(DER BRAND/ THE FIRE)
Η ταινία διαδραματίζεται σε μία γερμανική πόλη: ένα ποτάμι, ένας ποδηλατόδρομος στις όχθες, αραιά χλωρίδα της Κεντρικής Ευρώπης, γκρίζος ουρανός, πολυτελείς κατοικίες των προαστίων και ζεστά διαμερίσματα στις πολυκατοικίες του κέντρου, ξενοδοχεία και μέγαρα δημόσιων ή ιδιωτικών υπηρεσιών. Και κρύο. Και φωτιά.
Στην ψυχρή όχθη του ποταμού, ύστερα από μια βραδιά σάλσα και ερωτικής τριβής, λαμβάνει χώρα ο βιασμός. Ένα συνηθισμένο επεισόδιο: πώς το ανίδεο φλερτ αγνοεί τα κτηνώδη αρσενικά ένστικτα, πώς μία παρεξήγηση οδηγεί στη σεξουαλική επιβολή, αρχικά σαν παιχνίδι, ύστερα σαν ανεπίσχετη ασέλγεια. Σπανίως, ωστόσο, συμβαίνει να γνωρίζει κανείς το πρόσωπο και το ονοματεπώνυμο του βιαστή του.
Σε έναν άλλο κόσμο η πορεία των εξελίξεων θα ήταν αυτονόητη: όχι, όμως σε αυτόν τον κόσμο. Στην πραγματικότητα, ο βιαστής είναι γνωστός καρδιοχειρουργός με ιδιωτική κλινική και πάει λέγοντας. Ευτυχώς, η αφήγηση προσπερνάει τη banalite της ταξικής εχθρότητας και χρησιμοποιεί το κοινωνικό status αποκλειστικά για την εξέλιξη της ιστορίας. Σαφώς, λοιπόν, ο γιατρός είναι σε θέση να εξασφαλίσει αποτελεσματική υπεράσπιση κατά τις νομικές διαδικασίες, σε αντίθεση με την κοπέλα που έχει μόνο λίγες πληγές και μια ενδόμυχη φωτιά που τσουρουφλίζει τον ταραγμένο κόλπο της και το μυαλό της. Η ψυχική αναπηρία δεν αρκεί. Για να δικαιωθεί κανείς πρέπει να είναι ετοιμοθάνατος…
Ρωμανός Σκλαβενίτης