Ο Άνθρωπος με τα Χίλια Πρόσωπα

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Ο Άνθρωπος με τα Χίλια ΠρόσωπαΑπό την βραβευμένη ομάδα της ταινίας «Το Μικρό Νησί» («La Isla Minima») που ενθουσίασε το ελληνικό κοινό το καλοκαίρι του 2015.

 

Ο Φρανσίσκο Παέσα – πρώην μυστικός πράκτορας της Ισπανικής Κυβέρνησης και ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για την σημαντικότερη επιχείρηση εναντίον της τρομοκρατικής οργάνωσης των Βάσκων, της ETA – παγιδεύεται από την ίδια του την κυβέρνηση και αναγκάζεται να φύγει από τη χώρα. Όταν τελικά θα μπορέσει να επιστρέψει στην Ισπανία, είναι απένταρος και η προσωπική του ζωή έχει καταρρεύσει. Είναι εκείνη η στιγμή που θα τον επισκεφθεί ο Λουίς Ρολντάν, ο πανίσχυ­ρος πρώην Διοικητής της Αστυνομίας και θα του προσφέρει ένα εκατομμύριο δολάρια, για να τον βοηθήσει να διαφυ­λάξει τα δώδεκα εκατομμύρια δολάρια που κλάπηκαν από τον προϋπολογισμό που είχε υπό τον έλεγχο του. Το κο­φτερό μυαλό του Παέσα θα οργανώσει την εκδίκηση του, με στόχο να αρπάξει τα λεφτά του Ρολντάν, και να ξεγελά­σει μια ολόκληρη χώρα, σε μια ευφυή και περίπλοκη επιχείρηση, αντάξια του καλύτερου ταχυδακτυλουργού.

 

Η υπόθεση

 

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ  είναι η απίστευτη, αλλά αληθινή ιστορία ενός ανθρώπου που κατάφερε να ξεγελάσει μια ολόκληρη χώρα. Μια ιστορία απάτης που έχει στο επίκεντρό της έναν από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες των τελευταίων δεκαετιών. Ο Φρανσίσκο Παέζα υπήρξε επιχειρηματίας, Ελβετός τραπεζίτης, έμπορος όπλων σε διεθνές επίπεδο, playboy, ζιγκολό, διπλωμάτης, κλέφτης, μυστικός πράκτορας, κατάσκοπος.

Όταν η ισπανική κυβέρνηση τον πρόδωσε, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη χώρα. Χρόνια αργότερα, όταν επιστρέφει, τα πάντα έχουν αλλάξει. Ο ίδιος έχει χρεοκοπήσει, έχοντας τη βούλα του απατεώνα δεν μπορεί να ξεκινήσει άλλη δουλειά, ενώ η σχέση του με την Γκλόρια, τη σύζυγό του για 15 έτη, έχει τελειώσει. Όντας σε αυτές τις συνθήκες, δέχεται μια επίσκεψη από τον Λουίς Ρολντάν, πρώην ισχυρό Αρχηγό της Ισπανικής Αστυνομίας, ο οποίος προσφέρει στον Παέζα ένα εκατομμύριο δολάρια, αν τον βοηθήσει να κρύψει δώδεκα εκατομμύρια πεσέτες που έχει υπεξαιρέσει από τον δημόσιο προϋπολογισμό που είχε υπό τον έλεγχό του κατά τη διάρκεια της θητείας του. Το δαιμόνιο μυαλό του Παέζα βλέπει την τέλεια ευκαιρία να πάρει εκδίκηση για το παρελθόν και ταυτόχρονα να βελτιώσει τα οικονομικά του. Με τη βοήθεια του Χεσούς Καμόες, στενού συνεργάτη του, θα ενορχηστρώσει ένα περίπλοκο, πανέξυπνο σχέδιο που θα ζήλευε και ο καλύτερος ταχυδακτυλουργός.

