ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ) ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
«Πλωτές γυναίκες»
Διαμαντής Αξιώτης
Μυθιστόρημα
Όμορφες, αγέρωχες, σχεδόν βασιλικές, σχεδιάζουν ένα κοσμοπολίτικο μέλλον με το βλέμμα στραμμένο προς το αμφιβόλου αίγλης παρελθόν τους. Παραμένουν ακίνητες ανάμεσα στην πικρή μυρωδιά της επεξεργασίας του καπνού που σκεπάζει τις βακχικές γιορτές εξαίσιων γυναικών και ισχυρών αρχόντων ενός τόπου που ακμάζει πλωτός και φωτεινός. Σπαταλούν αλόγιστα τον χρόνο, μέχρις ότου η ζωή τους τμηθεί από το απρόοπτο· εκείνη τη στροφή που επιφυλάσσει η μοίρα ή σκηνοθετεί η απόγνωση. (από το οπισθόφυλλο της έκδοσης)
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
«O ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ. Πού; Πώς; Πότε;»
Κείμενα- Εικόνες: Alan Snow
Διασκευή: Πέτρος Γαϊτάνος
Τι προσόντα πρέπει να έχω για να γίνω βοηθός του;
Πρέπει να μην τεμπελιάζεις, να ρωτάς και να μαθαίνεις,
πότε-πότε να σωπαίνεις, να έχεις τάξη, να είσαι εντάξει…
Πρέπει να έχεις φαντασία […] να μπορείς να ζωγραφίζεις, να τελειώνεις ό,τι αρχίζεις…
Επιτέλους! Ένα βιβλίο για όλα τα παιδιά που περιμένουν ανυπόμονα τον Άγιο Βασίλη!
Ένα βιβλίο με ΟΛΑ τα μυστικά του αγαπημένου άγιου των παιδιών!
Ένα βιβλίο με απρόβλεπτες απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που κάνουν τα παιδιά για τον Αϊ-Βασίλη!
– Πού μένει και τι κάνει κάθε μέρα;
– Πώς ξέρει τι δώρο θέλει κάθε παιδί;
– Πώς προφταίνει να πηγαίνει τα δώρα σε όλο τον κόσμο;
– Πώς μπαίνει μέσα στα σπίτια;
Αυτά και άλλα πολλά, σε ένα βιβλίο που… δεν χαλάει χατίρι σε κανένα παιδί!
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
«Ένας Τούρκος στο σαλόνι μου»
ΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΪΛΙΔΟΥ
Θρονιασμένη στην πολυθρόνα της, έσερνε το βλέμμα της διερευνητικά και επίμονα από τον έναν στον άλλον με ύφος ανερμήνευτο. Το σκηνικό δεν άλλαξε και στα επόμενα λεπτά, θαρρείς και είχε κολλήσει η εικόνα σε ταινία κινηματογράφου και σε λίγο θα έπεφτε η ταμπέλα: «ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ». Ακούγονταν μόνο τα δάχτυλά της να χτυπούν το ένα μετά το άλλο το μπράτσο της πολυθρόνας. Οι επισκέπτες αναδεύτηκαν στις καρέκλες τους αμήχανα. Κοίταξε ο ένας τον άλλον. Έπειτα από λίγο, επιτέλους, εκείνη άνοιξε το στόμα της: «Θα μου πείτε γιατί τόσο ενδιαφέρον για τον Μενέλαο; Ποια είναι η γυναίκα που τον αναζητά, αν υπάρχει βέβαια πραγματικά, και τι σχέση έχετε εσείς; Θέλω την αλήθεια, παρακαλώ, για να έχουμε από δω και πέρα τουλάχιστον μια ειλικρινή συνομιλία». Ψυχρολουσία. Οι ρόλοι ξαφνικά είχαν αλλάξει. Η Σοφία τους είχε στριμώξει. Ένα μυθιστόρημα που μας ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη και στη Λήμνο της δεκαετίας του ’80, στο Αϊδίνι του ’22. Ένα εύρημα ωθεί τον Τούρκο γιατρό Τζεμάλ Γκιοκτσέν να λύσει τον γρίφο και να μάθει την αλήθεια, γιατί για εκείνον «το παρελθόν καθορίζει το παρόν». Πόσο επηρεάζει τη ζωή μας η κρίση του κόσμου;
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ.
«ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΛΟΥΖΕΡ» της Ειρήνης Δερμιτζάκη
Ηλικίες 17+
Ο Μανούσος, ο αντιήρωας αυτού του βιβλίου, γεννιέται και μεγαλώνει στο Σκορποχώρι, ένα φανταστικό χωριό της Κρήτης. Η αφήγηση παρακολουθεί το κουβάρι της ζωής του να ξετυλίγεται μέσα από καταστάσεις άλλοτε τραγικές κι άλλοτε στα όρια του γκροτέσκ, έτσι που το μικροκαμωμένο και αδύναμο ανθρωπάκι γίνεται σιγά-σιγά η προσωποποίηση της σκληρότητας κάθε μικρής κοινωνίας που πολλές φορές δείχνει μηδενική ανοχή στη διαφορετικότητα.
Μπορεί τελικά κάποιος να ξεφύγει από την ταυτότητα που του έχουν προσδώσει οι άλλοι; Μπορεί ένας λούζερ να νικήσει; Μέσα από το όμορφο τοπίο της Κρήτης και την έντονη νοσταλγία για την παράδοση και την κουλτούρα του νησιού διαφαίνεται η έντονη αγωνία της συγγραφέως για την τάση κάθε μικρής κοινωνίας να κατασπαράζει το διαφορετικό. Σε ένα μυθιστόρημα τόσο οικείο, βγαλμένο λες από τις ειδήσεις της επικαιρότητας.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Εύμαρος.
«Τριλογία (Leopold – Football – HIV)»
Θανάσης Τριαρίδης
Επίμετρο: Ροζαλί Σινοπούλου
Ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας στην αφρικανική ήπειρο, εξαιτίας του οποίου ο Λεοπόλδος Β΄ του Βελγίου ονομάστηκε «σφαγέας του Κονγκό» (Leopold). Η «βίαιη» ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου (Football). Τα ανυπολόγιστα εκατομμύρια των γυναικών της εποχής μας που καταλήγουν μέσω του trafficking στην εξαθλίωση ή τον θάνατο (HIV).
