Όταν η Τζέσι, ένα επίδοξο μοντέλο, μετακομίζει στο Λος Άντζελες, τα νιάτα και η ζωντάνια της καταβροχθίζονται από μια ομάδα γυναικών, με εμμονή στην ομορφιά, που θα χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο, για να πάρουν αυτό που έχει, στην ταινία «The Neon Demon», το νέο θρίλερ τρόμου του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν.
Στο «The Neon Demon» πρωταγωνιστούν οι Έλ Φάνινγκ («Maleficent», «Super 8»), Τζένα Μαλόουν («Inherent Vice», σειρά ταινιών «The Hunger Games»), Μπέλα Χίθκοουτ («Pride and Prejudice and Zombies», «Dark Shadows»), Άμπεϊ Λι («Gods of Egypt», «Max Max: Fury Road»), Καρλ Γκλούσμαν («Love», «Stonewall»), Κιάνου Ριβς («John Wick», σειρά ταινιών «The Matrix»), Κριστίνα Χέντρικς («Mad Men», «Drive»), Ντέσμοντ Χάρινγκτον («Dexter», «The Dark Knight Rises»), Αλεσάντρο Νιβόλα («A Most Violent Year», «American Hustle»), και Τσαρλς Μπέικερ («Breaking Bad», «Wild»).
Η σκηνοθεσία είναι του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν («Drive», «Only God Forgives», «Bronson», «Valhalla Rising»), σε σενάριο του ιδίου και των Μέρι Λόους και Πόλι Στέναμ.
THE NEON DEMON
Πρωταγωνιστούν:Έλ Φάνινγκ, Τζένα Μαλόουν, Μπέλα Χίθκοουτ, Άμπι Λι, Καρλ Γκλούσμαν,
Κιάνου Ριβς, Κριστίνα Χέντρικς, Ντέσμοντ Χάρινγκτον, Αλεσάντρο Νίβολα
Σκηνοθεσία Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν
Σενάριο: Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, Μέρι Λόους, Πόλυ Στένχαμ
Παραγωγή: Λένε Μπόργκλουμ, Σιντονί Ντουμάς,
Βίνσεντ Μάραβαλ, Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν
Φωτογραφία: Νατάσσα Μπράιερ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Έλιοτ Χόστετερ
Μοντάζ: Μάθιου Νιούμαν
Μουσική: Κλιφ Μαρτίνεζ
Κοστούμια: Έριν Μπέναχ
Διάρκεια: 118’
Ημερομηνία Εξόδου: 6 Οκτωβρίου
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα
The Demon Awakens
Το 2010, ο σκηνοθέτης Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν κέρδισε το κινηματογραφικό κοινό σ’ όλο τον κόσμο με την ταινία Drive. Με το ψυχολογικό θρίλερ The Neon Demon επιστρέφει στo L.A., την πόλη των ονείρων ρίχνοντας μια διεισδυτική ματιά στο έντονο και συχνά φαύλο κόσμο της ομορφιάς.
«Για πολλά χρόνια, ήθελα να κάνω μια ταινία για την ομορφιά, γιατί περιβάλλομαι από αυτήν,» λέει, αναφερόμενος στη σύζυγό του, και στις δύο μικρές του κόρες, αλλά και στις δεκάδες ηθοποιούς και μοντέλα με τα οποία έχει συνεργαστεί σε ταινίες και διαφημιστικά μόδας για τους οίκους Gucci, YSL, H&M και Hennessey.
Εκτός από την επιθυμία του να κάνει μια ταινία για την ομορφιά, ο NWR είχε ταυτόχρονα ενδιαφέρον για τις ταινίες τρόμου, οπότε συνδύασε αυτά τα δύο, επιλέγοντας να μιλήσει για τη σκοτεινή πλευρά της ομορφιάς. «Ζούμε σε έναν κόσμο που η αξία της ομορφιάς συνεχώς ανεβαίνει. Ταυτόχρονα, όσο μεγαλώνουμε και η ομορφιά μας περιορίζεται, τόσο μεγαλώνει και η εμμονή μας με αυτήν.» Μία εμμονή που σύμφωνα με τον NWR μπορεί να οδηγήσει έως και στην τρέλα, όπως στην περίπτωση του Νάρκισσου. Οπότε, μία ταινία τρόμου θα μπορούσε να αποτελέσει γόνιμο έδαφος για να βασίσει μία ιστορία τρέλας και εμμονής. Και κατάφερε να το κάνει αυτό με την καθοδήγηση του φίλου του και στελέχους του BBC, Μάθιου Ριντ.