Ο Άνθρωπος με τα Χίλια ΠρόσωπαΟ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

EL HOMBRE DE LAS MIL CARAS (SMOKE & MIRRORS)

 

2 Βραβεία Goya

Διασκευασμένου Σεναρίου

Καλύτερου Νέου Ηθοποιού (Κάρλος Σάντος)

(11 συνολικά υποψηφιότητες ανάμεσα στις οποίες:

Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου)

 

Πρωταγωνιστούν:

Εδουάρδo Φερνάντεζ, Χοσέ Κορονάδο, Μάρτα Ετούρα, Κάρλος Σάντος, Άλμπα Γκαλότσα
Σκηνοθεσία:  Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ

Σενάριο: Ραφαέλ Κόμπος, Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ

Παραγωγή: Αντόνιο Ασένσιο, Χοσέ Αντόνιο Φέλεθ, Μερθέντες Γκαμέρο, Γκερβάσιο Ιγκλέσιας,

Μικέλ Λεχάρθα, Φρανσίσκο Ράμος
Φωτογραφία: Άλεξ Καταλάν
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Πέπε Ντομίνγκεζ Ντελ Όλμο

Μοντάζ: Χοσέ Μ. Τζ. Μογιάνο
Μουσική: Χούλιο Ντε Λα Ρόσα

Κοστούμια: Φερνάντο Γκαρσία
Διάρκεια: 123’
Ημερομηνία Εξόδου: 23 Φεβρουαρίου
Διανομή: Tanweer

Facebook Page – https://www.facebook.com/tanweergreece


Ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ

 

Ο Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους Ισπανούς σκηνοθέτες. Η ταινία του «7 Virgins» το 2004 ήταν εισπρακτική επιτυχία και έγινε σημείο αναφοράς για τους Ισπανούς εφήβους που διαμένουν στα προάστια των μεγαλουπόλεων, κερδίζοντας μία σειρά από βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν και Βραβεία Goya.  Ακολούθησαν οι επιτυχημένες ταινίες «After», «Unit 7», «Marshland» («Το Μικρό Νησί»), με την τελευταία να γίνεται παγκόσμια επιτυχία και να σπάει όλα τα ρεκόρ.

Ο Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ αναφέρει:

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ είναι μια φανταστική ιστορία. Ένα θρίλερ που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα και στο βιβλίο Paesa: The Spy of a Thousand Faces, του Θερντάν. Όταν συνέβησαν τα γεγονότα που εξιστορεί η ταινία, σπούδαζα κινηματογράφο. Ο Ραφαέλ Κόμπος, ο άλλος σεναριογράφος, σπούδαζε νομική, παρόλο που στην πορεία δεν ακολούθησε ποτέ σταδιοδρομία ως δικηγόρος. Και νομίζω πως από αυτήν του την απόφαση βγήκαν κερδισμένοι και ο κινηματογράφος και η νομική.

Θυμάμαι την υπόθεση Ρολντάν ως ένα δαντικό δράμα, ως ένα από τα μεγαλύτερα πολιτικά σκάνδαλα της δεκαετίας του ’90. Ήμουν και εγώ ένας από τα εκατομμύρια των Ισπανών που αναρωτήθηκε, “Πού να κρύβεται ο Ρολντάν;” Προσπαθώ συχνά να  χρησιμοποιώ τις προκαταλήψεις μου για να ανακαλύπτω μια πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή της πραγματικότητας. Οι αναμνήσεις μου από την υπόθεση του Ρολντάν με οδήγησαν στο να φανταστώ ένα φυγά που είχε οργώσει τον μισό πλανήτη και που τελικά κρατείται στη Νοτιοανατολική Ασία, πιο συγκεκριμένα, στο Λάος, χάρη σε μια εξαιρετικά περίπλοκη επιχείρηση της αστυνομίας. Αυτό που βρήκα εκπληκτικό από την αρχή είναι ότι, όταν διάβασα το βιβλίο του Μανουέλ Θερντάν για πρώτη φορά, σκεφτόμουν συνεχώς ότι η ιστορία ήταν παρόμοια με το σενάριο που παρουσιάζονταν στις ειδήσεις και στις εφημερίδες. Λες και ήταν μία αντανάκλαση όσων είχαμε δει 20 χρόνια πριν. Στην ταινία θέλαμε να δείξουμε το πώς οι μεγάλες περιουσίες αλλάζουν χέρια, πώς παίρνονται οι μεγάλες αποφάσεις, πώς ρυθμίζονται οι πιο σκοτεινοί και βρώμικοι μηχανισμοί του κράτους. Να μιλήσουμε για απατεώνες, για την εξαπάτηση, για την τέχνη του ψεύδεσθαι.