Γραμμένα την τελευταία τριετία, τα έργα του Θανάση Τριαρίδη αποτελούν μία άτυπη τριλογία και παρουσιάζονται σχεδόν ταυτόχρονα την άνοιξη του 2019 στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Βερολίνο. Σπάζοντας τις συμβάσεις του παραδοσιακού θεάτρου, γκρεμίζοντας το φράγμα του «τέταρτου τοίχου», αναμειγνύοντας τεχνικές όπως η αφήγηση και η διάδραση, ο συγγραφέας δοκιμάζει τις αντοχές του κοινού. Με μια αιχμηρή γραφή, τόσο πολιτική όσο και βαθιά ανθρώπινη, η δραματουργία του Τριαρίδη πραγματεύεται τις ευθύνες του «πολιτισμένου κόσμου» απέναντι στις σύγχρονες θηριωδίες, ακολουθώντας τα ίχνη της βίας στις πλέον σκοτεινές διαδρομές της ανθρώπινης ιστορίας.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
«Σκακιστική Οδύσσεια» και «Βέρα, η μαγική σκακιέρα και το ταξίδι στους πλανήτες»
Του Ηλία Μάστορα
Τι κοινό έχει ένα αρκουδάκι πάντα με μια σκακιέρα; Για πού το έβαλαν και τι τρέχουν να προλάβουν; Η Σκάρλετ και ο Κιμ, δύο δίδυμα αδερφάκια, είναι η αφορμή για να ξεκινήσει μια συναρπαστική περιπέτεια στις έξι ηπείρους της Γης! Ινδιάνοι, ελέφαντες, μια γοργόνα, μια σοφή δασκάλα, ένα γκρουπ ταξιδιώτες και ιπτάμενοι Πήγασοι θα σας ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο του σκακιού! Ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους και κυρίως για αυτούς που δεν θέλουν να βλέπουν τα πράγματα άσπρα και μαύρα, αλλά πολύχρωμα!
«Προσωρινό» (ποίηση)
Γεώργιος Γιαννούτσος
«Έχω χρόνια που γράφω. Η έκδοση των γραπτών μου δεν με πολυαπασχολούσε. Είχαμε μεταξύ μας μια ωραία και ζεστή ιδιωτική και περίκλειστη σχέση. Θα έλεγα πως όλα έβαιναν καλώς, έως ότου μια μέρα που τα ξαναδιάβασα, σαν να εμφανίστηκε μια κούραση θα έλεγα. Δική μου ή δική τους; Και σαν να αναδύθηκε μια σιωπή από τα λόγια τους. Που δεν μπόρεσα να κατανοήσω αν ήταν “προίκα” της ιδιωτικότητάς μας ή καταγωγικό τους χαρακτηριστικό. Αν ήταν δηλαδή κάτι παθολογικό, αποτέλεσμα της μόνωσής μας ή κάτι υγιές. Και μου έγινε ολοφάνερο πως ο πλέον αναρμόδιος για την διάγνωση ήμουν εγώ, με την ασφυκτική σχέση μαζί τους. Κι είπα πως ήρθε η ώρα του άλλου. Του άλλου που ίσως είναι ο μόνος δρόμος και τρόπος για να αποκαλυφθεί αυτό που δεν βλέπουμε ή δεν θέλουμε να δούμε. Μοιράζομαι λοιπόν γραπτά μου μαζί σας. Θα αποκαλυφθεί κάτι; Είναι ποιήματα αυτά που έχω γράψει; Έχουν δηλαδή αποκαλυπτικό λόγο; Και αλληλοπεριχωρούμενη σιωπή; Τους έδωσα και τον τίτλο ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ. Με φωνητικά διττή υπόσταση. Χωροχρονική θα έλεγα. Χωρική, ως κατεύθυνση που υπαινίσσεται την ορεινή διαδρομή. Προς- ορεινό. Υπό την έννοια αυτή ο τίτλος επιφορτίζει τα “ποιήματα” με ένα βάρος. Έναν ανήφορο, που είναι υπό διερεύνηση αν μπορούν να τον ανέβουν. Ταυτόχρονα, κυριολεκτώντας ως προς τη χρονική υπόσταση, ο τίτλος μιλάει για προσωρινότητα. Την προσωρινότητα που αποτελεί τον κοινό παρονομαστή σε κάθε τι που μας περιβάλλει ή μας περιέχει. Και θέτει κάθε μέρα το ερώτημα για το πώς βιώνει ο καθένας μας τον καταλύτη χρόνο και για το αν και πώς εσωτερικεύει το αναπόφευκτο του θανάτου. Προσωπικά, έχω την ακριβή πολυτέλεια και τη χάρη, παρότι όπως όλοι μας έχω πονέσει πολύ με χωρισμούς και απώλειες, ιδίως αγαπημένων προσώπων, να είμαι προς το παρόν ο ίδιος σωματικά υγιής και ο χρόνος ακόμα να αιωρείται μέσα μου, παρά τα όποια θεωρητικά σχήματα και ηλικιακές αναφορές, ως μονάδα μέτρησης του ατελεύτητου. Δεν ξέρω λοιπόν αν τα “ποιήματά” μου θα είχαν αυτή τη μορφή ή ακόμη κι αν θα υπήρχαν, κάτω από άλλες συνθήκες. Γι αυτό προσωρινό, το πόνημά μου λοιπόν, με ενσωματωμένη όμως, θέλω να πιστεύω, μια έστω και μικρή επίγνωση προσωρινότητας. Σαν το ζητούμενο να είναι μια “οριστική προσωρινότητα”. Μιλάω λοιπόν εκ των πραγμάτων για ζωή και θάνατο. Θέλω να δω αν τα “ποιήματά” μου κάνουν κάποια υπέρβαση διαρκείας που αδυνατώ να κάνω στην καθημερινότητά μου και αν διαλέγονται με τους τρόπους της ζωής και του θανάτου, χωρίς να παραβλέπουν μεν την αυταξία του βίου, αλλά και χωρίς να στερεοποιούνται στη ματαιότητα της ύπαρξης ή τον θρήνο της απώλειάς της, στη μοιρολατρία του αναπόφευκτου θανάτου ή στην εθελότυφλη άρνησή του, στον “ηρωισμό” της, εν ασφαλεία, περιφρόνησής του ή στην, κατά συμφέρον, διανοητική βεβαιότητα της μετά θάνατον σωτηριολογίας. Κι έτσι τελικώς απλαισίωτα κι αδρομολόγητα στο να προτείνουν πρακτικές λύσεις, ίσως να “σημαίνουν” κάτι» Γ.Γ.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Όταν.
