THE NEON DEMON
Σκηνοθεσία: Νίκολας Γουίντιγκ Ρεφν
Πρωταγωνιστούν: Ελ Φάνινγκ, Τζένα Μαλόουν, Κριστίνα Χέντριξ, Κιάνου Ριβς
Ο σκηνοθέτης του αριστουργηματικού «Drive» στη νέα του ταινία μας μεταφέρει στον κόσμο της μόδας. Όταν η Τζέσι, μία κοπέλα που επιθυμεί σφοδρά να γίνει μοντέλο βλέπει τα όνειρά της να πραγματοποιούνται, δε φαντάζεται τι την περιμένει. Τα άλλα μοντέλα τη ζηλεύουν και θέλουν το κακό της, ενώ μία υπόγεια οργάνωση που έχει εμμονή με την ομορφιά επιχειρεί να την τραβήξει προς τον κόσμο τους.
Παρόλο που το νόημα της ταινίας μπορεί να απλουστευτεί στο, «ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός», ο Ρεφν δεν ακούει την ίδια του τη συμβουλή. Καθώς δίνει έμφαση στα χρώματα και τη φωτογραφία της ταινίας του, ξεχνά το ίδιο το περιεχόμενο με αποτέλεσμα να δημιουργεί κάτι τόσο κενό όσο και τον κόσμο της μόδας που παρουσιάζει.
SHUT IN
Σκηνοθεσία: Φάρεν Μπλάκμπερν
Πρωταγωνιστούν: Ναόμι Γουοτς, Τσάρλι Χίτον, Τζέικομπ Τρέμπλι, Όλιβερ Πλατ
Μία χήρα παιδοψυχολόγος περνά τη ζωή της μοναχικά, φροντίζοντας τον ανάπηρο έφηβο γιο της στην αγροτική Νέα Αγγλία. Όταν μία φονική καταιγίδα ξεσπά, έρχεται μαζί της και ένα ιδιαίτερο αγόρι, το οποίο εκείνη πρέπει να σώσει πριν χαθεί για πάντα.
Ο τηλεοπτικός Φάρεν Μπλακμπερν σκηνοθετεί τη Ναόμι Γουοτς και τον νεαρό Τζέικομπ Τρέμπλι (που όλοι αγαπήσαμε από το Οσκαρικό «To Δωμάτιο») σ’ ένα κλειστοφοβικό θρίλερ αγωνίας. Το σενάριο αποτελεί την πρώτη δουλειά της σεναριογράφου του , και γι’ αυτό ίσως, παρά την ποιότητα του καστ, η ταινία δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τα κλισέ του είδους.
SWISS ARMY MAN
Σκηνοθεσία: Νταν Κουάν, Ντάνιελ Σίνερτ
Πρωταγωνιστούν: Πολ Ντάνο, Ντάνιελ Ραντκλιφ, Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ
Όντας μοναχικός και παρεξηγημένος, Ο Χανκ αποφασίζει να το σκάσει από το σπίτι και να οδεύσει προς το δάσος. Οι εβδομάδες περνούν, ωστόσο, και όσο απομακρύνεται, τόσο αδυνατεί να βρει το δρόμο του πίσω. Στο τέλος, η καλύτερη λύση είναι να δώσει τέλος στη ζωή του. Τότε, εμφανίζεται ο Μάνι – ένα πτώμα ναυαγού που έχει ωστόσο…μαγικές δυνάμεις. Οι δύο άντρες θα περάσουν από διάφορες περιπέτειες καθώς αναζητούν το δρόμο για το σπίτι.
Ίσως η πιο περίεργη ταινία της χρονιάς, αλλά ταυτόχρονα αναπάντεχα συγκινητική και έξυπνη. Μαύρη κωμωδία που εξερευνά την ιδέα της φιλίας, της ζωής, των κοινωνικών απαιτήσεων, και της δικαίωσης.
ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ (A MONSTER CALLS)
Σκηνοθεσία: Τζ. Α. Μπαγιόνα
Πρωταγωνιστούν: Λούις ΜακΝτούγκαλ, Σιγκούρνι Γουίβερ, Φελίσιτι Τζόουνς, Λίαμ Νίσον
Η μητέρα του δεκατριάχρονου Κόνορ πεθαίνει από καρκίνο. Ο Κόνορ προσποιείται πως αυτό δε συμβαίνει και πως εκείνη θα καλυτερεύσει αν είναι υπάκουος. Την ίδια στιγμή, οι γονείς του δεν έχουν τη δύναμη και τον χρόνο να του εξηγήσουν. Έτσι, ο Κόνορ συνεχίζει τη ζωή του. Ένα βράδυ όμως, στο παράθυρο του Κόνορ εμφανίζεται ένα τέρας – ένα πελώριο έλατο που περπατά, αρχέγονο και άγριο, που ζητά από τον Κόνορ το πιο επικίνδυνο πράγμα στον κόσμο: την αλήθεια.
Ο Καταλανός Τζ. Α. Μπαγιόνα σκηνοθετεί επιδέξια την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία. Βασισμένο στο πολυβραβευμένο παιδικό βιβλίο με τον ίδιο τίτλο.
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΙΔΥΛΛΙΟ (AMERICAN PASTORAL)
Σκηνοθεσία: Γιούαν ΜακΓκρέγκορ
Πρωταγωνιστούν: Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Τζένιφερ Κόνελι, Ντακότα Φάνινγκ, Ντέιβιντ Στράδερν
Είναι 1968, και ο Σίμουρ Λίβοβ είναι ένας σκληρά εργαζόμενος σύζυγος και πατέρας που αποτελεί βράχο στη μικρή μεσοαστική του κοινότητα. Σταδιακά ωστόσο, βλέπει την οικογένειά και τα ιδανικά του να διαλύονται όταν οι πολιτικές πεποιθήσεις της έφηβης κόρης του γίνονται ριζοσπαστικές. Όταν την απαγάγουν και ανακρίνεται, ο πατέρας της θα συνειδητοποιήσει ότι ίσως ποτέ δεν ήταν όλα…ειδυλλιακά.
Στην πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, τον βλέπουμε να μεταφέρει στην οθόνη το ομότιτλο βιβλίο του Φίλιπ Ροθ. Πολλά-υποσχόμενο πολιτικό δράμα, που όμως δεν το έχουν υποδεχτεί θερμά οι κριτικοί. Είναι, εντούτοις, μία καλοφτιαγμένη πρώτη προσπάθεια, παρά τις βελτιώσεις που απαιτεί.
BAD SANTA 2
Σκηνοθεσία: Μαρκ Γουότερς
Πρωταγωνιστούν: Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Κάθι Μπέιτς, Κριστίνα Χέντριξ, Τόνι Κοξ
Ο Γούιλι δεν είναι όπως οι άλλοι Άγιο-Βασίληδες κατά τη διάρκεια των γιορτών. Το κοστούμι του είναι πάντα λερωμένο, κι εκείνος πάντα μεθυσμένος. Σιχαίνεται τα παιδιά, και είναι πικρόχολος. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι τα λεφτά και οι γυναίκες. Έτσι, με τη βοήθεια του…ξωτικού του, θα σχεδιάσουν να ληστέψουν μία φιλανθρωπική οργάνωση στο Σικάγο την Παραμονή των Χριστουγέννων.
Πέρασαν δεκατρία χρόνια από τότε που είδαμε το αλλοπρόσαλλο πρώτο «Bad Santa», και το δεύτερο μέρος φαίνεται εξίσου διασκεδαστικό. Οι ηθοποιοί παραμένουν οι ίδιοι, ωστόσο ο σκληροπυρηνικά Χολιγουντιανός σκηνοθέτης Μαρκ Γουότερς της «Απίστευτης Παρασκευής» έρχεται να αντικαταστήσει τον ανεξάρτητο Τέρι Ζουίγκοφ των «Φαντασμάτων Εφηβείας» με ανάλογα αποτελέσματα.
ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ ΖΩΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ (FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς
Πρωταγωνιστούν: Έντι Ρεντμέιν, Έζρα Μίλερ, Ρον Πέρλμαν, Κόλιν Φάρελ, Ζόε Κράβιτς, Κάθριν Γουότερστον
Το 2016 αποτέλεσε μία καλή χρονιά για τους φίλους του Χάρι Πότερ: η κυκλοφορία του θεατρικού «Καταραμένου Παιδιού», η έκδοση της σειράς ηλεκτρονικών βιβλίων Πότερμορ, καθώς και η δημιουργία του «Φανταστικά Ζώα» έχουν ενθουσιάσει όσους ακολουθούν τις μαγικές περιπέτειες της Τζ. Κ. Ρόουλιγκ. Η συγκεκριμένη ταινία δίνεται από τον Ντέιβιντ Γέιτς, σκηνοθέτη τεσσάρων από τις εφτά ταινίες Χάρι Πότερ.