Μόλις πήραμε την απόφαση να γυρίσουμε την ταινία, ξεκινήσαμε μία μακροσκελή φάση έρευνας και συνεντεύξεων. Προσπαθήσαμε να μάθουμε όσα περισσότερα  μπορούσαμε για την ιστορία. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι ο καθένας είχε τη δική του εκδοχή για τα γεγονότα και ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να πατήσουμε πάνω στην «απόλυτη» αλήθεια. Πάω στοίχημα ότι υπάρχουν λίγοι άνθρωποι σε αυτή τη χώρα, ίσως και λιγότεροι από δύο ή τρεις, που δεν είναι ανάμεσά στους πρωταγωνιστές της ιστορίας και που γνωρίζουν τι πραγματικά συνέβη. Έτσι, μετά από πολλή σκέψη, αποφασίσαμε να γράψουμε ένα σενάριο που να περιέχει λίγο πολύ τα αποδεδειγμένα γεγονότα της ιστορίας, αλλά να αποδοθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι θεατές να συνειδητοποιούν ότι αυτό που βλέπουν είναι μία ταινία και όχι η πραγματική ιστορία. Διαφορετικά θα ήταν σαν να παραπλανούμε το κοινό. Η ιστορία που είχαμε να πούμε ήταν εκείνη του Φρανσίσκο Παέζα, ενός μυστηριώδους ανθρώπου που έκανε σχεδόν τα πάντα στη ζωή του, ενός επαγγελματία ψεύτη,  ενός εξαιρετικά σκοτεινού χαρακτήρα.

 

Τα γυρίσματα

 

Αυτά ήταν, χωρίς αμφιβολία, τα πιο δύσκολα γυρίσματα που έχω κάνει σε ταινία. Απαιτούσαν να είμαστε πολύ οργανωμένοι, καθώς έπρεπε να ταξιδέψουμε σε αρκετές χώρες, Γαλλία, Ελβετία, Σιγκαπούρη, Ισπανία. Βάση της ιστορίας στη λίστα έπρεπε να προστεθούν και 5 -6 ακόμα χώρες, όμως για αυτές τα γυρίσματα αποφασίσαμε να τα κάνουμε στη Μαδρίτη. Ήταν, επίσης, τα μεγαλύτερα – από άποψη εργάσιμων ημερών – , γυρίσματα που έχω κάνει ποτέ. Ένας πραγματικός μαραθώνιος. Λόγω του γρήγορου ρυθμού της ιστορίας έπρεπε να δουλέψουμε σκληρά ώστε όλα τα κομμάτια του παζλ να μπουν στη σωστή τους θέση. Μία ακόμα πρόκληση ήταν το γεγονός ότι τα γυρίσματα έπρεπε να γίνουν σε πολλές διαφορετικές γλώσσες.

 

Οι ηθοποιοί

 

Διαλέξαμε ηθοποιούς που να έχουν μικρή φυσική ομοιότητα με τους πρωταγωνιστές της αληθινής ιστορίας. Θεωρήσαμε ότι αυτό που πραγματικά χρειαζόμασταν ήταν καλοί ηθοποιοί και όχι απαραίτητα κάποιοι που να μοιάζουν οπτικά στους πραγματικούς χαρακτήρες, γιατί έτσι και αλλιώς η οπτική ομοιότητα διαρκεί πολύ λίγο στο μυαλό των θεατών. Πιθανώς το ίδιο με την έκπληξη που δημιουργείται από το γεγονός ότι δεν μοιάζουν.