«Η τριλογία της πόλης»
Λούλα Αναγνωστάκη
Η μοναξιά, βλέπετε, η μοναξιά… φέρνει παράξενες ιδέες…
Η Κάπα Εκδοτική παρουσιάζει τρία μονόπρακτα της σπουδαίας θεατρικής συγγραφέως Λούλας Αναγνωστάκη σε μία νέα έκδοση με τίτλο Η τριλογία της πόλης. Το εξώφυλλο κοσμεί έργο του Κώστα Γκουρτζή, ο οποίος συνεισφέρει στην έκδοση και τρία σχέδια, ένα για το κάθε έργο.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
«Αιχμάλωτος των 7 νάνων»
ΝΑΣΟΣ ΛΑΝΑΡΑΣ
Ένα κρύο χειμωνιάτικο σούρουπο, ο ζωγράφος Ηρακλής Κομνηνός φτάνει δύσκολα σε μια απομονωμένη σπηλιά στη Βαράσοβα ένα αφιλόξενο, τραχύ βουνό, κάπου στη νότια Αιτωλία. Εκεί, έχει το ασκητήριό του –για πάνω από είκοσι χρόνια– ο τυφλός γέροντας Μιχαήλ και του ανακοινώνει κυνικά ότι θα τον σκοτώσει. Αρχίζει να του εξηγεί τους λόγους που θα διαπράξει το έγκλημα, μέσα από την αφήγηση της ζωής του, η οποία περιλαμβάνει άλλους έξι φόνους. Η ιστορία του ξεκινά τη δεκαετία του ’50 και είναι η πορεία της μεγαλοαστικής οικογένειάς του μέσα στον χρόνο. Με μια περιγραφή επική, κοσμοπολίτικη, ζοφερή και υπαρξιακή, ξεναγεί τον ασκητή και τον αναγνώστη στην προσωπική του κόλαση, που ξεκίνησε στα παιδικά του χρόνια.
Βήμα-βήμα, παρουσιάζει επτά διαφορετικές ιστορίες ανθρώπων που συγκλίνουν σε μία και που τον έσπρωξαν στην απελπισία, την καταστροφή και εν τέλει στο έγκλημα. Όλα έχουν αφετηρία ένα βασανιστικό, ανίερο μυστικό που στοιχειώνει τη σχέση με τον πατέρα του.
Στο θολωμένο μυαλό του ο θάνατος μοιάζει ιδανική λύση, συνδεδεμένος με έναν εφιάλτη που τον ταλαιπωρεί τα βράδια. Έτσι, ξεκινά μια σκυταλοδρομία φόνων, με σκοπό να την ολοκληρώσει σκοτώνοντας τον γέροντα μοναχό. Ως παθιασμένος ζωγράφος, δεν παραλείπει να δώσει την εικαστική πινελιά όταν σκοτώνει κάποιον, σκηνοθετώντας τον χώρο του εγκλήματος ως έργο τέχνης, με πηγή έμπνευσης διάσημα έργα ζωγράφων, δημιουργώντας κάθε φορά ένα tableau mort.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ.
«Ισορροπώντας σε μία μεθυσμένη αλφαβήτα» του Άγγελου Χαριάτη
Αυστηρώς ακατάλληλο για ανηλίκους
Ο ήρωας προσπαθεί να ισορροπήσει στα 24 διηγήματα της μεθυσμένης αλφαβήτας. Άλλοτε τα καταφέρνει κι άλλοτε όχι. Μέσα από τα ποτά και τα κοκτέιλ περνάει από το τούνελ της ζωής με ταχύτητα ή με βραδύτητα. Παρατηρεί, συμπεραίνει, πράττει. Ανακαλύπτει κι ανακαλύπτεται. Μένει αμέτοχος, πονά, γελάει και κλαίει. Τολμηρή γλώσσα για τολμηρά μυαλά. Κοφτερές σκέψεις και πράξεις έτοιμες την ίδια στιγμή να βουτήξουν στο κενό της αδράνειας. Ηρωικές εξομολογήσεις με φόντο τραγικούς πρωταγωνιστές. Σκηνικά περιθωρίου τοποθετημένα σε θεατρικές παραστάσεις. Βιώματα, συμπεριφορές στα όρια της παραβατικότητας, βεγγαλικά σοφίας που θυσιάστηκαν στον βωμό της νιότης. «Κατάλαβα, γράφοντας λέξεις, προτάσεις και παραγράφους, ότι αυτό που άξιζε στη ζωή ήταν να είσαι απλά ο εαυτός σου. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να καταλάβεις ποιος πραγματικά είσαι, τι θέλεις να κάνεις σε αυτό το σύντομο πέρασμά σου από τον πλανήτη Γη και ποιους θέλεις να επιλέξεις ή να σε επιλέξουν σε αυτή την πορεία».
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Άρωμα.
«Μυθιστόρημα» του Θωμά Συμεωνίδη
Το «Μυθιστόρημα» είναι μια σύγχρονη Οδύσσεια, ανοιχτή και αμφίσημη, μια ιστορία αδιάκοπης αναζήτησης αναφορών και προσανατολισμού σε ένα απέραντο τοπίο αναρχίας και ψευδαισθήσεων, όπου η ελπίδα και η ανάγκη για πίστη εναλλάσσονται με τη διάψευση και τη ματαίωση, η επαναληπτικότητα της καθημερινότητας με το παράδοξο, το κωμικό και το απρόοπτο. Η κίνηση μέσα στο «Μυθιστόρημα» μοιάζει με την κίνηση μέσα σε έναν ατελείωτο λαβύρινθο, μια κίνηση της οποίας η βαθύτερη αιτία παραμένει αδιευκρίνιστη. Αλλά η κίνηση μέσα στο «Μυθιστόρημα» είναι επίσης εσωτερική, αναδεικνύοντας τους τρόπους με τους οποίους καθένας πλάθει και ξαναπλάθει το αφήγημα της ζωής του, προκειμένου να συγκροτήσει τον δικό του «μύθο», το δικό του, προσωπικό «μυθιστόρημα».
