερη, κάπου ανάμεσα σε παιδί και γυναίκα. Αυτό πιστεύω, ότι κάνει την ιστορία της ακόμα πιο συγκινητική.»

 

Αφεντικά της Μαφίας & Εγκληματίες Καριέρας

 

Διαφθορά και αδιαφορία. Αρετές που κάθε μαφιόζος ξέρει ότι αποτελούν «κλειδιά» για μια επιτυχημένη ζωή, γεμάτη δύναμη, χρήμα και – για όσους στέκονται εμπόδιο – θάνατο. Στην εποχή της Ποτοαπαγόρευσης που διαδραματίζεται η ιστορία, η δύναμη και το χρήμα προέρχονται κυρίως από την παράνομη διακίνηση αλκοόλ. Η δολοφονία όσων στέκονται εμπόδιο, αποτελεί απλά μέρος της εξίσωσης.

Παρά τις προσκλήσεις του Ιταλού δον Μάσο Πεσκατόρε και τις ισχυρές πιέσεις του Ιρλανδού Άλμπερτ Γουάιτ, ο Τζο προσπάθησε επισταμένα να αποφύγει να εργαστεί για τους καταξιωμένους μαφιόζους της Βοστόνης. Για την ακρίβεια, με την ομάδα του την έχουν φέρει αρκετές φορές στον Γουάιτ, και τα κατορθώματά τους δεν έχουν περάσει απαρατήρητα.

Ο Γουάιτ είναι ο πρώτος που προειδοποιεί τον Τζο, αλλά παρόλα αυτά δεν ξέρει μέχρι πού θα φτάσει.

Ο Βρετανός Ρόμπερτ Γκλένιστερ, που ενσαρκώνει τον Ιρλανδό μαφιόζο, περιγράφει τον Γουάιτ ως την «προσωποποίηση του κακού. Δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν για το τι κάνει ή γιατί το κάνει.»

Έχοντας βιώσει την απόλυτη απώλεια από τα χέρια του Γουάιτ, ο Τζο θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος για να τον εκδικηθεί είναι να δουλέψει για τον ανταγωνιστή του.

Ο Ρέμο Τζιρόνε, ενσαρκώνει τον Πεσκατόρε. «Ο Άλμπερτ Γουάιτ κάνει ότι και ο Μάσο. Το θέμα λοιπόν, είναι η περιοχή δράσης. Ο Μάσο έχει έναν γιο, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνος. Έτσι, όταν ο Τζο αποφυλακίζεται, θέλοντας να εκδικηθεί τον Γουάιτ, αποφασίζει να δουλέψει για αυτόν. Ο Μάσο βλέπει ότι ο Τζο είναι πάρα πολύ έξυπνος, έχει καταπληκτικές ικανότητες κι έτσι τον ορίζει επικεφαλής στην Φλόριντα.»

Σε όλη την ιστορία, ο πιστός φίλος και σύντροφος του Τζο είναι ο Ντιόν Μπαρτόλο, τον οποίο ενσαρκώνει ο Κρις Μεσίνα. Δεδομένου ότι ο Λεχέιν περιγράφει τον χαρακτήρα στο μυθιστόρημα «βαρύ», ο Μεσίνα αναγκάστηκε να πάρει 20 κιλά για τον ρόλο.

«Ο Μπεν είναι ψηλός, έχει μεγάλες πλάτες… Εγώ είμαι πιο κοντός. Έτσι, όταν δούλευα τον ρόλο και προσπαθούσα να σκεφτώ πώς θα μπορούσα να πείσω ως ‘σωματοφύλακάς’ του, αποφάσισα να κάνω λίγο όγκο,» λέει ο Μεσίνα. «Χρειάστηκε βέβαια, πολύ παγωτό, μπίρα και μακαρονάδες – αλλά ομολογώ ότι το ευχαριστήθηκα!»

Ο Ντιόν και ο αδερφός του, Πάουλο, είναι τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του Τζο. «Είναι φίλοι από παιδιά, έχουν τη δική τους συμμορία και κάνουν μικροληστείες και μικροδουλειές,» λέει ο Μεσίνα. «Μεταξύ τους όμως, υπάρχει μια δυνατή φιλία και πραγματική αγάπη.»