Μια άλλη πρόκληση για τον NWR ήταν να στήσει την πρώτη του γυναικο – κεντρική ιστορία. Παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν είχε ισχυρούς γυναικείους χαρακτήρες, αυτή είναι η πρώτη φορά που όχι μόνο μία, αλλά τέσσερις γυναίκες πρωταγωνιστούν σε μία ταινία του!
Για να δοθεί φωνή στο κουαρτέτο των γυναικείων δαιμόνων, ο NWR επεδίωξε να συνεργαστεί για το σενάριο με γυναίκες που να προέρχονται από τον κόσμο του θεάτρου, καθώς μετά τις τρεις προηγούμενες ταινίες του – που ο ίδιος περιγράφει ως «σιωπηλές», αισθάνθηκε την ανάγκη το The Neon Demon να έχει περισσότερο διάλογο. Για το λόγο αυτό, ήρθε σε επαφή με δύο γυναίκες συγγραφείς από τις δύο αντίθετες πλευρές του Ατλαντικού: μία διακεκριμένη Βρετανή θεατρική συγγραφέα, και μία ανερχόμενη Αμερικανίδα. Η πρώτη ήταν η Πόλυ Στέναμ, με έδρα το Λονδίνο και η δεύτερη η αναγνωρισμένη Τεξανή, Μέρι Λόους, απόφοιτη του Yale Drama School. Παρόλο που ο NWR είχε στο μυαλό του κάποιες αρχικές ιδέες για την ιστορία και τους χαρακτήρες, οι δύο σεναριογράφοι τον βοήθησαν να χτίσει μία συγκροτημένη και πυκνή αφήγηση και να εμπλουτίσει τους χαρακτήρες.
Καλλονές από Neon
Στο Φεστιβάλ των Καννών το 2014, ο NW ζήτησε τη γνώμη της Σοφία Κόπολα για τη νέα γυναικοκρατούμενη ταινία τρόμου που είχε κατά νου. Εκείνη, τον συμβούλευσε να έρθει σε επαφή με τις Νικόλ Ντάνιελς και Κόρτνεϊ Μπράιτ, υπεύθυνες casting, με έδρα το Λος Άντζελες, οι οποίες θα μπορούσαν να του προτείνουν ανερχόμενα ταλέντα.
Τον κεντρικό ρόλο στην ταινία έχει η Τζέσι, μια φαινομενικά ευάλωτη καλλονή από την Τζόρτζια, της οποίας ο χαρακτήρας σιγά-σιγά μεταλλάσσεται καθώς η καριέρα της ως μοντέλο απογειώνεται. Ο NWR είχε από την αρχή την Ελ Φάνινγκ στο μυαλό του για το ρόλο. Αλλά και η Φάνινγκ αποδείχτηκε εξίσου ενθουσιασμένη στην προοπτική συνεργασίας μαζί του, ιδιαίτερα όταν της ανέφερε ότι η ταινία θα επικεντρώνεται στον κόσμο του modeling, καθώς και η ίδια έχει πάθος με τη μόδα. Για να προετοιμαστεί για το ρόλο της και ν’ αντλήσει έμπνευση, ο NWR της πρότεινε να παρακολουθήσει τη σειρά ταινιών Valley of the Dolls.
Συμπληρώνοντας το γυναικοκρατούμενο cast, η Τζένα Μαλόουν ανέλαβε το ρόλο της Ρούμπι, μιας μακιγιέζ που πέφτει πρώτη στην παγίδα ομορφιάς της Φάνινγκ. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για το ρόλο, η Μαλόουν συμβουλεύτηκε μία φίλη, επαγγελματία μακιγιέζ. «Έκανα δοκιμές πάνω της και εκείνη σε εμένα και προσπάθησα να εξοικειωθώ όσο μπορούσα με το κιτ της μακιγιέζ.»