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδης
«Οδύσσεια»
Ανδρέας Φλουράκης
Επίμετρο: Καίτη Διαμαντάκου
Από ποια οπτική γωνία μπορεί να εισάγει το θέατρο τους μικρούς θεατές στον κόσμο της Οδύσσειας; Σε ένα κείμενο αρχετυπικό, που παρουσιάζει τη ζωή ως ταξίδι, ως περιπέτεια προς την ωριμότητα, αλλά και ως κύκλο; Στο έργο του Ανδρέα Φλουράκη επιστρατεύεται το χιούμορ και η μεταφορά του φαγητού. Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του αποκτούν οικείες και ανθρώπινες διαστάσεις με τις οποίες μπορούν να ταυτιστούν τα παιδιά, αλλά και οι μεγάλοι.
Έργο γραμμένο με γρήγορο ρυθμό και παιγνιώδη διάθεση: επτά ηθοποιοί ερμηνεύουν πάνω από τριάντα χαρακτήρες, μεταμορφώνονται συνέχεια και μεταμορφώνουν τον πλούσιο σκηνικό χώρο, χρησιμοποιώντας τα σώματα και τη φαντασία τους.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
«Όττο»
Άννα Κοντολέων
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Ντανιέλα Σταματιάδη
Ο Όττο και η Χάνα συναντιούνται ένα χειμωνιάτικο πρωινό, μέσα στο χιόνι που πέφτει πυκνό και γίνονται αμέσως αχώριστοι. Ο Όττο απολαμβάνει ν’ ακούει τη Χάνα να τραγουδά και να τη συνοδεύει στα ψώνια και στις συναυλίες της. Μα και η Χάνα λατρεύει τη συντροφιά και την παρουσία του Όττο. Και κάπως έτσι, μαζί, κυλούν τα χρόνια. Κυλούν και αλλάζουν, καθώς στις ζωές τους μπαίνουν ένας νέος άντρας και ένα παιδί. Μα ο Όττο μεγαλώνει και έχει όλο και περισσότερο ανάγκη τη Χάνα. Αλλά η Χάνα, χαμένη στις δικές της έγνοιες και υποχρεώσεις, δεν έχει πια χρόνο για τον Όττο.
Μέχρι που μιαν ανοιξιάτικη μέρα, η Χάνα θα αναγκαστεί να σταθεί πλάι στον Όττο και να πάρει μια δύσκολη απόφαση…
Μια ιστορία για την αγάπη και την οικογένεια, για τα χρόνια που κυλούν άλλοτε ανήσυχα και άλλοτε ανέμελα, για τη νιότη και τα γηρατειά. Αλλά πάνω απ’ όλα για τη δωρεά οργάνων. Ένα θέμα πάντα καίριο και επίκαιρο, το οποίο σπάνια συναντάται σε βιβλία για παιδιά. Με τρόπο αλληγορικό και συμβολικό, ο νεαρός αναγνώστης ανακαλύπτει ότι μια ζωή που χάνεται ή έχει χαθεί μπορεί, σε μια ύστατη πράξη αγάπης και προσφοράς, να προσφέρει νέα ζωή.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
«Με το ίδιο βλέμμα» του Πάνου Αντωνόπουλου
Η Χριστίνα μεγαλώνει σε ένα χωριό της Μαγνησίας, με έναν αδιάφορο, άβουλο πατέρα και τη χειριστική γυναίκα του. Η ανάγκη να ονειρευτεί και να ορίσει τη μοίρα της, την ωθεί να εγκαταλείψει τον τόπο της. Ο Βόλος και η Αθήνα θα αποτελέσουν σύντομες στάσεις στη διαδρομή της. Ύστερα από τη δικτατορία των συνταγματαρχών, η φυγή στο εξωτερικό μοιάζει μονόδρομος. Άγνωστη μεταξύ αγνώστων, συναντά προκλήσεις, αλλά δουλεύει σκληρά και προετοιμάζεται για τα επόμενα δύσκολα βήματα. Μια δεύτερη φωνή την ακολουθεί πάντα, σαν μικρή περιπλάνηση σε μια διαδρομή προς το φως και το σκοτάδι. Μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, η πάλη είναι συχνά εξαντλητική, μα η θέληση αποκτά φωνή και πρόσωπο και μάχεται σθεναρά. Ο πόθος για την πραγμάτωση των ονείρων παραμένει ασίγαστος. Θα έρθει τελικά το πολυπόθητο ευεργετικό φως στο δύσκολο αυτό μονοπάτι;
Ειδικά φιλοτεχνημένο έργο της ζωγράφου Έρικας Δουραλή για την έκδοση, κοσμεί το εξώφυλλο.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πνοή.
«Ένα τριαντάφυλλο για τη δασκάλα μου» της Ιωάννας Μπαμπέτα
Εικονογράφηση: Λίλα Καλογερή
Για παιδιά 4 – 7 ετών
Κάθε πρωί όλα τα παιδιά προσφέρουν ένα λουλούδι στη δασκάλα τους, την κυρία Ρένα. Είναι τόσο γλυκιά και όμορφη! Εκείνη χαμογελά και τα αγκαλιάζει.
Ο Αιμίλιος όμως μπαίνει στην τάξη με σκυμμένο το κεφάλι. Δεν έχει τριαντάφυλλο να της δώσει. Κι αν η κυρία Ρένα νομίζει πως δεν την αγαπά;
Ένα βιβλίο που μιλά για την αγάπη του παιδιού για τη δασκάλα του. Μια αγάπη αγνή και τρυφερή. Μια αγάπη παντοτινή.Πότε έχει αξία ένα δώρο; Μα φυσικά όταν προσφέρουμε κι ένα κομμάτι της καρδιάς μας μαζί με αυτό.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας.