Ο συγγραφέας Νιουτ Σκάμαντερ επισκέπτεται τη Νέα Υόρκη σε αναζήτηση μαγικών πλασμάτων που πρέπει να περιοριστούν πριν προκαλέσουν χάος στον κόσμο των Μάγκλ. Εκεί – εξήντα χρόνια πριν τη γέννηση του Χάρι Πότερ – θ’ ανακαλύψει έναν υπόγειο κόσμο μάγων που θα επιχειρήσει να τον αποτρέψει.
Η ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ (THE HANDMAIDEN/AH-GA-SSI)
Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-Γουκ
Πρωταγωνιστούν: Κιμ Μιν-Χι, Κιμ Ταε-Ρι, Χα Γιουνγκ-Γου, Γιο Τζιν-Γουνγκ
Μία νεαρή Κινέζα κλέφτρα προσλαμβάνεται ως υπηρέτρια στο κάστρο μίας μοναχικής, πλούσιας Γιαπωνέζας κληρονόμου. Για αρκετό καιρό, οι δύο γυναίκες συνεργάζονται άριστα, και σταδιακά αρχίζουν να ερωτεύονται και να ερωτοτροπούν. Ωστόσο, ο αυστηρός θείος της διαδόχου παραμονεύει, και οι άρρωστες απαιτήσεις του οδηγούν τη νεαρή του ανιψιά στην απελπισία. Τότε εμφανίζεται ένας όμορφος γαμπρός, και η σχέση των δύο γυναικών δοκιμάζεται. Αυτό που δε γνωρίζει η Γιαπωνέζα, βέβαια, είναι ότι η υπηρέτριά της δολοπλοκεί με τον μέλλων γαμπρό της για να της πάρουν την κληρονομιά. Μήπως όμως εκείνη βρίσκεται ένα βήμα μπροστά;
Οι δημιουργίες του Παρκ Τσαν-Γουκ αποτελούν μία κινηματογραφική εμπειρία, και αυτό ισχύει και για την παρούσα ταινία. Όπως και πολλές άλλες ταινίες του (βλ. το ιδιαίτερα αγαπητό «Old Boy» ή το αληθινό αριστούργημα το Τσαν-Γουκ «Κύριο Εκδίκηση»), έτσι κι αυτή έχει ως κεντρικό θέμα της την εκδίκηση. Ίσως όχι το είδος της αιματηρής εκδίκησης που συνήθως βλέπουμε από τον σκηνοθέτη, η ίντριγκα και το σασπένς δεν εκλείπουν. Επίσης, η μουσική παίζει κεντρικό ρόλο στο να φέρει στην επιφάνεια τις διαθέσεις των πρωταγωνιστών. Ακόμη, οι ερωτικές σκηνές δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σε υπερβολή, αλλά σκόπιμα και ουσιαστικά. Οι ερμηνείες είναι θεσπέσια φυσικές (να σημειωθεί ότι η Κιμ Ταε-Ρι, που παίζει την υπηρέτρια, επιλέχθηκε για το ρόλο περνώντας από οντισιόν με άλλες 1,500 κοπέλες), όπως η φωτογραφία και τα κοστούμια.
Εκεί που μπορεί να πασχίζει είναι το μοντάζ, ιδιαίτερα στο τρίτο, τελευταίο μέρος. Καθώς το φιλμ διαρκεί παραπάνω από δυόμιση ώρες, χάνει ταχύτητα όσο φτάνει προς το τέλος, το οποίο πιθανόν να απογοητεύσει. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα αξίζει μία θέαση, ιδιαίτερα από τους φαν του σινεμά της Νότιας Κορέας. Θα προβληθεί επίσημα στις Νύχτες Πρεμιέρας για πρώτη φορά στη χώρα μας.
Λένα Βρούσια