Το μοντέλο Τζίτζι (η Αυστραλέζα ηθοποιός Μπέλα Χίθκοτ) είναι η δεύτερη κατά σειρά «δαίμονας» της ταινίας, που έχει πάθος με την πλαστική χειρουργική. Παρότι είναι αυτοδίδακτη, της αρέσει να πειραματίζεται χωρίς να κάνει χρήση αναισθησίας. Ασφαλώς, όχι στον εαυτό της…
Ο τρίτος δαίμονας είναι η Άμπι Λι. Μετά την αξιοσημείωτη επιτυχία της στο διεθνές box office με την ταινία Mad Max: Fury Road, η Λι συνεχίζει την τολμηρή και επιτυχημένη μετάβαση της από τον κόσμο του modeling στο κινηματογραφικό πλατό. Περιγράφει το χαρακτήρα της Σάρα, που υποδύεται στην ταινία The Neon Demon, ως το πιο «πρωτόγονο» από τους τρεις γυναικείους δαίμονες που θέλουν να απομυζήσουν την ομορφιά της Τζέσι. Παρόλο που έχει συμμετάσχει σε πολλές φωτογραφίσεις για διαφημιστικά μόδας, ο NWR δεν γνώριζε το background της Λι. «Από τη σύζυγό μου έμαθα ότι στο παρελθόν υπήρξε supermodel. Εγώ απλά διαπίστωσα ότι μπορούσε να ανταπεξέλθει στο ρόλο: είναι πανέμορφη και ταυτόχρονα δείχνει εύθραυστη. Αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο χαρακτήρας που υποδύεται.» Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, η εμπειρία της Άμπι ως μοντέλο αποδείχθηκε καθοριστικής σημασίας, τόσο μπροστά όσο και πίσω από την κάμερα. Η Φάνινγκ ζητούσε συνεχώς τη συμβουλή της. Τι ρωτούσε τι φορούν συνήθως τα μοντέλα στο casting ή ζητούσε να της δείξει πως περπατούν στην πασαρέλα. Ήταν λες και παρακολούθησε εντατικά μαθήματα μόντελινγκ δίπλα της.
Οι ηθοποιοί του Neon Demon
Όπως και οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι, έτσι και το υπόλοιπο καστ της ταινίας περιλαμβάνει βετεράνους της κινηματογραφικής βιομηχανίας, αλλά και νέα ταλέντα. Μεταξύ των πιο γνωστών και έμπειρων είναι ο ηθοποιός Κιάνου Ριβς, που ο NWR επέλεξε να παίξει το ρόλο του Χανκ, ενός αποτυχημένου ηθοποιού, ο οποίος αποφάσισε να γίνει μάνατζερ μοντέλων.
Ο ηθοποιός Ντέσμοντ Χάρινγκτον, δίνει τόνο σασπένς στην ταινία, ενσαρκώνοντας τον Τζακ, ένα φωτογράφο μόδας και μία ακόμα μυστηριώδη και δυνητικά απειλητική ανδρική φιγούρα στη ζωή της Τζέσι. Η μυστηριώδης φυσιογνωμία του Ντέσμοντ, ευρύτερα γνωστού από τη συμμετοχή του στις τηλεοπτικές σειρές Dexter και Gossip Girl, εντυπωσίασε τον NWR. Η επιλογή του ηθοποιού που θα έπαιζε τον Τζακ ήταν ίσως η πιο δύσκολη, επειδή δεν είχα ξεκάθαρο τον χαρακτήρα στο μυαλό μου, θυμάται ο NWR. «Και τότε εμφανίστηκε ο Ντέσμοντ, δύο ημέρες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Όταν τον είδα κατάλαβα ότι δεν θα έβρισκα καταλληλότερο, επειδή άφηνε να αιωρείται ένα μυστήριο γύρω του.» Παρά το γεγονός ότι ο Χάρινγκτον γνωρίζει πολλούς διάσημους φωτογράφους μόδας καθώς κινείται στον κινηματογραφικό χώρο και ζει στη Νέα Υόρκη, επέλεξε να μη βασίσει το χαρακτήρα του σε κάποιον συγκεκριμένο.
Περισσότερο μέντορας και λιγότερο απειλή για την Τζέσι είναι ο σχεδιαστής μόδας Ρόμπερτ Σάρνο, που ενσαρκώνει ο Αλεσάντρο Νίβολα (A Most Violent Year, American Hustle). Ο Νίβολα έκανε γυρίσματα για το ρόλο του, στο ενδιάμεσο των εμφανίσεών του στο Broadway και αργότερα στο West End του Λονδίνου, όπου συμμετείχε στο έργο The Elephant Man. Σχετικά με την επιλογή του Νίβολα, ο NWR λέει, «Είδα τον Αλεσάντρο στο casting και ήταν πολύ καλός. Αλλά δεν μπορούσα να τον προσλάβω, επειδή είχαμε αποφασίσει να κινηματογραφήσουμε με χρονολογική σειρά, και αυτό δημιουργούσε κώλυμα με τις δικές του επαγγελματικές υποχρεώσεις. Οπότε αποφάσισα να σχεδιάσω εκ νέου του χαρακτήρα του, επειδή ήθελα πραγματικά να τον έχω στην ταινία.»