«Ειδωλολάτρες» (ποίηση)
Ναταλία Κατσού
Εικονογράφηση από την εικαστικό Βίβιαν Χαλκίδη
Η συλλογή Ειδωλολάτρες αποτελεί το τέταρτο βιβλίο ποίησης της Ναταλίας Κατσού. Η σύνθεση περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες, τέσσερις όψεις ενός κερματισμένου προσώπου, είδωλα σε αναζήτηση αντικειμένου λατρείας. Οι δύο πρώτες ενότητες, Νάρκισσος και Ηχώ, εμπνευσμένες από τον μύθο, επιχειρούν να λύσουν την παρεξήγηση σχετικά με τον ρομαντικό νέο που δεν αναγνωρίζει την αντανάκλασή του. Στην ενότητα Εγώ η γλώσσα και η ιστορία παλεύουν να αρθρωθούν σε ένα σήμερα αποσυντονισμένο, ενώ στην Αλβιώνα εμφανίζονται οι ξένοι, αυτοί που μας προσπερνάνε καθημερινά και μπορεί να κρύβουν μία ιστορία που μας περιέχει.
Ο Νάρκισσος λειτουργεί ως αρχικό σύμβολο για τον δημιουργό και την αυτοκαταστροφικότητά του, για να οδηγήσει τη σκέψη έξω από τον εαυτό, στον κόσμο. Ο διχασμός ανάμεσα σε δύο διαφορετικές πραγματικότητες, άλλοτε επιτρέπει την ταύτιση και άλλοτε επιβάλλει την απομάκρυνση. Η ρομαντική εξαπάτηση υποχωρεί υπέρ της συνειδητής λατρείας, όχι απλώς μετακινώντας το βλέμμα, αλλά ενσαρκώνοντας το ίδιο το κάτοπτρο. Αυτό που επείγει είναι η ανάγκη της αφιέρωσης σε έναν ιδανικό άλλο, άνθρωπο ή ιδέα. Καθώς γινόμαστε ειδωλολάτρες.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
«Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» του Hans Christian Andersen
Εικονογράφος: Kvĕta Pacovská
Μετάφραση: Δήμητρα Σίμου
Για όλες τις ηλικίες
Μια πασίγνωστη ιστορία σε μια μοναδική έκδοση! Το «Κοριτσάκι με τα σπίρτα», ένα από τα δημοφιλέστερα και πιο πολυμεταφρασμένα έργα του μεγάλου παραμυθά, τώρα σε μια σπάνια «εικαστική ανάγνωση», από την Τσέχα εικονογράφο Κβέτα Πατσοφσκά.
Επηρεασμένη από σύγχρονους δημιουργούς, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι, ο Πολ Κλε και ο Χουάν Μιρό, η Πατσοφσκά (γεν. 1928), αφού μελέτησε την ευρωπαϊκή πρωτοπορία, άρχισε να εικονογραφεί βιβλία. Σχεδιάζει, ζωγραφίζει και δημιουργεί κολάζ, διερευνώντας τη σχέση κειμένου και εικόνας. Ένα τέτοιο δικό της έργο έχει τώρα την ευκαιρία να γνωρίσει το ελληνικό κοινό.
Παιδικό βιβλίο ή έργο τέχνης;
Αντικείμενο για πώληση από βιβλιοπωλεία ή από αίθουσες τέχνης;
Το βέβαιο είναι πως η εικονογράφηση αυτού του βιβλίου θα συζητηθεί πολύ…
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
«Λούλου» του Φρανκ Βέντεκιντ
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Επίμετρο: Γιάννης Χουβαρδάς
Η γυναίκα με τα αναρίθμητα προσωπεία: κορίτσι και πόρνη, σύζυγος και ερωμένη, άγγελος και διάβολος. Η Λούλου ως αινιγματικό, κορυφαίο σύμβολο της γυναικείας υπόστασης θα αποτελέσει το απόλυτο αντικείμενο του πόθου αντρών και γυναικών και θα περάσει με απαράμιλλη διάθεση και δημιουργικότητα από τις ζωές όσων ανθρώπων συναντήσει στον δρόμο της, φέρνοντας τον έρωτα, την ηδονή, τον αισθησιασμό αλλά και την καταστροφή.
Η Κάπα Εκδοτική προσφέρει στο αναγνωστικό και θεατρόφιλο κοινό ένα εμβληματικό έργο του ευρωπαϊκού θεάτρου, ένα κείμενο που, γραμμένο έναν αιώνα πριν, γνώρισε τη λογοκρισία και τις απαγορεύσεις, αλλά και πλήθος διασκευών και θριαμβευτικών σκηνικών επιτυχιών έως σήμερα.
Η Κάπα Εκδοτική παρουσιάζει για πρώτη φορά στα ελληνικά, σε μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα, ολόκληρο το έργο «Λούλου» του Φρανκ Βέντεκιντ, που αποτελείται από τα έργα «Το πνεύμα της Γης» και «Το Κουτί της Πανδώρας».
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
«ΕΝΑΣ ΑΡΚΟΥΔΟΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ» της ΕΛΕΝΗΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΊΡΙΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗ
O αρκούδος περιπλανιέται στην πόλη ψάχνοντας το σπίτι του. Στη διαδρομή του συναντά
έναν ναύτη, έξι πάπιες, μία αλεπού, μία σκαντζοχοιρίνα, έναν θεατρικό θίασο, έναν σκύλο.
Όλοι θέλουν να τον βοηθήσουν. Άραγε θα τα καταφέρει;
Το βιβλίο μέσα από ένα τρυφερό παραμύθι παρουσιάζει με ένα ευρηματικό τρόπο περισσότερα από 240 παιχνίδια από τη συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη που βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών στο Παλαιό Φάληρο. Σε όλο το βιβλίο ο αρκούδος είναι ζωγραφιστός. Ζωντανεύει όταν πια έχει βρει την αγκαλιά που αναζητούσε. Στις σελίδες του βιβλίου οι φωτογραφίες των παιχνιδιών δένουν αρμονικά με την εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή που κεντάει με χρυσή κλωστή δισέλιδες εικόνες δίνοντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα. Ένα παραμύθι γεμάτο συναίσθημα για παιδιά και όσους ενήλικες νιώθουν παιδιά.
