Inner Ear
Έχετε διαβάσει -ή έστω δει- το High Fidelity του Νικ Χόρνμπι; Αν ναι, σίγουρα θυμάστε το απόσπασμα όπου ο Ρομπ περιγράφει τους κανόνες δημιουργίας μιας καλής κασέτας. Οι ίδιοι κανόνες κάλλιστα μπορούν να εφαρμοστούν και σε μία μουσική συλλογή, όπως ας πούμε το Under the Weather, που παρουσιάζουμε αυτή τη βδομάδα. «Ξεκινάς με ένα αχτύπητο κομμάτι για να τραβήξεις την προσοχή» -το’ χουμε. «Μετά αυξάνεις ή μειώνεις λιγάκι την ένταση» -κι αυτό το’ χουμε. Γενικά ωστόσο, τρία είναι τα βασικά βήματα: βρίσκεις ένα concept, επιλέγεις προσεγμένα και εμπνευσμένα κομμάτια και φροντίζεις όλα τους να υπηρετούν το συγκεκριμένο concept (αυτό κι αν το’ χουμε…).
H compiler Μαρία Παρούση (αναζητήστε και τις προηγούμενες τέσσερις συλλογές της οπωσδήποτε) επιλέγει για concept αυτής της συλλογής της το χειμώνα. Βροχή, συννεφιά, κρύο, μουντίλα, άνεμος. Όσοι αγαπάμε το χειμώνα και δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι βρίσκουν όλοι στο καλοκαίρι και το λατρεύουν, είμαστε στο στοιχείο μας. Πρώτος κανόνας, checked! Το αμέσως επόμενο στοιχείο είναι τα σπουδαία τραγούδια, ανεξαρτήτως εποχών. Από το 1940 και το Stormy weather της Άιβι Άντερσον μέχρι το 2011 και το A sense of grey του Moddi, όλες οι επιλογές είναι μουσκεμένες από τη βροχή και τυλιγμένες στη μυρωδιά του παγωμένου χώματος. Δεύτερος κανόνας, checked! Η σειρά των κομματιών έχει ροή και χημεία, απέχει παρασάγγας από τα cd-χαλιά και σε αφήνει με μια γλυκιά μελαγχολία. Πάντα μετά τη βροχή έρχεται ο ήλιος, πάντα μετά το χειμώνα έρχεται η άνοιξη, πάντα μετά το δάκρυ έρχεται το χαμόγελο. Τρίτος κανόνας, checked! Μία από τις καλύτερες συλλογές της χρονιάς; Αναμφίβολα. Μαρία Παρούση, σ’ ευχαριστούμε…
Μαριάννα Βασιλείου