Ο NWR ήθελε επίσης να συνεργαστεί με την Κριστίνα Χέντρικς (τηλεοπτική σειρά Mad Men), και πρωταγωνίστριά στην ταινία Drive. Στο The Neon Demon ενσαρκώνει την Ρομπέρτα Χόφμαν, επικεφαλής του πρακτορείου μοντέλων της Τζέσι. «Τόσο η γυναίκα μου, όσο και εγώ είμαστε φαν της Κριστίνα, οπότε θέλαμε να κάνει ένα σύντομο πέρασμα στο The Neon Demon.»
Οι υπεύθυνες για το casting Νίκόλ Ντάνιελς και Κόρτνεϊ Μπράιτ πέρασαν από οντισιόν σχεδόν τους πάντες για να βρουν εκείνον που θα έπαιζε τον γλυκό και γοητευτικό ταλαντούχο φωτογράφο Ντιν. Τελικά εκείνος που ξεχώρισε ήταν ο Καρλ Γκλούζμαν (Stonewall, Love).
Το συνεργείο
Για τον Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, η απόφαση να κάνει μία ταινία για την ομορφιά και τον κόσμο της μόδας στο Λος Άντζελες – παρόλο που την πρωτοκαθεδρία σε αυτό το χώρο έχουν η Νέα Υόρκη ή το Παρίσι – κρίθηκε με πρακτικούς όρους. «Ήταν ένας συνδυασμός πραγμάτων: Μετά τα γυρίσματα του Only God Forgives στην Μπανγκόκ, ήθελα να κάνω μια ταινία στο Τόκιο, όμως η Liv μου δήλωσε πως δεν θέλει να ζήσει εκεί, και μου αντιπρότεινε το LA. Αλλά και σε δημιουργικό επίπεδο, το LA ήταν μία καλή επιλογή, γιατί είχα δουλέψει πολύ στη ντόπια βιομηχανία μόδας και γνώριζα ανθρώπους και πράγματα. Και, παρόλο που κάποιος θα μπορούσε να πει ότι ο κόσμος της high-end μόδας εντοπίζεται περισσότερο στη Νέα Υόρκη ή στο Παρίσι, υπάρχει και ο αντίλογος ότι η βιομηχανία διασκέδασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το L.A.»
Ωστόσο, τα γυρίσματα στο Λος Άντζελες, έθεσαν και μία σειρά από προκλήσεις στον Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, με κύρια την εξεύρεση συνεργείου με χαμηλό προϋπολογισμό. «Το L.A. είναι μία ακριβή περιοχή για γυρίσματα. Δεδομένου του χαμηλού προϋπολογισμού μου, αναγκάστηκα να σκεφτώ έξυπνες εναλλακτικές και να συνεργαστώ με νέους ανθρώπους, δίνοντας όμως με τον τρόπο αυτό φρέσκο αέρα και προστιθέμενη αξία στην ταινία. Η πρώτη μου επιλογή ήταν η Αργεντίνα διευθύντρια φωτογραφίας Νατάσα Μπράιερ. Σύμφωνα με την παραγωγό Λιν Μπόργκλουμ, «Όλες οι ταινίες του Νίκολας είναι ιδιαίτερες σε επίπεδο φωτογραφίας. Στο The Neon Demon ήθελε να διασφαλίσει ότι κάθε στήσιμο θα θύμιζε φωτογράφηση μόδας. Αυτό το μήνυμα πέρασε και στην Μπράιερ, αλλά και στο υπόλοιπο συνεργείο.»
Έχοντας αυτό στο μυαλό της, η Μπράιερ αναζήτησε τους κατάλληλους φακούς για να ενισχύσει τη φυσική ομορφιά των προσώπων και των εικόνων που θα αιχμαλώτιζε με την ψηφιακή της κάμερα Alexa. «Χρειάστηκα δύο μήνες για να βρω τους κατάλληλους αναμορφικούς φακούς και να τους ρυθμίσω, καθώς επέλεξα ένα είδος που λίγοι χρησιμοποιούν πια. Ονομάζονται “Crystal Express” και φτιάχτηκαν από τον Joe Dunton, που είναι θρύλος στο είδος. Είναι πολύ μαλακοί και απαλοί με τα πρόσωπα. Καθώς είχαμε χαμηλό προϋπολογισμό, οπότε μετά δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε πολλές διορθώσεις στο post production, προσπάθησαν να κάνω την περισσότερη δουλειά on camera.»