Μία δυνατή συνεργασία, μία συνέκδοση του Μουσείου Μπενάκη με τις εκδόσεις Πατάκη που στόχο έχει να γνωρίσει στα παιδιά τους θησαυρούς του Μουσείου Μπενάκη Παιχνιδιών.
Στο βιβλίο υπάρχει μία χρονογραμμή με παιχνίδια που συναντά κανείς στο παραμύθι, πολύτιμο βοήθημα για κάποιον που θα θελήσει να συνδυάσει το παραμύθι με την ιστορία και τη γεωγραφία. Ξεκινάει με την πήλινη κουδουνίστρα σε σχήμα κουκουβάγιας, κυπριακό παιχνίδι του 1400-1200 π.Χ. και τελειώνει με το ξύλινο πολεμικό πλοίο «ΑΒΕΡΩΦ» του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Η επιλογή έγινε από τους ανθρώπους του Μουσείου, την Μαρία Αργυριάδη, την Νόρα Χατζοπούλου και την Μαίρη Βέργου με τη σκέψη να υπάρχουν ελληνικά και ξένα παιχνίδια από όλες τις περιόδους.
Το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί με δύο τρόπους. Στο πρώτο επίπεδο διαβάζουμε ένα παραμύθι με την περιπλάνηση του αρκούδου μέχρι να βρει το σπίτι του και απολαμβάνουμε την ανάγνωση. Στο δεύτερο στήνεται μπροστά μας ένα παιχνίδι παρατήρησης, γλωσσικής ανάπτυξης και περιγραφής εικόνας βασισμένο στην ποικιλία της συλλογής των παιχνιδιών που εκτίθενται στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών.
Η Ελένη Γερουλάνου διάλεξε παιχνίδια με τη σκέψη ότι κάτι απ’ όσα συνθέτουν το καθένα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για κουβέντα και έρευνα. Το κάθε παιχνίδι μπορεί να μας μιλήσει για την εποχή που φτιάχτηκε, για τις συνθήκες που επικρατούσαν, για το υλικό, για τη χρήση του, για το συναίσθημά του, για την ιστορία που κρύβεται από πίσω, καθώς και για το πρόσωπο στο οποίο ανήκε.
Η συγγραφέας αφιερώνει το βιβλίο στη Μαρία Αργυριάδη που ευτύχησε να δει τη συλλογή της να παρουσιάζεται μπροστά στα μάτια των επισκεπτών.
Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών και σε όλους εκείνους που αισθάνονται «αιώνια» παιδιά.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ.
«Η Γυναίκα του Κόσμου» (Ποίηση)
Νίκη Ταγκάλου
Φωτογραφία: Νίκος Νικόπουλος
Το νέο βιβλίο της Νίκης Ταγκάλου αποτελεί μια κραυγή που γράφτηκε από Γυναίκα για όλες τις Γυναίκες. Η πολυβραβευμένη ποιήτρια Νίκη Ταγκάλου μέσα από το νέο της ποιητικό λεύκωμα, υμνεί την γυναίκα ενώ παράλληλα μέσα από τον αιχμηρό της λόγο φέρνει στην επιφάνεια φαινόμενα βίας και εκμετάλλευσης που δυστυχώς σε αρκετές κοινωνίες ανά τον κόσμο φαίνεται να μην έχουν εξαλειφθεί. Πρόκειται για μια κλιμακωτή διαδρομή από την παιδική ηλικία μέχρι τη μοναξιά της τρίτης ηλικίας. Μιλά απευθείας στην καρδιά με λέξεις που καταδεικνύουν την έννοια της ταυτότητας, το πέρασμα στην ενηλικίωση, τη διαφορετικότητα, τη γυναίκα μετανάστρια αλλά και τη γυναίκα με αναπηρία. Αξίζει δε να σημειωθεί, η σημαντική λεπτομέρεια όπου η ποίηση και η φωτογραφία συναντώνται σε έναν κοινό τόπο για την ανάδειξη του γυναικείου φύλου.
Ο ταλαντούχος φωτογράφος Νίκος Νικόπουλος χρησιμοποιώντας την οπτική γλώσσα συνοδεύει μαγευτικά την ποίηση της Νίκης Ταγκάλου. Μια γλώσσα που συνομιλεί με όλο τον κόσμο και επικοινωνεί σε έναν σιωπηλό διάλογο με τους στίχους. Η σύμπραξη των δυο καλλιτεχνών ολοκληρώνεται σε ένα αρμονικό συνονθύλευμα έκφρασης.
Η Νίκη Ταγκάλου στο νέο της έργο συμπαραστέκεται και ενθαρρύνει όλες τις Γυναίκες του Κόσμου να πιστέψουν στη δύναμη τους, γράφοντας χαρακτηριστικά την συμβουλή: «να πολεμάτε πάντα για τα πιστεύω σας, να πολεμάτε για τη ζωή σας, να πολεμάτε για την αξιοπρέπειά σας, να πολεμάτε γιατί είστε πολύτιμες».
Η Γυναίκα του Κόσμου απέσπασε το 1ο Διεθνές Βραβείο Ποίησης από την International Art Academy, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά. Μέρος των εσόδων διατίθενται για τον Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών του Δήμου.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ Grotesque.
«ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΚΟΙΜΑΤΑΙ» της Εύης Γεροκώστα
Εικόνες: Μάρια Μπαχά
ΣΕΙΡΑ: ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Η Εύη Γεροκώστα μας ταξιδεύει από τη Νάξο στην απόμακρη Κέρο, ανασύροντας θησαυρούς από τα έγκατα της γης, και πλέκοντας ιστορίες αγάπης που τις κατάπιε η θάλασσα.
Μόλις χορτάσω τις πρώτες εικόνες του, αποφασίζω να κοιτάξω απέναντι. Ένα νησάκι πιο μικρό και έρημο. Η Κέρος. Με σχήμα ξαπλωμένης γυναίκας. Δεκαεφτά χρόνια μετά, δε χορταίνω να το βλέπω. Ρώτησα, άκουσα κι έμαθα πολλά. Κάποτε έζησε εκεί ένας βοσκός. Οι θαρραλέοι φτάνουν με καΐκια για να κολυμπήσουν. Και χρόνια τώρα οι αρχαιολόγοι προσπαθούν να λύσουν το μυστήριό του. Ψάχνουν, βρίσκουν, επιμένουν. Εγώ δεν έχω πάει ποτέ στην Κέρο. Φοβάμαι μήπως ξυπνήσω τη γυναίκα που κοιμάται.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
«Νύχτα Θαυμάτων» τη Βασιλικής Νευροκοπλή
Κυκλοφορεί και στα αγγλικά.