 

Ο Νόμος

 

Ο Τζο Κάφλιν δεν είναι ο γιος ενός απλού αστυνομικού. Ο πατέρας του είναι ο Αρχηγός της αστυνομίας της Βοστόνης και διαθέτει επιβλητική προσωπικότητα, με ή χωρίς τη στολή του. Για τον συγκεκριμένο χαρακτήρα, ο Άφλεκ απευθύνθηκε στον αναγνωρισμένο Ιρλανδό ηθοποιό Μπρένταν Γκλίσον, ο οποίος αποδέχθηκε με χαρά τον ρόλο.

Μια από τις στιγμές που θυμάται ο Γκλίσον ήταν η πρώτη σκηνή που γύρισε. «Ομολογώ ότι ενθουσιάστηκα που είχα πίσω μου ένα σωρό περιπολικά και αστυνομικούς με στολές του 1920. Ήταν σωστή μαγεία.»

Κι ενώ ο Τζο ισορροπεί στη γραμμή ανάμεσα στο λάθος και στο όχι-και-τόσο-λάθος, «ο πατέρας του είναι ούτε καλός ούτε κακός,» λέει ο Γκλίσον. «Εκείνη την εποχή, η δουλειά του απαιτούσε να διαχειρίζεσαι καταστάσεις με ελαφρώς πειραγμένη την ηθική σου πυξίδα. Πιστεύω ότι προσπαθεί να διατηρήσει την ακεραιότητά του, αλλά τίποτα δεν γίνεται χωρίς κάποιους συμβιβασμούς.»

Στο ίδιος μήκος κύματος περίπου, κυμαίνεται και ο Αρχηγός Φίγκις, τον οποίο ενσαρκώνει ο Κρις Κούπερ. «Ο Φίγκις είναι Αρχηγός της Αστυνομίας σε μια περιοχή της Τάμπα που φημίζεται για τα πούρα και τα παράνομα μπαρ της. Ξέρει ότι ο Τζο και ο Ντιόν έρχονται από τη Βοστόνη γιατί θέλουν να εμπλακούν στην παράνομη διακίνηση αλκοόλ. Έτσι, τους συναντά ώστε να θεσπίσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους, έχοντας εκείνον να κάνει τα στραβά μάτια.»

 

Για τη μουσική επένδυση της διαδρομής του Τζο κατά τη διάρκεια της ταινίας, ο Άφλεκ απευθύνθηκε στον συνθέτη Χάρι Γκρέγκσον-Γουίλιαμς, με τον οποίο είχε συνεργαστεί στις ταινίες “Gone Baby Gone” και “The Town.”

«Ήξερα ότι ο Χάρι μπορούσε να μου δώσει την ατμόσφαιρα που απαιτούσαν οι συναισθηματικές σκηνές και την ένταση που χρειάζονταν στις σεκάνς δράσεις.»

Ο συνθέτης σχολιάζει, «η μουσική αρχικά είναι όπως η ζωή του Τζο, σκοτεινή και μουντή και σιγά-σιγά γίνεται πιο ανάλαφρη και πιο φωτεινή ακολουθώντας τη διαδρομή του.»

Για τους τίτλους τέλους, ο Άφλεκ ζήτησε από τον τραγουδιστή/συνθέτη Foy Vance, να γράψει ένα τραγούδι ειδικά για την ταινία, το “Moonshine”, το οποίο ερμηνεύει με την Kacey Musgraves. Ο Άφλεκ σχολιάζει σχετικά, «Κάθε φορά που ακούω αυτό το τραγούδι, το αγαπάω πιο πολύ. Έχει κάτι από γκόσπελ, αλλά και μια πιο φολκ νότα. Είναι λες και βγήκε από την εποχή του διαδραματίζεται η ιστορία. Σου δίνει μια απίστευτη αίσθηση της εποχής και κλείνει υπέροχα τη διαδρομή του Τζο.»