Για μένα ήταν πραγματική τιμή να συνεργαστώ τόσο με τους πρωταγωνιστές, όσο και τους  ηθοποιούς που ενσάρκωναν τους δεύτερους ρόλους. Εκτιμώ πραγματικά την αφοσίωση και τη δέσμευση που έδειξαν στην ταινία, καθώς ήταν  ένα δύσκολο project. Η ιστορία «σπάει» σε πολλά κομμάτια και έχει πολλά σκαμπανεβάσματα, οπότε ήμασταν πολύ απαιτητικοί στις πρόβες. Θέλαμε να αποφύγουμε, όσο ήταν δυνατόν, τυχόν αναποδιές για όταν θα έφτανε η ώρα των γυρισμάτων.

 

Το συνεργείο

 

Για πολλά χρόνια, και για πολλές ταινίες, έχω την τύχη να συνεργάζομαι με ταλαντούχους επαγγελματίες. Για την ακρίβεια, με πολλούς από αυτούς μας συνδέει μακρόχρονη φιλία. Η αφοσίωση, η προθυμία και ο ενθουσιασμός τους ήταν αμείωτος καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας, των γυρισμάτων και του post-production της ταινίας.

 

Το cast

 

Φρανσίσκο Παέζα (Έντουαρντ Φερνάντεζ)

 

O Φρανσίσκο Παέζα είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες των τελευταίων δεκαετιών. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60, το έσκασε στην Ελβετία έχοντας προηγουμένως κατακλέψει την Εθνική Τράπεζα της Γουινέας. Στην Ελβετία, δημιούργησε πολλές χρηματοπιστωτικές εταιρείες και μια τράπεζα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έζησε σαν εκατομμυριούχος και διατήρησε μακροχρόνια ερωτική σχέση με την Ντέουι Σουκάρνο, χήρα του δικτάτορα της Ινδονησίας. Τελικά, κατέληξε στη φυλακή, κατηγορούμενος για οικονομική απάτη. Μετά την απόλυσή του από τη φυλακή, άρχισε να συνεργάζεται με το ισπανικό Υπουργείο Εσωτερικών. Πήρε μέρος στον βρώμικο πόλεμο εναντίον της τρομοκρατικής οργάνωσης ETA, που προσπάθησε μάταια να τον εντοπίσει και να τον δολοφονήσει. Τη δεκαετία του ’90, αναμείχθηκε στο πιο σοβαρό σκάνδαλο πολιτικής διαφθοράς στην ιστορία της δημοκρατικής Ισπανίας: στη συγκάλυψη και απόδραση του πρώην Αρχηγού της Εθνικής Αστυνομίας, Λουίς Ρολντάν, που είχε κατηγορηθεί για υπεξαίρεση μαύρου χρήματος. Ο Παέζα είναι ένας μανιώδης τζογαδόρος, ένας απατεώνας, ένας κασκαντέρ εξαρτημένος από το ρίσκο. Είναι ψυχρός και ευφυής. Αποζητά τη φήμη, τη διασημότητα και, υποσυνείδητα, ένα τρόπο να συνδεθεί συναισθηματικά με τους ανθρώπους.

 

Χεσούς Καμόες (Χοσέ Κορονάδο)

 

Πιλότος αεροπλάνων, σταθερός συνεργάτης του Φρανσίσκο Παέζα και ένας από τους λίγους ανθρώπους της  εμπιστοσύνης του, παρά το γεγονός ότι είναι επαγγελματίας ψεύτης. Διψά για περιπέτεια, οπότε είναι πάντα έτοιμος να ακολουθήσει τα σχέδια του Παέζα. Λάτρης της καλοπέρασης, των ηδονών και των κοσμικών απολαύσεων. Είναι διασκεδαστικός, φωνακλάς, εξωστρεφής, ειλικρινής, γενναιόδωρος, ντόμπρος, με αυτοπεποίθηση, σπάταλος. Παρά το ότι ο μισθός τους ως πιλότος είναι παχυλός, στο τέλος του μήνα – σχεδόν πάντα-  αναζητά δανεικά. Είναι χωρισμένος και έχει ένα γιο που βλέπει σπάνια. Αμετανόητος γυναικάς, ικανός να τα παίξει όλα για όλα, όταν κυνηγά τον ποδόγυρο. Πρόκειται για φανταστικό χαρακτήρα που λειτουργεί στην ταινία ως αφηγητής, δεδομένου ότι είναι το πρόσωπο που ήταν πιο κοντά στο Παέζα.