Τα Κοστούμια
Ένα άλλος βασικός συνεργάτης του NWR από το παρελθόν ήταν ο Έριν Μπίνατς, υπεύθυνος για τα κοστούμια. Όταν άρχισε η παραγωγή της ταινίας ο NWR είπε στον Μπίνατς ότι ήθελε τα κοστούμια όχι μόνο να φαίνονται αλλά και να είναι κομμάτια αυθεντικής υψηλής ραπτικής.
Παρά τον περιορισμένο προϋπολογισμό, ο Μπίνατς κατόρθωσε να εξασφαλίσει για την ταινία ρούχα γνωστών σχεδιαστών, μέσω μίας σειράς δημιουργικών συνεργασιών με γνωστούς οίκους μόδας, συμπεριλαμβανομένων των Giles Deacon, YSL, Giorgio Armani. Ο Μπίνατς θέλησε να διασφαλίσει ότι τα κοστούμια των πρωταγωνιστριών θα αντανακλούν την προσωπικότητά τους, σε όλα τα στάδια της ταινίας. Η Τζέσι ξεκίνησε ως ένα γλυκό κορίτσι από την Τζόρτζια, φορώντας ένα φλοράλ φόρεμα. Η Σάρα έχει ταξιδέψει σ΄ όλο τον κόσμο, καθότι καθιερωμένο μοντέλο, οπότε το ντύσιμό της είναι λίγο πιο σικ και κοσμοπολίτικο. Η Τζίτζι έχει καλύτερη σχέση με το σώμα της, όποτε φορά ρούχα που να αναδεικνύουν τη σιλουέτα της. Η Ρούμπι ντύνεται πιο συμβατικά.
Το Μοντάζ
Για το μοντάζ της ταινίας ο NWR επέλεξε τον παλιό συνεργάτη του Μάθιου Νιούμαν, ο οποίος έχει βάλει την υπογραφή του σε ταινίες όπως οι Bronson (2008), Valhalla Rising (2009), Drive (2011) και Only God Forgives (2013).
Ο βαθιά εμπιστοσύνη του NWR στον Νιούμαν αποδεικνύεται από το γεγονός ότι τον εμπλέκει σε όλη τη διαδικασία παραγωγής της ταινίας, από την ανάπτυξη του σεναρίου μέχρι το post production. «O Ματ δεν κάνει απλά το μοντάζ στις ταινίες μου…είναι δίπλα μου συνεχώς. Χρειάζομαι τη φρέσκια ματιά του. Στην ταινία Bronson, έμεινε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου δίπλα στο δικό μου. Όταν κάναμε το Valhalla Rising, έζησε στην Κοπεγχάγη κοντά στο σπίτι μου. Στο Drive έκανε το μοντάζ στο σπίτι μου. Στο Only God Forgives του έδωσα ένα δωμάτιο ξενοδοχείου δίπλα στο δικό μου. Ενώ στο The Neon Demon, τον φιλοξένησα στον ξενώνα που έχω δίπλα στην πισίνα.»
Κατά την παραγωγή του The Neon Demon, ο NWR συναντιόταν με τον Νιούμαν κάθε βράδυ μετά το γύρισμα για να επεξεργαστούν τα πλάνα της προηγούμενης ημέρας. Εκτός από την αξιολόγηση των επιμέρους σκηνών, ο Νιούμαν εξέταζε και τη συνολική μορφή που έπαιρνε η ταινία. «Επειδή γυρίζαμε με χρονολογική σειρά, μπορούσα να δω την ταινία να εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μου, τόσο σε επίπεδο μοντάζ, όσο και φωτογραφίας και αυτό απαιτούσε να γίνουν αρκετές αλλαγές σε επίπεδο σεναρίου ή στην παραγωγή, καθώς προχωρούσαμε.»
Σχετικά με την πρόκληση του να γυρίσει μία ταινία τρόμου, ο Νιούμαν, λέει ότι η προσέγγισή του ήταν ο ρυθμός να είναι γρήγορος, αλλά ταυτόχρονα και ελαφρύς. Σε αυτό βοήθησαν και κάποια κωμικά στοιχεία που υπήρχαν στο σενάριο.
