Πολυξένη Σπυροπούλου

Συνέντευξη με την Πολυξένη Σπυροπούλου – της Δελίνας Βασιλειάδη

Πολυξένη ΣπυροπούλουΣυνέντευξη με την Πολυξένη Σπυροπούλου

 

Η εξαιρετική ηθοποιός Πολυξένη Σπυροπούλου, πρωταγωνίστρια στην παράσταση του ΚΘΒΕ Ψύλλοι στ’ αφτιά του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ Γιάννη Αναστασάκη, απάντησε στις ερωτήσεις του  φιλμ νουάρ και της Δελίνας Βασιλειάδη.

 

Πολυξένη ΣπυροπούλουΔελίνα Βασιλειάδη: Καλησπέρα κυρία Σπυροπούλου. Μιλήστε μας για σας. Για τις σπουδές σας, τις συνεργασίες σας στο θέατρο, τα όνειρα και τις προσδοκίες σας.

Πολυξένη Σπυροπούλου: Είμαι απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΚΘΒΕ (αριστούχος), του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης και του τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας του ΑΠΘ. Συμμετείχα σε εργαστήρια σωματικού θεάτρου και φωνής με τους Θ. Τερζόπουλο, Α. Demitova, N. Karpov, M. Martinez, A. Solares, E. Hernandez κα. Χορεύτρια κλασσικού και σύγχρονου χορού, αγαπώ το τραγούδι, παίζω πλήκτρα και κρουστά και, καθώς το θέατρο είναι εξελισσόμενη τέχνη, μελετώ τεχνικές yoga, body percussion, αφήγησης και σωματοποίησης συναισθημάτων. Συνεργάστηκα με ΔΗΠΕΘΕ, ανεξάρτητες θεατρικές ομάδες και το ΚΘΒΕ.

Είχα τη χαρά και την τιμή να ερμηνεύσω εμβληματικούς ρόλους στο ΚΘΒΕ και να συνεργαστώ με σπουδαίους σκηνοθέτες. Νωπές ακόμα μέσα μου η Ρεγάνη (σκηνοθεσία Στ. Λιβαθηνού), η Ισαβέλλα (σκηνοθεσία Γ. Ρήγα),η Αγγέλα Παπαστάμου (σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι), η Λαίδη Μακμπέθ(σκηνοθεσία Αναστασίας Ρεβή) και, φυσικά, η Ραϋμόνδη (σκηνοθεσία Γ. Αναστασάκη).

Σημαντικές συνεργασίες στάθηκαν και οι συναντήσεις μου με τους Τσεζ. Γκραουζίνιτς, Ν. Κοντούρη, Σ. Χατζάκη, Χρ. Χατζηβασιλείου, Ν. Παπαχαραλάμπους. Έχω σκηνοθετήσει και παίξει σε προσωπικά projects, βιωματικές παραστάσεις σωματικού θεάτρου, αφηγηματικές performances (Μάγισσες WANTED, NόΝΑ. Τι ξέρεις για τα όνειρα)

Ως εμψυχώτρια έχω σχεδιάσει και εμψυχώσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και βιωματικά εργαστήρια.

Η τέχνη είναι ο τρόπος μου να συνομιλώ με την πραγματικότητα. Προσπαθώ να μην σχεδιάζω το μέλλον, μόνο να το οραματίζομαι και να απολαμβάνω το παρόν.

Εύχομαι να υπάρχει έμπνευση, ωραίες προτάσεις και συναντήσεις, δυνατές συνεργασίες.

 

Δ.Β.: Μιλήστε μας για το έργο Ψύλλοι στ’ αφτιά.

Π.Σ.: Το έργο Ψύλλοι στ’ αφτιά είναι μια αριστοτεχνική φάρσα της Belle Epoque.’ Έχει ανατρεπτικό χιούμορ, πολυμορφικούς χαρακτήρες, εκπλήξεις και έντονα στοιχεία σουρεαλισμού. Ο ίδιος ο Φεντώ δήλωνε κλειστός άνθρωπος και ερευνητής της αλήθειας των ανθρώπινων σχέσεων. Έτσι, ενώ το έργο προσφέρει γέλιο και φαινομενικά είναι ένα ανάλαφρο μπουλβάρ, διαφαίνονται η κυνική σατιρική διάθεση του Φεντώ απέναντι στην αστική τάξη, οι σκοτεινές του πινελιές, το παράλογο της ανθρώπινης ψυχής. Πίσω από τις υστερίες, τα τερτίπια, τις ζήλιες της Ραϋμόνδης ,κρύβεται η ανάγκη της κάθε γυναίκας να αγαπηθεί βαθιά.

Πολυξένη Σπυροπούλου

Δ.Β.: Πώς ήταν η συνεργασία σας με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΘΒΕ κ. Γιάννη Αναστασάκη ο οποίος σκηνοθέτησε την παράσταση;

Π.Σ.: Ο Γ. Αναστασάκης ενορχήστρωσε το δύσκολο αυτό εγχείρημα με σεβασμό απέναντι στον συγγραφέα, το μεταφραστή και όλο το θίασο, τον καθένα ξεχωριστά. Επέμενε ακούραστα και λαίμαργα στο ψυχογράφημα των ρόλων, το κείμενο, την αληθινή επικοινωνία πάνω στη σκηνή, τις σχέσεις και το ρυθμό. Πολλές φορές λέγαμε ότι είναι ένας από μας, ηθοποιός με στόφα σκηνής και μάτια παιδιού αλλά συγχρόνως και σπουδαίος και έμπειρος θεατράνθρωπος. Πιστέψαμε απόλυτα στις οδηγίες και το όραμα του και το χειροκρότημα του κόσμου που γεμίζει το Βασιλικό Θέατρο 4 μήνες τώρα νομίζω δικαίωσε τις προσπάθειες όλων μας

 

Δ.Β.: Και κάτι τελευταίο. Με δυο λόγια πείτε μας ποια είναι η φιλοσοφία σας.

Π.Σ.: Φιλοσοφία μου είναι η πράξη. Κάθε στιγμή κάτι νέο γεννιέται. Προσπαθώ να του επιτρέπω να συμβαίνει, να το δουλεύω, να το μελετώ, να ελευθερώνω από την κάθε στιγμή το μεδούλι.

 

Δ.Β.: Πολύ όμορφο αυτό που μοιραστήκατε μαζί μας. Σας ευχαριστώ κι εύχομαι καλή επιτυχία.

Π.Σ.: Κι εγώ ευχαριστώ.

Δελίνα Βασιλειάδη