 

Νιβς (Μάρτα Ετούρα)

 

Σύζυγος του Λουίς Ρολντάν. Γιατρός, με καταγωγή από την Γαλικία, και σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ρολντάν, πιο γενναία και από τους 45.000 άνδρες που είχε κάτω από τη δούλεψή του. Η Νιβς είναι υπεροπτική και σκληρή, ειρωνική, φαινομενικά ψυχρή και απόμακρη. Κατά βάθος, είναι μία παθιασμένη γυναίκα που αναγκάζεται να καταπνίγει την ευαισθησία της. Η στόφα της είναι σκληρή οπότε υπομένει με ψυχραιμία το αντίκτυπο του σκανδάλου. Εκείνη έχει τον έλεγχο της κατάστασης. Φημολογείται ότι όταν ήταν νέα, λίγο μετά αφού αποφοίτησε από την ιατρική σχολή, συγκρούστηκε με τους γονείς της, και αποφάσισε να στρατολογηθεί ως γιατρός σε ένα πλοίο που ψάρευε τόνους. Ήταν η μόνη γυναίκα σε ένα πλήρωμα 50 αντρών και όμως κατάφερε να τη σέβονται όλοι. Κομψή, ζωηρή, αριστοκρατική και εξαιρετικά ελκυστική. Εκείνη έχει το πάνω χέρι στη σχέση.

 

Λουίς Ρολντάν (Κάρλος Σάντος)
Πρώην Αρχηγός της Ισπανικής Αστυνομίας

 

Ακόμα ένας πονηρός απατεώνας, γεμάτος πολλά κόμπλεξ. Έξυπνος και κυνικός. Ένας φαντασμένος νεόπλουτος, που λαχταρά ν’ ανέβει κοινωνικά. Αλαζονικός. Απολυταρχικός. Με αίσθηση του χιούμορ. Γενναιόδωρος και διασκεδαστικός στην παρέα. Τυχοδιώκτης. Ενεργητικός. Γενναίος. Κυκλοθυμικός, ασταθής. Έχει εμμονή με την τάξη και την πειθαρχία. Συγκεντρωτικός. Φανατικός της κλασσικής μουσικής, του κινηματογράφου, του φαγητού, των υπερβολών. Και όμως, δεν ήταν η φιλοδοξία που τον ώθησε στην υπεξαίρεση των χρημάτων, αλλά η ανάγκη του να γίνει αποδεκτός. Όπως λέει χαρακτηριστικά: «Ο καθένας στη θέση μου, θα έκανε ακριβώς το ίδιο.»

 

Μπεατρίζ (Άλμπα Γκαλότσα)
20 χρονών. Δικηγόρος

 

Η αγαπημένη ανιψιά και protégée του Φρανσίσκο Παέζα. Την έχει σαν κόρη του. Είναι η μόνη του οικογένεια, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η αδελφή του αποδοκιμάζει τη ζωή του, ειδικά από τότε που μπήκε στη φυλακή, και ανησυχεί μήπως η κόρη της Μπέατριζ ακολουθήσει τα βήματά του. Ο Παέζα πληρώνει για την εκπαίδευση της και της αναθέτει ψιλοδουλειές, πίσω από την πλάτη της αδελφής του. Είναι ελκυστική, έξυπνη και αυθάδης. Φιλόδοξη, αμερόληπτη και αδίστακτη, με κρυφό όνειρο να μοιάσει του θείου της.