Μάριος Μεβουλιώτης

Συνέντευξη με τον ηθοποιό Μάριο Μεβουλιώτη της Δελίνας Βασιλειάδη

Μάριος ΜεβουλιώτηςΣυνέντευξη με τον ηθοποιό Μάριο Μεβουλιώτη

Ο ταλαντούχος Μάριος Μεβουλιώτης, που αυτή την περίοδο συμμετέχει στην παράσταση Νόστος του ΚΘΒΕ, απάντησε στις ερωτήσεις του φιλμ νουάρ και της Δελίνας Βασιλειάδη.

Δελίνα Βασιλειάδη: Καλημέρα σας. Μιλήστε μας για σας και για τη σχέση σας με το θέατρο.

Μάριος Μεβουλιώτης: Η σχέση μου με το θέατρο ξεκίνησε παράλληλα με τον κλασσικό αθλητισμό (πρωταθλητής στίβου), ώσπου με κέρδισε αποκλειστικά. Αποφοίτησα από το Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης και από το 1999 έχω εργαστεί ως ηθοποιός σε περισσότερες από 50 παραστάσεις. Έχω συνεργαστεί με πολλές θεατρικές ομάδες της πόλης όπως Λύκη Βυθού, Angelus Novus, Ούγκα Κλάρα, Μικρός Βορράς, Oberon και άλλα. Συνεργάστηκα με την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης για 15 χρόνια περίπου όπου υπήρξα μέλος της και ενεργός ηθοποιός. Δούλεψα με πληθώρα σημαντικών σκηνοθετών όπως Νικηφόρο Παπανδρέου, Ερση Βασιλικιώτη, Χρ. Χατζηβασιλείου, Ν. Χουρμουζιάδη, Δαμ. Κωνσταντινίδη, Γ. Μόσχο, Τ. Ράτζο, Ελένη Δημοπούλου, Στ. Μιχαηλίδου. Συνεργάστηκα επίσης με ΔΗΠΕΘΕ και το ΚΘΒΕ. Επίσης εργάζομαι χρόνια στο θέατρο για παιδιά, τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, δραματοποιήσεις παραμυθιών, θεατρικό παιχνίδι. Η συνεργασία μου με τον Koldo Vio μετράει δύο χρόνια τώρα και είναι συνδημιουργία αλλά και μάθημα. Μαθητεύω πάνω σε καινούργιες τεχνικές όπως μάσκα, κούκλα, σκιές, μιμική και επινόηση. Ο τρόπος δουλειάς δεν είναι τόσο οικείος στην Ελλάδα, αλλά πάντα με ενδιαφέρει να δοκιμάζω καινούρια πράγματα. Δουλέψαμε μαζί την παράσταση Πόρτες και Παρτιτούρες στο ΚΘΕΘ, σκηνές από Ρωμαίο και Ιουλιέτα και έπειτα ως Κουκλοθέατρο ΚΘΒΕ την παράσταση θέατρο δρόμου-θέατρο αντικειμένου Το Δώρο και την παράσταση κουκλοθέατρου για ενήλικες Νόστος.

Δ.Β.: Μιλήστε μας για αυτή την παράσταση, λοιπόν. Νόστος.

Μ.Μ.: Ο Νόστος είναι μια παράσταση σύγχρονου κουκλοθέατρου όπου πολλαπλές τεχνικές παντρεύονται και αφηγούνται ιστορίες πέντε μεταναστών. Οι άνθρωποι αυτοί επιστρέφουν στον τόπο που άφησαν, τη λεγόμενη πατρίδα τους και παρακολουθούμε την πρώτη τους μέρα εκεί. Μέσα από κούκλες άμεσου χειρισμού, θέατρο σκιών, ηθοποιούς που παίζουν ρόλους και ζωντανή μουσική, η παράσταση ξεδιπλώνει πέντε διαφορετικές ζωές, όνειρα, απώλειες, σκληρή πραγματικότητα. Η δραματουργία είναι αποτέλεσμα έρευνας και προβών και προέκυψε από όλη την ομάδα. Όσον αφορά την προσωπικά μου έρευνα για τους ανθρώπους της Υποσαχάριας Αφρικής (ο βασικός ρόλος που εμψυχώνω είναι ο Αφρικανός Γιακούμπα) δεν ξέρουμε ούτε στο ελάχιστο τι συμβαίνει πραγματικά εκεί, τι σημαίνει για τους ανθρώπους αυτούς ο παράδεισος της Δύσης και πόσο συχνά αυτό γίνεται η κόλασή τους τελικά. Ταυτόχρονα στην παράσταση αλλάζουμε ρόλους, ανοιγοκλείνουμε φακούς, ανακατεύουμε λάσπη, μεταφέρουμε κύβους, εμψυχώνουμε κούκλα, παίζουμε αληθινά σκηνές και η απόλυτη προτεραιότητα για να λειτουργήσει όλο αυτό είναι η βοήθεια στο συνάδελφο.

Δ.Β.: Είστε ιδιαίτερα δραστήριος και σας ενδιαφέρει πολύ ο πειραματισμός στη δουλειά σας, με βάση όσα μας είπατε. Τι είναι τελικά το θέατρο για σας;

Μ.Μ.: Το θέατρο για μένα είναι το άλλο μου σπίτι.

Δ.Β.: Και ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας; Τι επιθυμείτε;

Μ.Μ.: Τα σχέδια και οι πόθοι μου για το μέλλον είναι να χαίρεται ο κόσμος όλο και πιο πολύ και καλό θέατρο.

Δ.Β.: Κι εγώ το εύχομαι αυτό. Σας ευχαριστώ και καλή επιτυχία.

Δελίνα Βασιλειάδη