Στην αρχή ο κόσμος ήταν ένα πελώριο δέντρο, έλεγαν οι ξυλοκόποι του δάσους. Κάποτε όμως σχίστηκε στα δυο και το μισό δέντρο κρεμάστηκε κάτω από το άλλο του μισό. Αλλά μαζί με το δέντρο χωρίστηκε και η ευτυχία και ο μόνος τρόπος για να την ξαναβρούν οι άνθρωποι είναι να αγαπήσουν με πάθος τα αστέρια. Μόνο έτσι θα δυναμώσουν οι αχτίδες τους και σαν δυνατά σχοινιά θα σηκώσουν πάλι ψηλά το κάτω δέντρο του κόσμου. Γι’ αυτό ο μικρός Αρσένης θέλει πολύ να γίνει φίλος με ένα αστέρι, αλλά δεν ξέρει τον τρόπο. Να το περιμένει να πέσει ή να βρει δύο χιλιάδες σκάλες για να ανέβει να το πάρει; Μήπως να αποκτήσει πρώτα ένα έλατο, αφού τα αστέρια αγαπούν πολύ τα έλατα; Μα πώς να κόψει ένα έλατο, αφού θυσιάζοντας τη ζωή ενός δέντρου δεν κερδίζεις την αγάπη ενός άστρου;
Η απάντηση κρύβεται στο χριστουγεννιάτικο παραμύθι που θα του πει ο παππούς του: Ήταν και τότε μια χριστουγεννιάτικη νύχτα. Η νύχτα που γεννιούνται τα θαύματα. Το πρώτο θαύμα της νύχτας εκείνης ήταν ένα σμαραγδένιο έλατο που γεννήθηκε στο ωραιότερο ελατόδασος του κόσμου. Μόλις το είδε ο Θεός φώναξε έναν μικρό του άγγελο και του είπε να το χαρίσει στο πιο γλυκό παιδί του κόσμου. Ο άγγελος μεταμφιέστηκε σε βοσκό, κατέβηκε στη γη κι άρχισε να ψάχνει…
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τον Εκδοτικό Οίκο Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ.
«ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΤΡΕΛΑΣ»
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΣΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα φαίνονται να κυλάνε ήρεμα στο νησί της Τζαμάουα, μέχρι που μια ομάδα άγριων πειρατών κάνει την εμφάνισή της αναστατώνοντας όλα τα ζώα της παραλίας. Η έξυπνη Καλαμαρένια, ο γενναίος Μπανανέος και το μικρό Χταποδίνι θα ζητήσουν τη συμβουλή του σοφού Ναυαγογέροντα για να αντιμετωπίσουν τον πειρατή Πρασογένη και τους παπαγάλους του. Θα τα καταφέρουν; Ποιος είναι άραγε ο αινιγματικός Σαγονιάρης; Μια περίεργη περιπέτεια ξεκινά για τους τρεις φίλους, γεμάτη χιούμορ και απρόβλεπτες καταστάσεις.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ.
«ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΣΤΡΑΛ»
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΤΕΦΑΔΟΥΡΟΣ
«Ημερολόγιο Αστρομπανάνας, καταχώρηση #3438. Κάπου πέρα πολύ μακριά στα πέρατα ενός τεράστιου και αφιλόξενου Γαλαξία ο διασημότερος Ντετέκτιβ του Σύμπαντος, ο ένας και μοναδικός Άστραλ, αναλαμβάνει τη δύσκολη αποστολή να μεταφέρει ένα άκρως επικίνδυνο πακέτο μέχρι τον Πλανήτη με τους Μικροξερόλες. Τα μοναδικά πλάσματα στον κόσμο που γνωρίζουν πως να το εξουδετερώσουν! Θα καταφέρει άραγε ο δαιμόνιος Ντετέκτιβ μαζί με το πιστό του πλήρωμα, Ρέηα και Γκρέητο, να ολοκληρώσει θριαμβευτικά ακόμα μία επιτυχημένη αποστολή;» …αναρωτιέται γράφοντας την τελευταία καταχώρηση στο ημερολόγιο του σκάφους του ο… χειρότερος Ντετέκτιβ του διαστήματος.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ.
«Η Ζωή με το μπαμπά» του Δημήτρη Τσιλινίκου
«Η μαμά λείπει… σε ταξίδι…
οπότε κι εγώ ζω τη ζωή μου με τον μπαμπά.
Ο μπαμπάς είναι κάτι σαν τον Σούπερ-μαν.
Έχει κρυφές υπερδυνάμεις που καμιά φορά… δεν τις ξέρει ούτε κι ο ίδιος!
Μόνον έτσι εξηγείται πώς καταφέρνει και τα βγάζει πέρα…
με τα δύσκολα που του βάζει η… Ζωή!!!»
Ποια μπορεί να είναι η καθημερινότητα ενός παιδιού που ζει με τον μπαμπά του, όταν η μαμά «λείπει» από το σπίτι; Πώς τα μάτια του παιδιού μεταφράζουν αυτήν την πραγματικότητα; Έχει τη δυνατότητα ένα παιδί να συμμετάσχει στις ευθύνες που απορρέουν από μια τέτοια συμβίωση, δίχως να ακυρωθούν όλα όσα απαρτίζουν τον παιδικό κόσμο; Πότε η παιδική ξεγνοιασιά και ανεμελιά συναντούν τη συνεργασία;
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Επόμενος Σταθμός.