Η μουσική
Για να δημιουργήσετε το κατάλληλο μουσικό τοπίο για την πρώτη ταινία τρόμου του, ο NWR συνεργάστηκε εκ νέου με τον Κλιφ Μαρτίνεζ, που στο παρελθόν είχε συνθέσει τη μουσική για τις ταινίες Drive, Only God Forgives και My Life Directed By Nicolas Winding Refn, της Λιβ Κόρφιξεν. Οι συνομιλίες του Μαρτίνεζ με τον σκηνοθέτη ξεκίνησαν από πολύ νωρίς, και του έδωσαν χρόνο, ώστε να ωριμάσει στο μυαλό του το είδος της μουσικής που θα επέλεγε για την ταινία.
Προσωρινά, ο NWR χρησιμοποιούσε ως μουσική για την ταινία κομμάτια από τη μουσική που είχε γράψει ο Μπέρναρντ Χέρμαν για το Psycho και το Vertigo του Χίτσκοκ. Η σκηνοθετική κατεύθυνση προς τον Μαρτίνεζ ήταν να σπάσει την ταινία στη μέση: το πρώτο μισό να θυμίζει ρομαντικό μελόδραμα και το δεύτερο να μεταδίδει τρόμο.
Ο Μαρτίνεζ επηρεάστηκε και εμπνεύστηκε από τη μουσική που έγραψε ο Τιμ Κρογκ το 1980 για την cult ταινία τρόμου The Boogey Man. Η μουσική που συνέθεσε βασίστηκε στα πλήκτρα, που είναι και το αγαπημένο του όργανο. Ο ίδιος τη χαρακτηρίζει ως ηλεκτρονική – υπό την έννοια ότι είναι σχεδόν όλη βασισμένη στο συνθεσάιζερ, θυμίζοντας τη δεκαετία του ’70 – αρκετά σκληρή και μινιμαλιστική. Γενικότερα, η μουσική στο The Neon Demon κατέχει πολύ πιο σημαντικό ρόλο απ΄ότι στις ταινίες Drive και Only God Forgives.
Κινηματογραφώντας στην Πόλη από Neon
Η αρχική φωτογραφία του The Νeon Demon ξεκίνησε στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια, στις 27 Μαρτίου 2015 και ολοκληρώθηκε στις 22 Μαϊου του 2015. Παρόλο που δεν είναι τόσο συχνό στα κινηματογραφικά δεδομένα – αλλά συνηθισμένη πρακτική για τον NWR – η ταινία γυρίστηκε με χρονολογική σειρά. «Είναι μια διαδικασία που ακολουθώ σε όλες τις ταινίες μου, γιατί μου αρέσει η πρόκληση του να μην ξέρω πώς θα βγει η ταινία στο τέλος,» λέει ο Ρεφν. Αν και για την Ελ Φάνινγκ, αυτή ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία, ήταν ταυτόχρονα και συναρπαστική, καθώς είχε φρέσκια στη μνήμη της την πορεία του χαρακτήρα.
Για τους περισσότερους ηθοποιούς και μέλη του συνεργείου της ταινίας, τα γυρίσματα στο L.A. ήταν ένα επιπλέον μπόνους στην εμπειρία του να συνεργαστουν με τον NWR. Το L.A. τους έδωσε την ευκαιρία να προβληματιστούν σχετικά με την πόλη και ως αισθητικό αντικείμενο και ως πολιτιστικό σύμβολο. Όπως σημειώνει και η παραγωγός Λιν Μπόργκλουμ, οι ιστορικές τοποθεσίες που επιλέχτηκαν για τα γυρίσματα – όπως το Orpheum Theater, το American Cement Building στο Wilshire Blvd. και η έπαυλη Paramour Mansion στο Silver Lake – έβαλαν τη δική τους σφραγίδα στην ταινία και καθόρισαν την αισθητική της.
Όταν, προς το τέλος της ταινίας, ο NWR ρωτήθηκε αν τελικά κάνει μια ταινία για την πραγματικότητα του Λος Άντζελες ή κάποια βελτιωμένη εκδοχή του, απάντησε: «Νομίζω ότι το L.A. έχει δύο πραγματικότητες: τη λεγόμενη πραγματική πραγματικότητα και την τεχνητή. Η τεχνητή είναι ακριβώς η ψευδαίσθηση που σου δίνει η πόλη και αυτό το βρίσκω πολύ συναρπαστικό, επειδή το LA είναι ένας ζωντανός μύθος.»