«ΜΕΤΑΞΟΧΩΡΙ (Αλφάβητο για όρη)» του Κωστή Γκιμοσούλη
Εικόνες: Θοδωρής Κανάκης
Το βιβλίο Μεταξοχώρι (αλφάβητο για όρη) είναι ο τέταρτος τίτλος της σειράς Μικρές ιστορίες για τον κόσμο, και, όπως γράφει ο Κωστής Γκιμοσούλης, «με αφορμή ένα όμορφο χωριό του Κισσάβου, το Μεταξοχώρι (που μου το σύστησε ο ποιητής Γιάννης Κοντός), ανακαλύπτουμε το μέτρο που δίνει ακόμα και σε μας που γεννηθήκαμε αρουραίοι, δηλαδή γνήσια παιδιά της πόλης, η Φύση. Ένα αλφαβητάρι για ένα βουνό που ξεσκεπάζει την μικροσκοπική μας φύση και μας φέρνει μπροστά στο θαύμα του καθενός: να ξεπεράσουμε τα όριά μας και να ζήσουμε αληθινά. Ένα βιβλίο ποίημα για έναν ποιητή –στη σειρά Μικρές Ιστορίες για τον κόσμο- τον κόσμο του Γιάννη που μου τον γνώρισε, τον μοιράστηκε μαζί μου και που «φεύγοντας» μου τον χάρισε. Επειδή τα πιο σημαντικά δωρίζονται».
[…] Πιστεύεις στα θαύματα; Εγώ πιστεύω στην ουτοπία. Ου-τόπος για μας. Στο Μεταξοχώρι έμαθα ν’ αγαπάω τη Φύση. Λίγο άμα ζήσεις κοντά της, τη θεωρείς μάνα σου, την μπερδεύεις με τη δική σου μικροσκοπική φύση. Αφού έτσι κι αλλιώς θα μας ξεχαρβαλώσει, θα μας διαλύσει ο χρόνος. Θα μας κατασπαράξει όλους, και τους μικρούς και τους μεγάλους. Δεν έχει πρόβα εδώ. Μπαίνεις, τα φώτα σε τυφλώνουν και αυτοσχεδιάζεις. Μια κι έξω. Άρα, αν δεν πρόλαβες ακόμα να ζήσεις, ξύπνα και κάν’ το. Ακόμα κι ένα δευτερόλεπτο πριν πεθάνεις. Αυτό είναι το δικό σου θαύμα!
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
«Τελευταία Τριλογία»
Samuel Beckett
Στην Τελευταία Τριλογία του Samuel Beckett, περιλαμβάνονται τρία από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας του εικοστού αιώνα, τρία κείμενα πρόκληση που αγγίζουν τα όρια των δυνατοτήτων της γραφής και της μετάφρασης.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
«ΤΑ 13 ΡΟΛΟΓΙΑ» του James Thurber
Εικόνες: Daniel Egneus
Μετάφραση: Δήμητρα Σίμου
Εισαγωγή: Νιλ Γκέιμαν
Κάτι που δεν έμοιαζε με τίποτα που ’χαν δει ποτέ
κατέβηκε πηδώντας τα σκαλιά και διέσχισε την αίθουσα.
«Τι ήταν αυτό;» είπε χλομιάζοντας ο Δούκας.
«Δεν ξέρω τι είναι», είπε ο Ακουστής, «μα είναι το μόνο που έγινε ποτέ».
Γράφει ο Νιλ Γκέιμαν, που προλογίζει την έκδοση: «Τα δεκατρία ρολόγια του Τζέιμς Θέρμπερ, είναι πιθανόν το καλύτερο βιβλίο στον κόσμο. Κι αν δεν είναι το καλύτερο, πάντως είναι κάτι διαφορετικό απ’ όσα είχαν γραφτεί πριν απ’ αυτό – κι απ’ όσο ξέρω, κι απ’ όσα γράφτηκαν μετά. Δεν είναι παραμύθι. Δεν είναι ποίημα, ούτε παραβολή, μύθος, νουβέλα ή αστείο. Δεν ξέρω τι είναι Τα δεκατρία ρολόγια, αλλά ό,τι κι αν είναι, είναι το μόνο που έγινε… Στην νέα έκδοση που κρατάτε στα χέρια σας, την εικονογράφηση έχει κάνει ο Ντάνιελ Εγκνέους. Είχα την τύχη να εικονογραφήσει ο Ντάνιελ κάποια από τα βιβλία μου – η δουλειά του είναι απλώς μαγική: κλασική και ανάλαφρη συγχρόνως, γεμάτη δύναμη και σκοτεινιά».
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.
«Master Class»
Ανώτερο σεμινάριο με τη Μαρία Κάλλας
Τέρενς Μακ Νάλι
Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης
Επιμύθιο: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Το θεατρικό έργο του αμερικανού συγγραφέα Τέρενς Μακ Νάλι είναι βασισμένο στο περίφημο σεμινάριο που δίδαξε η Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Τα μαθήματα αυτά μαγνητοσκοπούνται και οι φωτογραφίες της ίδιας, με παντελόνια και γυαλιά να διδάσκει, κάνουν τον γύρο του κόσμου. Πάνω σε αυτό το υλικό ο συγγραφέας δημιουργεί έναν συναρπαστικό διάλογο της Κάλλας με τους σπουδαστές και τον εαυτό της. Η μεγάλη ντίβα, στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της, παρουσιάζεται λαμπερή κι επιβλητική, σκληρή αλλά κι ευάλωτη, καυστική αλλά και ως μία απροσδόκητα αστεία παιδαγωγός. Άλλοτε απογοητευμένη κι άλλοτε εντυπωσιασμένη από τους σπουδαστές της, αναπολεί τις δόξες της καριέρας της και της προσωπικής της ζωής. Θυμάται τα δύσκολα χρόνια της Κατοχής στην Ελλάδα, το ασχημόπαπο που ήταν στη νεότητά της, τη φυγή της στην Ευρώπη, τη μεταμόρφωση, την άνοδο, το έντονο μίσος της από τους αντιπάλους της, τους θριάμβους της στη La Scala και τη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Το μάθημα γίνεται εντέλει ένας μονόλογος για τις θυσίες στο βωμό της τέχνης.
Η νέα μετάφραση του έργου είναι του ποιητή Στρατή Πασχάλη, που θέλησε να μείνει πιστός τόσο στο ύφος όσο και στο γράμμα του πρωτότυπου κειμένου, διασώζοντας το νεύρο, την ενέργεια, το καυστικό χιούμορ και το πάθος του.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
Δελίνα Βασιλειάδη